Tagok >> osee_selespeed >> Blog
Nem volt még koszos, de a frissen vásárolt téli felnikkel együtt már az autót is lemostuk.
Köztudott, hogy a 2013-as facelift előtti Giuliettak csomagtartója beázik a hátsó ablaktörlő tengelyének a gumitömítésénél. Láttam fotókat, hogy a rá oxidálódott ablaktörlőkart többen is szét kellett faragják. Elsőre azt hittem nekem is ezt kell tennem. De aztán tartottam egy kis szünetet és második nekifutásra sikerült szakszerűen leszednem.
Fotón a jobb oldali, vaskosabb az új tömítés. Ami 5€-ba került.
A cikkszáma 50530945
5 nappal a foglalózás után mehettünk átvenni a Rosso szépséget. Alaposabb külső mosást nem kapott, ahogy megígérte a kereskedő. Viszont szólt a kollégának, hogy hozzák a téli kerekeket, aminek nagyon megörültünk. Aztán kiderült, hogy nincsenek is hozzá. :( Végül meg egy jobb hírrel folytatta, nem csak olajcserét csináltak, hanem a gyertyákat és a vezérlést is lecserélték, aminek 81000km és 5év után nagyon örültünk. Nem szerettem volna ilyen nagyobb műveletet végezni rajta, amíg garanciális. Merthogy 1 évig az.
Szombatra lett megbeszélve a megtekintés. Már péntek este arra kanyarodtunk, hogy láthassuk még mielőtt túlságosan felkészítenék amire megyünk. Kívülről mindent rendben találtunk, leszámítva a matt feketére tüsszentett QV felniket. Amik már a fotókon sem igazán tetszettek.
Szombat reggel még nyitás előtt odaértünk, rétegvastagság mérővel körbemértem, minden a legnagyobb rendben. Gumik majdnem újak, első fékekben pár száz km lehetett, motorolaj is 2-3000km-es.
Így hát megegyeztünk, kicsit engedtek az árból is és még le is szervízelik, állt az alkuban.
Aztán induláskor villant be nekem, hogy van még a kereskedésben egy Giulia, ki kéne próbálni. :) Hát persze! Mondá a kereskedő.
180 lovas dízel volt, pár ezer km-el. Nem egy aszfaltszaggató, de kb. mindenre elég. Nagyon szépen kanyarodik. Ha kell csendes, de száguldozva van azért egy kis motorhang, hogy érezze az ember, nem egy S osztályban ül. Aztán kaptam is egy elég jó ajánlatot, hogy beszámítanák a 156-ot, de jelenleg még nem igazán élhető. :) Viszont így már tudom mi lehetne a méltó utód, mondjuk benzinesben.
Csak, hogy legyen újabb tennivaló, a generátor felmondta a szolgálatot. Új Hellát tudtam szerezni a legrövidebb idő alatt.
Föntről szereltem be, 4 órába telt.
Ment a tanakodás, keresgélés már hónapok óta. Szóba került minden autó, amiről egy csaj álmodhat. Egy fiat 500C-hez kerültünk a legközelebb, de a német fogtechnikus tulajjal nem sikerült megfelelő időpontot egyeztetnünk. Lehet nyár elején még nem szánta el teljesen magát az eladásra. :) Aztán augusztusban vittem a Selespeedet Tuningmanhoz vizsgáztatni és ő győzködött, hogy a Giulietta mennyire jó. Ezután rövid idő alatt meg is lett a kiszemelt.
Újabb két évre megvan. Megdicsérték, mennyire egyben van. A kapcsolatért köszönet Tuningman Gábornak!
Mai napon elláttam új Hankook Ventus V12 K120 XL FR 91Y gumikkal. Erősített oldalfalúak, mint az előző Kumhok, de sajnos nem annyira merevek. Gyors terhelésváltásra kicsit nyúlósak.
Szivárgott egy vízcső. Sajnos mire észrevettem és orvosoltam a problémát, elkezdett elég drasztikusan fogyni a hűtővizem. Láttam már a szomorú végét. Utólag elnézve, a kék Paraflu fagyálló is nem oda való nyomokat hagyott a hengerfejen és a pakolásán.
Következők történtek:
- hengerfejet köszörülték
- új szelepszár szimmeringek (Elring)
- új szelepvezetők
- 3 új szelep
- átnézték a hidrótőkéket
- javítottak 7 menetet
Nem lett volna muszáj, de ha már lent volt a hengerfej, cserélve lettek:
- gyűrűk (Göetze)
- hajtórúdcsapágyak (Glyco)
További alkatrészek:
- hengerfej pakolás
- hengerfej csavarok (Elring)
- szívó/ kipufogó oldali tömítés (Payen)
- vezérmű-/ balansz szíj (Dayco)
- szűrők (Mann)
- olaj (Motul 10W60)
- 3db. vezérlés burkolat
- gyári 100k gyertyák
A szerelésért köszönet Cola cartársnak.
Rendeltem újra 5w50 Motult, de nem tudtak belátható időn belül szállítani. Így végül a megszokott 10w60 került bele. Most volt alkalmam lecserélni. Amúgy sem akarom megszokássá tenni a 10k-s csereperiódust. Főleg télen nem.