Fórum >> Típusok >> 156

GTPeti2009-02-09 21:25:28 // 88453
Vannak kollégák, akire már nem tartanak igényt az eddigi munkaadók (így visszajöttek a központba), mint a Bosch és Porsche. Ezért is koncentrálunk immáron saját termékek kifejlesztésére. (Konkrétan kettő ilyen hw-projekt van, ebből az egyik az én ötletem volt anno, az első héten.)
Poló2009-02-09 21:24:16 // 88452
A blokk aljához? Keresztülmenjen az olajteknőn vagy mi? :)))))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-09 21:21:53 // 88451
ott nincs válság? :D meg Ork támadás sem :(((
GTPeti2009-02-09 21:19:31 // 88450
Azt amit már régebben beígértem... Szépen módosítani a "riasztás" alsó határát.
(Most el vagyok havazva kicsit, nemtom mikor nézek bele az elektronikába. De nem tartok a megvalósíthatatlanságtól. Amúgy ma a 12.órámat nyomom.)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-09 21:16:35 // 88449
de nekem a gyári másolat nem jó mert olyat szeretnék ami jobban idomul a blokk aljához..
Poló2009-02-09 21:14:30 // 88448
Nekem Piri féle van, lassan 3 éve használom, semmi bajom vele. Ez nem rogyik meg, keményebb anyagból van. Karakotnak is ilyen van fent.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-09 21:06:12 // 88447
csak azért kérdem tőled mert át szeretném alakítani a hátsó lápát ledesre...no már most hogy ne jelezzen állandóan hogy ki van égve mit kell csinálni?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-09 21:04:30 // 88446
passz megkérdem tőle de nekem valami simulékony kell :)
GTPeti2009-02-09 21:02:48 // 88445
Ugyanúgy, mint a mi autónkban. Max a kiégés tényét megállapító elektronika nem a műszerfal alatt van, hanem közvetlenül a lámpatestben. És ez kapcsolódik a buszra több társával együtt. :)
Nem kell túlmisztifikálni a dolgot. A lényeg annyi, hogy egy olyan autóban, amiben CAN-busz van, jó eséllyel ilyesfajta felügyelettel párosul.
Maga a busz csak az információt továbbítja.
Poló2009-02-09 20:49:22 // 88444
Piri nem csinál?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-09 20:47:48 // 88443
Peti a canbus hogyan érzékeli hogy egy izzó ki van égve?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-09 20:46:00 // 88442
volt esetleg, 25ért van német fos...
Mike.2009-02-09 20:39:59 // 88441
Ez a súly dolog csak a te vesszőparipád, nekem nincs ezzel bajom. :-))
Na még a féklámpákkal nem volt gondom, remélem az hiba még elkerül.
GTPeti2009-02-09 20:26:59 // 88440
"Gondold el, ott van a tompított izzó, asszem 55W, ha azokra a drótokra rákötöd a helyzetjelző izzót, akkor is ugyanúgy fog világítani, mint az eredeti rendeltetési helyén, csak éppen a tompítottnak a kapcsolójával fogod felkapcsolni. Ugyanúgy 12V-ot kap."

Ez igaz.

"És a tompított izzó is ugyanúgy fog világítani a helyzetjelző drótjaira kötve, mintha a helyén lenne"

Ez pedig nem.
Mivel szegény vékonyka vezetékek nem bírnák kiszolgálni a 10x-es teljesítményű izzót, a biztosíték megakadályozná a vezetékek felmelegedését.
GTPeti2009-02-09 20:23:31 // 88439
Az sima és a H6-os izzó között nem csak teljesítményben van különbség, hanem abban is, hogy a H6, mint a neve mutatja halogén, vagyis tartósabb. Erre pedig van is szükség, hiszen eléggé el van dugva az izzó.

A kisebb áramfelvételért (- ami az azonos feszültség miatt kisebb teljesítményt is jelent -) azért nem panaszkodik az elktronika, mert ennyi tűrés bőven bele van kalkulálva. Érthető, hogy nem úgy van belőve, hogy 5,8Watt alatt már jelezzen, hanem kb. 3-nál. (Nem mértem ki, csak megérzés.)

Tehát: 5W-os izzót nyugodtan lehet használni (- bár a szimmetrikus "pöcökelrendezés" nem teljesen foglalatkompatibilis -), max gyakrabban kell cserélni.
GTPeti2009-02-09 20:16:52 // 88438
Van utángyártott is 15ért.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-09 20:13:57 // 88437
azt hittem súly problémáid vannak :DDD
nálam szerencsére jók az izzók max a jobb hátsó féklámpa szokott néha visszajelzni hogy kiégett aztán persze semmi baja
Mike.2009-02-09 20:11:25 // 88436
Én is állandóan izzó problémákkal küszködöm. Bár a xenon óta éppen azzal nincs baj, de szinte mindig van egy kiégett izzó a km óránál, középkonzolnál, rendszámtábla világításnál.
Zsolesz2009-02-09 19:35:41 // 88435
Kicseréltem a helyzetjelzőt ma. Megint a jobbos szállt el. Mikor bementem a boltba ismerőshöz és mondom izzó kellene már rutinból kérdezte H6? :))
Valahogy ismétlődnek a dolgok. Először a rendszámtábla világítás kezd el szarakszani, utána az izzitás visszajelzője, aztán kiég egy helyzetjelző. Vagy lehet sok filmet nézek és összeesküvés elméleteket gyártok....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-08 22:04:52 // 88434
a kipuffnál nem lóg inkább a szélén pedig fel van rögzítve normálisan ...és nem látszik hogy el lenne deformálódva...
Adrián2009-02-08 21:59:27 // 88433
Gondolom az új azért nincs kilágyulva! A kipuff hője b@ssza szét aztán meglóg kicsit középen és szaggatja le az állampógár! A felfogatási pontoknál nincs gond nem értem miért!;)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-08 21:56:06 // 88432
minek legyen kettő? máshogy is el tudok verni 44 rugót :D
Adrián2009-02-08 21:54:23 // 88431
Mé nem veszöl újat?;)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-08 21:53:02 // 88430
jövő 7en megyek a műanyagoshoz megkérdezni mennyiért gyártana le egy kartelvédőt ma voltam lemosatni az autót gépi mosóban és ropogott a védő ahogy hozzáért a sínhez :(((
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-08 21:50:13 // 88429
na látod ...egy vagyon és nem bírtak belerakni egy közel 6000k-val világító bizbasz helyzetjelzőt? :DDD
Adrián2009-02-08 21:49:09 // 88428
Főleg hogy a szetthez még hozzá jár a szintszabályzó meg a magasnyomású mosó !;)ez némileg kövérítene a számlán:DD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-08 21:47:01 // 88427
a komplett lámpamosó rendszert is el lehetne lökni 30-ért :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-08 21:46:25 // 88426
a helyedben kiszedném a gyári xenont eladnám a Polónak 160e-ért a kettőt (ha neki is facelift lenne) vennék 2db tikket + xenont az 40 ropi és maradna 120 rugód :DDD
Adrián2009-02-08 21:44:08 // 88425
elég tréé de ez van majd teszünk róla hogy ez ne igy legyen!;)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-08 21:43:12 // 88423
a gyári xenonosnak is sárga a helyzetjelzője? de tréééé :DDD
Adrián2009-02-08 21:41:45 // 88421
Jól beszélsz :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-08 21:40:43 // 88418
várunk még pár hónapot ha nem ég le az autód akkor kipróbáljuk :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-08 21:39:59 // 88417
jó estét mindekinet :D
Adrián2009-02-08 21:39:51 // 88416
Én is igy vagyok vele;) főleg hogy most már te 1 éve használod!
Liquid2009-02-08 21:32:41 // 88415
ebben biztosan van valami, de kizárt dolog, hogy 1W-nyi változás bármire is komoly hatással legyen
Adrián2009-02-08 21:27:43 // 88414
Ez rendben van ;) de te csak az elektromos feszültséget ( V ) veszed figyelembe 1 fogyasztónál de ott van az áramerősség is!;)aminek a mértékegysége Amper ugye:)! Általában a nagyobb áramerősség szokta kinyírni az izzókat!;) Ha 1 villamos rendszer 1 parméterét vátoztatod akkor az kihatással van a többire is, Itt tudatosn meg van választva a vezeték keresztmetszet ,hossz ,tápfesz ,áramerrősség erre kalkuláták ki a 6w os fogysztót majd az áramkört levédték 1 biztosítékkal!:)) Szerintem!;)
A" korszerűbb" canbus os autóknál a fedcomp. emeli is az áram erősséget és csökkenti is ha kell 1 kicsit ! Legalább is az okosoktól ezt hallottam!
Poló2009-02-08 21:00:17 // 88413
Szerintem a W-nak nincs köze a dologhoz, egy picit halványabban világít és kész. A V-nak van köze a dologhoz. Ezek ugye 12V-on (14,4V) üzemelnek. Akkor lenne gáz, ha egy olyan izzót tennél a helyére, ami 12V-nál alacsonyabb feszültségre van tervezve, na az hamar kipurcanna. Ami meg nagyobbra, mint 12V, az meg alig pislákolna. Gondold el, ott van a tompított izzó, asszem 55W, ha azokra a drótokra rákötöd a helyzetjelző izzót, akkor is ugyanúgy fog világítani, mint az eredeti rendeltetési helyén, csak éppen a tompítottnak a kapcsolójával fogod felkapcsolni. Ugyanúgy 12V-ot kap. És a tompított izzó is ugyanúgy fog világítani a helyzetjelző drótjaira kötve, mintha a helyén lenne. A lényeg, hogy ott is 12V-ot kap. A xenontól tekintsünk el, az nem 12V-ot kap, erre van a trafója. Nem vagyok villanyszerelő, de szerintem ez így van.
Liquid2009-02-08 20:58:40 // 88412
nálam kb. 1 éve megvan, ezalatt 10e km-t mentem vele, olyan kicsi az eltérés, hogy sztem nem számít. Persze nem vagyok szaki :)
Adrián2009-02-08 20:53:15 // 88411
Én nem a fényerejét kérdőjelezem meg hanem a tarósságát mert ugye nem ebbe rendszerbe illeszkedik!;) Ne érts félre én is ezen küzdök hogy találjak 1 et! Valószínű meg fogom próbálni az általad javasoltat! Talán majd GTPeti megmondja ő vágja ezt a témát hogy bírná -e ill.hogy meddig!;)
Liquid2009-02-08 20:40:29 // 88410
maximálisan nemérdekel :) jó esetben amúgy sem látszik a helyzetjelző fénye, és nagyon sólyomszemnek kellene lenni ahhoz hogy valaki megmondja, ez csak 5W nem 6W :)
Adrián2009-02-08 20:37:39 // 88409
Na ez jó hír de valmiért mégsem 5w os került bele gyárilag!;)
Liquid2009-02-08 20:33:17 // 88408
nem jelez vissza, ennyire nem érzékeny a comp.
Adrián2009-02-08 20:00:16 // 88407
Nem 6W os kell a tiédbe?ez csak 5W os nem jelez vissza mintha ki lenne égve?
Trombozis2009-02-08 18:26:17 // 88406
Én is most rendeltem ezt. :-)
Liquid2009-02-08 16:35:29 // 88405
igazán nincs mit :)
Gábor802009-02-08 16:07:53 // 88404
Hú, ez aztán nagyon gyors volt! :)))
Köszönöm szépen!! Erre gondoltam! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak