Tagok >> sztane >> 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet >> Blog
- Típus:156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Nero Metallico
A két első nyári abroncs cserére érett, s mivel a Goodyear megszüntette az Optigrip gyártását, új abroncs után néztem, s a mintázat alapján döntöttem a Taurus mellett
ma sikeres műszíki vizsgát tettünk
az alábbi alkatrészeket kellett cserélni:
-jobb első fékcső 2 db
-első fékbetétek
-jobb, első felső lengőkar
-axiális csukló
-helyzejelző izzó
-fékolaj
plusz a vizsgadíj
A mai reggel nem indult el a masina, már vártam, hogy akkumulátor megadja magát.
Most érett meg a helyzet, s új akksit vettem, 320938 kmóra állásnál.
Újra megszólalt az egyik kerékcsapágy, s a hűtővíz is szivárgott, ezért szervízbe vittem ménest.
S szép hosszú lett a lista. a tavasszal kicserélt csapágy csak eddig bírta, most SKF került a helyére garanciában, a futómű is felújításra került, féltengely gumiharang, mindkét első alsó lengőkar, hátsó stabilizátor szilent, vízcső tömítés cserét követően a futóművet beállították.
A már teljesen elhomályosodott fényszórókat kicseréltem, a látni és látszani szellemében.
két új utángyártott fényszóró került a régiek helyére, hát ég és föld.
Most fordult elő először, hogy nem működött a klíma.
többszöri vákumozás, feltöltés eredményeként újra mükszik a rendszer
kedd reggel meg akartam fordulni az úton, s egy reccsenél után megszűnt a hajtás. Szerencsére átértem az út másik oldalára a padkára.
S mint kiderűlt, eltörött a jobb oldali féltengelyem,.... brrrrrr
az 5 izzítógyertyából csak egy volt volt jó, teljes szett csere következett, végre kicseréltettem a termosztátot is, és a hátsó főtengelyszimmeringet egy szimmering futógyűrű kíséretében
s kb két hete megszólalt az egyik első kerékcsapágy is ami most szintén cserére szorult
Olajcsere, vezérműszíj és vízpumpa csere vált esedékessé
s mellesleg egy teljeskörű átvizsgálás
s kiderült, hogy az olajteknőm repedt, nem múlt el nyomtalanul, a járhatatlan utak hatása
és a futómű egyes elemeinek cseréje is aktuálissá vált
299985 kmóra állásnál
este hazafelé megszünt a töltés és a szervó
mint hazaérve kiderült lekerült a helyéről a hosszbordás szíj
a rugós feszítő okozta a hibát, félrevezette a szíjat