Blog >> olajfolt
A TD még régivágású, így elővettem a régi jó szokást, nyitogatom a motorháztetőt és végignézem, minden jól fest e odabent. A szívócsonknál prüszkölt ki némi olajat, így egy szép nagy csavarhúzóval nekiálltam a bilincseket leellenőrizni. A kartergáz visszavezetés és a szívócsonk bilincseken volt is mit húzni. Nem tudom mekkora turbonyomással dolgozik a TD, de az olajfolton nem csodálkozom. Eme egyszerű "tuning" után már nincs oljafolt, és jobban húz a gép melegben.
Mint ahogy a 'gátlók+stab csere+statisztika' blogomban olvasható is volt, a kormányműből valahonnan csöpög az olaj (bal oldalon). Eddig ezt nem lehetett látni, de most már (0601) jókora folt van a kartervédő lemezen.. ahogy Gergőék megjósolták. Ennek is utána kell járni legközelebb rendesen, hogy mi okozhatja. De azt hiszem erre már csak akkor kerül sor, mikor az új lengőkarokkal és a lassan készülő hátsó gátlókkal együtt elviszem hozzájuk az autót. Remélem minden rendben lesz addig is.
Tegnap (vasárnap, 0525) beszereztem a dunakeszi Auchanban egy Castrol ATF TQ DIII-as szervóolajat. Azért ott, mert útközben egyik benzinkúton (Shell, Agip, Lukoil, stb.) sem lehetett Dexron III-ast kapni. És ami még röhej volt, hogy a norautoban is azt mondták, hogy nem tartanak egy ekkora üzletben polcon szervóolajat.. Az Auchanban lehet kapni, a norautoban meg nem??! Hihhhetetlen.. Nem adták ingyen, de legalább kaptam. És olyat, amilyet szombaton is töltöttünk bele (csak az elfogyott), úgyhogy siker.
Robival befeküdtünk az autó alá (0524), de olyan hihetetlen helyen megy a szervócső, hogy az csak egy nagyobb bontási munkálattal lehetne hozzáférhető, amire ma se időnk se energiánk nem volt. Viszont legalább kiszűrtük, hogy a szervószivattyúnak nem lehet baja. Vagy szimeringet kell cserélni, vagy a csövet, de lehet, hogy elég lesz meghúzni az egyik bilincset. Hétfőn kiderül. Mindenesetre utántöltöttük egy kis olajjal (Castrol TQ Dexron III). A kormány még elég könnyű, de ha így használnám az nem tenne jót a szivattyúnak. Így hát várok.
Apróságok: kicseréltem az egyik rendszámtábla világítást, mert a kettőből az egyik izzó kiégett. Egy 30-as bizti is kiment a biztosítéktáblán. Az is cserélve. Ha már arra jártunk, átnéztük mindet, de mással nem volt gond. Sok vizet nem zavart mondjuk, mert úgy vettem észre, hogy minden működött nélküle is. Beállítottuk a kazántetőt, mert a szélvédőnél bal oldalt lejjebb, jobb oldalt pedig feljebb volt minimálisan -ahogy Zoli összetette- de most jobb. A jobb első ajtó is szépen csukódik már, nem úgy mint egy wc ajtó:) Ezeket csinálgattuk ma. Kép nem készült.
Tegnap délután (0521) elmentem egy karistra, és mire visszaértem megint elég intenzíven csöpögött valami piros lé az autó alól. Úgy nézem a kormányszervó lesz a bűnös, mert a nívópálca semmit sem mutat. Hát akkor most hétfőig még nem használom az autót, csak ha nagyon muszály. Azt hiszem lemondok a szombati 'Paradox akció'-ról is. Átteszem egy héttel későbbre. Bár akkor meg a dunaújvárosi tali lesz szombaton.. Nagy gondok ezek:)
Tegnap előtt (0520) Laca meghozta az új Hella tip. szárítószűrőt is a klímához. A UNIX-ban dolgozik az egyik haverja és így majdnem 40%-os kedvezménnyel jutottam hozzá:) Jövőhéten - ha minden jól megy - hétvége felé elviszem feltöltetni a klímát. De előbb a motorolajcserén és a szervó javításon legyünk túl.
Ma (0521) nem kellett bemennem dolgozni, ez pont jól jött ki, mert végre kicsit együtt lehettem az újonan visszakapott autómmal. Tegnap abban a párás-esős időben, szinte tejfehér pára képződött az ablakok belső oldalán, akkor gyorsan letöröltem, de ma szépen megpucoltam belülről, hogy ne legyen csíkos. Nem 100%-os, de jobb lett. Több fórumos hozzászólónak köszönhetően pikk-pakk megoldottam a seb.váltógomb cseréjét is. Letörölgettem az autót. Kinyitottam a motorteret, hogy száradjon a tegnap kitisztított kárpit. Viszont csöpög valami a motortérből. Reggelre egy kisebb olajfolt keletkezett az autó alatt. Mikor kimentem hátrébb álltam, hogy lássam pöttyen-e. Tettem alá egy kartonpapírt. Idővel megjelent rajta pár csepp olaj, nem vészes, de nem látom mi csepeghet. Szervó vagy motorolaj..? Zoli szerint már megérett egy motorolajcserére, úgyhogy ha előbb nem, akkor akkor kiderül. A hosszbordás szíj eléggé repedezett már, úgyhogy majd azt is kicseréltetem egyúttal. Visszakerült az autóba pár dolog, pl. a CD-tartó mindenféle jó zenével, a táska a csomiba tele hasznos cuccal, rongyok, telefon-, GPS-tartó, stb.