Blog >> kasztni

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-08-09

A zárhíd takarásából előbújt a kersztmerevítő, és a klíma hűtő görbesége. Ezek egyenlőre így maradnak...
A hűtőket tartó konzol leszerelésével az is kiderült, hogy a jobb oldali segéd tartó le van szakadva. Ezt a tartót visszahegesztettem ( addig sikerült méregetnem, hogy sikerült a másikhoz képest pár milivel feljebb raknom, de ettől még a zárhíd tökéletesen passzol...)
A flexibilis kipufogó csövet is kicseréltem, illetve a kis hővédő pajzsot is visszahegesztettem...

Az öröm stílszerűen csütörtökig tartott: a B1-es zár egyszercsak lentmaradt, aztán másnap újból :-(
Ma - némileg lehiggadva - utánanéztem a dolgoknak, a zárszerkezettel kezdtem ; a működését kézben modellezve megállapítottam, hogy s e m m i l y e n módon nem akadhat meg, hacsak valamelyik segédberendezése meg nem szorul.
Visszaszerelve pár zárás után bebizonyosodott, hogy ez csak a központizár-motor lehet és esetemben az is!
100%-os volt a kiszerelt állapotban végzett teszt is: ugyanúgy 5-10 zárásonként leragadt, forgó finommozgatással lehetett csak kioldani - nem csoda, hogy ezt beszerelt állapotban a jópár csatlakozó alkatrész láncolatán keresztül nem lehet abszolválni, és az ajtólemezt is kár szinte horpadtra püfölni :-(
Nincs mese, csere lesz, de honnan? Az olcsó, de "egyautós" bontóban már nincs több első (ide csak az jó) motor, majd nézek Nyéken esetleg...

Addig is jó megoldásnak tűnt a J1-el való csere, hátha az újabb példány beszerzéséig kihúzza a B1-ben, ezt a leragadóst meg maximum lekötöm a J1-ben, ha nagyon vacakol és ott majd kézi gomblenyomás fog egy darabig játszani...
A helycserés támadás - ezúttal kellemes - meglepetést okozott, minden tökéletesen működik! :-)

A magyarázat:
Eddig egyféle zármotor-halált tapasztaltam: a rettenetes berregéssel járót ( a J1 és J2-m "ment el" így, ezt a leragadós véget csak a B1 produkálta.) Nem véletlenül: a hátsó motorok (és nálam a J1 is csak ezt a módját használja, mivel le van kötve a kulcszárról) "SLAVE"-ként működnek, a kulcsnál lévő zár elektromos jelére. Az első ajtókban lévő mindkét zár "MASTER" típusú, ezek csak akkor vannak elektromosan működtetve, ha épp a másik oldali párjuknál nyitunk kulccsal, (nálam a J1 mindig) vagy ha a távirányítóval használjuk őket.
Kulcsos nyitásnál a M. motorok a másik, mechanikus módjukat használják, amikor kis nyomásra lezárnak, illetve kis emelésre nyitnak.
Nálam - mivel ott kulcsolok mindig - a B1 csak mechanikusan volt használva, elektromosan egyáltalán nem, ezért alkalmas a J1-ben - kulcszár nélkül - további használatra. A J1-em viszont - valószínűleg a berregős régi, eldobott is - alkalmas a mechanikus nyitásra, mivel így nem volt sokat használva....

Konklúzió: ha kulcsozni akarok a J1-en is és/vagy megcsinálom a távirányítót, akkor kell csak vennem egy újabb motort, bontózás esetében lehetőleg nem berregős J1-et, mert az bekötött kulcszárnál sincs annyit használva, mint a B párja!

Egyebek: a lakatos-srác vidéki "jószomszédja" miatt nem vállal kasztni-munkát, egyenlőre keresztfaterral csináltatok egy lengőaljzatot a garázsba. Ha bírja a kisflexet, akkor elfogadom a Megbízóm ajánlatát egy ilyen kisgép beszerzői áron való megvételére, aztán majd meglátjuk...

Az "isteni" Pininfarina-felirat: "bebújva" az üregbe sem sikerült kioldani a hátoldalán lévő "csatlakozókat", illetve szinte biztos, hogy az csak ragasztó. Ezen felbátorodva pengés alávágással sikerült kicsit elválasztanom a kasztnitól, kellő türelem esetén folytatom, mivel sem eltörni, sem a festést összecsikargatni nem akarom...

"Rekszi"-vel a helyzet: nagy a dilemma, hiszen csak a műbőrt lehetne (azt is csak nagyon hasonló) új anyaggal kipótolni, a másik két anyaghoz maximum "stílusában illőt" vehetek.
Most két irány van:
1.az ülőlap már majdnem lenyúzva, ha minden huzat lent van, megnézem, lehet-e normális kinézetet csinálni úgy, hogy az egy szakadt elem miatt nem cserélem le mindkét ülés ülőlapján és támláján is valamennyi hasonló darabot
2. nagyjából tájékozódom a kárpitos-árakról, lehet (naivság?) hogy értelmetlenné válik a fenti szarakodás...

Most látom és döbbenek rá, hogy majd' egy hónapja semmi írás :-(
Éppen nem azt jelenti, hogy semmit nem csináltam, de látványos előrelépés sem történt...
A kiszemelt - és hallomás alapján az ideálishoz közel álló - lakatos sajnos bemondta az unalmast, egyenlőre komolyan elgondolkodtam azon, hogy effektíve házilagosan menjen a dolog. A legnagyobb akadály, hogy keresztapámnál - ahol lenne áram, flex, hegesztő, no meg némi gyakorlat és még kéziszerszám is kerülne - nincs hozzá "ingatlan" :-(
A garázsba először is be kellene vezetni az áramot : ez nagyon körülményes, sajnos az öregasszony távollétében kivitelezhető csak a lakatolással együtt és erre mostanában semmi remény...
Áthidaló megoldásként szóba jöhet keresztfater egyik alkalmazottja, nála a gyakorlat + az infrastruktúra (felszerelés aknás garázzsal) is megvan, feltehetőleg figyelembe venné az elképzeléseimet és anyagiakban sem lenne vészes, keresztapám szükség esetén pár nap fizetett szabadsággal támogatná a projektet...
Egyetlen probléma, hogy Miskolctól pár kilométerre van a "telephely", de szerintem szakaszosan akár így is kivitelezhető lenne a meló...

Mindenesetre a verda "szétbombázva" várja, hogy történjen valami. Közben a csomagtartó alján és a zárhídnál, illetve a küszöbön is elkezdtem feltárni a csúfságokat - éppen akad belőlük egy-kettő :-(
Pl. a baloldali lökhárítóbak alatt is van egy kis "elhalás", a rosszabb, hogy a kasztnira hegesztett anyacsavarok leváltak majd' mindegyik rögzítési pontnál, kemény meló lesz minden egyes csavar kioldása:-(
A Pininfarina-felirat eltávolítása sem történt még meg.

Ma majdnem beszéltem a sráccal, tényleg csak percekkel kerültük el egymást :-)
Szerintem holnap felkeresem Miskolcon, hátha lassan nekiugorhatnánk ;-)

Közben egy hengerfej-felújító (minimum szelepszár-szimmeringező) projekten is agyalok, ugyanis 5000 km alatt elfogyott 1,7 L olaj, ráadásul 20W-50-ből! :-(
Egyenlőre bízom benne - ezt még kompresszióméréssel is biztosabbá akarom tenni - hogy a blokkhoz nem kell nyúlni, illetve megúszom a teljes motor ki-és beszerelést.

Egyenlőre tüneti kezelésként vettem 2 liter olajat :-p

Tegnap kis pincei rendrakás után nekiugrottam a sofőri "Rekszinek". Érdekes, hogy az első bátortalan mozdulatok után automatikusan jöttek elő a fogások és szinte percek alatt kint volt a fejtámla, illetve lent a támla hátsó huzata.
Ma a támlabélést szedtem ki és nyúztam le - egyenlőre meg is állok itt, mivel a legelső feladat megállapítani, milyen anyagokkal lehetne a felújítást megcsinálni és ez a két huzat mind a 3 féle anyagot tartalmazza. Sajnos mindegyiken (a bőrszerű , a gyöngyvászon-szerű és a mintás anyagon is) találtam el nem tüntethető szakadást, vagyis elvileg legrosszabb esetben újra kell húzni mindkét teljes ülést, másképpen: ha bármelyik anyagból találok meggyezőt, az nagyban csökkenti a projekt anyag , munkadíj -és időigényét...

Ja, majd' elfeledtem ! : a B2 ajtóval is szépen elszórakoztam, mivel nem tetszett az illeszkedése, illetve már korábban a zár kasztni-részénél láttam, hogy a furatok ki vannak tágítva mindenfelé és még így sem áll rendesen az ajtó - sajnos ez elég rossz dolog, ugyanis pont ott volt törve. Folyamatosan él bennem a gyanú, hogy valamit szarul csináltak meg, de nem bírok rájönni, pontosabban a hátsó sárvédő rosszul helyreállítása lenne az egyedüli magyarázat, az viszont egyrészt annyira összetett elem, másrészt sehol nem látok toldást- javítást, hogy nagyon gyárinak tűnik... Ellenben az ajtó pontatlan beállítása - ami cserés volt - magyarázat lehet, meg is próbálkoztam korrigálni - egyenlőre sikertelenül :-(

Ezzel megvan minden olyan elem a kasztnihoz, amelyről feltételezhető, hogy inkább csereérett, mint javítható elem...

Teljesen kicsontozva, csak olyan dolgok maradtak a kasztnin, amik elengedhetetlenek ahhoz, hogy felguruljon a garázsból.
Innen kezdhető a homokfújásra, lakatolásra való előkészítés.