Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

vologya[kendács mester]2017-02-13 12:09:34 // 409
És légfrissítőt milyet használtok? Mikor vettem akkor Green Wunderbaum volt benne, de nem hiszem, hogy gyári. Zöldben amúgy sem találtam sem TRW-t sem Marelli -t. :D Ja és a manuálban szó sincs a csereperiódusról. :-)
pettinke2017-02-13 09:45:12 // 408
ez nem papír alapú manuál :-)

az öreg Nordokba, koros V6-okba (pl. egy GTV6-ba) nagyon jó a HPX.
ha van egy fiatal 3.2 V6 24V-d, ami nem fogyasztja az olajat egyébként, és nincs benne sokszázezer km, akkor abba az való, amit a kocsi saját használatija előír.
VV62017-02-13 08:35:35 // 407
Kérlek, mutasd meg azt a manualt :)
De ezt most nem azért írtam, mert annyira zavarna, hogy 10w-40 helyett 20w-50-et használsz, csak nemrég akkora felzúdulás volt amiatt, hogy megkérdeztem, mi lenne, ha 10w helyett 5w-t raknánk bele, vagy ha 10w-40 Selénia helyett mondjuk 10w-40 Castrolt. Most meg egy ekkora ugrás senkit sem zavar :) Mintha igazából senkit sem érdekelne az a szerencsétlen Manual, de érvként előrángatni azért néha jól jön...
pettinke2017-02-13 08:11:06 // 406
Öreg Alfa motorokat tucatjával üzemeltetők manuáljában.
VV62017-02-13 05:31:21 // 405
ccc...hpx? Na ez melyik Manualban olvasható? :)
gecsa2017-02-12 23:02:34 // 404
igen, a tb-be érdekes dolog megfelelő olajat találni.
Liquid2017-02-12 20:14:56 // 403
ezt tudom, belenyúltál sajna :(
vologya[kendács mester]2017-02-12 18:45:37 // 402
9800 km után cseréltem Selénia 20K -t és össz- vissz 2 dcl volt utántöltve. Nem kell neki az olaj :D
pettinke2017-02-12 17:57:04 // 401
az szerintem nem sok. ha szívó V6, akkor használja esetleg HPX-et, abból talán kevesebb fogy. a TB-be nem teszünk sűrű olajat, hiába lenne a motornak jobb.
VV62017-02-12 17:43:43 // 400
Ja igen: nálam az évi 3-4E km-rel nem fogy semmi. Aztán meg úgyis csere
VV62017-02-12 17:41:58 // 399
Valami olyasmi, hogy 1000km-re 1 liter még elmegy.
Mr. Z (NagyVad)2017-02-12 13:50:33 // 398
nem tudjátok gyárilag mennyit írt alfa a V6-nak olajfogyasztást?

Nekem 8 dl / 10.000 km ( legalábbis ennyit kellett ráöntenem hogy max-on legyen), nem tudom eldönteni ez sok vagy kevés.

Nektek?
Dévid2017-02-12 09:29:38 // 397
Csak egy hanyag tulaj kellett a tulajdonosi láncban ezekhez. Ha mindent megkapott időben, és megfelelő minőségben, akkor ezek sokkal kisebb eséllyel ütöttek be. Mint többször is jeleztem, én kifogtam egy elhanyagolt példányt, drágán. Szívtam is vele, míg le nem adtam bontásra.
VV62017-02-12 07:42:09 // 396
Valóban, az egyik legszebb hangú négyhengeres motor és az erejére sem lehet panasz.
atis_166jtd2017-02-11 22:30:37 // 395
Vagy csak egy kicsit odafigyeltél rá. Nem tecsos olajat raktál bele meg ilyenek.
Liquid2017-02-11 22:01:10 // 394
Ezek engem (meg sok másik TS tulajt is) elkerültek. Nem nyiffant ki a motor, nem ette az olajat, nem döglött meg az LMM se a lambda de még a vezérlésmódosító sem. Hogy rohadna meg, milyen megbízható volt :)
Olajpumpa, termosztát mi az? :D
Most vagy én voltam átlagon felül szerencsés, vagy preparált autóm volt...
Pedig kapta az ívet..
Liquid2017-02-11 21:57:35 // 393
A marketingesek azt mondták 120e, a mérnökök azt hogy 60e, győztek a marketingesek...majd kiderült mégse, amúgy a TS motorhangja nem igényel magyarázkodást :) Igaz nem egy V6 de igen szépen énekel gyári kipuffal is.
Dévid2017-02-11 19:50:17 // 392
A 8v TS blokkok nagyon jók voltak. A 16v már fordulaton ette az olajat, a légtömegmérők gyakran meghibásodtak, hajlamosak voltak a főtengelycsapágyak szétmenni, mivel a nem megfelelő intervallumban és minőségben cserélt olaj lerakódásai eltömítették az olajfuratokat, beálltak az olajpumpák, elromlottak a termosztátok, gyakran emiatt nehezen, vagy nem érték el az üzemi hőfokot a motorok.

Ezen kívü viszontl nem volt velük gond.
VV62017-02-11 17:46:03 // 391
Nem szeretném megbántani a TS-tulajokat, de amiket itt megtudok... Volt egyáltalán valami a TS-en, amit a mérnökök el tudtak találni és nem kellett utólag magyarázkodniuk?
DKori2017-02-11 15:29:30 // 390
Aha...szóval a V6nál is levitték, ~100e km-re.
gecsa2017-02-11 15:12:50 // 388
Elvileg....
DKori2017-02-11 13:19:18 // 387
:) :) :)

TSeken a rossz tapasztalatok (értsd: tömeges szíjszakadások 100e km alatt) miatt adott ki a gyár egy módosított szervizutasítást 60e km vagy 5 évre. A V6ok és a JTDk (elvileg) bírják az eredetileg belőtt 120e intervallumot.
Dévid2017-02-11 12:38:21 // 386
Óra szerint 180.000 körül cseréltem én is, MES szerint 21.000 körül volt akkor az autóban, szóval aszerint még mehetett volna.
Mr. Z (NagyVad)2017-02-11 11:46:55 // 385
a szervizkönyv 120-at ír, bár én nem hagynám addig, pedig SKF lett felrakva kompletten.
gecsa2017-02-11 11:42:01 // 384
Én csak azt írtam, hogy én mikor cserélném. Ez olyan örök téma kb.,mint az olajcsereperiódus.
Dévid2017-02-11 10:36:01 // 383
A TS-en tutira 60.000, mivel sok szíjszakadás volt, és csökkentették az intervallumot.

A V6-hoz meg meg kellene néznem a szervizkönyvét, de az nincs itt nálam, otthon van a kocsival együtt. Ritkán vagyok Alfa közelben az utóbbi egy évben, havi szinten egy-két alkalommal tudom kihozni a garázsból, akkor is csak a mosóig és vissza megyünk. :)

Mint írtam, lehet keverem a két típust.
Bocs ha rossz információkat adok!
atis_166jtd2017-02-11 10:06:19 // 382
Igen a manualban, de jött hozzá egy szervíz utasítás is ahol csökkentik a csere periódus idejét. Este megkeresem neked.
VV62017-02-11 09:40:56 // 381
Te vagy az egyetlen, aki itt tud valamit; megnéztem a Manualban, valóban 120E. És a TS-en is, meg általában minden olasz autón.
VV62017-02-11 09:08:30 // 380
Na most már 3 adatunk is van: 60-80-120E!
Ez a baj ezekkel a fórumokkal...:)
FRC2017-02-11 06:54:56 // 379
Tuning kerék csavarnál csak akkor veszed észre a teljesítmény növekedést, ha a könnyített 2.0.1 verzió számút veszed.
"Azok már alumíniumból készülnek."
Én anyósomnak azt vettem születésnapjára... Nagyon bejött azóta nem öregszik a mama!
Liquid2017-02-10 23:49:00 // 378
ejj, megint nem vetted be a gyógyszered? :D
gecsa2017-02-10 23:32:34 // 377
Csak, ha megosztod fb-n. Másként nem működik az sem. Olyan,mint a konditerem.
Dévid2017-02-10 21:45:06 // 376
Ha tuning kerékcsavarokat veszek a kocsimra, ahhoz át kell még valamit alakítani a kocsin, vagy anélkül is érezni a teljesítménynövekményt?
gecsa2017-02-08 23:23:36 // 375
60,max 80k körül en is cserélem. 80 akkor, ha tudom mi került bele, 60 ha nem. Lehet kísérletezni a 120al, de olcsóbb cserélni a még nem szakadt szíjat.
Dévid2017-02-08 18:12:27 // 374
Lehet keverem a TS-el. :) Mindkettővel végigjátszottam már.
krisz.v2017-02-08 17:58:54 // 373
Én úgy tudom, hogy 120e vagy 5 év!
Dévid2017-02-08 14:43:39 // 372
60.000
VV62017-02-08 14:05:09 // 371
Mi az előírás a 156 V6-nál vezérléscserére? 120E km?
Dévid2017-02-08 00:12:33 // 370
Még nincs, majd a következőn. ;)
Évi párezer km-t használom.
gecsa2017-02-07 20:52:22 // 369
ja, ott jön a legjobban a napfénytető, legalább nem ég le a kupád! :D
Dévid2017-02-07 20:05:36 // 368
Jó karosszériás kell, meg garázsban tartani. :D
gecsa2017-02-07 16:19:36 // 367
Milyen jó is az, amikor az autó nem csak alulról kezd el rohadni.
Dévid2017-02-07 10:02:19 // 366
Nálam ugye ott a bökkenő, hogy a szövet már kicsit viseletes, így valami jóféle faceliftes bőrszerkó jól jönne.

Tetőablak vagy vászontető meg régi vágyam. Ismerős Ibizáján van egy Webasto vászontető, kicsit hangos, de jól funkcionál. Olyasmi, mint Twingokon szokott lenni.
Abarai2017-02-07 09:41:43 // 365
Bőr van, de meglennék nélküle. A tetőablak nekem is hiányzik.
Abarai2017-02-07 09:40:58 // 364
De hát volt már. :) Egy kezemen meg tudom számolni, hányszor használtam. Ebben az is bennevan, hogy kipróbáltam, működik-e. Az országon belől nem szeretek autópályázni, inkább a hosszabb utat választom, külföldre meg inkább repülök.
gecsa2017-02-06 20:46:38 // 363
Tetőablakot megoldod, a masikat meg tudsz bontani bármikor. De akkor már gta szettet tegyél bele.
Béci Ɨ|ѯ2017-02-06 20:37:28 // 362
Nálam is ugyanennyi, de bőr már van. :-) Viszont a tempomat nekem hiányzik. Jó dolog az autópályán.
Dévid2017-02-06 20:21:06 // 361
Én a prosztó 156-al akkor labdába sem rúgok, mert van ABS, 2 lufi, klima, meg a fékerőelosztó, aztán pont. :D
Tetőablak meg bőr még kellene, aztán ennyi...
gecsa2017-02-06 19:31:59 // 360
kb mint az esőszenzor.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.