Blog >> kartergáz
Néhány csepp motorolaj az autó alatt. A korábbi tapasztalat alapján azonnal az olajbetöltő sapkát csekkoltam, és sajnos bejött: itt kezdte újra kinyomni az olajat.
Először a kartergáz szellőztető gumimembránt ellenőriztem. Ez is bejött: a másfél éve cserélt utángyártott gumimembrán alaktalan, amorf állapotban fogadott, szinte kibuggyant a műanyag házból.
Mivel a membrán nélkül az alapjárat egyenetlen lesz, ezért átmenetileg vissza kellett tenni, ami igen nagy kihívást jelentett tekintve, hogy a membrán alakjában teljesen deformálódott, egyenetlenül kinyúlt, ezért nehéz volt visszatömködni a házba.
Másnap a Bárdiban vettem egy újat:
- ERA559089 ERA Kartergáz szabályzó
Az új membránnal megszűnt az olaj kinyomása az olajbetöltő sapkán keresztül, rendben vagyunk.
Eljött az ideje, hogy befejezzem a maradék vákumcsövek cseréjét. Illetve sort kerítettem a kartergáz szűrő és olajleválasztót is kipucoltam 1 flakon féktisztítóval. Ellenőriztem a mapot és az egr-t, vezérmű tengely jeladót, de 20000km után rongyal kitöröltem és tiszta volt. Csatolok egy képet is érdekesség gyanánt. Nemrég csináltam egy full olajcserét, xado motormosóval kb 400km-t mentem majd engedtem le az olajjal, mann szűrőkkel, motul 5w40et használok és kénytelen voltam képet csinálni a gázolajszűrőről mert még nem láttam ennyire tisztán(20.000km-t futott, 70%város 30%pálya). Csak omw maxxmotiont tankolok, minden szenzor patyolat. Átlagba városi 6.4literes fogyasztast mérek telitanktól telitankig.
Elkészült a két cső toldó, gyorsan el is mentem a helyi autósboltba gumi csövekért és be is kötöttem a "bödön"-t. Még csak egy kisebb teszt útra mentem el vele, de olajpamacsot nem láttam a kipufogón távozni. Ígéretesnek tűnik, majd meglátom, hogy mennyi idő alatt és milyen váladék gyűlik össze...
Az üres bödönt kicsit átalakítottam, hogy valóban hasznos legyen.
Az egymás mellett lévő két csonk között az olajpára nagy része ki is menne. A bödön átalakításához a neten van pár megoldás.
Terelő lapos, csöves, fémdörzsis és ezek keverékei vannak: http://www.evolutionm.net/forums/evo-how-tos-installations/485682-how-another-diy-catch-can-mod-dual-baffles-extended-inlet-tube.html http://www.xr-underground.com/forum/showthread.php?t=43691 https://www.tacomaworld.com/threads/oil-catch-can-install-guide.231227/page-11 http://forums.neons.org/viewtopic.php?f=8&p=3385063 http://www.ford-trucks.com/forums/1322291-factory-intakes.html
Végül is a csöves/fémdörzsis mellett maradtam. Az alu cső egy Ford Scorpio klima csőből lett kivágva (a limlomok között találtam...). Az oldalát megfúrkáltam, hogy ha olaj alá kerülne a vége, akkor is könnyen tudjon rajra áthaladni a gáz. Már csak a csőcsonkok különböző mérete (10mm, 12mm, 16mm) miatt szükséges csötoldók elkészültére várok...