Blog >> ellenőrzés
Ma voltam klímát ellenőrizni Stipsits Dénesnél Győrújbaráton. 310g volt a rendszerben a 460 helyett. Tehát ráfért a csekkolás, ellenben ezt az elmúlt 8 évben hozta össze, így teljesen rendben van ennyi hiány. Az ár erős hátszéllel értendő...
Tegnap megtörtént az első szerviz revízió. Az autó szervizkönyvében a 140 ezres szerviz elvégezve, de a tapasztalat szerint max egy új szíjat és friss olajat kapott. Mivel lábon jött Magyarországra, így nem kockáztatok, fizetés után megyünk Z mesterhez.
Jelenleg a computer szerint (is :) ) 148 ezer van benne, úgymond tiszta lapokkal szeretném indítani a 150 ezredik kilométert, így túlesünk pár folyadék cserén is...
Két hátsó stabpálcából a baloldali már kopog, ezért cserélve lesznek.
Várható költség: remélem 100.000 alatt megáll... :)
121.000 Forint lett a vége, cserélve lett:
- 1 db stabpálca
- komplett vezérlés
- váltóolaj
- motorolaj
- sok sok szűrő :)
Ma reggel elhoztam a gépet az InterDieseltől. Márti elvitt és visszafelé figyelte mit produkál az autó. A füstölés gyakorlatilag megszűnt, csak olyankor füstöl, amikor amúgy is csinálná bármelyik DPF nélküli dízel. Pl. alacsony fordulaton 3-asban padló, akkor jön azért a pamacs, de nem felhő vagy köd mint eddig. A sziszegés is megszűnt. Munka után megkergettem kicsit, 200 felett se kormol, eddig a visszapillantóban is látható volt. Az alapjárat egyenetlensége is megszűnt. (10-30 másodpercenként 1-2 halk koppanás után a computer adott egy apró gázfröccsöt, a fordulatmérőn alig volt látható, inkább csak a hallani lehetett)
Szóval úgy néz ki rendben van. Majd kíváncsi leszek hogy a fogyasztásában lesz-e változás.
Nem kis összeg volt ez, de úgy vagyok vele, hogy egyrészt semmi garancia sincs arra hogy valóban csak 151e km van benne, másrészt pedig így fizetem meg azt hogy 4 évesen 3.3m-ért vettem meg egy újan 12millás gépet.
Már régóta tervezem a füstölés megszüntetését, mert nagyon zavar. Amíg be nem melegszik addig egész komolyan füstöl után szinte teljesen megszűnik. Alapjáraton nincs semmi gond, de egy padlózásnál bizony ottmarad a fekete felhő. Ennek első lépése az injektorok ellenőrzése, hogy az esetleges fizikai hibákra fény derüljön, ezután jöhet a vezérlő szoftver ellenőrzése.
Emellett furán sziszeg az autó, mintha kifújna valahol, de nem láttuk nyomát sehol, teljesítmény vesztés sincs.
Szosza javaslatára bejelentkeztem az InterDieselhez itt Győrben (hétfő). Próbapadon ellenőrizték és teljes felújítást javasoltak, a befecskendező rendszer tisztítása és az üzemanyag szűrő cseréje mellett. Ennek bizony jelentős költsége van így kis gondolkodási időt kértem, de végül is rábólintottam, mert szeretném ha rendben lenne. Ma (péntek) hívtak hogy alapvetően kész van szerelik összefele, viszont a turbo és az intercooler közötti cső lyukas, és hétfőre lesz meg az alkatrész, és kérdezték mit tegyenek. Utánakérdeztem, de én sem tudnám jelentősen olcsóbban beszerezni a csövet, legalábbis annyira olcsóbban nem hogy érdemes légyen sakkozni vele, így rájuk hagytam ezt is. Kíváncsian várom a hétfőt.
Kitekert kormánnyal elinduláskor illetve Y-onozáskor, főleg ha szintkülönbség is van, koppanást hallok a (valszeg az első) futóműtől. Mivel nemsokára műszaki következik, elvittem egy szervízbe, ahol van "rázópad" futómű ellenőrzésre. Jól megrángatták , nézegették, de nem találták meg az okot, mindenesetre azt mondták, ez így műszaki kompatibilis. Szóval egyelőre valószínűleg marad így. Aztán majd ha legközelebb Csöri felé járok, megnézetem vele is.