Tagok >> gyml >> 164 2.0 TS 8V Super >> Blog
- Típus:164 2.0 TS 8V Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:kék
Mivel az ajtókárpit már le volt szedve és így könnyen lecsatlakoztatható és kicsavarozható a visszapillantó, ezért levettem és lefestettem.
Színkód alapján kevertettem a Piktorban 477/A festéket, vettem hozzá alapozót és 2K lakkot.
A tükörláb festése fel volt hólyagosodva, a burkolaton pedig lekopott a lakk és meg is volt húzva a széle. Sajnos arról nem csináltam fotót, csak a festésről.
A fekete részt nem festettem, csak a színrefújt részét javítottam.
A bal oldali első ajtókárpit törött volt. Kaptam egy jobb állapotút ingyen és ha már levettem az eredetit akkor a Steg komponens szettet is beépítettem. A gyári hifi helyén egy JVC szélessávú hangszóró volt a gyári kiemelő kereten. Sajnos itt még a gyártók nem foglalkoztak a helyes beépítéssel, és a hangszóró körül egy-egy nagy lyuk van.
Az ajtó már meg volt bontva korábban. A kábel kötegelő helyett drótokkal voltak felfogatva a kábelek. A zár bovdenje nem is jó helyen futott, ezért sérült is, de működik. A hangszóró takaró rács gyárilag szivaccsal borított, de ez ennyi idő alatt elkezdett szétbomlani, pont mint a hátsó hangszóróknál. Ez okozza a hangszórók halálát, mert az apró darabok bejutnak a tekercshez és előbb-utóbb megszorul majd leég.
A Steg magassugárzója nagyobb mint a gyári, ezért ezt be kellett faragni. A mélyközépnek 6mm-es rétegelt lemezből csináltam kiemelőkeretet, alatta tömítettem. Az ajtót kívül belül bevontam Ground Zero 2.2mm-es szigetelővel. A hangváltót a műszerfal alá rejtettem, a magasnak és a mélyközépnek áthúztam az ajtóba 1.5 mm-es hangszórókábelt. Jelen pillanatban még a fejegységről szól, de majd rá lesz kötve az erősítőre.
Az új ajtókárpit nem akart felmenni a helyére, ekkor jöttem rá, hogy sajnos el van deformálódva. Hőlégfúvóval melegítve valamennyire vissza tudtam alakítani, de sohasem lesz tökéletes. Szeretném majd később egy másik darabra cserélni.
A két ajtóra 5 dupla rezgéscsillapító lapot és 4 flakon féktisztítót vettem. A kiemelőkeretnek az obiból hoztam a rétegelt lemezt. Csavarok, kábel kötegelő volt itthon.
A száraz/nedves porszívó egy jó nagy adag szappanos vízzel és kárpittisztítóval csodákra képes.
A vezetőülés kissé kopott, de nincs kiszakadva. A többi teljesen jó állapotú és mostmár jó illatú.
Sajnos az első ülések se nem elektromos állításúak se fűthetőek, pedig a kábelek a szőnyeg alatt vannak. Talán majd egyszer utólag.
Az ablaktörlő szerkezet forgáspontjait szétszedtem, megpucoltam és bezsíroztam. A karokat lefestettem fekete Hammerite-al és felraktam új lapátokat amiket már korábban megvettem.
Két különböző márkájú és kisebb méretű volt az autón.
Mivel az autó újra járóképes és láttam korábban lerakódásokat, ezért egy rövid próbakör után az első dolgom a hűtőrendszer tisztítása volt. A 2K tisztítót beleöntöttem, autóztam kb 20 percet ahogy a leírásban van. Közben azt tapasztaltam hogy a fűtés nem működik, a vízfőfokmérő pedig 95 fokot mutatott. Hazaérve megpróbáltam leengedni a vizet a hűtő alsó vízcsövénél de csak egy kis mennyiség folyt ki. A kiegyenlítőtartályból abszolút nem folyt át semmi. Az oka a képeken látható. Én ilyet még nem tapasztaltam egyik autómnál sem. Remélem nem sokat mentek így vele és nem lett baja a motornak.
Feltöltöttem mosásra vízzel a hűtőrendszert, de mivel fűtés sem volt és annak a csövét levéve is ilyen lerakódás fogadott, ezért rendelek ebből a tisztító folyadékból még 2 kört. Ártani biztosan nem fog.
Feltehetőleg a hűtő is tele van ezzel a lerakódással. Ha nem segít akkor be kell szereznem egy új hűtőt.
Végre bekerült a rádió az autóba. Ugyan DAB-os, de mivel tudomásom szerint Magyarország az egyetlen uniós ország ahol nincs adás, ezért az antennát nem vettem meg hozzá.
A kalaptartót kiszedtem, mert alatta a szivacs teljesen el volt porladva. Pótoltam egy másfajta anyaggal és a tárlórekesz aljára is vágtam egy réteget.
Az ovál hangszórók alá nyomtattam PETG-ből egy kiemelő gyűrűt. Kaptak új M4x40-es imbisz csavarokat, mert a régiek nem voltak elég hosszúak.
A 3 pár Hifonics RCA-t és hozzá 2 remote szálat a jobb oldali küszöb alatt hátravezettem a csomagtartóig.
Mikor megvettem az autót feltűnt, hogy a levegő befújását nem lehet állítani, mindig csak az ablakra megy. Elkezdtem a fórumokon utánanézni mi szokott ennek az oka lenni. A vezérlőt szinte sehol sem említik, mindig vagy a motor által meghajtott fogaskerék áttétel vagy a terelőlap csatlakozása megy tönkre. Az utasoldali légzsák nélküli autóknál nagy szenvedések árán, de ki lehet venni a motor a műszerfal kibontása nélkül is. Az én esetemben ez nem megy, itt mindenképp ki kell szedni, ami egy munaeidőigényes feladat. Mivel a légzsák mögött van egy plusz u alakú merevítő, ami szintén a cockpit kerethez van csavarozva a tűzfal felől, ezért a vízvályút is teljesen ki kellett bontani.
Az én esetemben az elsődleges hibaok, a levegőelosztó dob terelőlapát csatlakozójának a törése volt. Ez minden 164nél cockpit kiszedéssel jár egyébként. Ha már itt jártam szétszedtem a mozgató motor áttételét is és bár ez még működött nekem is az egyik fogaskerék 2 foga el volt kopva. A fórumon leírják sok helyen, hogy ez a klímavezérlő hibája és hogy alternatíva hozzá a régi BMW-k ugyanezen egységének a fogaskereke. Azokban soha sem kopik el. Vettem is egy ilyet és ezt is kicseréltem.
Ha már ki volt szedve minden lepucoltam a régi széteső szivacsokat és újjal pótoltam összerakás előtt.
A műszerfal tetején a szélvédő alatt található egy nagy műanyag takaróelem. Ezt nem lehet egészben kiszedni. Az enyém már darabokra volt törve. Ilyet szinte lehetetlen találni, mert a bontott már mind törött. Viszont szerencsém volt és pont feljött egy az eBay-en gyári új csomagolásban. Az ára kb 100 ezer HUF, ami nagyon sok, de ha szép műszerfalat szeretnék akkor nincs más választás.
A váltókar mögötti nagy szilent picit már kopott volt, ezért cseréltem. Sajnos gyárit már nem találtam, csak Powerflexest. Viszont ezen nincs a kis kivágás két oldalt és az anyaga is keményebb. Elsőre picit pontosabbnak, keményebbnek tűnik vele a váltási érzet.
Az autót a képen látható ragasztószalagozott szívócsővel vettem. Ezen a nagy kiágazásnál található egy Helmholz rezonátor doboz, ami a képen nincs rajta. Mivel ez a ragasztás nem tetszett és nem is lehetek benne biztos nem szív-e plusz levegőt, ezért vettem egy másik csövet, ami szintén a 2.0 TS-hez tartozik, de szerintem korábbi évjáratból lehet és nincs rajta a szívászaj csökkentő doboz. Sajnos ez is picit repedezett, de nincs még átszakadva.
Szeretném ha az autó olyan csendes lenne mint újkorában volt, ezért az eredeti csövet elküldtem Horvátországba a Pasaric céghez. Gyárottak nekem a minta alapján újat. Találtam náluk a 2.0 TS 8V-hez hengerenkénti szívócsövet is.
Az új csövek vastagabbak mint a gyáriak, ezért kellet mindenhova új bilincs is.