Fórum >> Típusok >> 155

RoliQ42014-10-23 21:59:52 // 141651
Igen, lehet akksi miatt. Le kell van az akku sarut 15 percre , majd egy jól működő akksit belerakni ès azzal indítani.
boxerhang2014-10-23 20:19:27 // 141650
Ma immo hibajellel, és lemerült aksival megállt az ótó. Kérdezném, hogy az immó probléma lehet a lemerült akksi miatt? Vagy az ráadás? A helyzet: az autó már nehezebben köszörült induláskor, de beröffent, semmi gáz. 5 perc mulva meg kellett állnom, és le kellett lőni a motort. Amikor visszaültem és gyújtást adtam, már világított az immo lámpa, előtte nem. Aztán ez maradt is, 2-3 indításnál már csak szenvedett az önindító, 4.-re már csak kattant a relé. Azóta is világít gyújtáson az immó lámpa.
Thomika2014-10-23 17:40:53 // 141649
A 8V-hez volt anno 195/60 R14 a gyári méret, aztán 95-től jött a 195/55 R15 mert a 284-es fékre már nem volt jó a 14-es felni.
Thomika2014-10-23 17:35:41 // 141648
afri!

195/55-nél karcsúbbat ne tegyél V6-ra!!! Az a gáyri 15ös méret. Nekem az 1.8-ra is kevés a 185/60....
Thomika2014-10-23 17:33:20 // 141647
Én ezért baltával vágnám le a töküket!! No, ezért ne megyek bele soha ilyen megoldásokba! Te is már a sokadik ilyen buktát vagy kénytelen elszenvedni, mert a kibaszott jó szíved, megint tévútra vitt!! :((( Sajnálom, Barátom!
VKG231!!! (156+75)2014-10-23 14:04:45 // 141645
Igen-igen, csak azért az sem lehet különösebben rossz. Egyszer kipróbálok egyet... :)
Rövid alatta a váltó, nem?

Fapad, hát még mindig nem egy Panda Van... :D
Marklar1552014-10-23 13:42:31 // 141644
Normál napi használatban elég az is. Erőlködés nélkül tartható a 130 is. De ügye a tudat, hogy lehetne több paci is... ;)
Meg az 1,7 esek, meg az 1,9TD is alapból "fapadosabbak" (ülések, műszerek, kárpitok anyaga)
Marklar1552014-10-23 13:39:44 // 141643
A csomagtartóban nem illik coolernek lenni. Max, ha viszed haza a boltból. Ablakmosó motornak nézem, vagy valami pici kompresszor. Pl légkürthöz. ?
Süni1552014-10-23 13:08:31 // 141642
[img1]Sziasztok ez mi lehet? Cooler hűtő vahy mi?
Süni1552014-10-23 13:08:28 // 141641
Sziasztok ez mi lehet? Cooler hűtő vahy mi?
VKG231!!! (156+75)2014-10-23 13:00:06 // 141640
Igen, még azzal is gondok vannak. Nem elég, hogy fapados (se olajhőfok se olajnyomás, se klíma se napfénytető se semmise ...), még drága is (ennyiért sosem fog elmenni egy ilyen szerintem) és még össze-vissza vannak az adatai is. És az a dísztárcsa, na arra végképp nincs mentség :D

Ettől függetlenül pl Fater autóját kipróbáltam volna, és egy ideig asszem Jászjákóhalmán lakott, érdekes lehet vezmód nélkül a TS...
Marklar1552014-10-23 12:41:38 // 141639
Legalább tudná, hogy mit árul. (96-os)
Marklar1552014-10-23 12:40:02 // 141638
Hmm én nem látom ezt 100x árnyaltabbnak. Még 10x sem.
Máshogy fogalmazva.
Volt egy autóm, amit nagyon olcsón vetem. Aamiben a motor K.O. lett. Anno törötten is vettem, de 3-4 hónap használat után épp azért lett megcsináltatva, mert sokkal jobban egyben volt, mint akár a 8V "bicolor" egy vagyon ráköltése után eladáskor. Tudod, tudjuk mennyi akár egy vezérlés/ olaj csere anyagban is egy 2,0 16V hez. Megkapta, azzal ment el 8000km-t. a K.O. ig. Számítottam rá, hogy a 16V TS előbb utóbb megdöglik. De a pozitív hozzá állás meg volt. Volt is másfél, két motornyi cuccom Bandinál, hogy rakjon össze egy tarcsi motort. Sajnos nem készült el a más munkái miatt. Közben folyamatosan szépítettem (csak a fényezés javítás, lakatolás több, mint 150e ft volt) Hifit kapott, kerekeket... Úgy terveztem, hogy csak azért is lesz egy jó 2,0 16Vm. Szóval Másik szerelő kiszedte a motort, azt láttuk, hogy menthetetlen. Nála akkor nem is volt hely, meg idő, meg szerintem nem is akart 5-6 kosárból motort építeni. Vissza lett hozva Érdre. Ott is a lehetőségekhez képest óvtam. Több alkalommal kiporszívóztam,(pókokat kergettem) kerekeket fújtam (télieken állt) gumit ápoltam. Le is políroztam... Egy szerintem korához képest patika autó állt ott szív nélkül. Majd, egy évig rágódtam rajta, de igaz nem is erőltettem nagyon, hogy történjen valami (más projektek, pl a pénztemető SW és a $ miatt)

Utána jött George és az én ötletünk, hogy rakjuk bele a V6 os motorját. Használta volna addig, amíg szerez egy jó donort, vagy faszán össze hoz egy jó kasztnit ( épp a jövő héten vágjuk szét a vázat, amit adtam neki két éve erre a célra)
Fizette volna a biztit, meg ami kell, van az autóban motor, jobb, mintha állna. Ahogy össze állt volna az övé, én vissza kapom V6 motorral a TS-t, s örülünk Vincent. ;)


Tavaly novemberben lett átszállítva. "Egy hétvége alatt meg van" volt az ígéret. Megjegyezném, hogy az én szerelő ismerősöm 150000ft ot mondott munkadíjnak a V6 ki/átszerelésére. George ott törzsvendég, s ennél jóval kedvezőbb ajánlatot kapott. Szóval tavaly november ben már épp ki volt vonva a forgalomból. Épp áprilisban járt le a fél év. Ezért nem is izgattam magam miatta. Március környékén már kérdezgettem, G-t, hogy mi van, mert ügye automatikusan elkezd ketyegni az adó, meg bizti is. Szóval tutti kész lesz-tutti kész lesz... Utána azt mondták, hogy a fl előtti V6 komfort elektronikát nem tudják össze hozni az fl utáni TS-el. Biztos vannak szopások. (Tempra is ezért volt nyűgös) De a tudtommal nem autó szerelő MESTER! Afri is megoldotta, meg a másik svihák lakatos Karcsi is megcsinálta. Neki én vittem csak egy motort váltót, vezérlő elektronikát, bakokat! Megjegyezném, hogy ő még a kerék agyakat is 5x98 ra csinálta... Szóval én április környékén voltam ott először. Addig nem is tudtam, hogy oda költözött a műhely. Zsóla küldött 1x, v 2x képeket, de bíztam a "szakértőkben". Amikor épp körbe jártam az autót, akkor ejtette el ott az egyik szerelő, hogy valami öreg szedte szét, aki már nem is dolgozik ott. S még valami hangváltót is össze tört. (be volt rakva a gyári hangszóró helyére egy csipogó, az mellett volt) A srácnak akkor mondtam, hogy amúgy ez az én autóm. Szar volt látni, hogy ki van borítva a műszerfal... Épp azért pöcsöltem a "superré alakításkor" a fa berakással egy csomót, hogy ne kelljen műszerfalat kiszedni... 8V-n megtettem, sokkal jobban is zörgött. Akkor is úgy volt még, hogy csinálják, csak kell még egy kábel... Így megint eltelt 1-2 hónap. Közben ketyegtek a kötelező költségek is! Aztán június környékén meguntam. Megbeszéltük G-vel, hogy ha ez ilyen macera, akkor maradjon TS. Persze már a bölcsőt, futóművet, kulisszát átrakták a V6 ét, sőt a saját TS nagy fékemet is eladtam. De maradjon TS Zsólával oda küldtem a járóképes (ECU és AC hiányzik belőle) vázat.
A TS ra összerakásra 30000ft ot mondott. Úgy gondolom, hogy ez bagatel egy ilyen munkáért. Ebből már kapott 10 000ft ot is (remélem) amit egy halom ott hagyott 33 as cuccokért adott Deka.
Szóval az egy törött 2,0 16V TS. Amiben 40e km van a felújítás óta. Sajna magyar papíros volt, de nem lényeg. Ebben ügye ott van még minden ami kell.
Azóta többször is ott voltam, annyi változás történt, hogy kilopta valaki az első hangszóróim. Meg a bal tükröm már nem a régi. Augusztus közepén telefonáltam, hogy jó lenne ha kész lenne szeptember közepére. Azt mondta megpróbálják. Volt egy másfél hetes intervallum, (július körül) amikor volt egy komolynak tűnő, de végül a "holnap vissza hívlak" azóta sem ember, aki megvette volna a járóképes vázat. 4-5x biztos voltam ott. Épp kedden 21. De nem volt semmi változás.

Direkt nem írtam neveket, aki akar ráismer a helyre, szerelőre, magára...

Én úgy érzem ezt még 2x árnyaltabban sem lehet le storyzni... ?
Persze állhattam volna a sarkamra, azt mehettem volna csápost borogatni? ;)
Marklar1552014-10-23 11:40:03 // 141637
A HF Deltának a gyári mérete is 205/50R15" s a gyári felni is 6" ET 49,5 el.
Marklar1552014-10-23 11:38:48 // 141636
Az a 195/55R15" a gyári váltó. Amúgy anno 195/60R14" volt.
Zsolt1552014-10-23 11:15:27 // 141635
A kezelési könyvben a gumiabroncs mérete (széria kivitel) estén:
- 2.0 16V: 195/55 VR15 vagy 205/50 VR15
- V6: 205/50 VR15
Illetve egyes változatokon kívánságra:
- 2.0 16V: 205/50 VR15
- V6: 205/45 ZR16
VKG231!!! (156+75)2014-10-23 10:38:10 // 141633
Nem ez lenne a precedens, de én ennek nem fogok utánanézni :D 205/45 R16 azt haddszaladjon :D Ültetés nélkül így se ér le, és legalább kemény, mint a kő! :D

Komfort? Hova? Fiatalok vagyunk mi még ahhoz... :D

Ja egyébként sokküllős 17-es OZ-ra ráfizetek! :D
Ferke2014-10-23 10:12:34 // 141632
Az a baj, hogy az éremnek két oldala van, és ha jól hallottam, azért ez a sztori így az általad leírtaknál minimum 100x árnyaltabb. Az a baj ezzel így, hogy leírod, de a másik nyilván nem itt fog reagálni, és szar is lenne ha ez egy ilyen fórumon lenne tisztázva (főleg mert úgy hallom, tartalmaz olyan részeket is, ami elég csúnyán nézne ki itt leírva) szóval ezeket lehet, hogy személyesen kellene tisztába tennetek.
afri2014-10-23 08:59:24 // 141631
6coll széles felniken jó ez? (195/55 vagy 205/50)
Zolika1552014-10-23 06:45:00 // 141630
Hm érdekes. Én a gyári leírásból néztem ki, ott nekem(2.0 8V) 195/55 van. Lehet, hogy V6nál más?
Zsolt1552014-10-23 04:51:39 // 141629
Ezzel vagyunk így egy páran.
Marklar1552014-10-22 23:38:15 // 141628
Amúgy most értem haza. Kb másfél órája is haza érhettem volna.
S megint az autók...
Dedra, ügye használom/ megveszem haver Dedráját (SW) a Tempra helyett. Vagy négy-öt hete nem mentem vele, mert rendellenes zörgés volt egyesben induláskor. Régóta (mióta nálam van) hallani véltem már a Difit is, így nem erőltettem. Azóta jártam az öcsém TD Deltájával. (HF "öröm" autózásra való most épp, az első gátlók miatt, más téma) Nem győzött meg ez a TD dolog. Kivéve a 6L körüli fogyit. Habár ma reggel hazafelé megszűnt a fékszervo azon is. Áhhh.
Szóval a téma. Van az a bizonyos lakatos. Bartel biznisz folytán némi + ban vagyok nála lassan két éve. Sajnos elég nehezen fogy ez a plusz. Így megállapodtam vele (sajnos szóban), hogy, ha elkerül tőle a Tempra. Meguntam a szüttyögést (március 6. a óta), s legalább a motort vegye ki...! Akkor megcsinálja a váltó cserét a Dedrán. Sajnos már csak esténként, meg hétvégén dolgozik otthon, így három hete péntekre megbeszéltük, hogy átviszem az autót. De már ez is egy tolt időpont volt. Péntek este hívtam, hogy mennék, de nem vette fel. Hívtam még 1x, akkor sem. Fasza. Gondoltam majd csak vissza szól. De érdekes, hogy azóta semmi... Így megszerveztem Dunaújvárosban Alfa Atesznél ezt a manővert. Vele már volt egy bartel biznisz, hogy le alvázvédőzi+ felrakja a vonóhorgot. + ez a váltó jött hozzá. Nem sok ideje van, mert lejár a műszaki is... Persze úgy jött a lépés, hogy Dedrát viszem (Dunaújváros), Haver Kocka Deltáját, akkor már felhozom. Nála volt. Már az indulás sem volt sima, mert nem indult az a Delta. de csak az aksi gyengélkedett. Viszont világított a tank lámpa. Azt mondta, hogy tankolt 5000.- s csak 38km (napi számláló) ment. OK. Most "olcsó" a benya így az minimum
12,5/13L. Paráztam, hogy folyamatosan világít a lámpa, de ez egy 25 éves autó, szar az óra... Hát f@szom. Itthontól 5-6km re megállt. (95kmnél) Hmmm.
Marklar1552014-10-22 23:12:48 // 141627
Áhh. Olvastam már régen. De hasonló a tamasztalat :/ Marad a 155 :D
Marklar1552014-10-22 23:09:58 // 141626
195/55 vagy a 205/50 Ha hó helyzet van, akkor a 185/60 is jó. a 185/55 alacsony, a 195/50 sem ideális.
Marklar1552014-10-22 23:06:24 // 141625
Át is nevezem magam. Marklar V Maxra :D
Marklar1552014-10-22 23:05:19 // 141623
Lehet kéne, de nem szeretem a sárdobálást... :/
Marklar1552014-10-22 23:03:18 // 141622
A pozitív hozzá állás 44 éve meg van ;)
Marklar1552014-10-22 23:00:09 // 141621
Áhh. Ma sem nyertem a Skandináv Lottón. :(
afri2014-10-22 22:32:33 // 141620
Ma sikerült vennem ilyen unlimited fajtát, holnap beszerelem, kiváncsi leszek. :)
Plus-t már nem is kapni, legalábbis ahol vettem, ottmondták, hogy már az helyett van a 110%os unlimited.
Mr. Z2014-10-22 21:59:50 // 141619
Nekem Osram nightbreaker unlimited 110% van , jobb mint egy GE 90% az szemmel látható , de a xenon az xenon
afri2014-10-22 21:51:11 // 141618
Érdekes, hogy tegnap egy műszakiztatós helyen 185/60at mondtak gyárinak r15-re erre a tipusra ...
Zolika1552014-10-22 20:58:27 // 141617
195/55 15re az a gyári is. Tapasztalat: jó :D
afri2014-10-22 19:26:37 // 141616
ki milyen méretű téligumit használ?
15ös felnire akarok, de nem tom milyen legyen.
185/55öt akartam, de pályázás miatt lehet jó lenne nagyobb is ... 195/55 (?)
Tapasztalat?
indi692014-10-22 17:37:30 // 141615
hali. zsotiról tudnék mesélni, de nem fogok:)
Fairlane2014-10-22 12:49:34 // 141614
Nem lehet, hogy rajtad ül valami átok, és mindegy melyik szerelőhöz fordulsz, azon kiüt a V-max Zsolt szindróma? :D
karika1552014-10-22 09:58:38 // 141613
no de még ott az autója a szerelőnél és hát... :-)
karika1552014-10-22 09:56:07 // 141612
...akkor meg ne sírjá,a legtöbben normál izzóval járunk :-)
DieselManiaco(NagyVad)2014-10-22 09:55:07 // 141611
miért nem írsz nevet? blogba is mindenki írogat,el vannak ájulva kopó alkatrész cserékkel kapcsolatban,hú kicserélte a stab pálcámat meg ilyenek,az nem komoly munka csak legó.Az ilyenek a komoly dolgok,és lehet hogy a negatívumoknak is hangot kéne adni.
karika1552014-10-22 09:52:25 // 141610
Csatlakozom az előttem szólóhoz,kitartás és pozitív hozzáállás,majd csak lesz valahogy :-)
...szorítunk!
GT Ɨ|ѯ2014-10-22 09:31:51 // 141609
Kitartást, innen már csak jó valami jöhet...:-)
Marklar1552014-10-21 22:23:16 // 141608
;) Van még 2db 16V-m. Egy Dedra, meg a Delta. :) Meg a Tempra méreg drága motorja is meg van... Csak eljutok annak a blogjához is ;)
Jupiter1552014-10-21 22:17:47 // 141607
Őszinte részvétem...

Tudok egy jó eladó 16V-t :)
afri2014-10-21 22:10:52 // 141606
Kerék intézőben. 15coll. Ma ilyennel (kölcsönkért) műszakizott.
Foncsor jó! Csak a xenonnal kényelmesebb volt a szemnek. :D
Marklar1552014-10-21 21:55:55 // 141605
Nahh, hogy miért ment el a kedvem (155), s miért van tele a Tö....m.
Szóval. Lassan két éve, 12.12.hó, hogy megállt a 16V-m. Akkor nem volt épp magamnak berakható motorom sem. Így "B" vágányra került. Tavaly novemberben megbeszéltük Georgéval, hogy legyen V6 amíg nem talál valami jó donort a saját papírjára. Vagy nem restaurálja azt amije van.... Ez nem is lényeg. Szóval tavaly novemberben át lett szállítva (köszi Zsóla) Egy műhelybe (sokan favorizálják...., de nem mondok nevet). "egy hétvége alatt megvan" felkiáltással. Csak megjegyezném, hogy az autóban nem volt motor váltó. Vissza olvasható a blogomban, hogy mindene működött. Jó volt a fék, futómű. Tél előtt le is políroztam, többször lemostam, ajtót is cseréltem, mert felrepedt az eredetin a festés......
Az az egy hétvége elég sok hétvége lett. Az volt az indok, hogy nem lehet össze hozni a fl előtti V6, fl utáni komfort elektronikájával. (ablak emelők, vissza jelzők...) ?
Hmmm, megjegyezném, hogy ez Afrinak is sikerült, meg még 1 embert ismerek minimum.
Így április/ májusig elpöcsöltek vele. Akkor még egy utolsó hétre, meg még egy hét hivatkozás kép nem vonattam ki egy fél évre a forgalomból. Tehát ketyegett a bizti/adó. De csak nem haladt. Közben lett egy jó 16V technika is, így felajánlottam, hogy akkor storno a V6. Legyen 16V. OK. 1-2 munka van még, azt az után össze rakják. (30eft) Jó, akkor legyen. Maradjon mégis csak még egy 155. Még úgy is, hogy tudom a beépített motor árát is hozzá adva, az egész autó nem ér annyit (2014-ben)...
Szóval augusztus elején kértem, hogy legyen kész 1-2 héten belül... Ma október 21. van.... S így néz ki az autó.


Ami nem tetszik:
-Motor térből, hang szigetelő kitépve. OK, öreg szar, kopott, útban lett volna a szerelésnél.
-Műszerfal beborítva, szétszedve.... Áhhh. Én direkt azért pöcsöltem anno a fa berakás leszedésével, felragasztásával, hogy ne zörögjön (ezen nem is nagyon zörgött) a műszerfal...
-Egy hangváltómat eltapostak kiszereléskor (saját bevallás)
-Kilopta valaki az első hangszórómat. (kaptam ígéretet, hogy pótolják.
-Tiszta retek (hiába állt Érden) kiporszívóztam, vagy 2x is, pókok miatt...
-Csomagtartó kárpit is szét van baszva.
Kitudja mi van még.......
Fairlane2014-10-21 21:38:37 // 141604
El kell, hogy keserítselek, ha sima izzóval nem látsz, akkor nájtbrékerrel sem fogsz, mert szar a verítőlencse mögötti foncsor...
Egyébként nekem volt ilyen izzóm a GT-ben, de az árához képest nem voltam tőle hanyatt dőlve.

A németeknél meg azért is tarkón vernek, ha nem gyári méretű kereked van pl. Én kivenném a xenont.
afri2014-10-21 21:20:10 // 141603
Teszkóban nem hinném, hogy kapni :D
afri2014-10-21 21:19:15 // 141602
Nem hangzik rosszul, legalábbis amit irnak róla.
Kérdés hogy holnap hol tudok ilyet beszerezni!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak