A kuplungozás elkészült, beépítettük a Nándi autójából származó gyári Valeo lendkereket az új, Luk dobozban érkezett Valeo kuplungszettet és a gyári új kuplung kiemelő villát.
A lendkerék jó döntés volt, ezúton is köszönöm Nándi a korrekt állapotot és árat!
Itthon kimértem, a Luk gyári táblázata alapján kb belőttem az állapotát, egy 50%-os lendkerékről van szó. 100e km-t ki kell bírnia, főleg hogy chippelve is kevesebb nyomatékkal kell elbírnia mint az m-jetben gyárilag.
A váltások most érezhetően csillapítottak. Eddig semmi nem utalt arra, hogy egy rugós szerkezet csillapítja a kuplungolást. Most nagyon finoman, könnyen megy a váltás, elmúlt a zakkanás, zakatolás is. A pedál puhán, könnyen jár. Nagyon jó lett, ahogy vártam.
És igen, "csak" ennyi különbség van egy felújított és egy használt de gyári lendkerék közt: nem remeg, nem csúszik el padlógázra. Agyatlanul lepadlózva sem, 4-esben 1500-ról sem.
Lassan teljes felújításba csúszik ez a "jó állapot" mánia, de nem bánom. A porlasztó cserével a motor hangja lett gyönyörű, a kuplungozással nagyon kultúrált lett a váltás, és harapósak a kigyorsítások.
Egy bánatom van még....pont az eredeti, kiinduló probléma nem oldódott meg teljesen. Már nem morog a motor, nem dobol a kuplungpedál és nem ropog kinyomáskor, nem csúszik a kuplung ...de a boxerhang csak ott maradt. Mostmár felhangoktól, zörejektől mentesen, simán csak vibrál a beltér.
Vannak sejtéseim...a motorháztetőt kinyitva semmi nyoma ennek a hangnak, a motor szépen jár, semmi darabosság, semmi egyenetlenség nem érződik rajta. Fordulaton meg már-már szépnek mondanám a hangját, olyan kis finoman forog fel.
Bent meg gyorsításkor rezonál a középkonzol, rezeg a kormány, alapjáraton épp érezhetően maszíroz az űlés. Pont annyira, hogy idegesítsen. És szerintem még mindíg hangosabb mint kéne, nagyon "jelen van" a motorhang.
És ma próbálgattam álló helyben. Hirtelen gázadásra a motor nem bólint nagyot, sőt normálisnak tűnik. De az a kis bólintás észlelhető a gázpedálon lábbal. 2000-res fordulaton nincs cicergés és rezgés, de szintén a gázpedálon azt érezni mintha valami ütne, vagy az egész motor billegne. Nem is tudom hogy fogalmazzam, de közben meg a motort nézve az meg sem mozdul.
Alánézve a hátsó bak is rezzenéstelenül áll a helyén. Aztán beugrott valami...lehet pont EZ a baj?
Tuti biztos vagyok benne, hogy pár éve a hátsó tartóbak az alapjáraton rezgett mint a nyárfalevél, emlékszem hogy nézegettem, hogy normális e az úgy. És ugye minden bak cserélve volt ugyan, de egyik sem gyárira. Pont hidegben rezeg idegesítően és ahogy átmelegszik a motortér alábbhagy. Az utolsó hőmérséklet függő szivatás lenne?
Az u.gy. kínai bakok 3 év alatt felkeményedtek volna annyira, hogy már nem szigetelik el a motor rezgését? Aztán átmelegedve visszalágyulnak valamennyire. Erős a gyanúm. Ezért lehet kánikulában kis hajtás után tökéletesen halk az autó..
Chippelés óta megvan a boxerhang, de eleinte szép, kellemes tónusban, távolról jött. Aztán kezdett hangosodni a boxerség, mindíg hidegben jött elő. Aztán ráköltözött még az a ronda morgás amit autópályán csinált tipikusan esti hűvös időkben. Aztán még megtetézte az irgalmatlan motorháztető remegéssel, és érezhető kuplungdobolással.
A tipp: az alap probléma a felkeményedett motortartók. Ennek "köszönhetően" vált hallhatóvá az injektor miatti morgás, lehet enélkül sosem veszem észre annak az egy porlasztónak a könnyezését. Plusz emiatt volt érezhető annyira a lendkerék kiegyensúlyozatlan dobolása.
Utolsó tipp, ha ez se jön be, én adom fel és marad aboxerdízel...