Fórum >> Típusok >> 155

Marklar1552011-06-12 14:51:13 // 114751
Van itt olyan is aki a 2,0 TS helyére rakott 3,7 re fúrt V6 ost... S Neki LMM problémái vannak....) (tudtommal)
NaTo2011-06-12 14:49:20 // 114750
Nos, egy sima szívó motorra 2-3 tizedet nyugodtan rá lehet ám tenni, és el se hiszed, milyen jót tesz a teljesítménynek! :) Én is úgy hallottam, hogy 0.5 bár környékén még módosítások nélkül lehet tölteni egy szívómotort. Max egy erősebb HF tömítés kell, hogy a kompresszió kicsit csökkenjen. A problémát a kevesebb olajzójárat, olajzófurat és az olajhűtés hiánya jelentheti...
Marklar1552011-06-12 14:47:10 // 114749
ááá
Van egy lyikas blokkos V6 motorom, 1db hf nélkül
Van egy lyukas karteres motorom
Van az a motor mindenestől ami mos a feketében van.
(erre gondoltam)
Van egy V6 os komplett 155Falcocknál amit még el sem hoztam...:)
Marklar1552011-06-12 14:44:24 // 114748
Kezdőik.? :)
Olyan sok fórumon volt már...
Egy szívónak tervezett motorra nem lehet csak úgy (büntetlenül) Tsigát rakni. Az, hogy 0,2-03 at töltsön nem látom értelmét a cicónak sem... A Tsigásnak tervezettett meg sokkal jobban lehet piszkálni is....
NaTo2011-06-12 14:42:02 // 114747
bocs, így rögtön kattintható :)
Ollah Blogja
NaTo2011-06-12 14:41:27 // 114746
Ollah!

http://www.alfaamore.hu/tagok/74/autok/478
NaTo2011-06-12 14:38:02 // 114745
Ha fincsiben járok, mert néha tényleg van ilyen is, akkor országúton hosszútávon 90-110km/h közötti tempónál: ~8~9 liter
városban 2000 körül elváltva: 10-12 liter talán

A 2.5-ös kérdés pont fel is merült nálunk is nemrég. Én nem akarok egyelőre ilyet, nekem bőven elég lesz ez a mostani 2.0 kis nyomásemeléssel.
Van aki szerint minden gond nélkül mennie kell, hiszen a computernek annyira mindegy, hogy a dugók 2.0 vagy 2.5 vagy 3.0 literesek.
Valaki szerint nem működne a dolog, mert a légtömegmérő megzavarodna, és nem tudná kezelni az értékeket.
Namost valamelyik tagunk hosszú hosszú blogjában olvastam, hogy GTV V6 TB motorját felfúrták 2.5-re Schulek Bélánál, és azt tuningolgatja. De ő elég keményen belement a tuningba, ahogy olvastam már intercoolerhűtőt és turbót is cseréltek nagyobbra, computert írtak hozzá, keményen emelték a turbónyomást, szóval ott azért zsebbenyúlós projektek vannak. Mindjárt kikeresem, hogy ki is az.
afri2011-06-12 14:35:09 // 114744
mostanában nem hallat magáról ... :-)
szóval már ő is elmélkedett ilyeneken .... azt hiszem fel kell vele vennem a kapcsolatot, és létrehozni egy afri-SD vállalkozást V6 turbósítással kapcsolatban! :-DDD
Marklar1552011-06-12 14:30:45 // 114743
Téged (sem) lehet már követni. Nem rokonod SD? :)))
Akinek átadtam a V6 projektemet... Mit gondolsz miért vett komplett TB 164 est a meglévő 3000 es motor mellé?... ;-)
Marklar1552011-06-12 14:27:50 // 114742
Mi van veled???
Hajbeültetésen , hidrogénezésen, mell nagyobbításon + qki átalakításon estél át?
Mert ilyet szőke nők szoktak kérdezni... :)
TSiga ( I am the TSIG)2011-06-12 14:24:30 // 114741
Az inkább nem V6-sor 3?
Abból csinálj egy asztalt. Úgy is lyukas a blokk.. :-(
afri2011-06-12 14:23:59 // 114740
de magát a turbót, meg a coolert, meg a sallangokat rá lehet-e tenni sima szívó 2.5 V6 benzinre?? tehát? :-))

amugy a hondások közt egy csomó van olyan, aki csak egy kisebb turbót rakat a gyári motorra, igaz, hogy csak olyan 0.3-0.5ön tölt, de azt elbírja a japán gyári technika!
az olaszoknál is ki lehetne próbálni!
ezért gondolom azt, hogy a 164-es TB turbómechanikáját rá lehetne-e szerelni a 155 2.5V6osára!
Marklar1552011-06-12 14:21:54 // 114739
Kell? :))
TSiga ( I am the TSIG)2011-06-12 14:21:02 // 114738
Ha finoman jársz vele ( ha-ha-ha), akkor mennyit eszik?
Marklar1552011-06-12 14:20:29 // 114737
Miért nem a tesóját kérdezgeted? :)
Marklar1552011-06-12 14:18:56 // 114736
Azért ismerek olyat aki 145 be tett ilyen motort +... :)
TSiga ( I am the TSIG)2011-06-12 14:18:51 // 114735
Miért buzéria? Egyszerűen egészséges megszállottság. Inkább menyjen kocsmába? Hogy néz ki a kocsma előtt a kerítésnek támasztott biciklik között egy Alfa? :-))

Amúgy nagyon szép lett!!! Gratula!!
Ha össze nem töröd addig, akkor a jövőre biztos döntős lesz a legszebb 155 kategóriában. Hiszen jövőre 20 éves a modell :-))
NaTo2011-06-12 14:18:24 // 114734
A 2.0 V6 TB motor csak úgy fér el a 155-ben, ha az akksi hátra kerül.
Aki szerint meg kevés belőle a 209 gyári lóerő a majd 300 nm-es nyomatékkal, azt szívesen elviszem egy körre. :) Amúgy meg kell bele egy turbónyomás szabályzó, egy chiptuning, és máris ~250 lónál tart úgy, hogy semmit nem kell igazán módosítani a kocsin. A turbós motort lehet a leghatékonyabban tuningolni. A szívónál a tuning nagyon behatárolható, és ha tényleg érezhető lóerőtöbblethez akarunk jutni, akkor nagyon bele kell nyúlni... Én nem bántam meg a 2.0 V6 TB motort, ráadásul alapból szívómotorként jár vele az ember, és mikor hagyom túlforogni 3000-nél, jön a nyomaték, és meglódul a gépezet, mindegy hányan ülünk benne...
Az viszont tény, hogy fogyasztásban nem túl takarékos. Maximum akkor, ha megállja az ember, és 2000nél elváltja. De nem fogod! :)
TSiga ( I am the TSIG)2011-06-12 14:16:12 // 114733
A kérdés komoly volt :-)
A confidenza viszont nem jutott eszembe. Köszi!!! :-))
Marklar1552011-06-12 14:11:45 // 114732
Éjszakás műszak után autókat bontogattni jobb? :)
Fairlane2011-06-12 13:38:56 // 114731
Randa többszínű ezüst, lóg a kipuffja, és a fószer lusta volt lefújatni a kilincseket amiket cserélt...

Egyébként meg kell nézni élőben... :)
G-Burt2011-06-12 13:14:42 // 114730
Üdv Urak! Erről az autóról mit gondoltok?
Fairlane2011-06-12 13:03:36 // 114729
Ez most komoly kérdés? :) Valaki mesélte itt, hogy a breda 2-3 hónapot bírt neki.

Szal SKFet. Ha tudod a számát, érdemes csapágybótba is rákérdezni. A confidenza közel van hozzád....
Buksi2011-06-12 12:59:58 // 114728
Valahogy biztos össze lehet párosítani őket, csak kérdés, hogy érdemes-e! :-)
Buksi2011-06-12 12:58:13 // 114727
Én személy szerint az SKF-et! :-)
afri2011-06-12 12:46:46 // 114726
új projekt: :-)
mivel valszeg nem jön össze a zAlfa-Lada csere, és a kutyának se kell az Alfa, ezért lehet az lesz, hogy mégis felújítom koppra! .-))
klíma kerül bele, meg másik kasztni, valszeg széleskasztni! :-)

motorral kapcsolatban meg azon gondolkodtam, hogy elég amatőr kérdésnek fog tűnni, de a 2.0 V6tb motorjáról a turbót nem lehetne összehozni a 2.5 V6 motorral???? :-)
afri2011-06-12 12:36:04 // 114725
falcokc-nak van egyébként elég jó állapotú vez.tengelye, asszem 30ért adná a kettőt össz.!
afri2011-06-12 12:33:51 // 114724
nálam is pont ez a hiba! szar a vezérműtengelyem, jól meg vannak kopva már, hiába van új szelepemelőtőke benne, meg beállítva zsírul a szelephézag, melegen elég csattogós így is! hiába cserélem le az olajat is, csak ideig-óráig jó vele!
afri2011-06-12 12:31:57 // 114723
hát jahh, én is előnyben részesítem a 2.5 V6 24V motort a turbóssal szemben!
eleve nyomatékosabb, meg sztem kevesebbet is eszik, meg kevesebb vele a macera!
TSiga ( I am the TSIG)2011-06-12 12:11:47 // 114722
Hali T. Cartársak!
Mondjátok meg, hogy melyik csapágyat vennétek: SKF vagy BREDA?
Első kerékcsapágynak.
Longman2011-06-12 10:56:27 // 114721
Háát, feelingre nagyon ott van a V6TB.. Ahhoz képest h hallottam már nem 1x hogy nem elég erős motor, engem a GTV-ben abszolút meggyőzött. Van is még 1 ilyen motor a haveromnál.
Ám a nyűgössége miatt én sem azt preferálnám, habár akinek ilyen van az nem panaszkodik a megbízhatatlanságára..

A 24V 2.5 lehet az igazi kompromisszum, nagyon-nagyon jó az a motor. Az ex 156V6-om meg a mostani 155 a 3.0-val, nem bírt egymással.. Bár az tény hogy a haver aki megvette tőlem, nem hagyja ellustulni. Olyan kocsikat megfog vele hogy nem is hinné az ember. Beszélhetnek itt Sportdízelről ami tartja magát a V6-al, haha.. Na ne kanyarodjunk el.

Engem anno azért nem vonzott mert
1. nem ismertem még azt a motort
2. az újabb érából származó fiatalabb V6-os modellek akkor még igen drágán mentek, csak motort 300Kért lehetett venni..
3. szerintem segédberendezések elektronikáit nehezebb összepárosítani a 155-ével
Buksi2011-06-12 09:02:05 // 114720
A lehetőség adott! ;-)
Te lennél a legnagyobb király, ha ezt valahogy megvalósítanád! :-DD
atesssz2011-06-11 22:40:15 // 114719
a VM motort lenne a durva kihívás hosszába betenni, és megcsinálni hátsó kerekesre :)
Buksi2011-06-11 21:20:23 // 114718
Mondjuk ebben igazad van! De hát a turbó az turbó! ;-))
sprint832011-06-11 21:12:41 // 114717
Majd megkeresem az udvaráról a képeket. Nem semmi, és kb. 25 km-re van tőlem. Egy buliba voltunk a mellette lévő utcában tavaly és feltűnt, hogy amikor elmentem ott mindig más színű 64 állt a bejárón. Vissza mentem kiszálltam a kocsiból és akkor látom, hogy micsoda kincsek vannak ott. És az még csak a fele volt amit láttam. Egyébként igazi Alfás, összeismerkedtünk még az nap, aztán később pár alkatrészt is hoztam tőle.

A TB se rossz de a turbótól tartok kicsit, vagyis inkább a motor előéletétől. Azt azért sokkal könnyebb tönkre tenni.
Buksi2011-06-11 21:05:42 // 114716
Akkor tiszta kánaán lehet ott! :-)
Azért a 2.0 V6 TB sem kutya! ;-))
sprint832011-06-11 21:04:27 // 114715
Majd elválik még:)) Van a környékünkön egy Alfa mániás idősebb fószer nála meg 2.0 V6 TB és 3.0 24V-vel szerelet komplett 164-esek lenének. Meg még vagy 15 másik Alfája van. De a 156 motor jobban tettszene. Az olyan arany közép út. Érdekes különben az öreg annyi mindent össze harácsolt az évek alatt. Köztük olyat mint a Bertone GT, GTV6, 1750 ebből kettő is, 2300, meg vagy 5db 164 és sok más Alfa.
Buksi2011-06-11 20:56:55 // 114714
Akkor nincs más hátra, mint előre! ;-))
Menni kell azért a motorért! :-)
Fairlane2011-06-11 20:56:27 // 114713
Fairlane-színű :))

Vagy kétszer láttam óbudán... nem intett vissza...
Buksi2011-06-11 20:55:48 // 114712
akkor ide nekem is egy V6-ot! :-))
sprint832011-06-11 20:54:08 // 114711
A bakoknál van pár plusz vasdarab az enyémbe is a TS-ekhez képest. Az Arese V6 blokkok egyformák, így azzal nem lehet gond. Az enyémbe is csak megállt eddig valahogy:))
Longman2011-06-11 20:52:12 // 114710
Minden csereszabatos, az összes V6 össze-vissza variálható..
Longman2011-06-11 20:51:07 // 114709
Azt nem tudom de asszem bowdenes. De nem hiszem hogy ez állítana meg, nekem is rudazatos van benne, a 164 gyárija
sprint832011-06-11 20:49:08 // 114708
Bowdenes annak a váltója is?
Buksi2011-06-11 20:47:58 // 114707
És a motor felfogatási pontokkal mi a helyzet? :-)
Longman2011-06-11 20:45:43 // 114706
Mért ne lenne megoldható a hatos váltó?
Egyébként nagyon jó motor az a 2.5 24V.. Az a +25Le inkább majd+125-nek fog tűnni. :)
sprint832011-06-11 20:44:18 // 114705
Így azért könnyebb bele tenni, hogy eleve az is. Kérdezgettem Whiteskull-t ,hogy a Tesója 145-ébe hogy fért el a 156 V6 motor és azt mondta, hogy nem volt olyan veszélyes dolog beletenni. Nem kellett a kasznin alakítani semmit, minden elfért. Még az akksi is elöl maradt.
Buksi2011-06-11 20:35:22 // 114704
Értem! :-)
Azt hiszem engem is zavarnának ezek a dolgok! ;-)
Gondolkodtam én is a V6-osításon, de az rengeteg pénz és inkább lemondtam róla! :-/
Azt tui, hogy különleges lenne, mint a Longman-é! :-)
sprint832011-06-11 20:30:30 // 114703
Nincs vele semmi. Tökéletes kompresszió, erős meg minden. De olyan dolgok ami mást nagyon nem érdekelne de engem igen. Ki vannak égve a leömlők, picit csörög. Meg a vez tengelyeket picit megviselte, hogy kivert szelep tőkékkel járt egy darabig. Ezért nem lehet elvenni a szelephangját teljesen sajna. Melegen van némi V6 csattogása. Na most ha ezeket megcsinálom ott vagyok, mintha beleteszem ezt a motort. Csak akkor lesz még plusz 25 Le. És ha megoldható akkor lesz vele egy 6 sebességes váltó is:)
Na meg a kihívás, hogy ilyen még nincs itthon:)
Buksi2011-06-11 20:23:42 // 114702
Hogy jött ez az ötlet? Gond van a mocival vagy csak a kihívás hajt? :-))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak