Halesz - főkép
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2014-04-04

Végre előkerültek a nyári kerekek, és felugrottak az autóra. A Michelin Pilot Sport 3 gumik második szezonja következik. Nem volt egy megerőltető szezonjuk tavaly, kevesebb mint 10 ezer kilométert autóztam... Ebbe belefért egy nyári túra Horvátországba, meg a szokásos belföldi utak, Alfa találkozók.

A gumik nem koptak félre, nem látszik rajtuk semmi rossz a tavalyi 9.433 kilométerből.
Jelenleg 6 mm a profilmélységük.

(a jobb első Michelinben viszont csak 5.421 km van - egy defekt miatt vennem kellett egy újat tavaly nyáron).

Jövő héten futómű-beállítás és bal első kerékcsapágy-csere.

A téli kerekeknek sem volt megerőltető szezonjuk, havat, jeget szinte nem is láttak ezen a télen... 6.377 kilométert futottak, így az ötödik szezonjuk után már 25.537 kilométert tudnak maguk mögött a Good Year Performance 2 gumik. Egy szezon még legalább van bennük.

A téli 17-es felnik 5 szezon után hamarosan kapnak egy új fényezést, kisebb sérüléseket sikerült velük összeszedni.

A szerelésért és a téli kerekek tárolásáért köszönet a Budaguminak.

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2014-03-19

Tedi új Fiat Cuopéját Drezdában szerezte be. Én voltam a sofőr. Az autóm pedig 6,6-os átlaggal teljesítette az 1475 kilométeres utat. Jó móka volt, 23 óra alatt megjártuk :)

 
>> Tuning és extraAlfa GT Q2 170 Le // 2014-02-26

Golyszi oldalán figyeltem fel erre a TI-design kormányra. Annyira megtetszett, hogy már nekem is van. :)
A beszerelés az Autóház Budaörsnél történt.

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2014-01-09

Eddig bírta a gyári akksi, 4,5 év. Új akkumulátort vettem, ezúttal is Excide (mint a gyári), csak 60 helyett 70 amperest.

Az esti indításért köszönet Csabinak, az akkumulátor-beszerzésért pedig Begének :)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2013-11-14

9.443 nyárigumis kilométer után ismét jöhet a tél.

Következik a GoodYear téligumijaim 5. szezonja. Eddig 19.160 km van bennük, és még tökéletes állapotban vannak.

A szerelést ismét a BudaGuminál intéztem.

Viszont egy ideje hallok egy zavaró búgást a bal első kerék felől. Most a gumicserével kiderült, hogy nem a vadiúj Michelinek zúgnak (hálisten), úgyhogy számíthatok egy kerékcsapágy cserére...?!

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2013-09-06

Tedi nem dolgozik olyan drágán, mint a rendőrség, viszont sokkal lassabb :) Több mint két év után végre elvitte a fotólaborba a GT-mről a Csepel Művek területén készített fotóit :)
A képek fekete-fehér filmre készültek, 2011. 07. 03-án.

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2013-08-30

Lassú jármű a belső sávban... A fotók 30 ezer forintba kerültek, 20 ezerért bárkinek odaadom őket! :)

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2013-07-28

Az idei nyaralásunk Ritával: Budapest-Balatonfüred-Pécs-Sarajevo-Mostar-Dubrovnik-Cavtat-Sibenik-Letenye-Budapest. Összesen 2148 km (ebből 600-at Rita vezetett)

Kicsit izgultam az autó miatt, mert az utóbbi időben rendetlenkedett párszor, de úgy látszik csak ki kell vele menni a városból, és nincs is semmi baj :) Szóval a nyaralás neki is tetszett, semmi műszaki hiba nem állt az utunkba. Utolsó nap kaptunk egy defektet, de ezt nem az autó hibájaként könyvelem el.

(Lehet majd külön blogposzt lesz belőle, de a lényeg az, hogy Sibenikben vennem kellett egy új Michelint, 72.329 km-nél. A Michlenekben eddig csak 4000 km volt, így szerencsére nem kellett két újat vásárolnom.)

Szóval az Alfa remek futamot produkált. Dubrovnikig szinte alig mentünk autópályán, sikerült is egy 6,5-ös átlagot csinálni, visszafelé viszont szinte végig a sztrádán autóztunk, de így is csak 6,8-ra rontottuk le az átlagot.

A Sarajevo és Mostar közötti utat pedig mindenkinek ajánlom, gyönyörű!

Első fotó: kötelező kép Dubrovnikkal
Második: majdnem az óváros bejáratához legközelebbi parkolóhelyen
Harmadik: kilátás a szállásunkról
Negyedik: Mostar fölött a hegyen

Csak egy tényközlés a végére: Boszniában és Horvátországban is 400 forint alatt van a dízel üzemanyag...

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2013-06-26

4 év, 70.500 ezer km, több mint 2 millió forintért majdnem 7000 liter üzemanyag (hm, nem tudom, hogy jött ez ki, mert ez majdnem 10 literes átlagfogyit feltételez, dehát akkor ezek szerint ennyi...)

A mai nappal lejárt a + 2 év kiterjesztett garanciám is, ami rendesen behozta az árát. Ez a poszt kicsit összefoglaló is arról, hogy mi minden történt az autóval 4 év alatt. Sok apróság is van a felsorolásban, de azért azok nélkül is hosszú a lista. Hogy sok-e vagy kevés, döntsétek el Ti, szerintem sok.

Első 2 év
Esőérzékelős ablaktörlő szenzor
Bertone felirat, ferde volt
Pajzs, nem matt króm volt, mint a többi része
Ajtók beállítása
Bal első sárvédő beállítása
Tolatóradar egyik érzékelője leesett
Vezetőülés támlájának cseréje
Stailizátor rúd és jobb oldali kerékcsapágy cseréje

Kiterjesztett garancia idején
Vízpumpa-csere, egyben teljes vezérlés cseréje
Váltógomb cseréje
Kilincsek beállítása
Vezetőoldali napellenző cseréje
Kormánymű cseréje
Vezetőülés támlájának cseréje 2x (és még mindig nem tökéletes)
Jobb oldali ülésfűtés kapcsolójának cseréje
Jobb oldali kilincs (még csak megrendelve)
Kuplung-csere
Hűtő cseréje
Olajhűtő és cső cseréje

A fenti történéseket részletesen ismertettem a blogomban.

Az autóm összesen 2 alkalommal hagyott cserben, egyszer a kuplung miatt, a második pedig az olajfolyás volt. Ott talán még eljutottam volna vele a szervizig, de inkább nem kockáztattam.

Az autót végig az Autóház Budaörsnél szervizeltem, és külön kiemelném, hogy egyik panaszom ellen sem éltek kifogással, mindent azonnal intézek, egyszer sem volt kérdéses ügy. Szóval ezúton is köszönöm Horváth Lacinak és Rohodi Misinek az ügyintézést és az odafigyelést!

Összességében kicsit bosszús vagyok az autó miatt, ugyanakkor jó érzés, hogy ilyen sok dolog ki lett már cserélve (kuplung, vezérlés, kormánymű, hűtő, olajhűtő), remélhetőleg ezekre egy ideig nem lesz gondom. És abban is reménykedem, hogy most egy ideig csak jó dolgokról vezetem majd ezt a blogot tovább.

Basszus, most jut eszembe, a kuplungos és az olajhűtős sztori azután történt, hogy hozzám került a lófej!!!

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2013-06-26

A pech-széria folytatódik. A múltkori kuplung-csere után úgy hagyott cserben az autóm, hogy elfolyt belőle az olaj.

És hogy igazi Murphy legyen a sztori: pont kint voltam az Autóház Budaörsnél AlfaCity-megbeszélésen, szépen hazajöttem, beálltam a garázsba, és látom, hogy olajcsíkot húzott az autóm. Miért nem tudta ezt akkor csinálni, amikor még Budaörsön voltam? Miért nem?

Némi vizsgálódás után magamtól is rájöttem, hogy valahol oldalt folyt ki az olaj, így tuti nem az olajteknőt ütöttem oda. Hívtam egy trélert, és visszavitettem az autót a Budaörshöz. Szétszedték, és kiderült, hogy az olajhűtőbe vezető cső annyira el volt rozsdásodva, hogy gyakorlatilag kilyukadt, és ott spriccelt ki az olaj. A menete is rozsdás volt, így az olajhűtőt is cserélni kellett. Szerencsére mindez garanciális javítás volt. Természetesen új olaj is került a motorba.

Korábban már felfedezték a szervizben, hogy a hűtő is szivárog a tömítésnél, így ezt is cserélték garanciában.

A vezetőoldali üléshuzatomat pedig most cserélték ki harmadszor... ugyanott szakadt ki, mint előző két alkalommal, szóval most szivaccsal együtt cserélték, ezt is garanciában. Sajnos most sem lett tökéletes, lehet, hogy újabb csere lesz...

Ha már ott volt az autó, a műszaki vizsgára is sort kerítettünk.

Összességében nem bánom, hogy a garancia lejárata előtt még ezek a dolgok ki lettek cserélve, de nem jó érzés, hogy ennyi mindent kellett már cserélni egy 4 éves autón... Holnap jár le a 4 év, hamarosan egy külön posztot írok majd arról, mi mindent cseréltek garanciában a GT-n...

Tréler: 12.000 forint, Vizsgára felkészítés, vizsgadíj: 30.000 forint