Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Zsolt1552021-01-01 23:12:25 // 23329
" ... Azt ne feledd, a 156 születésekor más szelek fújtak az autóiparban! ..."

Más volt a koncepció. Amikor a 156 - a 155 utódaként - piacra került, akkor az egy középkategóriás autónak készült. Az Alfánál a felső kategóriának a 166 felelt meg.


Aztán jött a GM és a GM koncepció. Röviden:
Opelnél bevett kategóriák :Corsa - Astra - Vectra.
Amit akartak:
- az Alfánál: MiTo - Giulietta - 159
Összehasonlításként:
- a Peugeotnál: 208 - 308 - 508

Ennek megfelelően a 156-os és a 166-os gyártását megszüntették és a két méret, kategória közé bekerült a 159.
A Peugeotnál a 407 és a 607 helyére került az 508.
Végül ugyan az is lett mind a kettőnek a gondja később.


A 159 (508) középkategóriának kicsit nagy, cserébe drágább lett, ami miatt sokan kiszorultak a vételből.
Helyette nekik akarták kinálni a Giuliettát (308-ast) az Astra kategóriában, ami meg a volt 156 (407) vevőkörnek nem felelt meg.

A 166 (607) helyet belépő 159 (508) a márka hívői számára nem volt elég exkluzív, elég nagy, és nem jelentette azt amit a két megszűnő típus. Nekik visszalépést jelentett ez a kettő közé pozicionált modell.
Lehet, hogy egyszerre akartak két legyet ütni, de nagyon elszámították magukat.

Így a 159 és a 508 nem hozta azokat elvárásokat, amiket nekik szántak. A rossz koncepcióval odavágtak az Alfának. Ezért sem lett utód modell belőle, hanem sokáig csak a MiTo és Giulietta volt gyártásban. Elvesztették a feslőkategóriás Alfát kereső vevőket, a középkategóriásoknak meg vagy nem volt elég a Giulietta vagy drága volt a 159.
Kazes☻2021-01-01 23:08:48 // 23328
Kun = khm... ezek a zokostelók... 😒😆
Kazes☻2021-01-01 23:07:45 // 23327
És legyen is még nagyon - nagyon - nagyon sokáig! 😁
Kazes☻2021-01-01 23:06:40 // 23326
Kun... én is fiatal vagyok! 😜
RomeoOne2021-01-01 22:59:30 // 23325
Ahogy neked az, úgy lesz majd a jövő generációjának az az igazi, amin épp akkor lesz Alfa jelvény, mikor ők ott tartanak. Ezért kár szerintem temetni, az Alfát kb. a 110 éve alatt mindig volt miért siratni, de azért még mindig itt van....
Kócosw2021-01-01 22:58:37 // 23324
akkor ahogy latom ez nemcsak bennem merült fel hogy e mögött komoly erők állnak 😁
Zselé2021-01-01 22:52:07 // 23323
Tudom, de én még fiatal vagyok, amikor a 75-ös volt menő, nekem akkor vették le a kitámasztókereket a BMX-ről... nekem az igazi Alfa - saját élmény szinten - a 156-nál kezdődött, még ha plasztik is :)
Zselé2021-01-01 22:50:07 // 23322
Az olajlobbi elkussoltatása egy több órás izgalmas eszmecsere lehetne :)) Ahogy mondod, ne legyen igazunk...
Kazes☻2021-01-01 22:47:02 // 23321
Ilyen szigorúan nézve a 75 volt az uccsó Alfa Alfa! 😉😁
Kócosw2021-01-01 22:47:01 // 23320
sajnos igazat kell neked adjak. Kerdes lesz e mas alternativ üzemanyag is ami a belsőégésűt továbbviszi.
majd kiderul meg az is az infrastruktura mennyire jatszik együtt a vad elektromos ambiciokkal.
engem legjobban az erdekelne kik mozognak a hatterben akik le tudtak nyomninilyen szinten az olajlobbit... egyik naprol a masikra.. de ez a gondolat messzire visz.
Ami az alfat illeti egy az egyben ahogy te mondod, csinaltak egy "oldschool" elvekre alapulo sorozatot. Es sztem ezzel kész.. 😥 A PSA mindennel fog foglalkozni csak a vezetes élményével nem... de ne legyen igazunk.
Zselé2021-01-01 22:27:25 // 23319
Szerintem meg az van, hogy az Alfa egy hős... megcsinálta a Giuliát és a Stelviot. Előbbit a hírneve abszolút megtestesítőjének 2020-ban, utóbbival meg megmutatta, hogy ebben a kategóriában is oda tud vágni. De nekem az egész olyan, mintha Dugovics Tituszként a mélybe vetné magát ezzel a két modellel.

Néhány hónapja Bazsó Gábor azt mondta a Halesszel készült interjúban, hogy az "Alfa Romeonak vége van". Ez sajnos mára abszolút igaz. Egyrészt az elektromos térnyerés, amivel nem hogy az Alfa, de az egész FCA nem tud mit kezdeni, csak bolyonganak faltól-falig. Tök mind1, hogy jó vagy nem jó az elektromos autó (szerintem még nem jó), ez egy TREND. Amikor nagy japán gyártók leállnak a belsőégésű motorok fejlesztésével, mi meg ott tartunk, hogy még hibrid sincs, az egyenes út az eladási lista aljára. A másik pedig ez a PSA házasság. Logó, meg Scudetto - ennyi fog maradni néhány éven belül. Persze, üzletileg sokkal életképesebb, mint az a sok elcseszett hamvába halt próbálkozás, amit az elmúlt években láttunk. Nagy ötletek, kevés pénz, hagyományok - ezekből sok jó nem származott, csak több felvonásos sit-com, amit a bemutató dátumokkal meg a line-upokkal műveltek. A hagyományok meg - szvsz az élet bármely területén - arra jók, hogy korlátozzanak. Mint például ez a kizárólag olaszországi gyártás... Rég a lengyeleknél kéne gyártani 500-as alapokon a discos kis SUV-t... olyan 10 éve :D

Nekem a célom, hogy egy-két éven belül vásárolni tudjak egy benzines Veloce Giuliát. Akkor úgy érzem, kimaxoltam az Alfázást (156,159, egy kevéske 33 és a Spider). Ezt majd mesélhetem az unokáknak! És baromi jól csinálták, és jól jött ki a Giulia! Ezzel köszönünk el a fasza belső égésű motoros autóktól - nem csak az Alfánál! Én így tekintek erre :)
Kócosw2021-01-01 21:51:30 // 23318
Fel kéne vegre fogni az alfanal hogy a mai piacon nem lehet egy egy modellel megélni. Meg etablalninkell magukat a piacon ujra ahhoz hogy legyeb valami... Modellek garmadája kell...
Kócosw2021-01-01 21:49:15 // 23317
én mégis ugyanazt 156 ost vezetem 13 éve vigyorogva, a 159 emet meg eladtam 10 honap utan mert nekem közel se adta azt az erzest amit a 156. Pedig nem alsó polcos volt, 2. tulaja voltam, szervizkonyvezett, 2.4 5 henger ti. Mégis azt mondtam hogy az előtte lévő Thesisem is jobban megfogott mint a 159. Gyönyörű volt, de...
Giuntini2021-01-01 21:42:51 // 23316
Azt ne feledd, a 156 születésekor más szelek fújtak az autóiparban! A 159-nek csomó mást kellett teljesíteni, ami részben sikerült. 2008-ig jók voltak az eladások. Aztan a válság...
Az 59 lenyegesen drágább és lényegesen jobb minőségű volt a 156-nál!

Én azt garantálom, hogy Giulia megmarad a Giorgio-n. Inkább a Pezsó ácsingózik rá.
Kazes☻2021-01-01 21:35:48 // 23315
Szerencsére a közelemben (még) nincs ilyen. 😁
VKG699!!! (4x156+75)2021-01-01 21:35:21 // 23314
Semmi gond a 159-cel, csak az, hogy már azt se vette senki.

Innentől kezdve az oka teljesen mindegy is, habár nyilván nem segített sokat a rengeteg kezdeti konstrukciós hiba.
A platformra rakták még a Cromát is, de az meg még ronda is.

Mindenesetre a már a tesztautóban nyígó kormányművek, a gyenge benzinesek, vagy a dízelek DPF gondjai biztos nem segítettek az eladásokban. Igen, egy akkori bmw is szar. Mégis vették, mert az bmw...

Ez van.
Az autógyár üzleti vállalkozás, a számok érdeklik.

Az ugyanolyan olaszszar 156-ot vitték, mint a cukrot, főleg az elején. Még itthon is fogyott...

Ettől kezdve szerintem nem kérdés, hogy 2005-től lejtmenet jött, elmaradtak az anyagi, eladási sikerek, jött a maciarcú Mito, aminél egyáltalán nem úgy működött a 8C design, mint a 8C-n...

A Brera tanulmányautóra egyetlen típust húztak, annak 4 változatát, a 8C-re a 4C-t, a Mitot, a Giuliettát meg a 8C szériaváltozatát. Mindezt kb párhuzamosan futtatva... azt se tudták mit akarnak.

(Most ugyanez van, tényleg 508 alapokra kell Giulia utódot építeni, amikor milliárd euros fejlesztés eredménye a Giorgio???)

Azt se tudják, merre van előre. Persze lehet, hogy nem kéne évemte, kètévente vezetőséget cserélni...
Kazes☻2021-01-01 21:33:17 // 23313
Akkor már béemvé... busz, metró, villamos! 😅
leopop32021-01-01 21:21:54 // 23312
Brera mellé mitot nézek napi használósra.
Illetve öcsém meg első autónak Mitot fog majd úgylátszik sikerült megfertőznöm Alfa vírussal ;)
leopop32021-01-01 21:18:18 // 23310
Ez a vicc pedig ha megnéznének egy jávorszarvas tesztet egy “biztoságos” SUV rol egyből nem ezt gondolnák utána XD
leopop32021-01-01 21:16:32 // 23309
Nekem kisebb kell úgy látszik itt sem a többség oldalán állok :)
Fábia kombit cseréltem Brerára :)
Illetve napi járkálosnak is mitot nézek most :)
leopop32021-01-01 21:07:13 // 23308
Teljesen igazad van ugyanezt gondolom én is.
Kazes☻2021-01-01 20:59:47 // 23307
Na, ja... hát ezért mennek inkább az ikeába... mer' az olyan jó... 😒
Morfiusz Cédula2021-01-01 20:58:08 // 23306
Kócosw2021-01-01 20:54:50 // 23305
en csak annyit mondok hogy a telefonok okosabbak leszek, az azokat hasznalok meg.....
Es ebből adodik hogy az autoban kell legyen telefontukrozesnek, meg labtervilagitasnak 86 szinben, meg tapogatos kijelzonek meg mittomen. Nah pont ezzel teszik az autot hasznalti tárggyá... Ez pedig azt okozza amit irtal. Ezt kersik es ennyi.
Enmeg pont lexarom hogy a V6 ban nincs telefontükrözes 86 fele ledvilagitas meg anyamtyukja...
Liquid2021-01-01 20:50:19 // 23304
Szerintem is tudni kell pakolni, és otthon hagyni :) De sajnos már a mi generációnk is erősen fertőzött (a fiatalabbak meg már úgy születtek) a "kombi, kisbusz, teherautó kell" vírussal.
Ezt látom a kolegáimon is sajnos. De ez van... Ennek kellene/kellett volna megfelelni.
Süti1592021-01-01 20:38:24 // 23303
Esetek 90% -ban megkapom a szar Olaszt.
159 menettulajdonságokra és kanyarsebességre egyértelműen jobb mint a kategória egyéb tagjai ezt egy Németből Japán hívőre avanzsált ismerte el.
Duettot nem ismerik sokan, de Spider-re még rosszat nem halottam senkitől. Egy Spider mindent visz, a 159 Spider nekem nem tetszik, de ez személyes vélemény.
És tényleg ne politizáljunk, kerüljük, ide ne igya be magát.
Én remélem az Alfa most is tud 19 -re lapot húzni és bejön nekik, sokszor voltak már a szakadék szélén, van benne rutinunk.
Piritu - 1.000.0002021-01-01 20:00:09 // 23302
esetleg busz, villamos, troli ? :-DD
Giuntini2021-01-01 20:00:06 // 23301
Sok hiba történr! De az tény, a fiatalság nevelhető lenne! Nem akarok politikát belevinni, de jeljelenleg a cél, a társafalmat irányíthatóvá tenni.
Viszont egy Duetto Spider-re a mai napig a fiatalok is csak csettintenek. Hol a hiba? Az, hogy nem ismertetik meg velük a történelmet, a múltat. Akkor nem mo dják majd azt a Giuliára, hogy a BMW vagy a Merci hasonló. Mert ez teljesen más! Ezt csak akkor érzed, ha beülsz. Igen lebegjenek a szemük előtt a régi nagyok. Ha ezt nem magyarázzák el nekik, akkor csak a sennitmondó érdekli őket.
Ha a gótikát a reneszánszot vagy a barokkot nem magyarázzák el nekik, akkor semmit nem értenek, és akkor a semmitmondó érdekli őket. Ha tisztában vaannak a történelemmel, akkor rá lehet térni a karbon kardánra, vagy a teljesen elektronikus fékrendszerre, a közel 50-50%-os súlyelosztásra.
Sajnos a fiatalokat az információ áradatban rengeteg félrevezető, megvezető impulzus éri. Miért nem gyártanak az első Y10 kategóriájú autót, vagy miért nem frissítették a MiTo-t?
Miért nem csábítják a fiatalokat???
Kazes☻2021-01-01 19:52:42 // 23300
Akkor járjanak IFA-val... ja, ne! 😜😅
Kazes☻2021-01-01 19:50:59 // 23299
Akkor mindenki más megalomán... mármint rajtunk kívül?! 😉😅
Nekem ezért is tetszett volna szériában is a Sportut! A méret nem igazán számít, annál inkább a több ajtó és a használhatóság, kellem... és számomra ez mind megtalálható az AR-ban! 😁
Minden másra ott az akármilyen kártya! 😜😆
Piritu - 1.000.0002021-01-01 19:48:34 // 23298
ez is jó duma, aztán meg mindennap látni hogy mit küzdenek egy egyszerű parkolással is :-DD
Piritu - 1.000.0002021-01-01 19:46:46 // 23297
Sose mondta senki hogy az SW "igazi" kombi. A 156-nál még kisebb is a csomagtér az SW-ben mint a sedanban, ellenben csodaszép :-))
RomeoOne2021-01-01 19:43:50 // 23296
Ez csak az egyik ok. Én nagyon sokszor hallom, főleg nők részéről, hogy a nagyobb autó nagyobb biztonságot (vagy legalábbis biztonságérzetet) nyújt és azért...
Süti1592021-01-01 19:41:38 // 23295
Ez semmi, múltkor azt olvastam, hogy az "SW nem is igazi kombi" mondjuk ez igaz is mert Sport Wagon, de a kombi imádok szerint kicsi és pakolhatatlan. Érdekes, nem tudok nyilatkozni, nálam Berlina vagy Hatchback a nyerő. Ennek ellenére egyszer megkívántam egy 156 kombit :).
Piritu - 1.000.0002021-01-01 19:16:40 // 23294
Alapvetően mindenki nagy kocsit akar, mert "nem lehet elférni" a normál kocsiban. Kombi, SUV kell.
Itt is hányan váltanak, mert megszületett a gyerek...
Mi meg 146-al voltunk a két gyerekkel Barcelónában nyaralni :-DD
Piritu - 1.000.0002021-01-01 19:12:54 // 23293
hét nem csak 200 :-)
...bár a 2020-as és 2021-es modellek már lehet hogy csak annyi.

A Cartárs megmérette 230 körül volt mielőtt 300 fölé húzták neki, meg hát WebM mérése is kicsit több lett :-)
Kazes☻2021-01-01 18:59:58 // 23292
Na, ja... ez a kombi mánia... bakkR! Alfredoék hárman vannak, hosszú-hosszú évekig elfértek pl. a Chryslerben, vagy a sima Saabban, ha kellett, akkor tetőboxoztak... aztán a kollégái, cimborái beletunkolták ezt a kombizást és így jött a Mazda 6 kombi. Járkálhatnak a nagy üres doboz verdájukkal, d mindegy is, ők tudják! Otthonra lett egy kis Puntojuk legalább mellé. 😁
VKG699!!! (4x156+75)2021-01-01 18:47:08 // 23291
Nézd meg az Erőmérő vonatkozó adását, eddig jóval többet tudott 200 lónál az.

Egyébként lesz 250 lovas verzió, ezzel párhuzamosan valóban a névleges 200 lovasra butult az alapverzió állítólag.
Süti1592021-01-01 18:39:10 // 23290
Én azt olvastam, hogy a 200 az 200, de nagyon egyszerű tuningolni.
Piritu - 1.000.0002021-01-01 18:31:09 // 23289
"Fontos a LE az adó miatt, mert 250LE fölött kemény a szorzó náluk." - lehet hogy ezért nem csak 200 lovas a 200 lovasnak mondott Giulia?
Süti1592021-01-01 17:58:19 // 23288
Hozzánk jönnek minden évben karbantartani, 2,3 hétig folyamatosan itt vannak. Ők az én korosztályom 40+ vagy inkább idősebbek, nagyon ritkán jönnek fiatalabbak. Mérnökök és szerelők. A fiatalabbak inkább motoroznak, autó az van. Ami más az itthoni nem Alfás emberek és a velük folytatott beszélgetések között, hogy nem néznek hülyének sem UFO -nak. Leonardo büszkén mutatta a képeket, hogy Svájcban bérelt egy Giulietta QV -ét, és az igen, nagyon tetszett neki. De valami városi kis autója van privátba, mert racionálisan gondolkodik. Beszélgetésbe csatlakozott Michele a BMW -és, és persze rögtön kaptam, hogy ez Ferrari motor. Enzo sztorit tudta, de Busso név nem mondott neki semmit, ezen meglepődtem. Mesélte és mutatta a képeket, hogy volt a Ferrari múzeumban. Kérdeztem tőle, és az első Ferrari ami Alfa Romeo az hogy tetszett? Erre azt mondta nincs kiállítva. Mondtam, de kivan állvitla és megmutattam neki a képet a saját telefonjában, annyit mondott "nem emlékeztem". Biztos voltam magamban mert egyik kollégám volt tavaly és szívtam a vérét, hogy ha akarja látni az első Ferrarit, akkor menjen északábra egyenesen Areséig, de mondta, hogy ki van állítva Maranelloban is és elmondták a sztorit is.
Giuntininek teljesen igaza van BMW és Audi, én még a Mazda CX 3 és 5 és Suzuki Vitarát hallom többször. Michele mutatta a képet a következő kiszemelt BMW -ről. Kérdeztem, miért nem Giulietta?
1- Nincs kombi
2- 200LE kevés 280 sok. A BMW jó mert megbízható, 249LE és még mehet bele a chip.
3- Ahogy Giuntini irta Fontos a LE az adó miatt, mert 250LE fölött kemény a szorzó náluk. És az Alfa erre nem gondol, de a BMW igen.
Giuntini2021-01-01 17:32:23 // 23287
Egyébként vannak olaszoknál is körök ahol még mindig nagy becsben tartják az Alfát és magát a márkát. Ott sem mindenki hülye és tudatlan. Az inteligensebbe felnéz az Alfára, a Giuliára és a Stelvióra, de sokan nem engedhetik meg maguknak. Soknak Alfája van! A fiatalok körében meg már minden ciki.
Kazes☻2021-01-01 17:31:24 // 23286
Igen, sajna... neki is volt egy CHRYSLER PT Cruiser
PT Cruiser 2.2 CRD szívott vele, de azért szerette a család (anyu+a kislány), aztán egy Saab, azzal még nagyobbat szívott, aztán jött egy Mazda, hogy az utóbbi három verdájukat említsem, de a sorrend nem biztos. Viszont a Chrysleren még én is segítettem valamit bütykölni pár éve és akkor eléggé köpködte Alfredo!
Giuntini2021-01-01 17:01:24 // 23285
Ha ezt sulykolják beléjük? Az olaszokat már abszolút nem érdekli az autózás! Rég volt mikor meghaltak egy jó autóért! Legalább annak idején Puntokat vetek, de most Yarisokat
Egy valami érdekli őket! Mennyit fogyaszt, mennyi az adója, es A B között vigye el. Akik presztizst keresnek BMW vagy Merci és Audi. De a sajat történelmükkel nincsenek tisztában. 15 évvel ezelőtt az olasz diákokat ki lehetett zavarni a hamburgerrel, ma McDonalds mmeg Starbucks. Szomorú!
Kazes☻2021-01-01 16:08:46 // 23284
Különben rá is kérdeztem, hogy annyi klassz verdát gyártanak, hát miért nem azokkal járnak és sajnos kb. az volt a válasz, hogy majdhogynem ciki, meg a német autók sokkal jobbak, no meg a japánok. 😒 Kicsit finoman azért megfeddtem a fickót! 😜
Kazes☻2021-01-01 16:02:10 // 23283
Sajna én is ezt tapasztaltam, bár csak egy olasz fickót ismerek (de a kollégáiról is ezt mesélte) és a családját és a magyar oldali ágat, de igen... a Ferrari nekik az olasz autó, a többi csak van. És járnak mindenfélével. Az itteni ág is... Peu, Opel stb... az egyikőjüknek volt egy szép Giulietta céges, de elég hamar inkább golf lett helyette. Az olasz srácnak, Alfredonak meg tavaly nyáron egy grill party keretében tartottam kiselőadást az AR-ról, mert érdeklődött (valamelyest ért magyarul) és csodálkozott az Enzo-s résznél, de tetszett neki. Még azon a nyáron el is mentek a Ferrari múzeumba és ellenőrizte is! 😅 De jópofa, bírom! 😁
Süti1592021-01-01 13:30:00 // 23282
Én is dolgozom Olaszokkal, 10 -ből talán egy Alfás, de csak volt, mert már valami mást űz.
Német és Japán Autó pártiak. BMW, Audi, Mazda és Suzuki. Nekik az Olasz autógyártás jelenleg a Ferrari. Giuliettát nem igen nézik sokba inkább a Stelviot.
Pedig nagyon nagy élmény volt látni a múzeumban a kisiskolásokat, ahogy itták az hostess lányok szavait. Úgy tűnik igyekeznek, remélem lesz még Alfa Romeo mire felnőnek.





És egyetértek veled, mai napig a legszebb Alfa a forgalomba a 159/Brera.
Mikor a 159 -em volt az egyáltalán nem hozzáértő emberek gratuláltak az új autóhoz pedig, akkor már 10 éves volt.
Nagyon elaludtak sajnos, nem tudom mi lesz a márkával. Remélem megint tudnak valami csodát tenni, a remény hal meg utoljára.
Már mindenki gyárt hibridet, viszont a Tonale még sehol sincs, csak a hírekben.
Trend a Hibrid SUV, ezt kell gyártani. Tényleg csak a Giulietta a utolsó reményszál.
Az lenne a legjobb, ha a Stellantis gyártana divat autókat, a tömegnek, profitért. Az Alfa megmaradna az autógyártásnál és gyártson autót a nekünk hülyéknek, de nem tudom hogy tudnánk kifizetni.
Giuntini2021-01-01 12:44:54 // 23281
Elolvastam végig a cikket, és én is azt mondom, ez tragédia! Sokan a facén Alfás csoportokban tapsikolnak, hogy legalább új típusok jönnek. Nem tudják, hogy mit hordanak össze, sohasem voltak szívből Alfások!
Ami engem a legjobban dühít! Olaszországon kívül gyártanak egy típusát a nemzeti kincsnek. Olasz emberek munkáját fosztják meg, külföldi munkaerőt támogatják, ahelyett hogy a hazait, főleg egy ilyen év után. Pomiglano-ból miért nem viszik a Renegade-t és az 500X-et Tichy-be, és az Alfa marad Olaszországban. Ez a gyár mindig Alfa Romeo volt, jóval a Fiat megvétele előtt. Ezt a gyárat a Sud gyártására építették.
A globalizáció tönkretette az olaszok mentalitását elvett minden nemzeti érzelmet. Én aki velük dolgozom, ezt tapasztalom 20 éve. Nyolcvanas években? Az Alfa Romeo nevét áhítattal mondta ki minden olasz! A 164 (pedig fronthajtásos volt) az autópályák királya volt! Úgy köpi magát szembe az FCA hogy az vérlázító! De ezen csodálkozunk? Külföldiek irányítják a céget! Kifejleszt az Alfa egy világra szóló platformot, és nem tudja eladni az autóit? Helyette jön a PSA, és a Giorgio platformon Pezsók lesznek, felső kategóriás limuzinok, az Alfa meg nem csinál nagyautót? Helyette irány Polonia?
Annak idején az Arnát nem tartották Alfának, meg is bukott! Meg kell érnünk hogy az Arna igazibb Alfa volt, mint az eljővendő modellek?
Egyben nem értek veled egyet!
Nem igaz, hogy 2005-től zuhanás következett! Megint a 159 hibáztatása!! Ne feledd, azt a platformot az Alfa egyedül csinálta neg, a többiek kiszálltak belőle. A mai napig lehet olvasni a tudatlanok kommentjeit a facén, hogy a 159 Insignia. Semmi köze hozzá, a GM kiszállt a projektből, az teljesen más! Sőt a Holden motor az Alfában teljesen más mint a Signum V6-osa!
Az Alfa akkor megcsinálta a világ legszebb sedan és sw karosszériát, a világ legjibb elsőkerék hajtásával, soha nem látott minőségi előrelépéssel. Arról a 159 nem tehetett, hogy az emissziós szabályok megölték a motorokat. Dízelek maradtak (akkoriban a kategória 80%-át ezek a motorok tették ki), csak a megbízhatóságot korlátozó kütyükkel szerelték fel!
A benzines fronton, igen a GM motorok... De jött a Tibi csak későn... A válságról a 159 nem tehetett, 2008-ig jól fogyott a 159! A Giuliából lényegesen kevesebbet adtak el az első években, és nem volt válság. Akkor hol volt a hiba???
VKG699!!! (4x156+75)2021-01-01 11:44:47 // 23280
A gond ez.

De hát módszeresen tették tönkre az Alfát 2005-től kezdődően, nem egy nagy csoda, hogy valóban eljutott ide a dolog. Mindegy, amíg gyártják a Giuliát, addig van mire vágyni :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak