Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĹ‘l a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokolják a tĂpust - Évjárat:1996
- SzĂne:KĂ©k
2013-ban kellett szĂ©lvĂ©dĹ‘t cserĂ©lni mivel meg volt repedve a kĂ©t felsĹ‘ sarka, Ăgy vettem. 2015. Március 4. SzĂ©lvĂ©dĹ‘ csere ismĂ©t, mikor szereltem össze a levĂ©l rács alatt lehetett valami kosz vagy kisebb kavics Ă©s vissza pattintáskor megrepedt a szĂ©lvĂ©dĹ‘. Mind a kĂ©t szĂ©lvĂ©dĹ‘ felĂĽl sötĂ©tĂtett csĂkos volt . Darabja beszerelĂ©ssel 22.500,-
2013. novembere, lejárt a műszaki, na akkor karácsonyig helyre rakom. Aha, más fĂ©l Ă©v lett belĹ‘le, mert mĂ©g ezt azt kell megcsinálni, akkor a fĂ©l autĂłt fĂ©nyezni kellene a javĂtások vĂ©gett, de hát azĂ©rt annyira nem voltam oda hogy foltos legyen, akkor fĂşjjuk telibe, ha telibe fĂşjjuk akkor lehet kĂ©k is :) Sok rozsda , sok hegesztĂ©s, a hátsĂł Ăv ami hullámos le cserĂ©lve. Addigra lett mĂ©g egy donor, aminek Ă©p volt vĂ©gre a hátulja, na arrĂłl lett átrakva. Rengeteg melĂł, ráadásul 10:50 perces műszakban voltam, hát fárasztĂł volt mĂ©g utána csinálni, azĂ©rt is volt más fĂ©l Ă©v mire autĂł lett belĹ‘le. A sok rohadás orvoslásában segĂtett bátyám meg Ă©desapám. FĂ©nyezĂ©sre Ă©n kĂ©szĂtettem elĹ‘ teljesen, a kĂ©t hátsĂł ajtĂł cserĂ©lve lett, mert amik fent voltak azok ki rohadtak, vĂ©gĂĽl amire a fĂ©nyezĹ‘höz jutott, a bal elsĹ‘ maradt a gyári ha elĹ‘ttem mĂ©g nem cserĂ©lte senki, mert Ă©n minden mást ajtĂłt lecserĂ©ltem, vagy rohadás vagy horpadás vĂ©gett. Lakatolás elvĂ©gezve, alvázvĂ©delmet megkapta. Akkor nyáron fĂ©nyezĂ©s elĹ‘tt beszĂvatott a permetezĹ‘ gĂ©p, mert Ă©pp vĂ©geztem a felcsiszolással az egĂ©sz autĂłn, erre jött a gĂ©p Ă©s lepermetezte, aprĂł pöttyök, na mondom akkor Ăşjra. Ă–rĂĽltem neki :) VĂ©gĂĽl szĂ©p lett. Ă–ssze szerelĂ©s közben megrepedt a szĂ©lvĂ©dĹ‘, mĂ©gegy gyors csere aztán mehetett műszakira. Mára van egy kĂ©t kis hiba rajta, de nem vĂ©sz. Használom nap mint nap, meg javĂtom hogy az állapota fent maradjon.












Hát az elsĹ‘ autĂłs találkozĂłt Ăşgy terveztem hogy kapunyitásra oda Ă©rjĂĽnk, de hát nem jött össze mert mĂ©g a kĂ©t műanyag kĂĽszöb borĂtást fel szerettem volna rakni, Ă©s mĂ©g az autĂłt is tisztĂtani kellett. Komáromba mĂ©g egy gyors Tesco, aztán be is csekkoltunk kapunyitás után egy 2 Ăłrára. JĂł volt az nap, csak azt sajnáltam hogy szegĂ©ny alfám kicsit szĂnvonal alatt volt :/ de jĂł volt Ennyi alfa között :) elĹ‘tte alfacityn is voltam már, hiányoltam a domboldal gondosságát, Ă©s az ĂĽlĹ‘ zsámolyokat. Látszott hogy csak ott nyĂrták a fĂĽvet ahol felsorakoztak az alfák, elĹ‘tte Ă©vekben teljesen más volt . Este 6 Ăłra fele elindultunk haza mint sokan mások, GyĹ‘rben pont koncert volt hát benĂ©ztĂĽnk , Ă©n alkohol mentessel, kĂ©t haverom Gábor Ă©s Gergely alkoholossal nyomták. Hamar elment a nap, jĂłt szĂłrakoztunk :)












Utángyártott dĂsztárcsa, '14' 6.000,- + posta
Eredeti 156 dĂsztárcsa '15' 4 db 8.000,-
Ugyan az, 156 dĂsztárcsa '15' 3 db +ba, hogy legyen ha el hagynám 2.000,-





TanulĂł voltam mikor meg lett az elsĹ‘ alfám , egy dĂzel 90 lovas, örĂĽltem is neki nagyon, csak sajnálatosan nagyon sok baja volt karosszĂ©riailag, fĹ‘leg hogy kapott hátulrĂłl meg egy picit elĹ‘röl is. Belseje is oda volt már, a ragasztĂłk elengedtek, de hát a remĂ©ny hogy majd egyszer olyan lesz mit szeretnĂ©k, akkoriban 2012.ben 400 ezertĹ‘l kezdĹ‘dtek a 145-146osok , Ă©s ment milliĂłig. 230.000 vettem egy 46ost, majd jĂł lesz tanulĂł autĂłnak, már volt 1 Ă©ve jogsim, Bravoval mászkáltam elĹ‘tte. Nagyon meg szerettem az alfám, meg mivel elsĹ‘ autĂł nem akartam hogy 5 Ă©v mĂşltán a vasba menjen, mindig csinálgattam rajta valamit, akkor mĂ©g nem szerelgettem mint ma, csak tanulgattam hogy mi merre mennyi. Volt egy donor 146 , szint Ăşgy zöld, cserĂ©ltem lököst elĹ‘l, egy bal elsĹ‘ sárvĂ©dĹ‘t, motorháztetĹ‘t meg mĂ©g kisebb dolgokat. Tettem rá Lancia alufelnit, akár milyen állapotban volt mindig szerettem, csak tudtam hogy sok dolog lesz mĂ©g vele. PrĂłbáltam a tetĹ‘kárpitot is megcsinálni, de elsĹ‘re nem lett olyan jĂł, gyűrött lett az anyag, kb 2 Ă©v mĂşlva le is cserĂ©ltem, na másodszor már jĂłl sikerĂĽlt, a technika nem volt mindegy :) Volt hogy el tört az elsĹ‘ dob elĹ‘tt a kipufogĂł, kuka is volt az egĂ©sz rendszer, le is lett cserĂ©lve, de amĂg abban a 2 napban eltört kipuval jártam mindenki felfigyelt, a turbĂł is megszĂłlalt :) Ja Ă©s volt rajt valamikor egy T.Spark felĂrat :) Biztos szebb volt tĹ‘le :) Volt baj mĂ©g a kĂ©peket vissza a nĂ©zve a hátsĂł tengellyel, de Ă©n már ezekre nem is emlĂ©keztem. Amit nagyon szeretek benne az a tetĹ‘ ablak. Az utolsĂł kĂ©pen látszik a kĂ©k megjelenĂ©se, lehet ezĂ©rt is lett aztán kĂ©k az autĂł :)












Már egy ideje nézegettem alfákat, egyszer csak találtam egy 145-öst nem messze Győrtől, Vasárnap délelőtt meg is néztük, egyébként TD volt, de a motorja :-o füstölt nem kicsit, a beltér hiányos volt és. 400.000 volt amiből semmit nem akart engedni a tulaj. Akkor innen indultak az árak felfele, hát a feléért elhoztuk volna, de igy nem lett belőle semmi. Haza mentünk gyors megnéztem a netet hátha találok valami jobbat, egy volt 235.000ért Budapesten egy kereskedésben. Vasárnap kora délutánra le is beszéltük és ebéd után mentünk fel Pestre. Oda jött a tulaj, megnéztük, kipróbáltuk, ennek végre jó a motorja, 235ről 230ra engedte az árát. Elhoztuk, hát az egyik nagy nap, akár milyen levert volt szegény ;)






