Tagok >> Imyx >> 166 3.0 V6 24V >> Blog
- Típus:166 3.0 V6 24V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Ezüstmetál
Történt, hogy néhány nappal ezelőtt a kulcs nem ugrott vissza a helyére motor beindítás után. Amikor észrevettem, már megtettem az autóval 2-3 km-t, mire sikerült megállni, az önindító folyamatosan tekert.. ment a zene.., viszonylag későn vettem észre.. indul jelenleg is az autó, de van, hogy csak másodikra, tehát sikerült hazavágnom az önindítót :))). Kezdhetek keresgélni önindítót..de jó lenne, ha kibírná, amíg találok is.
Tehát vettem gyújtáskapcsolót. Ma sikerült kicserélni, Dzsozy CarTárs útmutatásával, pontos blog leírásával :), köszönöm itt is.
Nagy vonalakban leírom a gyújtáskapcsoló-csere menetét, nem árt, ha több helyen megvan az infó.
A kormány-burkolat eltávolítása után férünk hozzá (5 db imbusz csavar)
A gyújtáskapcsolót egy csavar rögzíti, aminek valamikor 10-es feje volt, de meghúzási nyomatékkal letörik. Ezt fűrészlappal be kell vágni, és utána ki lehet csavarni. Ha ez megvan, az elektromos csatlakozót kell kihúzni, van egy pöcök a csatlakozón, azt fel kell pattintani, és utána szétjön. A fekete műanyag immo gyűrűt le kell venni a gyújtáskapcsolóról. Utána már ki lehet venni. A zárbetétet viszonylag könnyedén ki lehet imádkozni, a kulcsot bele kell rakni, addig fordítani, amíg kijön, közben a szerkezeten lévő kis pöcköt be kell nyomni. Ha ez megvan, a zárbetét mehet bele az új gyújtáskapcsolóban, és lehet visszaszerelni, és örülni :-).
Vettem még néhány dolgot, amikor a gyújtáskapcsolóért mentem. Javítóecsetet, a fényezési hibákra, szervó olajat, amit vissza kell vinnem, mert nem jót adtak, 3 db gyári NGK gyertyát (3 volt a kocsihoz).