Blog >> xenon
Még az év utolsó napjaiban sem nyugszom meg. :-) Gerissimo volt olyan rendes, és teljesítette két kívánságomat. Végre bekerült a kocsiba a MOMO Gotham pedálszett, és a korábban Mark145-től vásárolt xenon a ködlámpába. A pedálokhoz nem fűznék kommentet, jól néznek ki, is illik az autó belterébe. A hely szűke miatt nem volt könnyű felvarázsolni őket a helyükre, de siketült, és ez a lényeg. :-) A xenon a ködlámpában meg kemény! :-) Hogy mekkora a különbség a gyári halogén és a xenon között, az egyik képen látszik. De amúgy nem vakít, éppen olyan fénye van, mint a gyári tompított xenonomnak. Hazafelé jövet - lévén köd van - végig használatban volt, és senki nem villogott, hogy zavarná. Úgyhogy most már tri-xenonom van (tompított, reflektor, ködlámpa)... :-)
Ma belevarázsoltam egy xenon szettet( 35W, 6000K ) a drágámba. Nem volt egyszerű művelet, az ujjaim annyira fájnak, hogy alig tudok gépelni. :D Bekerült még egy pár LED helyzetjelző is, holnap pedig cserélem a refi izzóit vmi xenon-gázosra, hogy ne legyen ennyire sárga a tompított mellett + a ködlámpába is lehet belevarázsolok egy ilyet.
Ez előbb teszteltem kicsit a városban és a környékén kíváncsiságból, hogy jól van e a fényszóró beállítva. Senki nem villogott, szóval talán jó. :) Leírhatatlan a különbség a halogén és e között.
Update: Xenon gázos izzó fényét sem mondanám fehérnek. :S Xenon mellett ez is sárga. :(
Iszonyat-esős napokon vagyunk túl, és már nagyon zavart hogy az autók 80%-a kidöfi a szemem, én meg nem látok semmit a vizes aszfalton. Több fényt akarok (de ócsóé) !!
Körbenéztem árak és minőség terén, a H7 szetet 12 és 25 között próbálják a naiv vásárlókra rásózni. Megtudtam hogy sem a Siemens, sem a Sony és a Bosch sem gyárt utólag beszerelhető szetet, a kínaiak viszont minden néven gyártják. Hát akkor minden-mindegy alapon rendeltem egy magyar összeszerelésű szetet Debrecenből a Martincartól. 4-5 órát elkínlódtam mire sikerült helyet találni a ballasztoknak és bevarázsolni az égőket a helyükre. (itt kérnék elnézést az Úrtól hogy meggondolatlan kijelentéseket tettem édesanyja foglalkozását illetően, természetesen ezek nem fedik a valóságot)
Még a halogénizzók között is van különbség a fókuszpontot illetően, hát még ha xenon kerül a halogén helyére! Az izzószál és a gázgömb között kb. 2 mm az eltérés, de szerencsére a beállítócsavarral ez még korrigálható volt. Nagyjából belőttem a garázsajtón, majd este befinomítom.
Egy másik - nem ide tartozó - de tanulságos eset:
Egyik haveromnak van egy A-Corsája 2.i Calibra motorral. Igazi kis méregzsák. Érkezik a haver, a Corsa kötélvégen. Meséli a sztorit: tegnap Törökbálinton nagyon odaverte az alját, aztán még ment kb. 30 km-t, egyre csúnyább hangja lett, lefulladt, végül már az indító nem bírta megforgatni.
Megnéztük aknából hogy mi a tényállás. Leeresztőcsavar egy-az-egyben kitépve, a helyén 2 cm-es luk (fotók!) .Hát mondtam nekik hogy csodák nincsenek, ezzel ma nem fog hazamenni mert beállt mint Burmában az esős évszak (Rejtő után szabadon). Az nagy baj? - kérdezték a csajok. Hiába magyaráztam nekik hogy az olaj az a motornak, mint nekünk a vér: ha elvágott torokkal kivéreztetnek, majd egy óra múlva összevarják az artériát, kapsz vért, és fölkelsz hogy: na mizújs? - hát ennyi esély van rá hogy ez a moci beindul.
A főtengelyt csak méteres vascsővel tudtam megmozdítani :( Körbetekertem vagy tízszer, kicsit lazább lett de még mindíg fémesen nyekergett. Rábikáztunk az akkura, az indító forgatott kettőt, de majd összefosta magát, aztán...beindult.
Borzalmas hangok voltak kb. 2-3 mp-ig, de amikor körbeért az olaj elmúltak és szépen ketyegett. Semmi kopogás, semmi csapágyhang. Hát nem hittem el!!!!
Nem mertem felpörgetni, de a haver a tudatlanok nyugodtságával azt mondta, hogy kimegy egy próbakörre.
Fél óra múlva visszajött azzal hogy: meghajtottam, jobb mint előtte!
Szépen ketyegett a gép. A család meg rámszállt: "ugye hogy vannak csodák, de te olyan hitetlen vagy!" - Na le lehet pattanni rólam!!
lehet hogy elmegyek Tibetbe...
rámférne egy kis meditáció... egyedül
6000K 50W-os Xenon, nem olyan szép és feltűnő mint az előző Alfámon a 12000K 35W-os, de sokkal jobban használható (néha nem hátrány ha én is látok és nem csak engem látnak)
Mark145-től jóárasítva megvettem a H1-es xenon szettjét. A ködlámpába fog kerülni, így a helyzetjelző kivételével elöl csak xenonnal szórom majd a fényt. :-)
Gerissimonak köszönhetően az Atesz155-től nem rég vásárolt xenon is beugrott a reflektorba. Van ám fény... :-)
Atesz155-től jóárasítva megvettem a H1-es xenon szettjét. A refibe fog kerülni, így "bi-xenon"-ná alakul az autó. :-)
Bekerült a xenon a H7es izzó helyére. Kell a távolsági fényszót is cserélni, mert így sárga mellette nagyon. 6000K-re lett cserélve. Volt egy 8000K-s, de a 45 mm-es izzó pont hozzáért az árnyékolóhoz és emiatt nem gyújtott be az izzó. Cseréltem egy 43 mm-es izzóra. A helyzetjelző helyére is egy "xenon töltésű izzó" került. (meg se éri, ez kurva drága). Ezzel is gond volt, mert rosszat foglalatút postáztak. :-)
Remélem nem égetem ki senki szemét vele. Úgy vettem észre a beállítás tökéletes. Eddig nem villogott senki....főleg nem zebrafényhídas jagelló.
Bal oldali Xenon izzó csere megtörtént, úgy döntöttem áldozok a munkadíjra, hogy ne én vágjam össze a kezem.
A H7-es 6000K-es Xenon izzó innen volt.
Részletes infó:
Kisüléses Xenon-fej, H1 H3 H7 HB3 HB4, 35W Minden utólagos xenon szetthez,valódi Philips (Siemens, Premium HID)