Az autót már vásárláskor rossz kuplunggal vettem, de gondoltam csak akkor cserélem ha már megadja magát. Természetesen eljött ez a pillanat is. A pedál benyomásakor rázott a kuplung és hülye hangokat is adott ki. Természetesen gyári Valeo készlet (szerkezet-tárcsa-kinyomócsapágy) lett belerakva.
Ezen kívül folydogált a kormányszervó olajam is, mint kiderült a tartályon volt egy aprócska luk. Ez is ki lett cserélve.
A katalizátor és az első kipufogódob is nagyon rossz állapotban volt, ezért ezek kikerültek az autóból és egy cső lett helyette beépítve. :)
Km. óra állás: 192250
Köszönet Gerissimoéknak a szerelésért!
Ma szétesett a váltó-kuplung. De nagyon. Alig értem be dolgozni....hétvégén váltó le, aztán majd meglátjuk...
Valószínű, hogy a katasztrofális szinkrongyűrűk állapota hatványozottan romlott a szétszakadó kuplung miatt...
Eddig sem volt bíztató, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, hogy hirtelen lehetetlen lett váltani...1-es sebességet nagyon nehezen veszi, kettest egyáltalán nem. Hármasban talán eljutok a műhelyig...:((
Tetézi a bajt a féltengelyek állapota...nagyon durván szólnak, remélem legalább azok kibírnak még 1-2 napot...:(
No, a szervíz megvolt.
Elment egy jó húzós nap, mire járóképes lett a vas megint.
Kiderült, hogy:
- a kuplung szett úgy, ahogy van kukás (tárcsa, szerkezet, és a csapágy is)
- az összes kuplung munkahenger kukás;
- a kipufogó rendszer a leömlőtől hátrafelé kukás;
- mindkét oldalon a külső, és a belső féltengelyek is kukásak;
Amik cserélve lettek:
- komplett kuplung szett;
- komplett váltó;
- komplett kipufogó rendszer;
- kuplung alsó munkahenger (felsőt is lassan cserélni kell);
- komplett jobb- és bal féltengely (külsők-belsők)
+ kapott a vas egy Sebring króm hátsó dobot + véget...gyönyörű hangja lett, és most nagyon szééép!!:)))
Szerencsére nagyon sok bajom nem volt az autóval. A tuning kimerült annyiban, hogy a kipufogó ki lett cserélve DCS műhelyben, valamint sport légszűrőbetétet kapott az autó. Szervizelni a jobb hátsó kerékagy csapágyat kellett, az önindító rosszalkodott egyszer, valamint a kuplung munkahenger is megadta magát