Tagok >> osee_selespeed >> Blog
Még rendszám nem került rá. De pár dolgot szükségesnek éreztem elvégezni az autón. Látván, hogy a teli gumik nagyon félre vannak kopva, beállítottam a futómű geometriát.
A szélvédőn volt egy kavics felverődés, az is javítva lett. Előre új Bosch ablaktörlőket szereltem. Mindennek tetejébe jött még egy ózonos klíma fertőtlenítés.
Ma vettem át az autót. Alfa Romeo kereskedésből érkezett. Náluk volt minden szerviz és garanciális javítás végezve.
1 év szavatosság van rá, amit én fontosnak tartottam.
Eladódtak a csúnya, matt feketére fényezett nyári gurulók, két fűrészfogasra kopott, de még jó mintájú Semperitekkel. Jöttek helyette szép 8C felnik, 5-7mm-es Bridgestone gumikkal. Még nyereség is volt a bizniszben.
Az autó előéletét ismervén, klíma szárítószűrő nem volt cserélve benne. Most, hogy a munkában van lehetőség klímázni, kicseréltem. A régi már eléggé ramaty állapotban volt.
Generátorcserekor még nem tűnt fel semmi rendellenes. Pár hete viszont el kezdett hidegen nyikorogni a szíj. A minap ránézettem a kollégával, ő vette észre, hogy amikor indítom meg leállítom a motort, fura oldalirányú mozdulatokat végez a feszítő. Sajnos a legutóbbi cserét nem jegyeztem fel, de biztos már több, mint 50000km volt benne. Ami a csapágy állapotán meg sem látszott.
Szélvédő vízlepergetővel bekenve, gumikéderek leápolva. Föltettem az új Bosch ablaktörlőket és megjöttek a gumiszőnyegek is. Amik tökéletesen passzolnak és szerencsére nem is büdösek. :)
Már régebb rendeltem kábelt a gyári Tomtom navihoz. Mert sajnos az előző tulaj nem volt kedves az autóban hagyni. Mai napon kissé megizzasztott, de végül sikerült frissíteni a térképeket.
Ráadásnak frissítettem a Blue&Me-t is. Így már minden tökéletesen működik. Láthatóak a fedélzeti számítógép infói a navi képernyőjén is. Végre a zene USB mappáiban is könnyebb így keresgélni.
Ma felszereltük a 16-os, eredetileg 159-re való gyári felnikkel ,az új, Hankook téligumikat. Picit kényelmesebb lett tőle az autó.
Újra felkerültek a 2 szezont futott téli Kumhok. Remélem még idén is jól teljesítenek. A kép két héttel később készült.
Kicsit jobban átnézve az autót derült fény rá, hogy a hátsó fékek eléggé a végüket járják. A tárcsák 1mm-el voltak a határérték fölött, egyik betét kopásjelzője éppen, hogy nem volt még elvágva. Így rendeltem rá tárcsa/ betét kombót. Fő szempont volt, hogy a tárcsákon legyen korrózió elleni védőréteg. Így esett a választás Textar termékekre.
Emellett még megjárattam, bezsíroztam a xenon fényszórók magasságállító karocskáit. Apróság, de ha berohad és eltörik a jeladó, akkor elég költséges tud lenni.