Ezaz, hogy csak néha irják oda őket....
Egyébként lehet hülye kérdés, de hol lehet váltófogaskereket kapni?
Bontóban, ok... Elaforg talán tud rendelni? Ilyen unixokban nem hinném, hogy van...
Fairlane2011-02-20 22:55:45 // 111351
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 22:51:29 // 111350
Mit zizzensz? Te vagy a mérnökember vagy nem? :-)))
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 22:49:39 // 111349
Már mindegyik gyorsító.
Ahol a főtengely 0.943-at fogor, ott a kerék 1-et. Asszem... :-)
Ahol a főtengely 0.943-at fogor, ott a kerék 1-et. Asszem... :-)
katbal2011-02-20 22:47:23 // 111348
....áhh, kezdek bezizzenni, már az sem egyértelmű, hogy melyik fogszámú kerék melyik tengelyre megy.....
Az ötödik fokozat már minden esetben gyorsító áttétel? (mármint 1 alatti)
Az ötödik fokozat már minden esetben gyorsító áttétel? (mármint 1 alatti)
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 22:36:22 // 111347
Ezek csak a váltó belsejében az alkatrészek.
katbal2011-02-20 22:34:56 // 111346
eper-online néha odaírják a fogszámokat, ha többféle párosítás is van
itt van pl a 155 valamelyik váltójának valamije :)
itt van pl a 155 valamelyik váltójának valamije :)
Fairlane2011-02-20 22:29:00 // 111345
Olyant vadássz, ahol 0.8 körül van a fogak hányadosa :)
Egyébként honnan túrod ezeket?
Egyébként honnan túrod ezeket?
katbal2011-02-20 22:25:48 // 111344
Fiat Bravo: 34/33 (7757958)
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 22:22:27 // 111343
Kár, hogy az 1.9 TD áttételei nincsenek a manualban. :-(
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 22:20:51 // 111342
Ott van Fairlane mester linkje. Beírod az áttételeket és a gép számol. Fordulatról sebességre és vissza is.
katbal2011-02-20 22:19:39 // 111341
Ez a "mennyit ejt" kérdés meg csak akkor értelmes, ha tudjuk azt is, hogy milyen sebességnél ....
Kicsit túrtam az eperben: Punto-hoz találtam olyat, hogy 37/38 (46796739)
Kicsit túrtam az eperben: Punto-hoz találtam olyat, hogy 37/38 (46796739)
Fairlane2011-02-20 22:19:06 // 111340
Jah...
Fairlane2011-02-20 22:18:39 // 111339
Jah, de most 130-ra számoltál, én meg 140-re az előbb, mivel onnan indultunk, hogy neked 140-nél 4000...
Szó mi szó, nem egy nagy növekmény...
V6-é 0.817... :)
Szó mi szó, nem egy nagy növekmény...
V6-é 0.817... :)
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 22:17:56 // 111338
A V6 0.817:1-es 5-ével meg 3000-et 130-nál. Csak az már másik váltó-fajta.
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 22:11:58 // 111337
A számoló oldal szerint egy 0.875 (1.7) áttétellel 130nál 3200-at forogna a motor.
Szemben a gyári 0.943-nál (2.0) 3450-et.
Szemben a gyári 0.943-nál (2.0) 3450-et.
Fairlane2011-02-20 22:05:54 // 111336
Hát nem :)
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 22:04:46 // 111335
Akkor nem forog.
Fairlane2011-02-20 22:04:10 // 111334
A tengelyén van, ami egy kuplung fele átmenő furatban áll, azt tömíti.
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 22:03:33 // 111333
f o r o g
katbal2011-02-20 21:57:10 // 111332
Mit csinál a hátramenetnél az az O-gyűrű?
Longman2011-02-20 21:55:10 // 111331
Jah, tényleg.. :P :)
Egyébként nem szándékozom eladni. Inkább veszek mellé egy másikat, most úgy felidegesített. Azt lepihentetném egy időre, meg magamat is! :)
Egyébként nem szándékozom eladni. Inkább veszek mellé egy másikat, most úgy felidegesített. Azt lepihentetném egy időre, meg magamat is! :)
Fairlane2011-02-20 21:49:30 // 111330
A váltórudazat miatt álltam neki... :P ugye szétesett még alfacitybe menet...
Kitartás a tiedhez, már csak megoldódik. Egyébként szándékozol még eladni?
Kitartás a tiedhez, már csak megoldódik. Egyébként szándékozol még eladni?
Longman2011-02-20 21:43:48 // 111329
Nah, tök jól haladsz... Bódottá van. A váltórudazatodat ne felejtsd felújítani!
Én már sajna nem mondhatom el ugyanezt.. Egyre rosszabb ez a qrva. Félek itt vmi nagy gebasz lesz.
Először is a mot.hőfok jeladó csere nem oldott meg semmit, ugyanolyan szar mint volt, bár a fogyasztás mérséklődött. De ugyanúgy torpan, sőt egyre erőtlenebb a motor 2000RPM alatt, és főleg alapjárat környékén.. Ott nagyon érezni, semmi erő..
De ha pl. bármely seb.fokozatban 2000 alatt ér egy emelkedő, érzem hogy nem megy fel!! 2500-3000 felett már nincs baj, de azért ott sincs meg a kellő teljesítmény.
Tuti sokat kap vmiért, tegnap levettem a kipuff elejét, és tiszta benzin szagú volt..
Emelett elkezdett valami csörgő hangot is hallatni. Csörgős kopogós.. :SS
Fax kivan. A héten elmegyek először diagnosztikára, aztán egy sráchoz aki látott már Alfa V6-ot, mert ezek már túlnőnek az én tudásomon.
Én már sajna nem mondhatom el ugyanezt.. Egyre rosszabb ez a qrva. Félek itt vmi nagy gebasz lesz.
Először is a mot.hőfok jeladó csere nem oldott meg semmit, ugyanolyan szar mint volt, bár a fogyasztás mérséklődött. De ugyanúgy torpan, sőt egyre erőtlenebb a motor 2000RPM alatt, és főleg alapjárat környékén.. Ott nagyon érezni, semmi erő..
De ha pl. bármely seb.fokozatban 2000 alatt ér egy emelkedő, érzem hogy nem megy fel!! 2500-3000 felett már nincs baj, de azért ott sincs meg a kellő teljesítmény.
Tuti sokat kap vmiért, tegnap levettem a kipuff elejét, és tiszta benzin szagú volt..
Emelett elkezdett valami csörgő hangot is hallatni. Csörgős kopogós.. :SS
Fax kivan. A héten elmegyek először diagnosztikára, aztán egy sráchoz aki látott már Alfa V6-ot, mert ezek már túlnőnek az én tudásomon.
Fairlane2011-02-20 21:43:07 // 111328
Szerintem a puntogt lenti példa a tiedre csak olyan ~300at ejtene
kalkuláló ódal vagy GearCalc progi.
kalkuláló ódal vagy GearCalc progi.
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 21:41:20 // 111327
Mert Marklar mindig kinyírja.
Az említett ejtés nekem is elég lenne.
És lőn a költői kérdés:
KEDVES 1.7 TULAJOK! NEKTEK 130-NÁL MENNYIT FOROG A MOTOR?
Az említett ejtés nekem is elég lenne.
És lőn a költői kérdés:
KEDVES 1.7 TULAJOK! NEKTEK 130-NÁL MENNYIT FOROG A MOTOR?
Fairlane2011-02-20 21:36:51 // 111326
Szerintem se kéne....
Tsiga írta, hogy Marklar szerelőgurujától van az infó... tudod, attól, aki többször szereti ugyanazt a motort összerakni... :))
Olyan 600-700 ejtéssel kiegyeznék.
Tsiga írta, hogy Marklar szerelőgurujától van az infó... tudod, attól, aki többször szereti ugyanazt a motort összerakni... :))
Olyan 600-700 ejtéssel kiegyeznék.
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 21:34:02 // 111325
Akkor mennyit is ejt? Most nem vagyok képben.
Az a 130-nál 4000 eléggé sok. Ma Nyúl hozott haza Érdről, mert dolga volt a kerületben. A Dedra td-vel mentünk. 130-nál kb. 2600-at forog a motor. Olyan lenne jó.
Az a 130-nál 4000 eléggé sok. Ma Nyúl hozott haza Érdről, mert dolga volt a kerületben. A Dedra td-vel mentünk. 130-nál kb. 2600-at forog a motor. Olyan lenne jó.
Longman2011-02-20 21:32:32 // 111324
Szerintem nem is kellene 1500-at ejteni. Városban nem tudnál 5-et tenni..
130-ról nem tudnál gyorsítani..
130-ról nem tudnál gyorsítani..
Fairlane2011-02-20 21:00:21 // 111323
Van olyan szerszámod? :)
Fairlane2011-02-20 20:59:37 // 111322
Az kizárt....
Most rágugliztam, a Punto GT 5.-je 1:0.872.
A 155 2.0 8V elvileg 1:0.942.
Ebből elsőre nem jön ki az 1500 ejtés :S
Egyébként nekem 130-nál 4000....
Most rágugliztam, a Punto GT 5.-je 1:0.872.
A 155 2.0 8V elvileg 1:0.942.
Ebből elsőre nem jön ki az 1500 ejtés :S
Egyébként nekem 130-nál 4000....
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 20:37:50 // 111321
Azt tudom, hogy nekem Dedra turbo 1-2 van bent, mert úgy lett véve és kellett cserélni. Állítólag erősebb. Mondjuk megelégednék egy 1.7-es 5. fokozatával is.
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 20:32:52 // 111320
A váltó dolgokkal nem vagyok tisztába, de Marklarnak volt fenn a bicoloron egy 1.7-es váltó, amiben hosszabbak az áttételek. A punto GT 5-je meg a szerelő szerint 1500-at ejt a fordulatszámon. Nem tudom pontosan hogy értette, de nekem 140-nél pörög a motor 4000-et. Ha abból leszámítjuk, akkor 140-nél pörög 2500-at.
Bővebb infója Marklarnak van.
Bővebb infója Marklarnak van.
süsnye2011-02-20 20:31:40 // 111319
miért? a csapágynál vastagabb a tengely, sztem visszafele is le lehet szedni..
Fairlane2011-02-20 20:28:38 // 111318
Ok...
Valami bővebb infód nincs, hogy miből származó kerék jöhet szóba? V6, TD, puntoGT?
Annyi infót kotortam, hogy nekünk C510-A kódú sebváltóházunk van.
Itt egy PDF amiből ki lehet kukázni, miben van még ilyen váltóház... bár nemtom, hogy ezzel el-e lehet jutni valahova... :)
Valami bővebb infód nincs, hogy miből származó kerék jöhet szóba? V6, TD, puntoGT?
Annyi infót kotortam, hogy nekünk C510-A kódú sebváltóházunk van.
Itt egy PDF amiből ki lehet kukázni, miben van még ilyen váltóház... bár nemtom, hogy ezzel el-e lehet jutni valahova... :)
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-20 19:21:13 // 111317
Ha már majdnem kész vagy a váltóval, akkor az 5. fokozatról csinálj egy képet, mert azt én is cserélni szeretném.
Gery832011-02-20 19:10:52 // 111316
katbal2011-02-20 19:03:29 // 111315
Az enyém sajna egyre hangosabban búg/morog, meg ha felemeled a kocsit és forgatod a kerekeket érezni, hogy akad valami......vsz valamelyik bolygókerekem szar. Ennél is a kisfedél alatt van az 5. és 34/37 az áttétel, szóval rövidebb.....:(
Fairlane2011-02-20 18:48:33 // 111314
Miért kell a dificsere? Jobb vmiben a 156-é?
Ötödiket egész egyszerűnek tűnik cserélni, ahhoz elég a kis fedelet levenni (8V-n).
Az enyémben 35/37 fogszámú fogaskerékpár volt, azaz az ötödik 1:0,946 áttétel, amit a manual is ír a 95ös 1.8ra....
Ötödiket egész egyszerűnek tűnik cserélni, ahhoz elég a kis fedelet levenni (8V-n).
Az enyémben 35/37 fogszámú fogaskerékpár volt, azaz az ötödik 1:0,946 áttétel, amit a manual is ír a 95ös 1.8ra....
Fairlane2011-02-20 18:39:43 // 111313
Mai progressz: szétugrott a váltó....
Már teljesen aprólékban van, csak a végéről nincs még fénykép.
Azért volt bennem némi para az elején :)
Elsőre felületesen futottam át a manualt, és az istennek se tudtam meginditani a 180 Nm-el meghúzott anyákat a fogaskeréktengelyek végén... aztán ujraolvasva leesett, hogy "össze kell akasztani" a gépezetet, egyszerre 1esbe meg 5ösbe rakni, és úgy ellent tart magának :D
Mikor szétcsúszott, kicsit befostam, hogy tele van fémtörmelékkel:
Aztán hamar kiderült, hogy az nem darálék, hanem a ház öntvénye ilyen szépen kidolgozott :) A szögletes foglalatban kéne lennie egy mágnesnek, ami nem volt benne...
Érdemes vajon kajtatni ilyesmit, vagy elég a leeresztőcsavarban levő mágnes?
Délután levakargattam a tömítőpasztát az illesztésekről, meg kicseréltem a két féltengelyszimmeringet újra.
Kell még egy szimmering a kinyomócsapágy alá, meg egy O-gyűrű a rükifogaskerékhez... szal az összerakásnak nem tudtam nekiállni...
Egyébként belül szép minden, különösebb kopást, kotyogást nem láttam.
És tök tanulságos volt szétszedni... most épp elhiszem, hogy az összerakás is menni fog :D
Már teljesen aprólékban van, csak a végéről nincs még fénykép.
Azért volt bennem némi para az elején :)
Elsőre felületesen futottam át a manualt, és az istennek se tudtam meginditani a 180 Nm-el meghúzott anyákat a fogaskeréktengelyek végén... aztán ujraolvasva leesett, hogy "össze kell akasztani" a gépezetet, egyszerre 1esbe meg 5ösbe rakni, és úgy ellent tart magának :D
Mikor szétcsúszott, kicsit befostam, hogy tele van fémtörmelékkel:
Aztán hamar kiderült, hogy az nem darálék, hanem a ház öntvénye ilyen szépen kidolgozott :) A szögletes foglalatban kéne lennie egy mágnesnek, ami nem volt benne...
Érdemes vajon kajtatni ilyesmit, vagy elég a leeresztőcsavarban levő mágnes?
Délután levakargattam a tömítőpasztát az illesztésekről, meg kicseréltem a két féltengelyszimmeringet újra.
Kell még egy szimmering a kinyomócsapágy alá, meg egy O-gyűrű a rükifogaskerékhez... szal az összerakásnak nem tudtam nekiállni...
Egyébként belül szép minden, különösebb kopást, kotyogást nem láttam.
És tök tanulságos volt szétszedni... most épp elhiszem, hogy az összerakás is menni fog :D
Fairlane2011-02-20 18:01:50 // 111312
Hát, első ránézésre én ennek is úgy állnék neki, hogy melengetném a harang tövét, és csapágylehúzóval a központfuratba támasztva levenném a harangot...
katbal2011-02-20 17:39:04 // 111311
A hosszú ötödik nem lenne hülyeség! Ha nagyon kell gyorsítani, akkor meg vissza kell húzni nénybe.....
A csomagtartóm most egy 156-os szétszedett váltójával van tele. Állítólag belül lényegében ugyan az mint a 155. Majd összehasonlítom mi a helyzet a fogszámokkal.....
Fairlane, ha valamit meg akarsz nézni szétszedés előtt, akkor szólj.
Én jövő hétvégén akarom belőle a diffit átrakni az én váltómba...cikkszáma ugyan az, remélem a valóságan is stimmelni fog.....
A csomagtartóm most egy 156-os szétszedett váltójával van tele. Állítólag belül lényegében ugyan az mint a 155. Majd összehasonlítom mi a helyzet a fogszámokkal.....
Fairlane, ha valamit meg akarsz nézni szétszedés előtt, akkor szólj.
Én jövő hétvégén akarom belőle a diffit átrakni az én váltómba...cikkszáma ugyan az, remélem a valóságan is stimmelni fog.....
katbal2011-02-20 17:23:44 // 111310
mreni2011-02-20 14:16:24 // 111308
:D:D drága az üzemanyag,amúgy mennék én:D
Marklar1552011-02-20 14:15:37 // 111307
De lusta vagy! :)))
mreni2011-02-20 14:14:09 // 111306
na akkor arról jó lenne a kép,meg ha megtennéd hogy leméred,mert ebből is van már két féle és egyik sem passzol...:D
mreni2011-02-20 14:12:41 // 111305
okés,hát tuti nem szedem le 400km-t nem kocsikázok egy kulissza miatt:P :D
Marklar1552011-02-20 14:12:20 // 111304
Jahh. A Dedra is speeres.
Marklar1552011-02-20 14:11:17 // 111303
Holnap, vagy kedden tudok lőni... 8V Dedra turbo.
A kulissza 5eft, ha leszeded:) Ha nem Te, akkor amit Tsiga kér:)
A kulissza 5eft, ha leszeded:) Ha nem Te, akkor amit Tsiga kér:)
mreni2011-02-20 14:07:18 // 111302
köszi hát ez jó távoli:D
közelebbit tudsz csinálni?
mennyit kérnél érte.
van már a garázsba 3féle de egyik sem jó:D
A Dedra amiről szó volt bontódik? nem tudom abban milyen a hajtás
közelebbit tudsz csinálni?
mennyit kérnél érte.
van már a garázsba 3féle de egyik sem jó:D
A Dedra amiről szó volt bontódik? nem tudom abban milyen a hajtás