Mutasd

>> Szerviz2024-08-18

Mivel az ajtókárpit már le volt szedve és így könnyen lecsatlakoztatható és kicsavarozható a visszapillantó, ezért levettem és lefestettem.
Színkód alapján kevertettem a Piktorban 477/A festéket, vettem hozzá alapozót és 2K lakkot.
A tükörláb festése fel volt hólyagosodva, a burkolaton pedig lekopott a lakk és meg is volt húzva a széle. Sajnos arról nem csináltam fotót, csak a festésről.
A fekete részt nem festettem, csak a színrefújt részét javítottam.

 
>> Tuning és extra2024-08-18

A bal oldali első ajtókárpit törött volt. Kaptam egy jobb állapotút ingyen és ha már levettem az eredetit akkor a Steg komponens szettet is beépítettem. A gyári hifi helyén egy JVC szélessávú hangszóró volt a gyári kiemelő kereten. Sajnos itt még a gyártók nem foglalkoztak a helyes beépítéssel, és a hangszóró körül egy-egy nagy lyuk van.
Az ajtó már meg volt bontva korábban. A kábel kötegelő helyett drótokkal voltak felfogatva a kábelek. A zár bovdenje nem is jó helyen futott, ezért sérült is, de működik. A hangszóró takaró rács gyárilag szivaccsal borított, de ez ennyi idő alatt elkezdett szétbomlani, pont mint a hátsó hangszóróknál. Ez okozza a hangszórók halálát, mert az apró darabok bejutnak a tekercshez és előbb-utóbb megszorul majd leég.
A Steg magassugárzója nagyobb mint a gyári, ezért ezt be kellett faragni. A mélyközépnek 6mm-es rétegelt lemezből csináltam kiemelőkeretet, alatta tömítettem. Az ajtót kívül belül bevontam Ground Zero 2.2mm-es szigetelővel. A hangváltót a műszerfal alá rejtettem, a magasnak és a mélyközépnek áthúztam az ajtóba 1.5 mm-es hangszórókábelt. Jelen pillanatban még a fejegységről szól, de majd rá lesz kötve az erősítőre.
Az új ajtókárpit nem akart felmenni a helyére, ekkor jöttem rá, hogy sajnos el van deformálódva. Hőlégfúvóval melegítve valamennyire vissza tudtam alakítani, de sohasem lesz tökéletes. Szeretném majd később egy másik darabra cserélni.
A két ajtóra 5 dupla rezgéscsillapító lapot és 4 flakon féktisztítót vettem. A kiemelőkeretnek az obiból hoztam a rétegelt lemezt. Csavarok, kábel kötegelő volt itthon.

 
>> Autóápolás2024-08-13

A száraz/nedves porszívó egy jó nagy adag szappanos vízzel és kárpittisztítóval csodákra képes.
A vezetőülés kissé kopott, de nincs kiszakadva. A többi teljesen jó állapotú és mostmár jó illatú.
Sajnos az első ülések se nem elektromos állításúak se fűthetőek, pedig a kábelek a szőnyeg alatt vannak. Talán majd egyszer utólag.

 
>> Szerviz2024-08-13

Az ablaktörlő szerkezet forgáspontjait szétszedtem, megpucoltam és bezsíroztam. A karokat lefestettem fekete Hammerite-al és felraktam új lapátokat amiket már korábban megvettem.
Két különböző márkájú és kisebb méretű volt az autón.

 
>> Szerviz2024-08-10

Mivel az autó újra járóképes és láttam korábban lerakódásokat, ezért egy rövid próbakör után az első dolgom a hűtőrendszer tisztítása volt. A 2K tisztítót beleöntöttem, autóztam kb 20 percet ahogy a leírásban van. Közben azt tapasztaltam hogy a fűtés nem működik, a vízfőfokmérő pedig 95 fokot mutatott. Hazaérve megpróbáltam leengedni a vizet a hűtő alsó vízcsövénél de csak egy kis mennyiség folyt ki. A kiegyenlítőtartályból abszolút nem folyt át semmi. Az oka a képeken látható. Én ilyet még nem tapasztaltam egyik autómnál sem. Remélem nem sokat mentek így vele és nem lett baja a motornak.
Feltöltöttem mosásra vízzel a hűtőrendszert, de mivel fűtés sem volt és annak a csövét levéve is ilyen lerakódás fogadott, ezért rendelek ebből a tisztító folyadékból még 2 kört. Ártani biztosan nem fog.
Feltehetőleg a hűtő is tele van ezzel a lerakódással. Ha nem segít akkor be kell szereznem egy új hűtőt.

 
>> Tuning és extra2024-08-06

Végre bekerült a rádió az autóba. Ugyan DAB-os, de mivel tudomásom szerint Magyarország az egyetlen uniós ország ahol nincs adás, ezért az antennát nem vettem meg hozzá.
A kalaptartót kiszedtem, mert alatta a szivacs teljesen el volt porladva. Pótoltam egy másfajta anyaggal és a tárlórekesz aljára is vágtam egy réteget.
Az ovál hangszórók alá nyomtattam PETG-ből egy kiemelő gyűrűt. Kaptak új M4x40-es imbisz csavarokat, mert a régiek nem voltak elég hosszúak.
A 3 pár Hifonics RCA-t és hozzá 2 remote szálat a jobb oldali küszöb alatt hátravezettem a csomagtartóig.

 
>> Szerviz2024-08-06

Mikor megvettem az autót feltűnt, hogy a levegő befújását nem lehet állítani, mindig csak az ablakra megy. Elkezdtem a fórumokon utánanézni mi szokott ennek az oka lenni. A vezérlőt szinte sehol sem említik, mindig vagy a motor által meghajtott fogaskerék áttétel vagy a terelőlap csatlakozása megy tönkre. Az utasoldali légzsák nélküli autóknál nagy szenvedések árán, de ki lehet venni a motor a műszerfal kibontása nélkül is. Az én esetemben ez nem megy, itt mindenképp ki kell szedni, ami egy munaeidőigényes feladat. Mivel a légzsák mögött van egy plusz u alakú merevítő, ami szintén a cockpit kerethez van csavarozva a tűzfal felől, ezért a vízvályút is teljesen ki kellett bontani.
Az én esetemben az elsődleges hibaok, a levegőelosztó dob terelőlapát csatlakozójának a törése volt. Ez minden 164nél cockpit kiszedéssel jár egyébként. Ha már itt jártam szétszedtem a mozgató motor áttételét is és bár ez még működött nekem is az egyik fogaskerék 2 foga el volt kopva. A fórumon leírják sok helyen, hogy ez a klímavezérlő hibája és hogy alternatíva hozzá a régi BMW-k ugyanezen egységének a fogaskereke. Azokban soha sem kopik el. Vettem is egy ilyet és ezt is kicseréltem.
Ha már ki volt szedve minden lepucoltam a régi széteső szivacsokat és újjal pótoltam összerakás előtt.
A műszerfal tetején a szélvédő alatt található egy nagy műanyag takaróelem. Ezt nem lehet egészben kiszedni. Az enyém már darabokra volt törve. Ilyet szinte lehetetlen találni, mert a bontott már mind törött. Viszont szerencsém volt és pont feljött egy az eBay-en gyári új csomagolásban. Az ára kb 100 ezer HUF, ami nagyon sok, de ha szép műszerfalat szeretnék akkor nincs más választás.

 
>> Szerviz2024-07-30

A váltókar mögötti nagy szilent picit már kopott volt, ezért cseréltem. Sajnos gyárit már nem találtam, csak Powerflexest. Viszont ezen nincs a kis kivágás két oldalt és az anyaga is keményebb. Elsőre picit pontosabbnak, keményebbnek tűnik vele a váltási érzet.

 
>> Szerviz2024-07-30

Az autót a képen látható ragasztószalagozott szívócsővel vettem. Ezen a nagy kiágazásnál található egy Helmholz rezonátor doboz, ami a képen nincs rajta. Mivel ez a ragasztás nem tetszett és nem is lehetek benne biztos nem szív-e plusz levegőt, ezért vettem egy másik csövet, ami szintén a 2.0 TS-hez tartozik, de szerintem korábbi évjáratból lehet és nincs rajta a szívászaj csökkentő doboz. Sajnos ez is picit repedezett, de nincs még átszakadva.
Szeretném ha az autó olyan csendes lenne mint újkorában volt, ezért az eredeti csövet elküldtem Horvátországba a Pasaric céghez. Gyárottak nekem a minta alapján újat. Találtam náluk a 2.0 TS 8V-hez hengerenkénti szívócsövet is.
Az új csövek vastagabbak mint a gyáriak, ezért kellet mindenhova új bilincs is.

 
>> Szerviz2024-07-21

A befecskendezők gyűjtőcsövére menő benzincső ki volt repedezve. Nem folyatott még. A többit is átnéztem, azok rendben vannak.