Blog >> próba

>> EseményRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-09-22

Vezettem egy Ferrari 458 Italia-t: Ferrari vezetés

Az itteni blogmotor nem igazán alkalmas képekkel tűzdelt bejegyzések írására, így itt csak linkelem a máshol megírt blogbejegyzést.

>> Tuning és extramaseRomeo // Alfa 159 1,75 TBi // 2018-05-14

korábban láttam egy fehér SW-t amin Brock felnik voltak, nagyon megtetszett, így nézegettem hátha találok...
Találtam egy garnitúrát, 18" 8,5J ET30...

jól nézett volna ki, a küllő kialakítás is jó volt, elfért a nagy fék...

viszont a felni peremének síkja a sárvédő síkjától, kb. fél centire állt ki, így lemondtam róla... talán egy 8J széles pont jó lett volna, de sajna ez 8,5J széles volt...

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2016-10-01

Nos, indítás után kiderült, hogy alapjáraton igazi diesel spark lett belőle, mint egy jtd, probléma nincs, gatya motoron lévő vezérlésmódosítóban 15ezer km, áttesszük. Elején volt kis fehér füst, amíg kiment a rendszerből a víz, amit belenyomott a régi blokk. De vezmódon kívül más rendellenes hangja nincs. Erő megvan benne érzetre, bár kellő óvatosság mellett használom egyelőre, mivel ki tudja mennyi van a vezérlésben, amint le lesz szervizelve, kiderül ténylegesen hogy muzsikál. Ha csapágyas, vagy egyéb ilyesmi baja lenne, már ki kellett volna jöjjön, tájékoztató műszer szerint olajnyomás rendben, szóval csak jó lesz már.

Ezerpárszáz km megtétele után a következők az észrevételek:
- Termosztát csere. Véletlen összekevertem összeszerelésnél a sajátomat, ami jó, a donor motoréval, az pedig jelenleg menet közben 75 fokra áll be, városban, illetve ácsorgásnál megy csak normál hőfokra.
- Olajfogyasztás megengedhető. Tekintve, hogy a szelepfedélnél, mivel ugye a sarka le van törve, folyik, illetve az olajleeresztő csavarnál is csöpög, mivel annak gatya a menete, továbbá 10w40 van benne a jelenleginél beállhat kisebb értékre. Ennyi km alatt 1-3 deci között volt az elfogyasztott mennyiség, TS-nek jó ez. Amennyiben megszűnik majd az olajfolyás, meglátjuk mi lesz.
- Szervóolaj is csöpög kicsit elöl a szárítószűrőnél. Ez régóta fennálló probléma, a mostani esettől független, csak trehány voltam ezen a téren, szint figyelve, napirenden tartva, csak csöveket kell csináltatni és cserélni.
- Füst se hidegen, se melegen nincs, vízfogyasztás nincs, fűtés pöpec.
- Illetve előző bejegyzésből kimaradt, ki kellett cserélnem a bal első stabilizátort is, mivel eltört, hogy szerelés közben-e azt nem tudom, mindegy azt megcsináltam, Moog került most bele.
- Indításnál kicsit nehezen kap szikrát, bár a gyertyákon látszott, hogy nem mai gyerekek, csere úgyis.

Összegezve úgy néz ki végre nekem is lehet szerencsém, és sikerült egy egész tűrhető állapotú blokkot lőni ajándék árban. A fentieket figyelembe véve, a tesztet sikeresnek veszem (koppkopp), mehet a következő nagyszervizre, ahol ki lesznek cserélve a visszamaradt tételek. Ezt már a vezérlés turkálása miatt nem én fogom csinálni, hanem Erdő Attila cartársra bízom, ha nem jön elő semmi váratlan (remélem), akkor KUL-ra kész is.

Tehát a cserélendő dolgok listája így alakul:
- Olajszűrő – Sofima 1000
- Légszűrő – Sofima 2000
- Pollenszűrő – Kristal 1500
- Olaj 10w60 – Selénia Racing 6l 24000
- Szelepfedéltömítés – Victor Reinz 4000
- Vezérműtengely szimmering – Corteco 500
- Gyertyák – NGK PFR6B és PMR7A 30000
- Vezérműszíj – Dayco 5000
- Balansz szíj – Dayco 7000
- Ékszíj – Dayco 4000
- Ékszíj feszítő görgő – Gates 8000
- Ékszíj vezető görgő – Dayco 13000
- Első kerékcsapágyak – SKF előző bejegyzésben elszámolva
- Karter az olajszint visszajelzővel együtt, mivel utóbbi nem jó a donormotorból, karter ugye meg törött is + a leeresztő csavar menete se jó
- Szelepfedél, ezt se kell már itt részleteznem, miért
- Vezérlésmódosító – bontott a régi motoromból 15ezer km-t ment, bőven hibátlan
- Vezérlés és balansz szíjfeszítő és vezető görgők, illetve vízpumpa – ezekre is igaz, ami a vezmódra fentebb

Október 3-án megy a gép a szervizbe, reméljük a legjobbakat. :)

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2013-04-27

A múltkor annyira megfogott a szép zöld szín mosás közben, hogy gondoltam kipróbálom az egyik Alfás rendezvényen kapott Sonax Extreme termékmintát rajta. Ugyanis mosás alatt szép volt, de ha megszáradt, már nem csillogott olyan szépen a fényezés. Alaposan áttörölgettem a mosókesztyűvel az autót, szép szakaszosan haladtam. Áztatás, mosás, öblítés. Van ahol kétszer is átmostam, mert látszott hogy még fakóbb, porosabb. Az eredmény tényleg szép. Az igazi egy full polír lenne, de így is látszik, hogy mennyire szép ez az öreg autó.

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2013-02-04

Ma sikerült felpróbálnom a felnit mert saját szememmel akartam látni mennyi hely van a Brembo féknyereg és a küllők között!
A történethez tartozik, hogy tavaly tél elején felvettem a kapcsolatot a Novitec itthoni forgalmazójával az il Topolinóval nézzenek utána, hogy az N10-es felszerelhető-e a "nagyfékes" Giuliettára! A válasz nem volt egyértelmű igen mert szerintük még nem raktak fel odakint sem 18-as N10-et egy Brembós Giura sem (!?) Mindenáron (jó magyar szokás szerint) a drágább 19-es felé tereltek mégpedig azzal a "dumával", hogy az biztos jó lesz persze vegyem meg gumival együtt horror áron meg minden! Na itt lett elegem és már azt hittem lemondhatok a felnikről de aztán rémlett, hogy Náluk is láttam ilyen gurulókat a webshopban! Az első érdeklődő emailra azonnal jött a megnyugtató válasz amit az érdekesség kedvéért beszúrok ide is:
"I’m Peter and I have ordered a complete undercarrige from you last year for my Giulietta, and now I’ve chosen rims for the car, namely this:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-159/Wheels-Rims/Rim-Novitec-N10-Silver::5229.html
The question is: Can I mount the 8x18" size rims for my car which is fitted with 330 mm Brembo brakes on the front? Novitec distributor in Hungary is not certain, so they can not guarantee it 100%!
I ask for feedback on this issue. Also, what guarantees that they can be mounted?
If your feedback is positive, please send me a quote on how much it would cost shipping 4pcs rims to Hungary?"
A válasz:
"Hello Peter,
not good when a dealer tries to sell items with no experience.
Ok, these rims will fit to your car without any modifications.
It is a simple wheel changing.
Just started an order for you about the asked rims.
Please see details in separate sended mail.
We have 1 set of the asked rims here back in stock.
Becasue it is unknown if and when new ones will arrive here,
better do not wait too long."
Azt hiszem ehhez nem kell kommentár!
Az árról meg a szállításról csak annyit, hogy Németországból 1 hét alatt megjött a csomag amit itthon márciusra ígértek volna(!) ill. még a magas Euro-árfolyammal is olcsóbban jött ki mint az itthoni ajánlat!
A próba megtörtént most már csak a tavaszt lesz nehéz kivárni!