Fórum >> Típusok >> 155

süsnye2010-06-24 09:36:04 // 102160
az kb. normális, de, ahogy Fairlane tanult kolléga is írta, használat közben figyeld a szintjelzőt ill. használat után nézd meg a kiegy tartályban a szintet és légteleníts az első pár használat után
Fagyállót raktál bele, ugye? ;)
Longman2010-06-24 09:32:14 // 102159
Én ezt értem, de mit veszít bárki azzal ha ilyen esetben elmegy az illetékes szervhez és elmondja a tényállást? Legfeljebb vesztek pár órát vele, de legalább tudnak róla, sőt jó esetben lesz vmi ötletük is..
Fairlane2010-06-24 09:26:33 // 102158
De az a gond, hogy nem vette meg hivatalosan, csak üzemben tartja...
T.a.m.a.s.2010-06-24 09:16:12 // 102157
Kösz, majd délután megcsinálom! ;)
Longman2010-06-24 09:09:04 // 102156
Maklár mennyiért szokta adni a kp. zár motorokat?

Hétvégén szétszedtem a bal hátsó ajtóm, és észrevettem hogy nem a gyári motor van benne. Ugyan jól működik, de akkor sem gyári.. :)

Mondjuk az elektromos ablak miatt szedtem szét, mert nem működött egyik oldal sem. De nem hátul volt a hiba hanem a középkonzolon lévő kapcsolóval, amivel tiltani lehet a működésüket. Nem áll meg a "nyitott" állásban. Ha nincs rajta a fedél (amin a piktogramm is van), úgy jó, de ha visszapattintom akkor nem tud megállni. Kell egy olyan kapcsoló is. :)
Eltört a jobb első tükröm is. Szerencsére a helyén tudom tartani, egyenlőre.. :)
Longman2010-06-24 09:01:25 // 102155
Hello!
Ezt jó lenne az Apehnál visszacsekkolni, elbeszálgetni velük erről az ügyről. Nem baj ha tudnak róla hogy te megvetted még tavaly az autót.
100.000-es tartozásért nem fognak autót foglalni. Lehet hogy 5 éve volt 100.000, azóta kamatokkal együtt lehet akár 500K is.. Na akkor már más a helyzet.. Menj be az Apehba!
Fairlane2010-06-24 08:58:15 // 102154
Ja, és nem szokott maradéktalanul kifolyni a 8 lityi, szal ezért is mehet kevesebb vissza bele.
Amikor leengeded, érdemes a hűtőn keresztül telipofával belefújni a rendszerbe :)
Fairlane2010-06-24 08:56:19 // 102153
Hello.

Beletöltesz annyit amennyit lassan benyel, majd elinditod, és hagyod addig melegedni, hogy nyisson a termosztát, és beinduljon a keringés a hűtő felé is. Ekkor még valszinűleg rá kell tölteni, illetve a hűtőradiátor menetirány szerinti jobb felső sarkában van egy kis műanyag csavar, amivel légteleníteni tudod.
Eztán elindíthatod az utastér fűtését is, de az valszinűleg már nem fog sok vizet benyelni.

Az első használat után ellenőrizd, még lehet rá kell tölteni.
Ha van működő visszajelző lámpád a folyadékszintről, azt is érdemes figyelni:)
T.a.m.a.s.2010-06-24 07:43:37 // 102152
Sziasztok!
Tegnap lecseréltem a hűtővizet a szekérben és a 8 liter (gyári adat?) helyett csak 5 ment bele, de a kiegyenlítőben szinten van a víznek a szintje. Kell valahol légteleníteni? Esetleg a fűtőradiátornál? Több felől halottam, hogy ott kell, de hát 155nél nem is lehet odaférni. Jó lenne ha tudnátok segíteni ez ügyben!
TSiga ( I am the TSIG)2010-06-23 22:39:05 // 102150
Na, megyek aludni, holnap nem lesz egyszerű... :-P
atesssz2010-06-23 22:36:59 // 102149
hát lehet hogy nem fagyna, ha a gumi jól vezetné a hőt xD
TSiga ( I am the TSIG)2010-06-23 22:33:14 // 102148
Télen nem fagy hozzá a lábad. Biztos fűtőszál van benne :-P
atesssz2010-06-23 22:32:00 // 102147
az egyszerűbb mindig jobb. Dehát nekem még a gázpedál is elektronyos :D
TSiga ( I am the TSIG)2010-06-23 22:28:16 // 102146
Ezért nincs nekem ABS-em.
Sőt, ha tehetném az injektor helyére is Weberek vagy Dellortok kerülnének :-D
atesssz2010-06-23 22:24:37 // 102145
óóó ne is mondd... Vagy egyel azért előrébb szaladhatnánk... Ott volt a Lada... csak a lámpának meg az ablaktörlőnek volt elektronikája :DD
TSiga ( I am the TSIG)2010-06-23 22:23:50 // 102144
Nem egyszerű... Mennyivel egyszerűbb volt anno a csattogós lepke. :-D
atesssz2010-06-23 22:14:16 // 102143
kikellett ütni a régi kerék csapágyat, de az ABS jeladót nem lehetett leszedni a gólyalábról(asszem), mert rá volt rohadva a csavar, és felül lett széthúzva a csatlakozó :)
TSiga ( I am the TSIG)2010-06-23 22:07:48 // 102142
Hali!
Semmi gond, regélj bátran. Szomjuhozzuk szavaid! :-D

Nem értem, hogy a BE futómű kiszereléséhez miért kell szétszedni mindent. Felül van 3 db csavar, alul meg 2 db csavar. Ezzel kint is a gólyaláb. A fogyasztási érték meg nem semmi!!! :-D
A képek is szépek! :-D
TSiga ( I am the TSIG)2010-06-23 22:04:01 // 102141
Szia! Marklar elutazott, úgyhogy ingyen "bontsd és vidd"-napot tarunk vasárnap. :-D
Asszonyság hogy bírja?


Ezt a ultrahangos felvételt meg szerintem Te tetted fel:
Ez az
atesssz2010-06-23 22:00:41 // 102140
Üdv mindenkinek, cartársak!


újra itthon vagyok. HR-ban "nyaraltam" volna, ha jó idő lett volna. Csak 4 napig voltunk kint, de csak 1 napig volt jó idő :(

Először valahogy sehogy sem akart kimenni a kicsike külföldre, ugyanis indulás előtt 2 nappal összef*sta magát a jobb első teleszkóp, nem tudom hogyan, de alsó végállásban maradt, (de nagyon-nagyon alsóban) és (szerintem) a rugótányér vagy valami meg kivágta a gumi belső oldalának a szélét, egészen szövetig... T.i. a 205/40 R17 pedig nem egy gyakori méret. Telefonálgatás, a 20. gumis után szerencsére szerencsém volt, bár így is Miskolcra kellett felmennem nyaralás előtti reggelen egy darab gumi miatt fater off-os c'eed-jével.

Ugye ha már szerelőnél van, kicseréltem a baloldali kopogós féltengelyt, meg a 2 első kerékcsapágyat, meg a már régen felújított kormányművet. Végre, úgy nézett ki, hogy ki tudok majd vele menni.
Erre hív a szerelő, hogy nem indul az autó. Amikor szétszedte a balos futóművet, széthúzta az ABS csatlakozót (a sárgát), és gondolom vmit akaratán kívül megbolygatott ott a nagy áramú (50-50-60A) biztosítékoknál meg dobozoknál.
A jelenség az volt, hogy forgatta az indító motor a motort, de nem indult be. Valami elektronika letiltott. Mikor elkezdtem matatni az előbb említett nagy "áramsűrűségű" területeken, akkor beindult.
Még ehhez a jelenséghez társult az az észrevétel is, hogy amikor ráadtam a gyújtást, utána 1-2 mp-vel mikor minden check lámpa világít, és aztán ugye elalszanak amelyeknek nem kell világítani, na szóval abban a fázisban, mikor mindegyik világít, akkor hirtelen elaludt mindegyik egy fél pillanatra, de utána újra kigyulladtak, majd el is aludtak sorban. Mintha a sarut levettem volna egy 1 tized másodpercre.
Szóval mikor sikerült beröffenteni a motort egy kis kábelmozgatás után, azután már gond nélkül beindult.
Az az érdekes az egészben, hogy mikor megint nem érintkezett az a bizonyos, ismeretlen kábel a motor rezonanciájának következtében, és megint volt a kontakthoz társítható egy tized másodperces csekklámpa elalvás, de már egy ideje üzemelt a motor, akkor leállítás után is beindult, kontaktosan is. Ha hosszabb ideig állt, akkor már megint piszkálni kellett ott valamit.

Pénteken hajnalban indulnánk az autóval Horvátországba, ugyanúgy a tized másodperces villanás gyújtás után... Na mondom magamban, ez nem fog megint indulni. Így is lett... Vagy 1 óráig tököltem hajnalban ott a hűvösben, sötétben, mire végre olyan helyzetbe került a kontaktos kábel, hogy beinduljon az autó.
De beindult, és már semmi sem választhatott el, hogy leautózzunk 4 személlyel Drage-ig. 780 km.
Háromszor álltunk meg, egyszer Magyarországon, kétszer külföldön.
A tempó az olyan 130-140 volt. Klímával 6,7l/100km-re jött ki a fogyasztás. Igen-igen, én sem hiszem el, ha nem én tankoltam volna bele, és nem számoltam volna ki :D.

Ugye az időt már említettem, nem volt semmi extra.

Eljött 22-e reggel 10 óra, induljunk. Félve adtam rá a gyújtást. Wuuhúúúúúú.... volt is mitől félnem. Megint a kábel. Na mondom sebaj, mozgassuk meg a cuccot.
Már fél órája ezzel tököltem, mikor kezdtem komolyan kétségbe esni a hazamenetellel kapcsolatban. Voltak kint segítőkész magyarok, odajöttek, hogy tudnak-e segíteni. Mondtam poénból, hogy lehet hogy egy autóvillamosságis jól jönne :D. Aztán erre mondta a csávó, hogy nemhiszi hogy dolgoznak, ugyanis valami "szar szemét antifa nemzeti ünnepük van ma" a horvátoknak...
Mikor adogoattam rá a gyújtást, minden egyes kábelmozgatás után, arra lettem figyelmes, hogy eddig - gyújtás ráadásakor, nem kontaktosan - az 5 relé kattanás helyett 6-ot hallok. Az a 6. relé VÉLETLENÜL pontosan akkor kattan, amikor van ez az egy tizedes lámpa-kialvás. Kitapogattam, merre is kattan az a hatodik....
Egy kb 2-3 cigis doboz vastagságú fekete dobozhoz jutottam el. Leszedtem a tartó konzolról, és valami Nagyon szép hosszú német szó volt ráírva, a BOSCH-on kívül. Valami ilyesmi Grützaasdasdasdasdasdsadasds. Kb ilyesmi hosszú szó. Ebbe a dobozba amúgy 3 sarus kábel (egy pozitív, 2 test) megy és egy 4 eres csatlakozó.
Mire eddig eljutottam, már 2-3 órája bújtam a motorteret. Elkeseredésemben már nem tudtam mit csinálni, találomra levettem a 3 saru közül az egyik testet. Szokás szerint, a próbálkozások után gyújtás, és várakozás, hogy vajon pislantanak-e a csekk lámpák.
ÉS NEM!!!!!!! Nem villantak be a lámpák! Havernak mondtam, hogy ami a motoron van szerszám, azt vegye le onnan, mert lehet hogy be fog indulni. Ő csak legyintett. - Persze utána elpakolta a cuccokat :) - És beindult!!!!! Pöccre!!

Úgyhogy eszméletlen nagy szerencsém volt azzal az egy barna test kábellel, hogy megoldotta a porblémát, ugyanis nem tudom, hogy hogyan jutottam volna másképpen haza... Még mindíg nem tudom mi lehet a baja, hiszen az a test kábel is azért van eredetileg oda fogatva, hogy ott legyen, és ne a levegőbe lógjon leszigetelő szalagozva, ahogyan most. Ha lesz lelki erőm, elviszem egy autóvillamosságihoz.

Na de ez már egy másik történet :)

és bocsi a kis regényért :)

Mellékletként csatolok a regényem mellé 1-2 képet a helyről, ahol voltunk :)


TSiga ( I am the TSIG)2010-06-23 21:56:02 // 102139
Szia!
Először is részvét!
Másodszor is: én szívtam a csomagtartó zárral. Nekem is feltörték, csak nekem egy komplett szerszámos láda tűnt el.

Javaslat: Végy egy bontott zárbetétet és vagy átkódoltatod a kulcsodhoz, vagy kérsz egy kulcsot is hozzá és kicseréled.

Az első képen a kiszerelt komplett zár látható.

El kell távolítani a kis forgóelemet a zár hátuljáról. Van rajta még egy rugó, amit ki tudsz pattintani és hátulról lehúzni. Amint ez megvan, le kell húzni a zárszerkezet védő kupakot. Kicsit nehezen fog menni, kell hozzá egy szélesebb fejű csavarhúzó.

Ekkor eljutottál a 2. képhez.
A zárat egy kis zégergyűrű-féle tartja a helyén. Azt kihúzod és ki tudod húzni a zárbetétet.


Én vettem Marklartól egy komplett zárat. Kiflexelte egy csomagtartóból. Abból kioperálod a zárbetétet. A zár 2 db letörő fejő csavarral van a kasznihoz rögzítve. Én azt gondoltam, hogy elmész egy lakatoshoz vagy karosszériáshoz és mindegyik csavarra ráhegesztetsz egy-egy csavart, amivel ki tudod tekerni őket. Aztán az összerakott másik komplett zárszerkezetet bele tudod tenni az eredeti csavarokkal. Ha meg megtéped a őket, a ráhegesztett csavarok le fognak törni róluk. Lényeg, hogy nem a meglévő zárat alakíttatod át, hanem egy bontottat és majd kompletten cseréled ki.

Én szanaszét fúrtam a zárat, mire rájöttem, hogy hátulról csak egy védőkupak és egy zéger tartja... :-D
SD2010-06-23 21:54:43 // 102138
hát ez sehogy sem jó, de csak ügyesen mert még ki tudja mit talál ki az ilyen fattya... én nem bíznék benne... fizesd akkor ki helyette, és adjon zálogba valamit...

de nem jó az ilyennel egyezkedni... ez nagyon tré ügy.. csak a baj van belőle...
Krisz1552010-06-23 21:51:23 // 102137
igen meg van ügyvédi költség is.. az a sok
dfg (Tanárúr)2010-06-23 21:50:23 // 102136
de a perköltség, a perelt összeg 6%-a, én úgy tudom
dfg (Tanárúr)2010-06-23 21:49:11 // 102135
eladtam? nézz bele a blogomba. ja, nem nálam történt
Krisz1552010-06-23 21:29:08 // 102134
a perköltség is több mint a vételár legalábbis az én esetemben, nem tudom Te mennyiért adtad el. de az adás-vételiben benne van h részletben fizet?
dfg (Tanárúr)2010-06-23 21:16:55 // 102133
na látom nem csak nekem fő a fejem. még az agyonra lealkudott árát sem hajlandó kifizetni nekem a kocsimért a srác... az ügyvéd azt mondta, hogy kb 1,5-3év mire a bíróság határozatot hoz, addigra meg úgyis leírat mindent a nevéről...
dfg (Tanárúr)2010-06-23 21:07:14 // 102132
Valakinek a Q4 felnijeim?
Krisz1552010-06-23 20:51:53 // 102131
elértem a királyfit, 100 000 forintos tartozásról beszélt. tényleg jobban járnék ha kifizetném helyettük. az jutott eszembe, hogy írunk egy kölcsön szerződést, hogy én adtam neki 100 ezer forintot kölcsön x határidőig, lehitelesíteni közjegyzővel, és a 100 000-ből én személyesen kifizetem a tartozást. autó marad, jogos követelésem lesz a 100 ezerre, ezzel járok a legjobban. vagy kifizetik, amire utalgatott a telefonban, és én is erőteljesen, hogy azért ezt kéne csinálni. legrosszabb esetben pedig SD elmélete, vázig bontani, mert hengerfejes lett, sőt csapágyas is, váltó is szétesett, a magyar utakon szétment a futómű, és azért nincs meg az eleje, mert beletolattak. na ezt bizonyítsák h nem így volt
Buksi2010-06-23 20:38:06 // 102130
Húúú, az nagyon jó lehetet! :-))
Hadd jöjjön csak, már mi is nagyon várjuk! :-)
Buksi2010-06-23 20:37:20 // 102129
Na bakker! :-((
SD2010-06-23 20:15:08 // 102128
én tuti bemennék és megmondanám hogy tyúkok laknak benne, és amúgy is útban van vihetik... egy kép mellékletként hogy egy üres váz... meg indoklás hogy szarráment... ha ezután is erősködnek akkor meg tényleg szét kell szedni:(
SD2010-06-23 20:11:04 // 102127
hát az utolsó esélyed hogy megmondod az apeh-nak hogy elbontottad az autót mert tönkrement, mond meg hogy üres váz van csak meg meg a papírok... ha így is kell vihetik, de 30k-nál nem ér többet, aminél a szállítás többe fog kerülni..... ha így is kell nekik akkor tényleg bontsd is szét....

üzembentartóival bármit csinálhatsz az autóval fizikailag? csak az eladáshoz kell tulaj nem? tehát ha neked már nem érte meg fentartani aká szét is szetheted csak a bontási igazoláshoz kellhet a tulaj, amit most az apeh megspórolhat neked...

nézz utána, aztán ha nincs más szedd szét:(( nem mondom hogy nem fogsz rajta bukni, talán ha szerzel egy másikat és ahpz felhasználod akkor a legkevesebbet, bár akkor ott az átírási és a másik díja, így meg csak a veszteség...

szerintem blokk és váz ennyi kellhet max az apehnak... de nem hiszem hogy ez megérné nekik... ha elég ügyesen fapofával bejelented hogy így áll a dolog talán nem kell szétszedned... de erre nagyon kicsi az esély..
Krisz1552010-06-23 19:20:50 // 102126
hát... az ügyvéd csak tudott volna valami okosat mondani, de átnézem ezt is köszi. nem egy vidéki kezdőhöz mentem, igazából meg se érte volna megbízni őt, félmilliós sikerdíjért dolgozik. de nem tudott okosat mondani
Ati772010-06-23 19:16:11 // 102125
Ezt találtam, hasonló témákkal.Lehet,hogy már láttad, beleolvastam kicsit, lehet találnál vmi jó tippet. http://www.jogiforum.hu/forum/34/3388
Krisz1552010-06-23 19:14:19 // 102124
utólag én se nagyon. én voltam a fasz nem kellett volna ebbe belemenni még akkor se ha a tavalyi évre ezzel (nekem) sokat spóroltam. mert így elbukom a 10szeresét. most meg nem veszi fel a telót full nem elérhető a kölyök, tuti erre ment ki a játék. megszűnik az adótartozása és még az autó után is kapott pénzt. kétszer adta el egyszer az apehnek az adótartozás fejében egyszer nekem
Ati772010-06-23 18:56:39 // 102123
Magyarul csak használatra volt nálad az autó.Jogokat nem, csak kötelességeket kaptál. Hol találtál erre az emberre, nem akarom elhinni,hogy nem direkt erre ment ki a játék.
Krisz1552010-06-23 18:38:29 // 102122
de kell, van hivatalos formanyomtatvány üzembentartói szerződéshez, azzal ugyanúgy bemész az okmányirodába és a nevedre adnak egy forgalmit, törzskártya marad a tulaj nevén. de az üzembentartói jog gyengébb mint a tulajdonjog, ilyen esetben nem tudok mibe kapaszkodni, amiről sok fogalmam nem volt, és valszeg 100ből 1 alkalommal fordul elő, én kifogtam. szétszerelem az autót, azt már senki nem tudja bizonyítani h üzemképes volt eddig. és ha belém jöttek? vagy feltörték és kirámolták a hifit? szal hengerfejig motor le, felni fék minden szar kifele. majd szólok h trélert hozzanak a rohadékok
Ati772010-06-23 18:31:09 // 102121
Én nem tudom hogy megy ez a téma, de nem kell ilyenkor vmi. szerződésfélét írni, hasonlót mint adásvételkor?Nincs semmi ,amibe kapaszkodni lehet?
Krisz1552010-06-23 18:04:08 // 102120
tulajt nagy nehezen elértem meg volt lepődve ő nem is tudott a felesége tartozásáról akinek a kocsi a nevén van. kamu az egész ebből még thai box party lesz
Thomika2010-06-23 17:41:16 // 102119
No üdvözlet!

Remélem, azért több problem nincs?! Kicsit nyaralgattunk a balcsin, csapattam egy jót egy OFF Subaru WRX STI-vel :P ON, Kihasználtuk az utolsó "perceket", mert lassan érkezik a trónörökös :)) Elvileg még 2 hét van ,de ez ilyenkor már nem számít, igazából bármikor úgy gondolhatja, hogy megnézi mi van idekint :)
Thomika2010-06-23 17:38:05 // 102118
Ehh.....szomorúan olvasom :(((

Pár napig nem vagyok ,és máris zárfeltörésről, elkobzásról kell hallanom :(
Ati772010-06-23 17:36:12 // 102117
Ez most már biztos?És mit mond a tulaj, bocs ez van, vagy mi?
Krisz1552010-06-23 17:26:23 // 102116
most jöttem az ügyvédtől. volt egy alfám...
Buksi2010-06-23 16:03:00 // 102115
Már majdnem! :-D
SD2010-06-23 15:58:53 // 102114
Én is itt vagyok ám:) péntek van vagy mi?
Buksi2010-06-23 15:46:46 // 102113
Már itt is vagyok! :-))
Fairlane2010-06-23 13:43:36 // 102112
Na jóreggelt, vagy mivan?

Ha ilyen aktívak vagytok, még beszól Marklar, hogy kevés ódalt írtunk amíg nem volt :)
afri2010-06-22 20:13:08 // 102111
az ilyennel tudod mit kéne csinálni??? - beleugrasz a szájába, megijedsz, oszt' összefosod magad (természetesen benne)!!!!! :-DD

részvét amugymeg!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak