Mutasd

>> Szerviz2017-12-18

Megjártam nemrég, rendesen. Az autóm egyszercsak nem indult, az AC pumpa csendben volt. Kezdődött tehát a nyomozás. Szerencsére hamar kiderült, hogy a pumpám működik, tehát valahol az áramellátásban van folytonossági hiba. A tank oldalán nem érkezett meg a +12V. Végül a motortérben az akksi mellett megtaláltam a hibát. Ott összesen 3 kisméretű relé van, ebből az egyik az AC pumpát kapcsolja. A relék csatlakozóiban durva mértékű oxidáció volt és mivel műanyag házban vannak az F saruk, ebből szemmel semmit se lehetett látni, csak amikor kirántottam belőle a vezetéket. Mind a három relé a kukában landolt a csatlakozóikkal együtt. A tartó lemezt kifúrkáltam és csavaros felfogatású egyszerű, jó minőségű 4 lábú autós reléket építettem be, a csatlakozó vezetékeit pedig forrasztottam és zsugorcsöveztem, ahogy a nagy könyvben meg van írva. A 3 relé csatlakozóval együtt kb 2500 Ft volt.

Egyes szervízekben már lehet rámsóztak volna egy új üzemanyagszivattyút munkadíjjal, szóval nem árt néha nyomozni egy kicsit, ha gond van. Ajánlom minden 145-146 tulajnak, hogy ezeket a reléket cseréljétek, ha módotok van rá, mert rossz helyen vannak és így 17 év után jó kis hibaforrások lehetnek. Nekem pont akkor nem indult, amikor már este volt, -5 fok és fáradt voltam :)