Mutasd

>> Szerviz2018-10-04

2018. augusztus 16-án megvettem életem első Alfáját, egy 2005-ös 156 SW-t, 2.4 JTD 175LE példányt. Régóta szemeztem a típussal, persze kizárólag sedan formában. A végén mégis kombi lett, de nem bántam meg. Gyönyörű a forma még az én szememnek is. A motor pedig kellően erős bármilyen helyzetre.

Az indulás, hibák, hiányosságok:

-Az eladó előre szólt, hogy a balos féltengely cserés. Végül vétel után egy héttel kapott is egy vadiúj SKF-et.

-Próbaút alatt kiderült, hogy jobb elöl valami kopog. Nem jöttünk rá ott, hogy mi az, kicsi alkuval vállaltam így is. Végül a futóművesnél derült ki egy hónap múlva (addigra már elég sűrűn koppant), hogy a stabpálca felső csavarja nem volt meghúzva. Azóta síri csend.

-A csomagtérajtó időnként, nagyobb döccenőnél kinyílt. Állítottam a záron, azóta jó.

-330.000 km-nél olaj- és szűrőcserék. Orbitális szívás volt kiszedni az olajszűrőt, idióta olasz megoldás a helye.

-A gyári fejegység helyett kapott egy BT-s, kihangosítós SAL fejegységet. Nem világminőség, de a gyári hangrendszerhez nekem bőven elég, a fő a kábelmentesség volt.

- A vízhőfokom nem áll be 90-re, ha haladok is a kocsival. Egy helyben állva, diagolva jól működik, de menet közben visszahűl. Vernet termosztát megrendelve, elvileg a hétvégén kicserélem, ha ideér.

-Lőttem hozzá egy szett téli kereket, tojástartós Alfa gyári felni, 15", 2017-es gumikkal. Csak el kellett autókáznom érte Budapestről Balassagyarmat mellé.

-A fogyasztás mért és BC szerinti értéke kissé eltér. BC szerint az átlagom 5,3l, de tankolással mérve egyszer 6l volt, egyszer 6,7l. Nem nagy gáz, de így elég nehéz a computerre alapozni.

-A kézifék annyira gyenge, hogy szinte nincs is. Húztam a bowdenen, de túl sokat nem ért. Ennek még utána kell járnom.

-Kapott egy xenon szettet, bitang lett a fényerő, de cumi volt beépíteni.

-Kicseréltem a kopott emblémát a motorháztetőn, meglátjuk, ez meddig lesz szép.

-Az autón több helyen vannak fényezési sérülések. Ezeket igyekszem minél előbb javítani. Bár nem tervezek kiállítási autót csinálni belőle, de nem szeretném, ha elkezdene rohadni.

-Féltengelycsere közben láttuk, hogy a bal első gumi fékcső, elkezdett kirepedezni, ezek is cserések lesznek.

Költségek:

-SKF féltengely: 62000Ft plusz 5000Ft beszerelés
-Elf Evolution 900 SXR 5w-40 5L: 7890Ft
-Filtron levegőszűrő AR348: 2440Ft
-Filtron olajszűrő OP537: 1890Ft
-SAL VB6100 fejegység: 14000Ft
-téli kerékszett: 45000Ft
-Vernet Termosztát: 11804Ft