Tagok >> osee_selespeed >> Giulietta 1.4 Tb Distinctive >> Blog
- Típus:Giulietta 1.4 Tb Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2012
- Színe:Rosso Competizione 8C
Eladódtak a csúnya, matt feketére fényezett nyári gurulók, két fűrészfogasra kopott, de még jó mintájú Semperitekkel. Jöttek helyette szép 8C felnik, 5-7mm-es Bridgestone gumikkal. Még nyereség is volt a bizniszben.
Már régebb rendeltem kábelt a gyári Tomtom navihoz. Mert sajnos az előző tulaj nem volt kedves az autóban hagyni. Mai napon kissé megizzasztott, de végül sikerült frissíteni a térképeket.
Ráadásnak frissítettem a Blue&Me-t is. Így már minden tökéletesen működik. Láthatóak a fedélzeti számítógép infói a navi képernyőjén is. Végre a zene USB mappáiban is könnyebb így keresgélni.
Ma felszereltük a 16-os, eredetileg 159-re való gyári felnikkel ,az új, Hankook téligumikat. Picit kényelmesebb lett tőle az autó.
Kicsit jobban átnézve az autót derült fény rá, hogy a hátsó fékek eléggé a végüket járják. A tárcsák 1mm-el voltak a határérték fölött, egyik betét kopásjelzője éppen, hogy nem volt még elvágva. Így rendeltem rá tárcsa/ betét kombót. Fő szempont volt, hogy a tárcsákon legyen korrózió elleni védőréteg. Így esett a választás Textar termékekre.
Emellett még megjárattam, bezsíroztam a xenon fényszórók magasságállító karocskáit. Apróság, de ha berohad és eltörik a jeladó, akkor elég költséges tud lenni.
Nem volt még koszos, de a frissen vásárolt téli felnikkel együtt már az autót is lemostuk.
Köztudott, hogy a 2013-as facelift előtti Giuliettak csomagtartója beázik a hátsó ablaktörlő tengelyének a gumitömítésénél. Láttam fotókat, hogy a rá oxidálódott ablaktörlőkart többen is szét kellett faragják. Elsőre azt hittem nekem is ezt kell tennem. De aztán tartottam egy kis szünetet és második nekifutásra sikerült szakszerűen leszednem.
Fotón a jobb oldali, vaskosabb az új tömítés. Ami 5€-ba került.
A cikkszáma 50530945
5 nappal a foglalózás után mehettünk átvenni a Rosso szépséget. Alaposabb külső mosást nem kapott, ahogy megígérte a kereskedő. Viszont szólt a kollégának, hogy hozzák a téli kerekeket, aminek nagyon megörültünk. Aztán kiderült, hogy nincsenek is hozzá. :( Végül meg egy jobb hírrel folytatta, nem csak olajcserét csináltak, hanem a gyertyákat és a vezérlést is lecserélték, aminek 81000km és 5év után nagyon örültünk. Nem szerettem volna ilyen nagyobb műveletet végezni rajta, amíg garanciális. Merthogy 1 évig az.
Szombatra lett megbeszélve a megtekintés. Már péntek este arra kanyarodtunk, hogy láthassuk még mielőtt túlságosan felkészítenék amire megyünk. Kívülről mindent rendben találtunk, leszámítva a matt feketére tüsszentett QV felniket. Amik már a fotókon sem igazán tetszettek.
Szombat reggel még nyitás előtt odaértünk, rétegvastagság mérővel körbemértem, minden a legnagyobb rendben. Gumik majdnem újak, első fékekben pár száz km lehetett, motorolaj is 2-3000km-es.
Így hát megegyeztünk, kicsit engedtek az árból is és még le is szervízelik, állt az alkuban.
Aztán induláskor villant be nekem, hogy van még a kereskedésben egy Giulia, ki kéne próbálni. :) Hát persze! Mondá a kereskedő.
180 lovas dízel volt, pár ezer km-el. Nem egy aszfaltszaggató, de kb. mindenre elég. Nagyon szépen kanyarodik. Ha kell csendes, de száguldozva van azért egy kis motorhang, hogy érezze az ember, nem egy S osztályban ül. Aztán kaptam is egy elég jó ajánlatot, hogy beszámítanák a 156-ot, de jelenleg még nem igazán élhető. :) Viszont így már tudom mi lehetne a méltó utód, mondjuk benzinesben.
Ment a tanakodás, keresgélés már hónapok óta. Szóba került minden autó, amiről egy csaj álmodhat. Egy fiat 500C-hez kerültünk a legközelebb, de a német fogtechnikus tulajjal nem sikerült megfelelő időpontot egyeztetnünk. Lehet nyár elején még nem szánta el teljesen magát az eladásra. :) Aztán augusztusban vittem a Selespeedet Tuningmanhoz vizsgáztatni és ő győzködött, hogy a Giulietta mennyire jó. Ezután rövid idő alatt meg is lett a kiszemelt.