Tagok >> Wolf >> 147 1.9 jtd 16v >> Blog
- Típus:147 1.9 jtd 16v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Sötétszürke
Megállt a világ. Tavaszi konténer, karantén, kijárási korlátozás következtében hirtelen felindulásból úgy döntöttem belenyúlok a hangtechnika szívébe.
Megszabadultam hertz átoktól. Szétdöntöttem fejtől mindent. Visszakapta régi erősítőt új is maradt. Van tehát 4x120 +1200 watt rms teljesítmény, ezt kellett elpazarolni. Hátsó ajtók üresek. Elsőkbe kerültek az addig hátul levő kicx ek. Hertz meg le lett selejtezve, mert használhatatlan.
Ez így teljesen egyszerű. Csak éppen újra kellett vezetékelni az autót, többször is :(
Dupláztam banális hibákból. Elsőnek a 4 utas erősítő rca vezetékeit cseréltem, mert nem volt hang, utána sem volt. Ettől kicsit lila lett a fejem, mígnem, persze szépen sorban megyünk, mikor már mindent végigpróbáltam, kiderült egyik gain poti levált, kontaktos akármi, én meg pont arra kötöttem teszthangszórót. Egy gyufaszállal ékelve életre kelt minden csatorna. Hurrá, ezzel eljátszottam egy napot.
Akkor jött az elrámoljuk, behúzzuk vezetékeket, mind a 2x4 szálat a helyére. Ezzel megint elment egy nap, folytonosan lehulló magasak végleges rögzítésével együtt.
Harmadik nap mélyláda, monoblokk vissza... nem szól.. mia....
Nyomozás, 12v atom, test, á mindegy, csere, mint kiderült, ráfért, nem sokat bírt volna már, de nem ez volt a baj.(folyasztószer megeszi 3-4 év alatt forrasztás előtt rézt. Erre beépítés után jöttem rá. Kapott fincsi új testkábelt, immár forrasztózsírral folyatva.
Frankó lett, csak épp még mindig nem szólt. Ennek az rca kábelét is kicseréltem, akkor sem. Mi a bánat lehet, elvileg minden is jó, mégis néma. Itt már gurult a gyógyszer ötletem sem volt mi lehet. Nekiálltam bontani. 4 csatornás ki, monoblokk ki( már este 11) garázsban házkutatás próbapad építése céljából... gyenge egy óra alatt meglett fázisceruza... azóta egy konnektorban jelölve van fázis, többet ilyen ne legyen grrrrr
Így hát lett 12v 14A nézegessünk. Jack rca kábel viszonylag hamar lett. Maradék hangszóró legalább kilóra van, azt nem kellett keresni. Összedrótoztam mindent. Kb éjjel egyre.... átnéz mindent, oké a cucc. Táp be. Switch be. Oksa világít. Hang semmi... mia...
Itt még hozzá kell tennem, hogy próbapadon végfok mellet egy 20cm es mély, az volt kéznél.
Mit lehet tenni? Más ötletem nem lévén, gondoltam nekiállok tekergetni potikat, hátha mint másiknál kontakt van... bár reggel még szólt hibátlan.
Csavarhúzó egy szál sem, eddigre fázisceruza is kint volt kocsiban. Így egy bitfejjel kezdtem matatni. Zseblámpa sincs, az is kocsiban, így totál odahajolva bróbáltam kibogarászni mit is akarok éppen tekerni... harmad hangerő után gondoltam itt már szólni kellene, jöjjön a többi... és ebben a pillanatban ahogy matatok, véletlen meglöktem a fázisfordító kapcsolót, abban a pillanatban kb 150wattal nekiállt ordítani a huszas, 5cm ről a fülembe. Alig kaptam frászt, meg húztam le gyorsan tableten hangerőt. Ahogy volt áramtalanítottam, és otthagytam az egészet.
4. Nap: délre nagyjából visszakerült minden a helyére, kapcsoljunk. Működik, várakozásnak megfelelően valami borzalmasan rossz hanggal. Hát igen, ez ennyi.
Mikrofon bedug, autosetup start... hosszú volt az a pár perc kint. Végre végzett, bepattan, indít... hát ömm, sokkal jobb, de én nem ezt a lovat akartam.
Üzemmódváltással megváltozott menüvel ismerkedés, hümmögés... valami egész elképesztő “élőben” matatni menüből hangváltót, nem alkatrészt, panelt cserélgetve.
Elég játszós a beállítása a cuccnak, de megéri. Gyönyörű a hangja. Nagyon kellene egy tisztességes mélyláda azért. :(
Költség 3000ft. Szinte minden volt hozzá.
Ősszel meglett műszaki is. Hátsó ablaktörlő gumicsere. Ez jól esett.
A háromezer km meg nem lesz meg....