ezt is megéltük.....
GT Ɨ|ѯ2009-02-02 20:25:50 // 9342
Buksi2009-02-02 16:46:58 // 9341
Mi volt rajta olyan nehéz? :-)))
zolee1452009-02-02 14:04:35 // 9340
Kizárólag hozzáállás kérdése, hogy valaminek a hiánya a sportos érzetet erősíti, vagy a komfortot csökkenti.:D
GTPeti2009-02-02 14:02:25 // 9339
"Csomagtérnyitó kallantyú, esetleg mélyedés a kéznek egyszerűen nincs. Nem, a logóban sem. És ez így a jó, az ajtó szinte beleolvad a hátsó falba."
Persze Alfánál hatalmas negatívum lett volna...
Persze Alfánál hatalmas negatívum lett volna...
Satti2009-02-02 13:03:15 // 9338
Ez egy ilyen ország.:-))
zolee1452009-02-02 12:30:38 // 9337
Ezt én értem, de attól még a mostani egy lapos Golf, és valahogy nem értem azt a hihetetlen nagy lelkesedést az újságírók részéről. Meg aztán ennek következtében látjuk a szavazásból is, hogy az olvasók is nagyon oda vannak érte.
Satti2009-02-02 12:05:04 // 9336
A Scirocco annak idején nagy siker volt, sokat eladtak belőle, a Corrado utána már közel nem volt annyira sikeres modell.
Az tény, hogy a VW eladásainak nagy részét a Golf jelenti már több mint 30 éve, tul.képpen már túlhaladták azt a számot, amit annak idején a Bogárral elértek.
Az tény, hogy a VW eladásainak nagy részét a Golf jelenti már több mint 30 éve, tul.képpen már túlhaladták azt a számot, amit annak idején a Bogárral elértek.
zolee1452009-02-02 11:37:46 // 9335
A VW csak Golfot és Passatot tud csinálni. A kicsi Golf neve Polo. A nagyobb Golf neve Golf plus. A kicsi Passat neve Jetta, a nagyobb Passat neve Phaeton. Most van egy Scirocco, ami egy lapos Golf.:D Rendkívül kreatívak ezek a jürgenék.:D
zolee1452009-02-02 11:31:02 // 9334
Fura dolog ez az ízlés. Nem elég, hogy mindenkinél különböző még egyénen belül sem ugyanaz mindig a mérce.
Kitől mi az amit megszoktunk az alapján ítélünk.
Agyondícséri a pali ezt az autót, meg ad még fél pontot, hogy mindez a Volkswagentől... Képzeljük el ezt az autót Alfa pajzzsal meg emblémával. Majd képzeljük el azt a köpködést részünkről és a sajtó részéről amit akkor kapott volna ha ezt hívnák Brerának.
Kitől mi az amit megszoktunk az alapján ítélünk.
Agyondícséri a pali ezt az autót, meg ad még fél pontot, hogy mindez a Volkswagentől... Képzeljük el ezt az autót Alfa pajzzsal meg emblémával. Majd képzeljük el azt a köpködést részünkről és a sajtó részéről amit akkor kapott volna ha ezt hívnák Brerának.
mesa2009-02-02 11:14:00 // 9333
Az nem lenne olyan gond, de egy Abarth-hoz képest is drága, és ez a kellemetlen...
Satti2009-02-02 09:37:06 // 9332
Attól egy kicsit nagyobb, kb. akkora lehet, mint a 3 ajtós 147.
Tegnap a hírtv-én a garázs című müsorban a MiTo-t tesztelték, egy extrás Tjet változatot, aminek 5.5 milla volt az ára, lényegében több jót mondtak rá, mint rosszat, de azt megjegyezték, hogy egy szintén extrás Tjet Grandepunto-hoz képest viszont drága.
Tegnap a hírtv-én a garázs című müsorban a MiTo-t tesztelték, egy extrás Tjet változatot, aminek 5.5 milla volt az ára, lényegében több jót mondtak rá, mint rosszat, de azt megjegyezték, hogy egy szintén extrás Tjet Grandepunto-hoz képest viszont drága.
Tom122009-02-02 09:02:41 // 9331
Inkább a Brerával, csak abba /még/ nem raktak 1.4 turbot...
Grando2009-02-02 09:00:46 // 9330
Nem tudom mekkora a sirokkó, de egyáltalán egy kategóriába tartozik a MiTo-val??
Tom122009-02-02 08:42:12 // 9329
Én is, csak nehéz volt dönteni:
VW Brera 1.4 TSI kéne 1745
Mini Cooper S kéne 1036
Alfa Mito 1.4 T-Jet kéne 590
Ezerhatos dízel 716d kéne 420
...:-))
VW Brera 1.4 TSI kéne 1745
Mini Cooper S kéne 1036
Alfa Mito 1.4 T-Jet kéne 590
Ezerhatos dízel 716d kéne 420
...:-))
mesa2009-02-01 20:00:21 // 9327
Gyengén 'állunk' szavazásilag. :(
Lehet böködni a németek közé! Szavazz a MiTora alul!
Lehet böködni a németek közé! Szavazz a MiTora alul!
GT Ɨ|ѯ2009-01-31 18:08:08 // 9326
pontosan!ezért ( még ) csak fúzió...:-)
Buksi2009-01-31 18:05:02 // 9325
Azért is! ;-)))))))))
Tommi2009-01-31 18:04:30 // 9324
Nekem kicsit németes... :) Hiányolom belőle az apró finom formai játékokat :) Alapnak nem rossz, de kéne hozzá az a kis "olaszos plusz" :)
Buksi2009-01-31 18:02:48 // 9322
Szívesen látnám a garázsomban! ;-)))
Buksi2009-01-31 17:54:57 // 9320
Akárki akármit mondd, ez nekem rohadtul tetszik! :-)
GT Ɨ|ѯ2009-01-31 17:38:59 // 9319
GT Ɨ|ѯ2009-01-31 16:49:40 // 9318
kesa2009-01-30 17:23:25 // 9317
A Maserati gyár Modenában van, a Ferrari Maranelloban. Ez tény. Az autókat tehát a megadott helyeken rakják össze. Az más kérdés, hogy a Ferrari fő részegységekben beszállítója a Maseratinak. De hát ez miért meglepő? A Ferrari régóta Fiat érdekeltség, és komoly műszaki fejlesztés folyt náluk már azokban az időkben is, a Maserati meg szinte sufni-tuning szintre gyengült, amikor megvette a Fiat. Egyértelmű, hogy nem építenek fel új fejlesztő központot, motorgyárat, karosszéria gyártó üzemet, fényező üzemet, stb, ha a célra alkalmas (értsd: kis szériás prémium gyártmányokra berendezkedett), ráadásul bővíthető erőforrások már megvannak.
mesa2009-01-30 14:54:07 // 9316
Erre én nem mondok semmit, mert aztán meg leszek vádolva, hogy a pepita-pajzsosokért rajongok :)))
mesa2009-01-30 14:53:18 // 9315
a Bravonak nincs is saját padlólemeze!
Azért fejlesztették ki az autót rekord 11 hónap alatt, mert simán a FIAT Stilo lemezén van. CSak egy új 'ruhát' kapott. (Olyan mint a Peug 307>308, illetve szerencsére látványosabb a változtatás :))
Ezért írtam lejjebb, hogy a 149 nem a Bravo padlólemezére épült, hanem a Stiloéra.
Módosított padlólemezt akkor szoktak mondani, ha a tengelytávon változtatnak. A Grande Punto, a Corsa és a MiTO 1:1-ben testvérek, ugyanarra lettek felépítve.
Azért fejlesztették ki az autót rekord 11 hónap alatt, mert simán a FIAT Stilo lemezén van. CSak egy új 'ruhát' kapott. (Olyan mint a Peug 307>308, illetve szerencsére látványosabb a változtatás :))
Ezért írtam lejjebb, hogy a 149 nem a Bravo padlólemezére épült, hanem a Stiloéra.
Módosított padlólemezt akkor szoktak mondani, ha a tengelytávon változtatnak. A Grande Punto, a Corsa és a MiTO 1:1-ben testvérek, ugyanarra lettek felépítve.
Tibe2009-01-30 12:03:19 // 9314
Lehet igazad van, ezt nem tudom. Mindenesetre hamarosan meglátjuk mi lesz a 149-el ! :)
GTPeti2009-01-30 11:56:51 // 9313
"Ha így nézzük a MiTo is a Grande Punto módosított padlólemezére épül"
Nem. Elvileg a MiTo a GP nem módosított, tehát 1:1-ben átvett pl-re épül. (Én így tudom, legalábbis.)
Nem. Elvileg a MiTo a GP nem módosított, tehát 1:1-ben átvett pl-re épül. (Én így tudom, legalábbis.)
Tibe2009-01-30 11:49:40 // 9312
Persze világos hogy módosítanak kicsit rajta, de alapvetően nem fog változni, szal nem lesz hátsókerekes stb.. erre gondolok.
Ha így nézzük a MiTo is a Grande Punto módosított padlólemezére épül ;)
Ha így nézzük a MiTo is a Grande Punto módosított padlólemezére épül ;)
GTPeti2009-01-30 11:46:30 // 9311
Az a kérdés, hogy mit értesz a "Bravo padlólemezén".
Mert a legutóbbi hivatalos információ az, hogy "a Bravo módosított" padlólemezét használják. Az én értelmezésemben ez nem feltétlenül számít a "Bravo padlólemezének", attól függően mennyit módosítanak rajta.
Mert a legutóbbi hivatalos információ az, hogy "a Bravo módosított" padlólemezét használják. Az én értelmezésemben ez nem feltétlenül számít a "Bravo padlólemezének", attól függően mennyit módosítanak rajta.
Tibe2009-01-30 11:36:10 // 9310
Én egy üveg Jégerben mernék fogadni hogy a 149 a Bravo padlólemezére fog épülni.... folyamatosan hezitáltak (még az utolsó hírekben sem biztos semmi) mi legyen és pár hónap nem elég kifejleszteni egy teljesen újat..
Tedi2009-01-30 11:34:27 // 9309
Minden ilyen híresztelés kacsa stádiumban van, amíg meg nem erősitik hivatalosan :) Korábban benzines túrókról nem volt szó, motorok terén csak a dízelek fejlesztése jött szóba. Kiváncsi leszek én is, hogy mi lesz ebből, persze, ha lesz vmi.
Tibe2009-01-30 11:33:32 // 9308
A Discoveryn ment a Gyáróriások Sorozat és abban mutatták be a Ferrari gyárat, végigkövették az 599 GTB Fiorano gyártását és lehetett látni a gyárban Maseratis cuccokat, félkész dolgokat...plakátokat stb... szal tuti ott csinálják a Maseratikat is.
mesa2009-01-30 11:26:11 // 9307
Nem akarok senkit elkeseríteni, de ez még csak "kacsa" stádiumban levő hír.
Ki tudja miről tárgyalnak, lehet hogy csak a Peugeot 1.6T motort akarják tényleg leváltani a bajorok, és tovább nem akarnak "együtt gondolkodni" ... :o
Ki tudja miről tárgyalnak, lehet hogy csak a Peugeot 1.6T motort akarják tényleg leváltani a bajorok, és tovább nem akarnak "együtt gondolkodni" ... :o
Tedi2009-01-30 11:23:42 // 9306
A saját padlólemez nem jelenti kapásból azt, hogy csak a 149 használja. Ebben a mondatban konkrétan azt jelenti, hogy nem a Bravo alapjaira épül.
De értem a felvetésed. :) A próféta szóljon belőled. Komolyan mondom.
De értem a felvetésed. :) A próféta szóljon belőled. Komolyan mondom.
mesa2009-01-30 11:22:37 // 9305
Nem, az a 149 utóda lesz!!! :))
A 147 utóda (149) a Stilo padlólemezén van, ugyanúgy mint a Bravo.
Jó lenne ha RWD lenne az összes jövő Alfája (kivéve a legkisebbet) !
A 147 utóda (149) a Stilo padlólemezén van, ugyanúgy mint a Bravo.
Jó lenne ha RWD lenne az összes jövő Alfája (kivéve a legkisebbet) !
GTPeti2009-01-30 11:21:13 // 9304
(Aki esetleg nincs képben: Miért kapna a "149" saját padlólemezt és nem a Bravo-ét, hacsaknem az RWD miatt?)
GTPeti2009-01-30 11:20:22 // 9303
"Egyrészt az Alfánál végül úgy döntöttek, hogy a 147 utódja saját padlólemezt kap"
Mondomééén... (Csak az időfaktor ad okot bizonytalanságra. Nemsokára bemutató.)
Mondomééén... (Csak az időfaktor ad okot bizonytalanságra. Nemsokára bemutató.)
zolee1452009-01-30 10:10:10 // 9302
Mondjuk ebben is lehet valami. A motort azt tudtam, a komplett kasztnit viszont nem. Akkor a Maserati végülis egy lego üzem?:)
Azért lehet, hogy a GTA sem lenne tömegtermeléses gyártás, sajnos az egész Alfa nem az, de értem miről beszélsz.
Végülis lassanként a korai modellváltással és a többiek hathenger/turbo visszakanyarodásával a "V8 kéne" típusú problémák is lassanként megoldódnak.
Mostmár csak hajtáslánc nem lesz ami elbírkózna egy 400LE körüli turbo motor nyomatékával...
hacsak a Chrysler hozzánk nem vág valamit.:D
Azért lehet, hogy a GTA sem lenne tömegtermeléses gyártás, sajnos az egész Alfa nem az, de értem miről beszélsz.
Végülis lassanként a korai modellváltással és a többiek hathenger/turbo visszakanyarodásával a "V8 kéne" típusú problémák is lassanként megoldódnak.
Mostmár csak hajtáslánc nem lesz ami elbírkózna egy 400LE körüli turbo motor nyomatékával...
hacsak a Chrysler hozzánk nem vág valamit.:D
kesa2009-01-30 09:15:26 // 9301
A Maserati motorok gyakorlatilag Ferrari motorok. Ott tervezik és gyártják őket, a Maserati csak megkapja beépítésre, mint bármi más alkatrészt. A fényezett kasztnikat, és a komplett váltót is a Ferraritól kapják.
Éppen ebből következik az is, hogy ezek alapvetően nem sorozatgyártásra tervezett technikák, nem lehet őket tömegtermeléses módszerekkel gyártani, kvázi túl drága lenne.
A Maserati egyetlen évben, tavaly volt nyereséges, mióta a Fiat megvette a céget a '90-es évek elején. Tehát nekik nagyon nem mindegy, hány autót adnak el.
Éppen ebből következik az is, hogy ezek alapvetően nem sorozatgyártásra tervezett technikák, nem lehet őket tömegtermeléses módszerekkel gyártani, kvázi túl drága lenne.
A Maserati egyetlen évben, tavaly volt nyereséges, mióta a Fiat megvette a céget a '90-es évek elején. Tehát nekik nagyon nem mindegy, hány autót adnak el.
Xixo2009-01-30 02:11:05 // 9300
Azért a Thema -- Ferrari esetében nagyobb volt a szakadék. :))
De ez csak egy tipp volt, mert ugye elég kézenfekvő lenne, hogy hozzuk át a másik raktárból a motort és rakjuk be az Alfába, de valamiért csak nem csinálják ezt meg. Pedig lehet, hogy nekik is megfordult a fejükben. :)))))
De ez csak egy tipp volt, mert ugye elég kézenfekvő lenne, hogy hozzuk át a másik raktárból a motort és rakjuk be az Alfába, de valamiért csak nem csinálják ezt meg. Pedig lehet, hogy nekik is megfordult a fejükben. :)))))
zolee1452009-01-30 01:32:48 // 9299
A Thema sem rondított bele a Ferrari eladásaiba annak idején.
Egy Maseratinak vagy egy Ferrarinak mindig is megvolt a vevőköre, és ez mindentől független. Ha mondjuk a Ferrari motor holnap belekerül egy akármilyen sportkocsiba akkor a régi ferraris vesz esetleg egy olyat a többi Ferrari mellé. Esetleg, mellé, de nem helyette.
Mondjuk az Alfa verhetné a mellét, hogy Maserati motor van a 159 GTA-ban, ugyanakkor a Maseratinak nem oszt nem szoroz ez. Legalábbis szerintem. Ha túlélték a Fiat kezelőszerveket akkor ez már semmiség.:))
Persze köszönhetően a válságnak lehet, hogy annyira lassan mennek majd a dolgok, hogy nem is lesz 159GTA, csak majd az utód, egy duplaturbós V6-tal, mert addigra már a 3 német is vissza tér a hathengeres motorokhoz, ahogyan az mostanában kinéz.
Szóval szerencse, hogy lassan haladunk, mert lehet, hogy rossz irányba indultunk.:D
Egy Maseratinak vagy egy Ferrarinak mindig is megvolt a vevőköre, és ez mindentől független. Ha mondjuk a Ferrari motor holnap belekerül egy akármilyen sportkocsiba akkor a régi ferraris vesz esetleg egy olyat a többi Ferrari mellé. Esetleg, mellé, de nem helyette.
Mondjuk az Alfa verhetné a mellét, hogy Maserati motor van a 159 GTA-ban, ugyanakkor a Maseratinak nem oszt nem szoroz ez. Legalábbis szerintem. Ha túlélték a Fiat kezelőszerveket akkor ez már semmiség.:))
Persze köszönhetően a válságnak lehet, hogy annyira lassan mennek majd a dolgok, hogy nem is lesz 159GTA, csak majd az utód, egy duplaturbós V6-tal, mert addigra már a 3 német is vissza tér a hathengeres motorokhoz, ahogyan az mostanában kinéz.
Szóval szerencse, hogy lassan haladunk, mert lehet, hogy rossz irányba indultunk.:D
Xixo2009-01-30 00:29:44 // 9298
Lehet ez hülyeség, de ha beraknánk a Maserati technikát, akkor ki venné meg az eredetit sokszor annyiért? Persze a sznobok, meg akik nagyon tele vannak. De szerintem azért konkurálnának egymással, még ha ez túlzásnak is hangzik.
Persze a motorpaletta így is szinte azonos a Fiat-Alfa-Lanciánál, de tán itt nagyobb a különbség technikailag és kisebb anyagilag.
Persze a motorpaletta így is szinte azonos a Fiat-Alfa-Lanciánál, de tán itt nagyobb a különbség technikailag és kisebb anyagilag.
zolee1452009-01-30 00:17:09 // 9297
Biztos, hogy valami nemkerek, mert ha mi ezt itt látjuk akkor nálunk sokkal okosabb gyári szakemberek is biztosan látják. Ha pedig ismert a probléma akkor viszonylag könnyen megoldást is lehet rá találni. A kivitelezés meg egy kis pénzbe kerül, és kész is. Gondolom az utóbbival vannaka gondok, bár az érdekes, hogy meglévő dolgokból is össze lehetne rakni egy jó autót. Annak idején a Thema kapott Ferrari motort, gondolom a 159-es is kaphatna, de mondjuk egy Maseratit mindenképpen. V8, Q4, szerintem az M3-at meg is lehetne fogni vele.
Lehet hogy ez ennél azért bonyolultabb.:)))
Lehet hogy ez ennél azért bonyolultabb.:)))
Tedi2009-01-30 00:04:12 // 9296
Ez igaz, de amint látod, így sem tudnak mit kezdeni a célokkal. Lehet, hogy ők tudnák csinálni, de valaki, vagy valami mindig közbeszól. Én biztos vagyok benne, hogy ha az Alfának hozzáférése lenne a Maser technikához (motorról, erőátvitelről beszélek elsősrban), akkor kurvajó autókat tudna csinálni. Nekik csak a nagy dízelek fejlesztésével kéne foglalkozni és akkor az is le lenne fedve.
De hát álom, édes álom.
De hát álom, édes álom.
Tedi2009-01-30 00:02:02 // 9295
Ez már nem csak előítélet kérdése. A 159 szerintem egy bazingy ziccer volt, amit kihagytak. Pedig csak értelmes motorokat kellett volna belerakni. Pl az 1.9-es duplaturós változatát, ami kéznél volt, kicsit jobban megreszelni a szaros HoldenV6-ot, meg 2.2-est, és beszerezni 3 literes dízelt a 2.4 mellé. Voltak ilyen tervek a VM Motorival, de nem lett belőle semmi. Aajna az egyetlen motor, ami a palettán a helyén van az a 2.4-es dízel. A többi kuka.
Ilyen formával, futóművel, kormányzással, stb stb simán lepipálhatták volna a 3-ast. De meg kell érteni, hogy akkor, a GM házasság kellős közepén erre nem volt lehetőség. Más kérdés, hogy miért, de nem volt. Vagy amire volt, azt a ziccert kihagyták. Meg is lett az eredménye, sokkal nagyobb kudarc a 159, mint várták, bár az egyik legkeresettebb Alfa a 147 és a MiTo mellett. Nem lepődöm meg azon, hogy máris a leváltásán gondolkodnak, pedig még egy szaros facelift sem volt, asszem idén kell(ene) jönnie. Kérdés, hogy most, a válság kellős közepén lesz-e annyi pénz és technika, hogy egy jó középkategóriás autót kifejlesszenek. Úgy tűnik, hogy valami mindig közbeszól az Alfának...:S
Ilyen formával, futóművel, kormányzással, stb stb simán lepipálhatták volna a 3-ast. De meg kell érteni, hogy akkor, a GM házasság kellős közepén erre nem volt lehetőség. Más kérdés, hogy miért, de nem volt. Vagy amire volt, azt a ziccert kihagyták. Meg is lett az eredménye, sokkal nagyobb kudarc a 159, mint várták, bár az egyik legkeresettebb Alfa a 147 és a MiTo mellett. Nem lepődöm meg azon, hogy máris a leváltásán gondolkodnak, pedig még egy szaros facelift sem volt, asszem idén kell(ene) jönnie. Kérdés, hogy most, a válság kellős közepén lesz-e annyi pénz és technika, hogy egy jó középkategóriás autót kifejlesszenek. Úgy tűnik, hogy valami mindig közbeszól az Alfának...:S
zolee1452009-01-29 23:52:17 // 9294
Szerintem lehet az a mérce. Jelenleg még nincs ott az Alfa, de úgymond a célt illik kitűzni, különben még azt sem tudjuk merre kell elindulni.
Tibe2009-01-29 23:51:05 // 9293
Hát legyünk őszinték a BMW-t sosem fogják utolérni ebben a tempóban amit "diktálnak" úgymond... :) Szal ez csak egy szép álom marad, ellenben bizonyos szegmensekben meg tudják(nák) szorítani a Bömőt, pl. a 159 vs 3-as BMW...
Csak hát az emberekben ott él még mindig az a sok fránya előítélet stb....
Csak hát az emberekben ott él még mindig az a sok fránya előítélet stb....