Blog >> xenon
Bekerült a xenon a H7es izzó helyére. Kell a távolsági fényszót is cserélni, mert így sárga mellette nagyon. 6000K-re lett cserélve. Volt egy 8000K-s, de a 45 mm-es izzó pont hozzáért az árnyékolóhoz és emiatt nem gyújtott be az izzó. Cseréltem egy 43 mm-es izzóra. A helyzetjelző helyére is egy "xenon töltésű izzó" került. (meg se éri, ez kurva drága). Ezzel is gond volt, mert rosszat foglalatút postáztak. :-)
Remélem nem égetem ki senki szemét vele. Úgy vettem észre a beállítás tökéletes. Eddig nem villogott senki....főleg nem zebrafényhídas jagelló.



Bal oldali Xenon izzó csere megtörtént, úgy döntöttem áldozok a munkadíjra, hogy ne én vágjam össze a kezem.
A H7-es 6000K-es Xenon izzó innen volt.
Részletes infó:
Kisüléses Xenon-fej, H1 H3 H7 HB3 HB4, 35W Minden utólagos xenon szetthez,valódi Philips (Siemens, Premium HID)
Erhardtól sikerült vennem bontott gyári xenon lámpát. Vinnie haverja szerelte be. Az eredmény tetszik. Sajnos a szintállítás nem lett hozzá megoldva, de ki tudja, lehet még meg lesz az is ;)








Hosszas vívódás és sötétségbe burkolt éjszakák után döntöttem: XENONT ide nekem. Sok kérdés,sok válasz után:Thunder HID 02 H7 6000K Extra Slim Can-Bus.
Kb 1 órámba telt beszerelni. Szerencsére a trafó extra vékony,és találtam is mindkettőnek szuper helyet. Kis fúrás-faragás 15-ről 20A bizti csere,s lőn világosság!




A periódusos rendszer egyik eleme, vegyjele Xe, rendszáma 54. Színtelen, szagtalan, savanyú ízű, a levegőnél nehezebb gáz, nemesgáz.. Nevét a görög xenosz szóból kapta, ennek jelentése "idegen", "furcsa". Az -on végződés arra utal, hogy nemesgázról van szó (vö. argon).
Forrás: Internet. (LOL)
Na ez a tökmindegy. Ami viszont nem, hogy milyen klassz lámpaizzókat tudnak készíteni fent említett gáz segítségével. HB3, 6000K, 55W.
November 16-án egy H1 -es xenon szett váltotta le a refi régi fényeit. Így aztán lőn világosság immár távolsági fényekkel is! :)))
Először amikor észre vettem, hogy csak minden 3-4. próbálkozásra gyullad be az egyik xenon, gondoltam, csak az égővel van baj, de átcseréltem a két izzót és megállapítást nyert: a trafó felmondta a szolgálatot. Sok jóval nem bíztattak, mindenhol közölték, hogy mivel a trafó a lámpatest belsejében van, és külön nem is lehet kapni, az egész lámpatestet cserélhetem. Ezt csak az tudja átérezni, milyen, aki tisztában van az árakkal: Újonnan 250E ft fölötti összeget kérnek egyetlen fényszóróért. Bontottban 50-80E körül mozog, de lehet hogy abban is rossz a trafó. Sok járkálás után véletlenül tudtam meg egyik ismerősömről, hogy ő nagyon ért ezekhez a gyári xenonokhoz, van is hozzá bontott alkatrésze, és bár már nem ezzel foglalkozik, de haveri alapon megcsináltuk együtt. Ehhez ki kell venni a lámpát, aztán kiimádkozni a trafót, utána új trafóval visszaszerelni, és működött! A végén teljes mértékben olyan lett, mint amilyennek megálmodták tervezői.
A gyári xenon lámpatest egyébként minden híreszteléssel ellentétben nem olyan mint a halogén, nem a halogén lámpatest xenonnal való felszereléséről beszélünk. Egyetlen alkatrészük egyezik, az a búra. Az ugyanúgy Carello, mint a halogénesen. A hátulja, a fekete rész más alakú, mert el kell férnie benne a trafónak, és az aljára fel van csavarozva egy szürke vízhatlan doboz, ami a rendszer elektronikája. Figyeli a helyes működést és innen van vezérelve a dinamikus szintszabályozás.
Az első képen a kiszerelt trafó látható. A csatlakozót a végén az izzóra kell tenni.
A második képen a fényszóró alján található vezérlő elektronika van.


Ha már tíz éve nem volt divat xenonnal ellátni a kocsik zömét, pótoltam...
Még nem tudok beszámolni áll-leesős "hűűűmekkoraakülöbségvazzeee" élményekről, mert fényes nappal van.
Annyit mondhatok, hogy a helyzetjelző sárga fénye nevetségesen fest alant, így a xenonos egység világítása mellett... ehh...
Ja a szett 6000K-s Siemens H.I.D. Advanced 10 - 3 év garival. A típusba HB3-as izzó kell, hát ilyet is kapott. Az első 6KK-s dobozban 4300Kelvines volt véletlenül, az került először bele, így képet kaphattam a sárgás fénypásztáról is, de nem voltam elájulva tőle. Egy 5ezres lenne a legjobb szerintem - se nem sárgás, se nem kékes -, de ilyen nem volt hozzáférhető.
Kíváncsi leszek az éjszakai számra ;)




Ez a nap is eljött.. (1115). Végre sikerült összehoznunk egy találkozót Gerissimo-éknál, ami így is csodával határos, hisz éppen nagy munkában vannak, de ennek ellenére fogadott, úgyhogy ismételten hálával tartozom neki, de ígérem már nem zaklatom, csak ha végeztek:)
Befejeztük a xenont.., végre nem fog párásodni a búra belülről, mert a helyére került az átlyukasztszott és a xenonhoz tartozó gumi tömítéssel ellátott fedél. Felkerült a csomagtérbe a kalaptartó alá a hiányzó kárpit is. Erre május óta -azaz fél éve!- várok, mert senki nem tudott abban segíteni -minta darab hiányában- hogy milyen patentok kellenek hozzá. Gergőék ezzel szemben igen. Lecseréltük a bal hátsó külső műanyag kilincset is, amit egy előző postban már említettem. Új (bal hátsó) ablakemelő szerkezet került beépítésre ugyanebbe az ajtóba, mert 3 hónapja elromlott és azóta mindig lecsúszott az ablak, minden parkolóban (és útközben is) kézzel kellett feltornáznom, hogy ne legyen tolvajok áldozata az autó:) Szerencsére egyszer sem felejtettem úgy, ami nagy szó, de mostantól erre már nem kell figyelnem. Sikerült kicserélni a bal első ajtón lévő, 4 gombos ablakemelő vezérlő két hátsó gombját. Gergő ebben is korrekt volt, mert mondta, hogy használtan ilyet nem talált, az új az nagyon drága, viszont egy két-ablakot mozgató vezérlőből kivett nekem két gombot és így 1/6 árból meg lett javítva végre ez a része is az autónak. Sőt, az egyik gombban a világítás volt rossz, az is cserélve lett. A bal hátsó ajtó a leírtak alapján és amúgy is elég beteges volt, ki lettek cserélve a kárpit rögzítő elemek is, mert nem igazán állt rajta szépen a belső bőr borítás (a képet lásd az előző postok egyikében), már jobb, de az egyik helyen, az új patent -és új ellendarab- ellenére sem akar a helyén maradni. Erre még kell vmi megoldást találnunk. A belső gomb, amivel belülről lehet az ajtót zárni, bután eltűnt, mikor a központi zár be lett zárva, ezért ezen is csavartunk kifelé, mostmár szépen illeszkedik a többihez. Az oldalindex izzókat is kicseréltem a nem régen vásárolt narancssárga darabokra. Illetve a kesztyűtartóban is ki volt égve már egy ideje a belső világítás, ez is cserére került. Mostmár ezek is újak. Apróságok, de örömet okoznak, mikor újra működnek:) A ködlámpa vezetéke is rögzítve lett a végleges helyére, úgyhogy mostmár csak a patkó alakú hiányzó alkatrészre, majd a beszerelésre várnak a lámpák.
Szép munka. Örülök, hogy ennyit haladtunk ma.
[Költségeim: bh ablakemelő 15000Ft, el.abl.emelő gombok 3000Ft/db + munkadíj.]








0
540
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Adok-veszek
- Giulia
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth