tomassz - főkép
>> SzervizAlfa 147 1.9JTD 150LE // 2021-05-28

A gumicsere után sietnem kellett, így kicsit meghajtottam. Rögtön kaptam is egyszerre egy VDC és egy motorrendszer hibát. Töröltem, de egy erősebb gyorsítás után visszajött. Kiolvasva "injektor 3 hiba" és "ABS CAN rendszer hiba" jött ki. Az injektor csatija le volt lazulva, valaki nem rakta vissza rendesen. Helyrerakva minden szép és jó. Bár azt most sem értem, hogy mi köze az ABS-nek az injektorokhoz...

Hosszbordásszíjat cseréltem görgőkkel, plusz, ha már bontottam, akkor főtengely szíjtárcsát is, a régi már repedezett volt. Mindegyik Gates lett. 46.000.-

Megsétáltattam Dobogókő felé. Ment szépen, de lehúzott ablaknál valami sziszegést hallottam elölről a kocsi alól. Kifújt az intercooler és az alsó cooler cső találkozásánál. Talán én rakhattam fel ferdén a bilincset. Megigazítottam, most nem sziszeg, jobban is megy. :)

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9JTD 150LE // 2021-05-21

Kapott az autó egy szett 16"-os felnit, de a rajta levő gumik öregecskék is voltak (2016-osak) és az egyikből egy padka ki is hasított egy darabkát, így lett mellé egy szett friss, ropogós Nokian 4 évszakos gumi is.

Felni: 45.000.-
Gumi: 106.000.- (szereléssel, mindennel)

Találtam kalaptartó pántokat is, azok is cserélve. (1900.- + posta)

Le kellene mosni a kocsit, de folyamatosan esik...

 
>> SzervizAlfa 147 1.9JTD 150LE // 2021-05-15

Április 29-én vásároltam az új Alfát, kereskedésből. Drágábban nézegettünk autót, de inkább 147-es lett a nyertes, azzal a tervvel, hogy a megmaradt pénzből rendberakjuk.

A kiindulás:

2008-as fekete 5 ajtós 147, xenon, tempomat, hatos váltó, kétzónás digit klíma, ülésfűtés. Esztétikai hibák akadnak kívül, de ezek másodlagosak jelenleg. Előbb műszakilag legyen rendben.

Fütyült a turbo. A motortérbe nézve láttam, hogy a szűrőháztól a turbora menő cső mindkét vége duct tape-pel van körberagasztva. Leszedve kiderült, hogy a fele kerületén ki van hasadva. Csere új csőre, 12000.-

A fütyülés nem múlt el, plusz a turbo hordta az olajat. Vettem egy jó állapotú bontott turbo-t kipufogócsonkkal. Ez volt 28000.-, plusz a cserélendő tömítések 6000.-

Bónusz, hogy kiderült, húzva van a kocsi, elvileg olyan 180LE környékére.

A tempomatkart valaki már letörte és visszaragasztotta, ezt végül sikeresen levertem térddel. Csere bontottra, 5000.-

100 felett gyorsításnál rázott az autó eleje (ismerős volt a 156-omból), féltengelyek kottyannak. Csere mindkét oldal. Féltengelyek 67000,- 2 liter váltóolaj 8000.

Vétel után hazaérve végigcsiszoltam az alját a garázslejárón. Kiderült, hogy Eibach ültetőrugók vannak beszerelve. Körbe gólyalábak cserélve bontott jó állapotú gyárira. 20000.- Mivel minden stabpálca gömbfej belső nyílása szét volt menve, így flex segítségével jöttek csak ki, azok is csere. 15000.- Plusz a 156-os tapasztalatok miatt előre megvettem egy pár segédvillát az első gólyalábakhoz. 3000.-

Anyós oldali kilincs talpa el volt törve. Csere újra. 2000.-

Valami kínai 2din multimédia fejegység volt benne, amikor megvettem. Elég vacak volt az érintőkijelzője és a hangzása sem tetszett csere egy JVC KW-M25BT-re. De mivel ez nem tud multikormányt tanulni, így kellett egy CAN BUS adapter is. Fejegység 61.000,-, adapter 15000.-

Mivel az előző tulaj volt olyan kedves és bent hagyta az erősítőt, minden kábelezéssel, így kapott egy Alpine mélyládát. 30000.- Aztán rendberaktam a fejegység mögötti kábel-káoszt.

Nem vagyok oda a tolatókamerákért, így kapott egy tolatóradart. 7000.-

Vezérléscsere, Ina szett vízpumpával 35000.-

Olajcsere, Motul X-Cess 5w40 olajjal, szűrőkkel. 21000.-

Üzemanyagszűrő csere, Mahle 8000.-

Géptető teleszkópok fáradtak voltak, csere. 2000.-

Lejár a kuplung pedál gumija, így rendeltem gumit arra és a fékpedálra is. 3600.-

Ablaktörlő lapátok cseréve Bosch-ra, 10000.-

És, ami nem számszerűsíthető, vétel óta minden nap, amikor nem dolgozom, az autón dolgoztam.

 
>> SzervizAlfa 156 156 SW 2.4 JTD 175LE // 2018-10-17

No, rozsdamegelőző kezelés megtörtént. Csiszolva, rozsdaátalakítózva, alapozva, fényezve, lakkozva a szükséges helyeken. Nem lett szép, de nem is ez volt a cél. Ha tavaszra nem üt át rajta barnaság, akkor újrafény, ezúttal már szépen.

 
>> SzervizAlfa 156 156 SW 2.4 JTD 175LE // 2018-10-07

Termosztát csere megtörtént. Kicsit lassan ment így elsőre, biztonsági játékot játszottam, mindent háromszor ellenőriztem. A gyári körmös bilincseket kihajítottam, tettem fel helyettük AWAB bilincseket. Egyelőre úgy tűnik, jó munkát végeztem, nem látom, hogy eresztene.

Más kérdés, hogy mennyi értelme is volt az egésznek. Egyelőre még csak egy 2x15km-es úton teszteltem, de a mutató így sem éri el a 90 fokot. Cserébe lehet, hogy alaptalan is volt izgulnom ezen, mint kiderült (fórumos infók és diag alapján), az 50 és 90 fok között középen elhelyezkedő osztás nem 70 fokos, hanem 80. Ez alapján a vizem eddig is 82-85 fok között volt. No mindegy, legalább új termosztát van benne. :)

A következő művelet a kasztni fényezési hibáinak javítása, mielőtt elkezd rozsdásodni.

>> SzervizAlfa 156 156 SW 2.4 JTD 175LE // 2018-10-04

2018. augusztus 16-án megvettem életem első Alfáját, egy 2005-ös 156 SW-t, 2.4 JTD 175LE példányt. Régóta szemeztem a típussal, persze kizárólag sedan formában. A végén mégis kombi lett, de nem bántam meg. Gyönyörű a forma még az én szememnek is. A motor pedig kellően erős bármilyen helyzetre.

Az indulás, hibák, hiányosságok:

-Az eladó előre szólt, hogy a balos féltengely cserés. Végül vétel után egy héttel kapott is egy vadiúj SKF-et.

-Próbaút alatt kiderült, hogy jobb elöl valami kopog. Nem jöttünk rá ott, hogy mi az, kicsi alkuval vállaltam így is. Végül a futóművesnél derült ki egy hónap múlva (addigra már elég sűrűn koppant), hogy a stabpálca felső csavarja nem volt meghúzva. Azóta síri csend.

-A csomagtérajtó időnként, nagyobb döccenőnél kinyílt. Állítottam a záron, azóta jó.

-330.000 km-nél olaj- és szűrőcserék. Orbitális szívás volt kiszedni az olajszűrőt, idióta olasz megoldás a helye.

-A gyári fejegység helyett kapott egy BT-s, kihangosítós SAL fejegységet. Nem világminőség, de a gyári hangrendszerhez nekem bőven elég, a fő a kábelmentesség volt.

- A vízhőfokom nem áll be 90-re, ha haladok is a kocsival. Egy helyben állva, diagolva jól működik, de menet közben visszahűl. Vernet termosztát megrendelve, elvileg a hétvégén kicserélem, ha ideér.

-Lőttem hozzá egy szett téli kereket, tojástartós Alfa gyári felni, 15", 2017-es gumikkal. Csak el kellett autókáznom érte Budapestről Balassagyarmat mellé.

-A fogyasztás mért és BC szerinti értéke kissé eltér. BC szerint az átlagom 5,3l, de tankolással mérve egyszer 6l volt, egyszer 6,7l. Nem nagy gáz, de így elég nehéz a computerre alapozni.

-A kézifék annyira gyenge, hogy szinte nincs is. Húztam a bowdenen, de túl sokat nem ért. Ennek még utána kell járnom.

-Kapott egy xenon szettet, bitang lett a fényerő, de cumi volt beépíteni.

-Kicseréltem a kopott emblémát a motorháztetőn, meglátjuk, ez meddig lesz szép.

-Az autón több helyen vannak fényezési sérülések. Ezeket igyekszem minél előbb javítani. Bár nem tervezek kiállítási autót csinálni belőle, de nem szeretném, ha elkezdene rohadni.

-Féltengelycsere közben láttuk, hogy a bal első gumi fékcső, elkezdett kirepedezni, ezek is cserések lesznek.

Költségek:

-SKF féltengely: 62000Ft plusz 5000Ft beszerelés
-Elf Evolution 900 SXR 5w-40 5L: 7890Ft
-Filtron levegőszűrő AR348: 2440Ft
-Filtron olajszűrő OP537: 1890Ft
-SAL VB6100 fejegység: 14000Ft
-téli kerékszett: 45000Ft
-Vernet Termosztát: 11804Ft