Fórum >> Típusok >> 155

Fairlane2012-03-13 10:24:24 // 123451
Kéne neked egy szemtelenül olcsó projektV6 megint... ;)
Fairlane2012-03-13 10:19:01 // 123450
Jópofa...
Az összes benyacsöved ilyen volt?
Longman2012-03-13 10:17:15 // 123449
Persze a fotó is lehet csalóka, meg ugye szép a felni is, az elviszi a szemet.. De ennyiért érdemes megnézni vkinek aki ért a Q4hez.. :)
Longman2012-03-13 10:11:47 // 123448
Ezen a képen látszik, erről a csőről beszélek..
Fairlane2012-03-13 10:11:35 // 123447
Nemtom, de szépnek néz ki.
És legalább nem szégyenli a futását...
Fairlane2012-03-13 10:09:27 // 123446
Thx, megjegyzem.
Longman2012-03-13 08:53:47 // 123445
Egyetértek.. Nekem a V6 nál is normálisan melegedett az olaj, még alapjáraton járatva is, a hidegben is..
Igaz a TS meg nem annyira intenzíven melegítette be anno, de az is szépen működött..
Ferke2012-03-13 08:48:54 // 123444
Jaja, csak ezzel már nem akartam bonyolítani, de jogos:))
Longman2012-03-13 08:45:13 // 123443
Fairleinnek is szól:
Vegyél fémszövetes ("fémszál" borítású) benzincsövet. Igazából nem is drágább a simánál.. Nekem az bírta rendesen.
És érdemes betekerni bandázzsal ahol ráhúzod a bilincset, úgy nem szaggatja szét az sem..
Longman2012-03-13 08:41:46 // 123442
Ő kicsoda?
Tentacle2012-03-13 08:20:37 // 123441
Mondjuk nem csak a súrlódásból adódik a hő, hanem az égésből is, és a benzinnek magasabb az égéshője (benzin: 47,3Mj/kg, gázolaj: 44,8).
Ferke2012-03-13 08:12:47 // 123440
Óbazz, naja, az más kategória:P
Ferke2012-03-13 08:11:47 // 123439
"Nem tud több hőt termelni, ha ugyanazok az anyagok ugyanabban a közegben sokkal többet forognak, így nagyobb a súrlódásuk."
Ez egy hülye mondat lett, mert reggel van, de a lényeg, hogy az termel több hőt, ami ugyanolyan közegben többet forog.:)
Ferke2012-03-13 08:09:56 // 123438
Dehogyis:) fizika. Nem tud több hőt termelni, ha ugyanazok az anyagok ugyanabban a közegben sokkal többet forognak, így nagyobb a súrlódásuk. Nézd meg, hogy mennyit forog egy jtd, és mennyit egy ts...például.
Bár vitatkozni nem akarok, de köztudott, hogy a dízelnek elmarad az exotermikus képessége, a jtd meg kimondottan úgy sikerült, hogy alig van hővesztessége, ami a hűtőközeg szinten tartásának rovására megy.
Sokan keverik, ahogy Te is a termosztát hibával, de nem így van, a termosztát probléma gyakori, de nem mindegy, hogy 60 fokon áll a víz, mert xar a termo, vagy 86-nál nem meg feljebb, mert hideg van. :))
Tentacle2012-03-13 08:07:11 // 123437
Biztos, hogy rosszul tudod, a dízel kevesebb hőt termel, pont ettől jobb a hatásfoka. Ha olvasol totalcart, akkor nemrég olvashattál fűtéstesztet is, ahol az is jól leírják, hogy a mai modern dízelekben meg lehet fagyni :)
atesssz2012-03-13 04:54:16 // 123436
ezzel most elbizonytalanítottál. Lehet a hatásfokkal kevertem össze :)))
De úgy rémlik, hogy több hőt is termel, ebben majdnem hogy biztos vagyok.
Az, pedig h nem éri el a 90 fokot, szimplán atermosztát beállításától függ. Pl nekem is 75-80 fokon van. :)
Marklar1552012-03-12 22:42:51 // 123435
De az Ő TD-je szorul :-P
Marklar1552012-03-12 22:41:37 // 123434
Épp erre jártam ma este...
Ferke2012-03-12 21:53:09 // 123433
Bocs, hogy beleszólok, de a dízel pont hogy kevesebb hőt termel...kevesebb fordulat, kevesebb súrlódási energia, lassabv kopás...ezért nincs a jtd-knél télen 90fokos vízhőmérséklet,mert a motor nem termel elég hőt.:-)
Fairlane2012-03-12 21:46:21 // 123432
A hűtővíztartályon levő nyomáseleresztő kupak vajon jó?
Ha az fixen zár, és megnő a hőmérséklet miatt a nyomás a rendszerben, akkor a leggyengébb ponton nyomja szét...
pb_2012-03-12 21:23:46 // 123431
Azért mert ez nem az üzemi hőfok, akár olahűtős/termosztátos, akár nem.
Rizzo2012-03-12 20:57:56 // 123430
Kaptam ma egy kedves levelet.A mocskok nem a szokásos helyen voltak,hanem
beálltak a parkoló autók közé és hátulról lőttek.30K
Rizzo2012-03-12 20:53:07 // 123429
Bontsd le a csomagtartófedél kárpitját ,lazítsd meg a vezetékeket ,és húzd be az egész szakadt köteget a csomagtartóba .Szerintem igy a legkönnyebb új vezetékdarabokat beforrasztgatni.
Thomika2012-03-12 20:47:02 // 123428
Itt a különbség az 1.8 és a 2.0 között :)))
Bazsa1452012-03-12 20:41:13 // 123427
Elvileg nem nagy a baj mert miután hazajöttem és hagytam egy órát folydogálni már nem volt akkora a tócsa mint előtte és a lámpa sem világított a középkonzolon.
Csak nem értem hogy az előző hogy volt nagyobb mikor még a motor sem járt ergo nem volt nyomás alatt...Mindegy, úgy nézz ki a bal alsó részén ereszt kb egy 5 centis részen a forrasztásnál van nedvesség....
Fairlane2012-03-12 20:31:45 // 123426
Azt hiszem, hogy nem...
Az fixen áll, arra jön talán vmi gömbcsukló szerűség, amit a váltókartól jövő rúd villás vége rángat.

Fairlane2012-03-12 20:26:18 // 123425
Egy tálca sörért elviheted a régi hűtőmet, kiszereléskor nem folyt...
Zolika1552012-03-12 20:09:24 // 123424
reméljük nem komoly a baj :( jobbulást!
Zolika1552012-03-12 20:07:58 // 123423
Azért szar kuplunggal is ment ma a verda 400 km-t :) Sajnos dolgoztam, így anyám ment vele le vele a Balatonhoz. Mondta, hogy teljesen máshogy viselkednek evvel az autóval szemben a többiek, mint a régi offos verdánkal. És megegyeztünk abban, hogy köszönhetően annak, hogy elég nagy, és morcos vad a tekintete és kinézete. Azért jó ezt hallani egy olyan embertől, aki teljesen máshogy tekint az autókra mint én. :) Meg már nem először mondja, hogy milyen jó "kis" autó ez.

Megyünk a szerelőhöz, benn áll egy piros 145. Mondom ez meg egy 145-ös, erre megszólal: "Jajj de jól néz ki" :)) Na mondom, még a végén kell neki egy kis futkosós Alfa :) Remélem...

ezt csak úgy megosztottam veletek, mert jól esik, hogy vannak emberek, akik nem csak a sz*rt látják bennük. :)
süsnye2012-03-12 20:03:53 // 123422
"télen 60 fölé szinte soha nem ment nekem anno, max erős autópálya tempónál! Nyáron is megállt 80 körül!"

sztem annyira nem normális.. nekem nyáron autópályán simán megvan a 100C, ami (tudomásom szerint) az ideális..
most 8C-ben jöttem haza 1 órája.. kb. 10 perc közút, majd autópálya.. 15. percnél már simán a második vonásnál volt az olaj és nem azért, mert kevés van benne.. ;)
zsiguchan1552012-03-12 19:48:52 // 123421

Érdeklődni szeretnék . Ez a kar mozog vagy nem a váltórudazatban ? Biztos látott már valaki ilyet . :)
Bazsa1452012-03-12 18:19:37 // 123420
A mai nap sem telt el eseménytelenül...Ricsi bepisilt...:S


Ezt a tócsát egy óra alatt sikerült prezentálnia majd utána 1 liter vizet kért....
10 km-el később már látható jelei vannak a folyás helyének....a hűtő adta fel a harcot...
Persze nem a bordáknál,valahol alul folyik....

Remek, hosszú hétvége,kéne a vas erre most itt rosszalkodik nekem.... :S
Holnap hűtő javítós később meg csere...
Zolika1552012-03-12 17:42:28 // 123419
én nem parázok, csak mondom hogy én is a hűs táborhoz tartozok :P
Buksi2012-03-12 17:39:19 // 123418
Az idei január, teeee! :-DD
atesssz2012-03-12 17:02:33 // 123417
teljesen jogos. Gondold el, mi lenne ha pl lenne - mittudom én - leömlő hőmérséklet, vagy kipufogó hőmérséklet visszajelző. Ha valakinek csak 700 fok lenne, a másiknak meg 710 fok, már mennének a tanácskozások :)))

Amúgy visszatérve az olajhűtőhöz, az én motoromban hasznos dolog, ugyanis egyszer amikor ami benne volt, eresztett, és ideiglenesen ki lett cserélve egy átmenő csőre, nyáron.
Autópályán, 120-130-nál, klímával (0,5-0,7bar-os turbónyomással - egyébként normál sík közúton, egyenletes haladásnál 90km/h-val 0,2-0,3 bar) felment 110-120 fokra is az olajhőfok. Szóval ahol van egy viszonylag nagy hőteljesítményű eszköz, (ez jelen esetben a turbó) ott tényleg hasznos az olajhűtő. Meg ugye a dízel motor eleve nagyobb hőt termel.
Egy szó mint száz, szerintem egy 1.8-as vagy 2.0-ás szívó benzines motorban nem sok vizet zavar az olajhűtő :)
Thomika2012-03-12 16:58:35 // 123416
Nem tudom, miért akartok 60-65 foknál melegebb olajat?! Mindenki ezen parázik! télen 60 fölé szinte soha nem ment nekem anno, max erős autópálya tempónál! Nyáron is megállt 80 körül! Ez a normális! :)
Zolika1552012-03-12 15:10:59 // 123415
nálam is teljesen ugyan ez a helyzet, olajhő 60körül megáll, aztán hello :)
Ceki1552012-03-12 13:43:01 // 123414
Na akkor megyek megkeresem a hibat.Koszi
Marklar1552012-03-12 13:39:55 // 123413
1s' el voltál gyorsabb :)
Marklar1552012-03-12 13:36:22 // 123412
Tipikusan tipús hiba.
A csomitartó- csomifedél közötti átvezető kábel van megtörve...
Tentacle2012-03-12 13:35:46 // 123411
99%, hogy el van törve a kábel az csomagtartónál és letestel, ha bezárod.
Marklar1552012-03-12 13:34:56 // 123410
Melyik január? Te csak egy olajhűtős (őz) bakot akartál. ;)
Ceki1552012-03-12 13:08:39 // 123409
Kicsit erthetobben: Ha fel van hajtva a csomiteto akkor a zar kattan es a biztositek is birja,ha lehajtom es bezar akkor mar megint csak kulcsal tudom nyitni mert a bizti kieg.
Ceki1552012-03-12 12:59:54 // 123408
Sracok lenne megint egy apro problemem.Nem nyilik a csomagtarto a belso kapcsolo megnyomasatol.Ha nyomom a gombot ,kattan a rele,de a zar nem (ebben a releben van egy biztositek az csereltem mert ki volt egve) .Ha nykkor mukodok a dolog,de ha lehajtom es ujra megnyomon a gombot,azonnal kiveri a biztit.A vezetekeket atneztem azok nem serultek,lehet a zarban az elektromagnes ment tonkre.Van vkinek ezzel tapasztalata?
Buksi2012-03-12 12:51:12 // 123407
Pedig ez most januárban volt! :-D
Buksi2012-03-12 12:49:50 // 123406
Én nem parázom, Vikking kérdezte! Egyébként én meg kíváncsi vagyok! :)
Marklar1552012-03-12 12:21:36 // 123405
Haverom most kapott egy céges Opel Zafirát. Még vízhőfok mérője sincs...
Marklar1552012-03-12 12:18:43 // 123404
Nem emléxem én ilyenre...;)
Marklar1552012-03-12 12:14:51 // 123403
ááh.
Nemtom mit kell ezeken parázni.
volt olyan 8V TS amelyiken volt oljahűtő, volt amelyiken nem. Az 1,6/1,7 eseken Meg az 1,9Td-n nincs is műszer. Szerintem igazából csak egy tájékoztató extra a műszer mint mérvadó. Hidegen nem hajtjuk és kész. Télen 10-30' mire üzem meleg az olaj. Nyáron 5-10' is elég...
Ceki1552012-03-12 11:51:05 // 123402

ezt a manualban talaltam.ezek szerint jo az olajnyomasaod
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak