Megérkezve a Paradoxhoz egyeztettük, illetve pontosítottuk az elképzelésem. Első körben módosítani kellett a fejegység mini-iso csatlakozóinak kiosztását, mivel bekapcsoláskor egyből a "phone mute" felirat fogadott. A fejegységhez csatlakozó mikrofon rögzítésre került a visszapillantó tükör alá. Ezután kicsit "reszelni" kellett a Becker műanyag peremén, hogy beférjen a középkonzol rádiókeretébe :)
Leellenőrizték a már meglévő tápkábelt, és megállapították, hogy ezt jobb lesz lecserélni valami vastagabbra. A vastag tápkábel behúzása nem kis feladat, de mindenképp megérte. Ezután jött a kárpitok, burkolatok leszedése. A baloldalon a tápkábel és a kapcsolószál, jobboldalon pedig az rca kábel, hangszórókábel és cd tár kábelek lettek elvezetve. A cd tárat végül nem a csomagtartóban helyeztük el, hanem a jobb első ülés alatt találtunk neki jó helyet. Közben bekerült a csomagtartóba az erősítő is egy Audison SR4 személyében. Ez a hátsó ülés támlájára lett felfúrva egy kárpitozott mdf lapra. Bár a Becker fejegységen van sub kimenet, az aktív mélyládámon sajnos nem volt állítható hangváltó, ezért a szakik "passzívosították", és az erősítő 3-as és 4-es csatornájára hídba kötötték be a mélynyomót.
Menet közben úgy döntöttem, hogy ha már ennyire szét van szedve az autó, célszerű lenne az első hangszórókat is most kicserélni valami komolyabbra. A komolyabb hangszóró végül az Alpine SPG-17CS komponens szettje lett, nem kis változást hozva a hangminőségben.
Ezután már csak vissza kellett tenni a kárpitokat és burkolatokat, hogy végül jöhessen a hangolás.
Leírva nem tűnik nagy munkának, de bizony reggel 9-től este 7-ig dolgoztak a fiúk az autón!
Az igazsághoz tartozik, hogy az erősítő felfogatásakor történt egy kis "malőr", ami hazafelé, illetve másnap nem kis kellemetlenséget okozott, de végül nagyon korrekt módon rendeződött az ügy.
A hangzás még nem végleges. Az első hangszórószettnek és a kábeleknek is még járatódniuk kell pár órát, és a jövőben lehet hogy némi bitumenes csillapítás is be fog kerülni az ajtókba... :)
Azért már az eddigi hangzással is nagyon elégedett vagyok. Megérte!
(képek a kész állapotról a 3. részben...)
100000 120k 156 18 180k 60k ablaktörlő ac aerotwin akron alfa alfisti.net alpine audison autóvásárlás becker bosal bosch breaker búcsú carello cento defekt eladás fék felni fényszóró forgalmi giulia goodyear grand gta gumi gyertya haspajzs hifi hűtő karbon klíma kormány környezetvédelmi középkonzol kuplungfőhenger lámpa mélynyomó motorvédő műszaki német ngk night nightbreaker nyári osram paradox prix pumpa ragazzon recaro romeo sbg-1244bp sp2 speedline spg-17cs spoiler squadrasportiva sr4 steinhof szerviz teledial téligumi tükör twin ülés ultrac unlimited üzemanyag vezérlés vizsga vredestein
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 TS Progression // 2013-04-18