Mutasd

>> Szerviz2014-11-02

A nyár során nem volt zavaró (se nekem, se az autónak) a rossz termosztát, mindig meleg volt a motor, ám mostanában már zavart az alig melegedő víz. Meg is vettem először egy Spiderbe valót, amit végül kicseréltem a megfelelőre. A különbség annyi közöttük, hogy a 155-é működteti az olaj-víz hőcserélőt is, ami hidegen fűti, melegen hűti az olajat. Egy gumikarika a gyári tömítése, ezt én kiegészítettem egy kis Loctite felülettömítő pasztával. Nem sokkal, az előző kontár annyit belenyomott, hogy a víztérbe is belelógott a megszáradt trutyi. Fontos összeszerelés előtt a a fizikai tisztítás, ezt tapétavágó-pengével csináltam, szépen lehozta a fent maradt tömítőt, aztán a 70%-os alkohol megoldotta a zsírtalanítást. Na összepasszítottam, nem ereszt sehol. Fontos az utókornak: a termosztát 83°C-on nyit, ezért nem konstans 90 fokos a víz, de ez így jó! 155 fórumban lezavartunk erről egy hosszabb eszmecserét a cartársakkal. Ja, a cucc Vernet-Calorstat, páran a Behr típust szidták (az előző nekem is az volt). A hétvégén nem fáztam kocsikázás közben.:) Annyi szépséghibája van, hogy ennek a központosító pöcke 90 fokkal odébb áll mint a csövön a kivágás. Hátha nem okoz problemát.