Tagok >> Tommaso 159 >> 159 SW TI >> Blog
- Típus:159 SW TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Az autót felszerelt vonóhoroggal vettem, de nem volt levizsgáztatva.
Mivel szeptember 3.-án lejárt a műszaki, nem volt kérdéses, hogy azt is levizsgáztassam.
Jött az Isteni sugallat pár nappal a vizsgaidőpont előtt, hogy nem ártana megnézni, hogy kell felszerelni ezt a kulcsos, még soha nem használt horgot.
Ekkor jött a pánik, mert bár nagyon precíz munkát végzett az előző tulaj szakija, gyönyörűen, mm pontosan kivágott lökös stb, de az Istennek nem tudtam bepattintani a horgot.
Már-már az is átfutott a fejemen, hogy maga a horog nem is ehhez a felszerelt alvázhoz tartozik.
Neten elkezdtem keresni, és találtam egy angol nyelvű videot, ahol részletesen bemutatja, mire kell odafigyelni ennél a horognál, és pont ez a probléma állt fenn nálam is.
Szétszedtem, összeraktam a horogban lévő rugóval és kúpkerékkel ellátott fogas rudazatot, és láss csodát gyönyörűen, minden probléma nélkül könnyen becuppant.
A problémát a rúdon lévő kis tüske okozhatja, ami ha benyomódik, akkor a rugós rudazat kipattan, tehát úgy viselkedik, mint ha fel lenne szerelve, viszont ez könnyen benyomódhat, ha nem akarjuk felszerelni, akkor is, akár a csomagtartóban hánykolódva is. Hogy ebben a fázisban miért nem lehet simán a kulccsal és a tárcsa elfordításával visszaállítani, azt nem tudom. Mindenesetre itt az alábbi, kicsit feleslegesen túlrizsázott video:
https://www.youtube.com/watch?v=bbfS3VYKE5Y
Átírással kapcsolatos ügyintézések a kormányablakban:
Vagyonátruházási illetek kedvezménnyel: 45375 ft
Törzskönyv: 6000 ft
Forgalmi : 6000 ft
A 147-nek mennie kell! Na nem minden áron, de úgy döntöttünk a család gyarapodása miatt, hogy szakítani kell a 3 ajtós szeretett autónkkal , ha találunk egy új, szerető gazdát Neki! :-(
Rövid kört futva a használtautó piacon, hamar rá kellett jönnöm, hogy bizony nem lesz könnyű az elvárásoknak megfelelő autót találni, már ami az állapotot illeti. Sok hamar elvetett off-os típus után a kalapban a 156 Crosswagon és a 159 SW maradt.
Ezekből többet is személyesen megnézve, és ezek után elkeseredve, jött a döntés, el kell menni az ország másik végébe és megnézni azt a TI-t, ami képekről mindkettőnknek tetszik. Telefonon részletesen többször kifaggatva a tulajt ( kereskedős autót már nem is akartam megnézni) bizakodó voltam.
És joggal :-)
Megérte több, mint 400 km autózni, hamar láttam ez más lesz mint a többi!
Először csak járkáltam körbe,körbe, figyelve az illesztéseket, sérüléseket, de minden rendben volt. Már-már gyanúsan is.
Utána beleültem és ott már éreztem valamit. Valami olyat, hogy ha a próbaúton is minden ennyire rendben lesz, akkor viszem az autót.
Mentünk egy hosszabb próbakört, kipróbálva amit csak lehet az autón, most gondosan figyelve, hogy rámenjek az összes aknafedlapra, de semmi hang, semmi zörej.
Visszafelé úton már azon kezdtem gondolkodni, hogy mi lehetne az alku tárgya, de tényleg nem túlzok, hibátlan az autó.
Frissen voltak cserélve a lengőkarok, a 4 tárcsafék, betétekkel, 95% os Good Year téli gumik, és kb 80%-os nyári gumik. TI felni viszont nincs , de ha a régi tulaj nem adta volna el akkor megtettem volna én, mert nem akartam volna 19" gumikért egy kisebb vagyon kifizetni, és borsodban (is) elég pocsék utak vannak.
A hazafelé tartó út nagy élmény volt, szerencsére meglepetésektől mentes. 130 km/h-tempomattal nem is értem, de 4,7 l es átlag jött ki a computer szerint, persze ez majd a benzinkúton kiderül :-)
A motortérben van egy kis "" teljesítmény optimalizálás"" így elvileg a jó öreg 1,9 JTDm 170 le tud, hogy ez a fogyasztás ennek tudható e be azt nem tudom.
Még friss az élmény nagyon, az biztos, hogy gyönyörű, és az is hogy hátul magam mögött nincs lábtér, pedig csak 183 cm vagyok.
A többi autóhoz hasonlóan itt is fogom részletesen vezetni az autóval kapcsolatos történéseket, és remélem a szerelem nem múlik el!
Km: 218 224