Korrekt cég, előbb elküldték a megfelelő fékcsövet, mint ahogy mi visszaküldtük a rosszat. Ez most végre passzentos, fajin, fekete.
Érzésre egy hangyányit keményebb lett a pedálérzet.
Ollahnak még egy köszi.
Valahol elnéztem a kilométeróra állást, mert ma konstatáltam, hogy egy ezressel több van benne, mint ahogy emlékeztem, és mint utoljára feljegyeztem a blogba.
Délelőtt megjöttek végre a fékek Angliából.
Látva, hogy mennyit bír a gyári konfig, (fél idősen egy futam kinyírta a hungaroringen), gondoltam, most nem aprózom el. A komfort és a gazdaságosság háttérbe került, egyedüli szempont az volt, hogy hidegen is legyen fékhatása a betéteknek, tehát megfeleljenek közúti használatra is. A darálás, csikorgás nem igazán érdekel. A trackday-kánaán angol fórumokat végignyálazva döntöttem a TarOx mellett. Igazából nincs olyan betét-tárcsa páros, amiről ne találtam volna valami negatívat, ám messze a TarOxról találtam a legkevesebb negatív kritikát. Így a Sport Japan tárcsákat és Corsa 114 betéteket rendeltem meg. A betétek bírják 800 fokig, FrMax: 0,47, FrNormal: 0,43 amiből látszik, hogy nem kell neki sok idő, hogy elérje a maximális teljesítményt. A fékfolyadék is cserés, ez is TarOx gyártmány, RoadRace fluid (300°C + forráspont).
Egyedül a fékcsöveket nem sikerült kicserélni, mert rossz típushoz küldték - gyanítom a későbbi, nagy fékes változatához valót.
Jó tanács: tuning alkatrész vásárlása előtt nézzetek körül jól és ne féljetek külföldi online vásárlástól, mert itthon iszonyat felárral adják ugyanazokat a termékeket (+30-50%). Felháborító..
A több, mint egy hónapos álldogálást sajnos nem viselte jól a kocsi. Most ropog a futómű, búg a gumi - ami a pályanap hozadéka is lehet. Egy délutáni féksimítós futtatás kissé segített rajta, de ennél jobb volt azelőtt.
Olajcsere is megvolt, 6L Racing.
Képek: kinyírt féktárcsa és betétek, új szerkó






Lassan végre indulhat a fék kicserélése. A hosszúra nyúlt szállítási idő oka a kiszemelt Goodridge fékcsövek voltak, amiből a gyár nem tart raktáron, minden megrendelést just-in-time gyárt le.. több hetes visszaigazolással. Úgyhogy ezt a részt lemondtuk a megrendelésből, így a fék lényegi része már úton van hazafelé, a fékcsövek pedig ma meg is érkeztek. Köszönet Ollahnak érte.
A fékcső Hel gyártmányú, 'transparent red' színű és gyönyörű. A fékcső belül fémháló, kívül műanyag borítású, így nem tud tágulni, ami pontosabb és fáradás nélküli pedálérzetet ad. Majd és elvileg.



Mivel addiktív az autó, ezért hazaérkezés után majdnem az első (hetedik) dolgom az volt, hogy hazahozzam Lolát a szervizből és elvigyem még egy körre. Vasárnap délelőtt harcra készen, letisztítva várt a checklisttel, ami ez volna:
Tervezett -----------------------------------------------------------------------
Kuplung szett csere
Mintha selyemmel kitömött tálba taposnék (képek előtte és utána)
- OK
Hűtőellenőrzés
Kontakt hiba miatt nem volt első fokozat
- OK
Ablaktörlőlapátok cseréje gyárira
Mert azon van egy kis spoiler, ami rányomja az üvegre, így nem repdes el nagyobb tempónál, és egyébként is csúnyán törölt már
- OK
Hangszóró csere
Az guglit megkérdeztem, azt mondta, hogy vegyek 5x7"-es ovált előre. Így is tettem, de 4x6"-os hoztam el véletlen. Másnap kicseréltem, mégiscsak az a nagyobb, ugye. Hát, nem kellett volna, mert nem fér be előre az ajtóba. Szóval, a GTV gyári első hangszóró mérete a 4x6"-os, ha valaki cserélné épp. A nagyobb csak faragással fér be. update: Bepróbáltam a kisebbet, de az sem jó, mert idióta méretű, nem szabvány, beépítő keret kell a cseréhez. Hátulra viszont bepattant a 16,5 cm-s kerek. Mivel a legolcsóbb MacAudio Mobile szériát vettem, nem vártam semmi különöst, ám meglepően javult a hang már ettől is. Ergo, a gyári akárhogyis, de kuka egyből.
- fél siker, ha visszacserélem az oválokat a kisebbre, akkor lesz ok
Klíma ellenőrzés
A pollenszűrő úgy nézett ki, mint egy jól elhasznált porszívószűrő, ránézésre sosem cserélték még. Gáz sem volt a klímában, 26 fokos levegőt fújt 32 fokban :) Töltés után 10 fokos jött.
- OK
Műszerfal izzó
Középkonzol izzóinak cseréje.
- OK
Kopogás futóműből
Ez sajnos nem javult. További hallgatózás.
Csörgés
Ez félig megjavult, motorféknél már nem csörög, ez a kinyomócsapágy csere orvosolta. Elindulásnál, és alacsony fordulatról gyorsításnál 2500-3000ig még becsörög valami, amit még nyomozni kell. Váltó, kuplung kilőve. Egyelőre nincs ötlet mi lehet. Neked?
Nem tervezett -----------------------------------------------------------------------
Fékcső
Szépen el volt repedve a bal első fékcső. Az pedig nem megnyugtató állapot, így első pár csere. (fotó)
Izzó
Hát persze hogy kiég ez is :)


