A múltkori hifibeépítésnél betett Becker fejegység sajnos nem tudja menüből a frekvencia sáv vágást, ezért sajnos "passzívosítani" kellett a mélynyomómat, hogy meg tudjuk hajtani az Audison SR4-el.
Mivel még így is elveszett a megszokott mélyhangok nagyrésze, ezért valami megoldást kellett találni.
Ennek eredményeként ma új lakó költözött a csomagtartómba. Sikerült kipróbálni több típust is, reflexest, zártat, kisebbet, nagyobbat, végül a legjobban az Alpine SBG-1244BP bandpass láda tetszett. Ez még passzol is a szintén Alpine G-Type első szettjeimhez. Nagggyon elégedett vagyok vele!!! :)
Megérkezve a Paradoxhoz egyeztettük, illetve pontosítottuk az elképzelésem. Első körben módosítani kellett a fejegység mini-iso csatlakozóinak kiosztását, mivel bekapcsoláskor egyből a "phone mute" felirat fogadott. A fejegységhez csatlakozó mikrofon rögzítésre került a visszapillantó tükör alá. Ezután kicsit "reszelni" kellett a Becker műanyag peremén, hogy beférjen a középkonzol rádiókeretébe :)
Leellenőrizték a már meglévő tápkábelt, és megállapították, hogy ezt jobb lesz lecserélni valami vastagabbra. A vastag tápkábel behúzása nem kis feladat, de mindenképp megérte. Ezután jött a kárpitok, burkolatok leszedése. A baloldalon a tápkábel és a kapcsolószál, jobboldalon pedig az rca kábel, hangszórókábel és cd tár kábelek lettek elvezetve. A cd tárat végül nem a csomagtartóban helyeztük el, hanem a jobb első ülés alatt találtunk neki jó helyet. Közben bekerült a csomagtartóba az erősítő is egy Audison SR4 személyében. Ez a hátsó ülés támlájára lett felfúrva egy kárpitozott mdf lapra. Bár a Becker fejegységen van sub kimenet, az aktív mélyládámon sajnos nem volt állítható hangváltó, ezért a szakik "passzívosították", és az erősítő 3-as és 4-es csatornájára hídba kötötték be a mélynyomót.
Menet közben úgy döntöttem, hogy ha már ennyire szét van szedve az autó, célszerű lenne az első hangszórókat is most kicserélni valami komolyabbra. A komolyabb hangszóró végül az Alpine SPG-17CS komponens szettje lett, nem kis változást hozva a hangminőségben.
Ezután már csak vissza kellett tenni a kárpitokat és burkolatokat, hogy végül jöhessen a hangolás.
Leírva nem tűnik nagy munkának, de bizony reggel 9-től este 7-ig dolgoztak a fiúk az autón!
Az igazsághoz tartozik, hogy az erősítő felfogatásakor történt egy kis "malőr", ami hazafelé, illetve másnap nem kis kellemetlenséget okozott, de végül nagyon korrekt módon rendeződött az ügy.
A hangzás még nem végleges. Az első hangszórószettnek és a kábeleknek is még járatódniuk kell pár órát, és a jövőben lehet hogy némi bitumenes csillapítás is be fog kerülni az ajtókba... :)
Azért már az eddigi hangzással is nagyon elégedett vagyok. Megérte!
(képek a kész állapotról a 3. részben...)