Tagok >> Kikkó >> 159 2.2 JTS >> Blog
- Típus:159 2.2 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Nero oceano
Elég sok apró hiba előjött, mióta megvettem szeretett Alfámat. Ezenkívül a következő másfél hónapban közel 4000 km-t fogok vele autózni, így biztos akartam lenni benne, hogy út közben nem fog előjönni valamilyen váratlan hiba. Ezért összességében már szükségét éreztem egy szervizlátogatásnak, elvittem hát az Alfarium-ba.
Kapott új fékolajat, mert ki tudja mikor volt cserélve. Lehet már tavaly meg kellett volna tenni, mert akkor volt 8 éves az autó. Akkor a szervócső mizéria miatt valamiért erre nem gondoltam.
A kéziféket eléggé meg kellett húzni, hogy fogja is az autót, állítani kellett rajta.
A klíma sajnos hűtőgépszagú levegőt fújt magából, így cserélni kellett a pollenszűrőt,
mert a gyári ajánlás ellenére nem bír ki két évet.
Az első lökhárító egy centit elállt a bal oldalon, szintén azóta olyan volt, mióta megvettem. Kérésemre ez is korrigálva lett.
Volt két probléma, ami szerencsére csak az én tudatlanságom miatt nem működött jól. A jobb hátsó ablakot csak a vezetőülésből lehetett vezérelni (a bal hátsónál szinte sosincs utas). Ez csak amiatt volt, mert be volt nyomva az ezt tiltó gomb.
A klíma nem fújt rendesen hátra, ez szintén amiatt volt, mert nem a megfelelő beállításokkal próbáltam. Három irányban (egyszerre akár mindenfelé) és háromféle módon fújni képes klímának összesen hányféle beállítása is lehetséges? :)
Most már ezeket is tudom, sikerült jobban megismerni a kocsit. Ezek szerint nem olvastam át elég alaposan a kézikönyvet. Így viszont minden alkalommal új extrát ismerek meg. :)
Az autónak voltak viszont olyan problémái is, amik pénzügyileg ennél jóval húzósabb tételek voltak. Lassú haladásnál nyikorgott, ami autópálya tempónál már folyamatos éles hang volt. Fekvőrendőrön áthaladásnál pedig mindig volt némi hang a futómű felől. A "kiváló" állapotú hazai utak is egész biztosan megtették a hatásukat. Nagyjából tisztában voltam vele, hogy az Alfák futóműve kényes az utak állapotára és azzal is, hogy nem lesz olcsó, ha valamit cserélni kell, így az árak nem értek teljesen hidegzuhanyként.
Cserélni kellett a két első alsó lengőkart, valamint mind a négy kanyarstabilizátort.
Haza érve még kifertőtlenítettem a rendszert klíma tisztító spray-el.
A költségek így alakultak:
- Fékolaj (Tutela TOP 4): 3600 Ft
- Pollenszűrő: 4800 Ft
- Két első alsó lengőkar: 82000/db (kaptam egy kis kedvezményt, 92200 Ft/db lett volna)
- Hátsó kanyarstabilizátor: 6000 Ft/db
- Első kanyarstabilizátor: 9400Ft/db
+ Munkadíj
- Klíma tisztító spray: 2990Ft/db