Blog >> laptop
Volt időm az első tavaszi napsütéses hétvégén autóba ülni egy laptoppal. 
Kinyertem pár adatot a motorvezérlő elektronikából (ECU). Akit érdekelnek az adatok, azokból következtetést képes levonni, az örömmel olvassa tovább.Aki nem hisz a száraz tényeknek, idő előtt lapozzon! 
12 év és 130 000 Km után beszéljenek a számok!
Km óra számlap szerint megtett Km: 131316. FIAT ECUscan által kiolvasott érték: 130331 Km. HOgy miből adódik az eltérés, őszintén megmondom, hogy nem tudom! Van olyan OFF-os autó a családban, amin két kijelzőn más más megtett hosszt mér, akkor is, ha egyszerre lettek nullázva ...
A Selespeed nagynyomású szivattyúja (/actuator) 33 736 alkalommal kapcsolt be, hogy feltornássza a nyomást a kívánt szintre, továbbá eddigi élete során 44 188 percig  volt szolgálatban.
Sebességi fokozatok kihasználtsága:
― N (üres)    :  43 300 alkalommal kapcsolva, megtett távolság ~ 4 Km 
― 1 (első)     :  32 037 kapcsolás, ~        46 Km
― 2 (kettes)  :  25 746 kapcsolás, ~   3 312 Km
― 3 (hármas): 21 107 kapcsolás, ~   8 377 Km
― 4 (négyes) : 20 565 kapcsolás, ~ 14 340 Km
― 5 (ötödik)   : 27 741 kapcsolás, ~ 62 906 Km
― R (rückv.)   : 28 440 váltás, és  0 megtett Km
 
Ebből vagy az látszik tisztán, hogy az autó sokat pályázott, vagy az, hogy elég gyorsan közlekedek ahhoz, hogy sokat legyen 5.-ben. Sajnos, ez még csak ötsebességes, MK I Selesped váltós Alfa 156-os, a hatodik fokozatról ezért nincs infóm.
Köszönöm, hogy végig olvastad ezt a blogbejegyzést!



