Blog >> kuplung >> lendkerék

>> Szervizbbb80 // Alfa 166 2,4 JTD // 2011-02-01

2011 februárjában a vizes úton gyanúsan erős lett a kocsi, sokszor kipörgött 3. ban is. Kezdett gyanús lenni talán kuplung lesz? Másnap gondoltam kipróbálom száraz úton elindultam Pécsnek, gondoltam a Mecsek nem fog hazudni. Nem kellett addig menjek az első emelkedőn már éreztem, hogy baj van. Telefon az alkatrészesemnek, mennyi a kuplung a 166-oshoz? Megvigasztalt, hogy kettőstömegű van ebbe, is mint Fater Passatjába, úgyhogy nem lesz olcsó.
63000Ft. a kuplung,
80000Ft. a lendkerék AKCIÓSAN csak nekem, csak ma...
Egyeztettem a szerelővel, megállapodtunk, hogy első körben csak tárcsa+szerkezet csere, és ha muszáj, akkor megy a lendkerék is.
Elég volt a tárcsa csere, jó lett megúsztam 80000Ft.-ból munkadíjjal. Ja és 5 óra alatt megvolt a szerviz.

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-06-20

Már egy ideje zavart, hogy egyre keményebb a kuplungom de a cserére ösztönző kegyelemdöfést a tuning-box beszerelése adta! Már nem volt képes a teljesítmény és nyomatéktöbblet átvitelére és szépen elkezdett megcsusszanni főleg 4-5-6. -ban!
Gyors utánajárás alkatrész ügyben megint Erhardnál kötöttem ki de most jobbnak láttam személyesen elhozni a cumót ( Valeo kuplung szett + kettőstömegű) mivel a postaköltség egy horror lett volna!
Ha már úgy is szétkaptuk a fél autót megejtettük a belső stabszilentek cseréjét is mivel melegben elviselhetetenül nyekeregtek!
Eredetileg hátsó főtengely-szimeringet is cseréltünk volna de mivel teljesen száraz, szivárgásmentes volt illetve a kartert is bontani kellett volna a cseréhez ezt jobbnak láttam nem bolygatni!
Az érdemi munkát kollégámmal (köszi Leó) ketten végeztük munkaidő után éjszakába nyúlóan!
Ég és föld a különbség az új szettel élvezet a kuplungolás olyan könnyen működik végre nem zsibbad a talpam meg nem lesz izomlázam egy félórás dugóban araszolás után! Km óra állás 117000.

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2007-09-26

Úgy nézett ki, hogy a kettőstömegű lendkerék jó, és csak a kuplung miatt rázkódott a kasztni induláskor.
Most a kuplung hibátlan lett, de a rázkódás az új, harapós kuplungtárcsával felerősödött, egyszerűen nem lehet elindulni az autóval.
Tehát a projekt újraindult...

Kettős (bazinehéz) tömegű lendkerék+kuplungszett beszerez...(egy kisebb autó ára volt)...Váltó megint le...összerak...váltó fel...mindez begyakorlottan 9h-tól délig kész is volt, sima ügy...:)))

A stabszilent viszont jó lett, és érezni az EGR tisztítás jótékony hatását is!:)