Tagok >> Németh Lajos >> 145 1,6i.e. L Junior >> Blog
- Típus:145 1,6i.e. L Junior
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:Verde Caraibi
10 L MOL95 benzinnel 167 Km-t sikerült megtennem, városban. Ez 5,98 L / 100 Km fogyasztást jelent!
A bal hátsó ABS jeladóm tönkrement. Az alkatrészt Marklartól sikerült beszereznem, a cserét pedig Németh Mihály műhelyében végezték.


Az ősszel felújított fényszóróim, Osram Silverstar 2.0 ízzókat kaptak. A Rikitől kapott Hella-k, pedig a reflektorba kerültek.
A jobb oldali reflektor ízzócseréje, meglepő módon fejleszti az ember szókincsét. Magam is elcsodálkoztam, hogy milyen szavakat ismerek :-)

Meglepően sok cucc belefért és még mindig lehetett volna pakolni, de szerencsére már nem volt mit :-)




Ma este elkészült, a hátsó lengőkarcsapágyak cseréje. A munkát Kovács József, a futóművek és lengéscsillapítók "doktora" végezte. Volt egy kis flexelés is.
A család többi Alfa-janak futóműve is megfordult már a kezei között, mindig kiváló, kifogástalan munkát végzett. Futómű vagy lengéscsillapító problémák esetén, mindenkinek ajánlom.






Téli Michelin Mester jobb első végtagja, összetalálkozott egy szöggel. Sajnos nagyon szerencsétlen helyen, nagyon szerencsétlenül. A gumi váll részéhez, ferdén fúródott be. A gumit, még az este megjavították, de sötétben már se kedvem, se erőm nem volt visszacserélni a mankókerék helyett.



A téli kerekek átszerelése előtt, elvittem ma egy futóműbeállításra. Ha már ott voltam, kértem nézzen rá a hátsóra is. Sajnos a hátsónál cserélni kell a lengőkarcsapágyakat, mert igencsak kivannak. Csütörtökön gyógyításra is kerülnek.




Októberben nem voltam nagyobb utazáson, Michelin Mester csak Budapest romos útjain tette a dolgát.
A fogyasztás a városi araszoláshoz képest, viszonylag "barátinak" mondható.
Guminyomás: 2.2 bar
Profilmélység: 8 mm
Fogyasztás: 9.73 L/100 Km

Néhány héttel ezelőtt, egy aggasztó probléma ütötte fel a fejét: valahol beázik a kocsi. Eső után, a bal első ülés előtti részen, mindig egy nagy tócsa lett. Sajnos a vízelvezetők múltkori tisztítása nem vezetett sikerre, bár valószínű, hogy azokra is ráfért a pucolás.
Az ajtóhangszórók hátsó része (mivel sajnos azok is vizesek voltak eső után) egy - remélhetőleg hosszú távon vízálló - védőburkolatot kaptak, de a problémát ez sem szűntette meg. Eső után, mindig szedhettem fel a szőnyeget és szárítgathattam, a nyár elején felújított padlólemezt.
Ma délután, a forum.alfa145.com weboldalon találtam, egy ezzel a hibával foglalkozó topicot. Az egyik felhasználó leírása szerint, a géptető szélvédő előtti sarkaiban is vannak vízelvezetők. Ha ezek eldugulnak a belehulló falavelektől és egyéb szennyeződésektől, akkor a víz a bal és jobb első ülés előtti padlólemezre folyik le.
Lementem és megnéztem a sajátomat is. Látszólag tiszta volt, de azért elmentem a mosóba. A magasnyomású mosó meglepően sok, nem odavaló dolgot hozott ki, a látszólag tiszta sarkokból. Remélem, hogy ezzel végleg sikerült megszűntetnem a beázást, de teljesen nyugodt a következő, eső utáni szemrevételezésnél leszek.

