Tagok >> Martin >> 146 1.6 Twin Spark Special edition >> Blog
- Típus:146 1.6 Twin Spark Special edition
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Pezsgő metál
Végre elkészültek a fényszóró magasságállító konzolok. A héten megpróbálom a beszerelését.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057061t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057063t.jpg)
Itt volt az idő a megújításra.
Minden gond nélkül + 2 év.
Cserélve kormányösszekötő gömbfej.
Motor és váltóolaj cserélve.
Alfa Romeo
Nem csak az autóbolondok körében cseng jól a Fiat konszernhez tartozó olasz gyártó neve, amely két cég egyesülésével jött létre. Logóját mindenki ismeri, de emlékezetből csak kevesen tudnák lerajzolni. Gyökerei 1907-be, a Darracq Italiana megalakulásához vezetnek, melyet Alexandre Darracq, a francia autógyáros honosított meg Nápolyban Ugo Stella közreműködésével. Az együttműködést három év után felbontották, így Stella átköltöztette a vállalkozást Milánóba, ahol ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), vagyis névtelen lombardiai autógyár néven kezdték meg a működést.
Sokat változott, de ugyanaz maradt az Alfa emblémája
Ebben a formában is csak az évtized végéig léteztek, amikor Nicola Romeo felvásárolta, és Alfa Romeo névre keresztelte, majd a háború alatt átmenetileg fegyverek és lőszerek termelésére állította át a gyárat. A míves emblémát egy mérnök tervezte, az ő ötlete volt, hogy milánói szimbólumokat használjanak fel. Éppen villamosra várt a Piazza Castellón, amikor megpillantotta a Filarete torony tetején lévő, embert lenyelő, koronás, sárkányfejű kígyót, a Visconti család címerállatát, amely a kerek alakú logó közepébe, Milánó város zászlaja, a fehér alapon piros kereszt mellé került.
A Visconti család címere
Az 1910-ben tervezett embléma kék keretébe arany betűkkel felülre az Alfa, alulra a Milano szavakat írták, a kettőt pedig a Savoyai-dinasztiára utaló csomóval választották el. Az egyesülés után a feliratot fehérrel írt Alfa Romeóra cserélték, majd 1925-ben babérkoszorúval vették körül, melynek formáját 1946-ban megváltoztatták, a csomót pedig hullámvonallal helyettesítették. 1972-től a kígyó rajzát stilizálták, a betűket ismét arany színnel írták, de elhagyták a koszorút és a Milano nevet.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000043/0000043465t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000043/0000043466t.jpg)
Mai napon végre rászántam magam a szélvédő cserére.
Teljesen korrekt áron és gyorsan dolgoztak a srácok.
14500 új szélvédő+ 8000 szerelés.
Itt volt az idő, hogy újra összeálljon a ménes. Szelepek ellenőrzése és szimeringezése. Dugattyúk és hajtókarok cseréje+ gyűrűzés. Síkoltatás. Tömítések teljes lecserélése. Vezérlés ellenőrzése. Olaj csere.
Első lengőkar csere.
Nem várt költség volt a dugattyúk cseréje de nem volt értelme így újra összerakni. 3 dugattyú sérült volt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040289t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040290t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040291t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040292t.jpg)
A mai napon végre elkészült a vas. Sajnos a vezérlésem nem bírt csak 4000 km-ert.
A feszítőgörgő megadta magát. A szerencsém volt mivel ez kb.20km/h sebességnél történt és így nem lett nagyobb baj. 3 hétig állt a kocsi ez miatt mert nem lehetett tudni, hogy mekkora kárt okozott a törés. A diagnosztika végül csak ezt az egy hibát dobta ki.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036240t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036241t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036242t.jpg)