Tagok >> Whiteskull >> Blog
Sikerült szereznem hajtókar csapágyakat is. Hál istennek véletlenül volt egy készlet egy zalaegerszegi gépműhelyben még. :)))))))
Tegnap és ma megint a mosogatás jegyében telt az idő. :)))))
Már ami az alfára jutott. Sikerült megtisztítani a motor hátulján lévő harangot, a lendítő kereket, a szelepfedelet, az olajteknőt és félig a gyújtáselosztót. :)))))
Ma nem csináltam effektíve semmit, viszont egész nap azt nyomoztam, hogy a középső főtengely csapágynál lévő távtartó gyűrűk hornya melyik irányba néz.
Átnéztem minden elérhető dokumentumot, de éppen ezt nem találtam sehol sem.
Utoljára a szétszereléskor csinált fényképeket vettem elő. És láss csodát megtaláltam a kérdésre a választ. A hornyok a főtengely sonkák felé néznek, nem a csapágycsésze felé. :))))
Ma megjöttek az új nyugvócsapágyak, és a gyűrűkészlet. Így a főtengelyt sikerült is visszarakni a helyére. Imádok összeszerelni dolgokat! :DDDDD
A csapágycsészéket még nem húztam le, az legközelebbre marad.
Az első főtengely szimeringet kicseréltem a vezérmű fedélben, valamint fel is aggattam a helyére ideiglenesen. :)))
Ma megmérték a perselyeket.
Mind az egyik egyformán 0,005 kúpossággal, és 0,02 ovalitással rendelkezik.
Holnap jön a nyugvócsapág és a gyűrű készlet. :)))
A régi gyűrűk el voltak kopva rendesen. Különösen az olajlehúzók. Több mint 1 mm volt hézag mindegyiknél. Viszont a jó hír, hogy mindegyik pontosan ugyanolyan mértékben volt kopott.
Na a mai nap eljutottam odáig, hogy ezután már csak összefelé kell szerelnem, meg mosogatni ezerrel. :))))
Ma kiugrott a motor a helyéről, és az előzetes vélemények szerint nem kell hüvely-dugó cserén gondolkodnom. (Hurrá!) :)))
A henger falai teljesen simák, és semmi vállat nem érezni ujjal rajtuk. Persze azért még megmérem mikrométerrel is. A hengerfej viszont gyanús. Igen sok sz@r rakódott le a kipufogó szelepekre.