Tisztán látszik, hogy a hollandusok kamuztak a szervizzel kapcsolatban. A vezérlés és a hosszbordás környékén semmi sem volt cserélve. Olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt cseréltek, az olajat eltúlozták, mert sok ment a gyertyákhoz is, meg az egész blokkot meglocsolták és alul tiszta olaj az egész. Vagy a szelepfedél tömítésnél folyik az olaj a gyertyához, illetve a fötengelyszimering ereszt és az van a kocsi alján. Legrosszabb esetben mindkettő fennáll:-(
Yani volt olyan rendes és hozott egy pár Pioneer kiszedőt, így ki tudtuk venni.
Kiderült, hogy azért nem volt jó a rádió vétel mert Holland barátunk nem tette bele a fantomtápot. Ezt polcról pótoltam, így már vele van a (tér)erő.
Van benne TMC vevő ami jelenleg nem működik, erre még megoldást kell találni.
A képen látható régi kormánygomb vezérlő van benne, ezt cserélni fogom erre, mert ez elvileg tudja használni a telefon gombot is. Továbbá azt is várom tőle, hogy az autó leállítása után addig villany alatt tartsa a fejet, amíg a kulcsot ki nem húzom...
Jelölt alkatrész megadta magát. Leömlő felöl jövő visszatérő cső gyorscsatlakozója anyagában elporladt, minek következtében majd három liter hűtővíz elfolyt. Gyári alkatrész (50518111) megrendelve, de összerakható volt egy sima 16-os bilinccsel ideiglenesen.
Persze nem egyszerre. Már megvolt az időpont Aliékhoz a gyertyacserére, mikor előző nap eltört egy műanyag gyorscsatlakozó az egyik vízcsövön és elfolyt a hűtővíz egy része. Pont a Margit körúton álltam a dugóban, mikor sípolt az autó és közölte, hogy azonnal állítsam le a motort, mert túlmelegedett a hűtővíz. Persze se előre, se hátra. Nagy nehezen megálltam, szereztem vizet, így utántöltögetve (eleinte csak szivárgott) egész közel jutottam a műhelyhez, de a cél előtt valamivel aztán végképp eltört és meg kellett állnom. pettinke kartárs sietett a segítségemre, amiért ezúton is örök hála. Meghekkeltük a csövet, a műanyag toldó maradványai mentek a levesbe.
Másnap Aliék a provizórikus útszéli javítást véglegesnek minősítették. :)
Egyúttal a gyertyákat is kicserélték. A manual szerint 140k-nál kell, 146800-ig mentem velük. Tényleg cserések voltak, mert azóta egy kicsit finomabb az alapjárat (főleg hidegen) és eddig volt egy finom rezonancia 2200 körül, ez most megszűnt. Elég firnyák gyertya való a TBi-be NGK ILKAR7D6G, direkt ehhez a típushoz fejlesztették. Ahhoz képest nem is drága, főleg ha a TS-hez való gyertyakészlethez mérjük, ami tíz éve 100ezer körül volt.. Aliék megküzdöttek vele, még szerszámot is kellett gyártaniuk, mert nagyon mély és szűk lyukban laknak a gyertyák.
A magyar piac hosszas és alapos böngészés után is meglehetősen siralmasnak mutatkozott, ezért megszületett a döntés: hozzunk autót külföldről. Az új regadó kis lökettérfogatú Euro 5-ös autóra nagyon kedvező (a teljesítmény nem számít..;) ), ezért ilyet kerestem. Meg is találtam ezt a nero csodát, egy bökkenő volt csak, hogy Hollandiáig kellett érte menni. pettinke kartárs vállalkozott az utitárs szerepére, úgyhogy egy kétnapos túra során elhoztuk. Hazafelé 1300 km alatt volt idő próbálgatni; mondhatom nem okozott csalódást. :)
A következő menet az NKH-NAV-Okmányiroda bermuda-háromszögben játszódik. Folyt köv...