Fórum >> Típusok >> 156

B.László2013-11-21 21:23:01 // 142403
:DD én csak a tapasztalatomat írtam az 1.6 ról :D
GTPeti2013-11-21 21:18:59 // 142402
Bakker azt az egyetlen mondatot csak egy halk megjegyzésnek szántam ("Kieg. 2."), nem igazán egy ilyen flame volt a cél. :(((
B.László2013-11-21 20:58:37 // 142401
Fateromnak 1.6 van nekem meg 2.4 :)
Az 1.6 ot is hajtottam és jó szép de mikor a klímát bekapcsoltam és elkellet indulni hát halál volt számomra gyenge ebbe a kaszniba előzésnél nyáron mikor utaztam jómagam és 3 csepp lányka utazott velem előzésnél a klímát ki kellett kapcsolnom mert végeláthatatlan volt 1 kamion előzése, persze arról nem is beszélve h volt olyan időszak mikor városban 13 l normális használat mellett és volt mikor ugyan ez 7 l volt ugyan olyan igénybevétellel.
Mindez a probléma megszűnt a 2.4 el még rossz lmm is bármilyen vezetés mellett 7 l többet sehogy sem tudok megetetni vele mellette úgy megy mint a bolond és az 5 hengernek is gyönyörű a hanga :))
Nem bántam meg h 2.4 et vettem :)
Gelo2013-11-21 20:57:03 // 142400
Atya úr isten, van ott gomb?!?!? :D na jó, elmegyek aludni...
Köszönöm a gyors választ!
Rizzo2013-11-21 20:54:07 // 142399
Nyomkodd az indexkar végén a gombot .Ha hosszan nyomod nullázza az értékeket ,röviden nyomva váltogat.
Gelo2013-11-21 20:45:27 // 142398
Sziasztok!
Lenne egy eléggé noob kérdésem... Mikor megvettem az autót, már rossz volt az infocenter, és vettem bele másikat, de menet közben csak a dátumot és a külső hőmérsékletet látom, hogy lehet átállítani pl az átlagfogyasztás mutatására?
mreni2013-11-21 20:01:59 // 142397
Nekem sincs,még csak barátnőm,(lassan 5éves :D),de Ő is napi szinten használja a Marea-t és nem egy 1.6-os kategória,hangyaf@sznyival jobban megy,még sincs soha gond vele,ez nem azon múlik milyen erős a gép :D
mreni2013-11-21 19:59:27 // 142396
Teljes mértékben egyetértek,annyival azért kiegészíteném,hogy hasonlóan a futóműhöz a motornál is jóval igénytelenebb a marea mint a 156...
Ha váltani akar mindenképp jtd-t javasolnék.
GTPeti2013-11-21 19:23:46 // 142395
Mondom, teljesen más irányba megy a téma, mint amit mondani akartam.
Igen, tudom, hogy 90/130 a megengedett és ez egyhattal is remekül tartható.
Egyszerűen arra céloztam, hogy minimálisan több fogyasztásért cserébe egy 1.8/2.0 valószínűleg jóval élvezetesebb autó. És használtan minimális volt a különbség árban. Más szavakkal az "egyhat benzines" az tipikusan egy VW-konszern standardmotor. (Tudom, TwinSpark és Alfa-hang, stb. nélkül.)
Egyébként minden leírt dologgal egyetértek.
Hakesh2013-11-21 19:19:10 // 142394
Ehhez csak annyit tennék hozzá (mint 1.6 tulaj :) ), hogy ezzel a köbcentivel is gyönyörűen tudok autózni, előzni, mindent tud, amit tudni kell...
Párommal olvastuk épp a topikot, erre megkérdezte: "azért ők tudják ugye, hogy csak 90-es lehet országúton menni?" :D
A lényeg, hogy én is odalépek neki, ha a szakasz engedi, de arra, hogy az előtted 80-al száguldozó kamionokat, autósokat előzd, tökéletesen elég a 120 ló... Persze ez is olyan kérdés, hogy ki mire használja az autóját, országúti versenyekre, instant gyorsulásokra biztos nem vállalkoznék vele... De ha 2.0-ás lenne az autóm, szerintem akkor sem...
theBanyai2013-11-21 18:54:19 // 142392
Konkrétan nem találtam erre információt, közben a unix szerint megegyezik a kerékagy is, nem csak az abs jeladó, akkor gondolom a csonkállvány is marad ugyan az!
Piritu - 1.000.0002013-11-21 18:47:11 // 142390
A mocskos anyagiak miatt :-(
Meg azért is mert nem volt szívó benzines belőle. (Ha az 1,8TBi-ből betették volna a 235 lovas verziót, akkor megkockáztattam volna, de nem tették.)
theBanyai2013-11-21 18:44:02 // 142389
Valaki erre?
GTPeti2013-11-21 18:38:17 // 142388
Hogyhogy nem benzines 159-et vettél akkor, ha ennyivel jobb volt egy egyhatos egy 16V-s JTD-nél?
Piritu - 1.000.0002013-11-21 18:31:40 // 142387
Pontosan annyi az értelme, amennyivel olcsóbbá (elérhetővé) tette a 156-ot. 1,6-tól erősen ugranak/ugrottak az árak. Anno, ha nem lett volna 1,6 sose lett volna 147-em, mert az már a rárakódó terhek miatt túl (aránytalanul) drága volt.
Megkerestem a 2001-es 156 árakat:
1,6TS Progr. - 5.185.000 Ft
1,8TS Progr. - 6.415.000 Ft
Több, mint egy milla a különbség.
Minden autót újonnan vesz meg valaki. Ha nem lenne 1,6TS, kb. fele ennyi Alfa tulaj lehetne.
Személy szerint örülök, hogy volt/van 1,6TS és sokkal szívesebben emlékszem vissza a megtett km-ekre, mint bármelyik kormoséra.
gecsa2013-11-21 17:32:12 // 142386
igazából az a gáz, amikor ezeket a cuccokaz valaki kedvezmény nélkül veszi meg...
swan2013-11-21 17:17:23 // 142385
Így értve sanszos h igazad van
gecsa2013-11-21 17:08:09 // 142384
nem arra gondoltam, csak a sima utángyártottra, amit én írtam az meg gyári, nem gyári beszállítói.
swan2013-11-21 17:04:52 // 142383
Az világos h parasztvakítások ezek a nagy kedvezmények. Azért írtam kollégának, hogy ne a listaáron számoljon a barátja ha erre adja a fejét.

Az meg h utángyártott az már más kérdés. Gondolom hamisítottra gondoltál.Mert józan paraszti ésszel úgy gondolom szinte minden utángyártot ami nem egyezik meg a gyárban beépített márkával páne nem készül azonos szerszámmal és anyagból. Ez meg ugye még nem feltétlenül jelenti azt h rosszabb. Az h hamisítvány az már szinte biztos h rosszab minőségű. De bevallom ha csak nem gagyi a hamisítvány nem merném 100%-ra mondani egy skf csomagolt, matricázott, emblémázott amúgy igényesen kinéző feszítőre vagy pumpára h hamisítvány e vagy sem.
GTPeti2013-11-21 15:52:21 // 142382
Piritu, rossz irányba megyünk.
Arra céloztam, hogy mi az értelme a többivel (pl. 1.8-cal) szemben. Kb. ugyanannyi fogyasztás és legalább 10 alatti gyorsulás. Így értettem. Az világos, hogy városban szüttyögni egy egyhattal is remekül lehet. De hamár Alfa és 156, akkor hagy ne egyhat legyen.
Piritu - 1.000.0002013-11-21 15:44:45 // 142381
"Kieg. 2: Továbbra sem értem mi az értelme egy egyhatos 156-nak."
Ki kellene próbálni és meglepődnél.
Nekem 1,6TS-el volt 146-om, 147-em és 156-om is. A három 1,6-al mentem összesen kb.363.500 km-t, ami alapján bátran állítom, nincs semmi gond vele. Nem Forma-1, de jókat lehetett kocsikázni velük, akár hosszú távon is. Ráadásul még mindig fürgébbek, mint a többi 1,6 volt anno. (Jó, azért van pár kivétel.)
Mattyancs2013-11-21 15:41:59 // 142380
Érdekelhet valakit elején sérült (minimálisan) 156 SW 1,9 JTD, 2003-as, bőrös?
GTPeti2013-11-21 15:38:50 // 142379
"Látom nincs feleséged akinek netán még jogsija és Alfája is van:))"
Ezt jól látod. Egész jó érv amit írsz. :)
Tuningman2013-11-21 15:17:57 // 142378
"Továbbra sem értem mi az értelme egy egyhatos 156-nak."

Látom nincs feleséged akinek netán még jogsija és Alfája is van:))
Nekem van és amíg egy vacak clioval szambázott az utakon, mindíg frászba voltam.
Amióta megvan neki az 1.6 TS, nincs gond, biztonságos és megfelelően lassú:)
Azért szokott mesélni 160-as versenyekről az 1-es úton:)
Persze ezt tőlem tanulta el de én ezt a V6-al szoktam, valahogy ezt mindig elfelejti:(
dev1662013-11-21 15:13:01 // 142377
Ismeri valaki ezt a példányt?
Trombozis2013-11-21 12:09:47 // 142376
:-o aranyos számok. :-)
Attika012013-11-21 11:59:24 // 142375
Nekem most volt futómű "felújításom" Bontott alkatrész is volt benne. Beállítással együtt 91 000 Ft-ba került. Évi 40-50 000 Km-t járok az autóval. Hasonlítási alap a marishoz. :)
Hardy2013-11-21 11:19:07 // 142374
Hat jól lehúzták az árakkal. Ez a kedvezmény egy nagy vakitas nem mindegy miből kapod. Lehet valahol olcsóbb kedvezmény nélkül mint máshol kedvezménnyel mint ahogy az elő példa mutatja.
gecsa2013-11-21 10:51:40 // 142373
1.6ts esetén:
gyári vezérlésmódosító ~45eft mindenféle kedvezmény nélkül.. :)

gyári vezérlés szett pumpa nélkül ~25eft mindenféle kedvezmény nélkül... :)


lehet, hogy a bárdi/unix esetében jól hangzik a 30-40%-os kedvezmény, de szerintem csupa utángyártott alkatrészt kaptál a pénzedért..
gecsa2013-11-21 10:17:13 // 142372
George-nak akad mariska is, meg 56 is.. szerintem így összehasonlítási alapja is.. meg mreni is ebben a helyzetben van.. ;)

mi értelme egy 1.6 56nak? sokat eszik, de legalább nem megy.. (bocs, de ez az igazság) nomeg, hogy egy kicsit meginduljon, pörgetni kell, ezért szerintem elég nehéz lesz találni belőle egy normális állapotút.. talán lehetetlen is..

ha benzines, akkor 1.8ts talán a legjobb választás.. vagy a v6, de az már más kategória.
GTPeti2013-11-21 09:52:03 // 142371
Kiegészítés az előző hsz.-hez: A Marea futóműve faék egyszerűségű a 156-éhoz képest. Utóbbi tele van lengőkarokkal, amiket bizony néha cserélni kell. Főleg elöl... Márpedig alkatrészárban legalább 80eFt a normális cucc előre.
Ha nem pénzes a barátod, akkor szerintem inkább élvezze a Mareát. (Nekem is van egy ilyen barátom, mondjuk neki eszébe sem jut a csere gondolata, annyira remek és igénytelen autó a Maris.)
Kieg. 2: Továbbra sem értem mi az értelme egy egyhatos 156-nak.
swan2013-11-21 09:18:43 // 142370
1 hónapj vettem 1,6TS-t. Most álltam neki én is mindent cserélni amit kell. Fiathoz viszonyítva biztos többre számítson, nekem is volt /van pár fiatom és alfám is de a 156 veri őket alaktrészben.
Amit cseréltem: Teljes vezérlés (szíj, feszítő, pumpa), vezérlésmódosító, hosszbordásszíj feszítővel, gyertyák, olaj (selénia 20k) szürővel, levegőszürő, pollenszűrő és meg volt egy szelepfedéltömítés, Ennek az alkatrészára volt 116eFt. Mégpedig úgy, hogy ezen erősen van kedvezmény. Egyik alkatrészt sem listaáron vettem hanem 30-40%-os kedvezménnyel. A vezmódosító maga húzos 70-75eFt között árulják nekem 40eFt-t sikerült szereznem lehet valaki tud olcsóbbat de igy se úgy se kevés. A gyertyák szintén 17eFt /8db kedvezménnyel. Ezek egy fiat esetében vagy nincsenek vagy messze nem ennyi.
Remélem nem sikerült nagyon elvenni barátod kedvét :)
theBanyai2013-11-20 21:30:27 // 142369
Csonkállvány kerékcsapággyal, és ABS jeladóval kompatibilis a 2,0TS és a 2,4JTD?
A jeladó nál néztem, unix hozza minden típushoz, csak jobb-bal között van különbség!
fony722013-11-20 21:26:20 // 142368
Nekem a Lybrán volt anno hasonló élményem, ott mondjuk a jobb hátsó ajtó fölött jelent meg egy folt a tetőkárpiton nagy zuhé esetén. Nekem a tetőcsomagtartó egyik talp felfogatásánál csordogált be akkor. Volt alatta gumi tömítés de meg volt repedve és szépen, komótosan szállította befele a vizet. Ráadásul az alatta futó tető merevítő elvezette hátra, ezért ott nedvesedett. Szilikonal megoldottam. Szerintem less be a kárpit alá, próbáld megtalálni honnan jut oda a víz, mert nem biztos, hogy az ázás helyén van a bibi.
ystuc2013-11-20 20:49:58 // 142367
Természetesen. Én is végigjártam évekkel ezelőtt, nekem pozitív tapasztalatom van.
A volt 146-osom blogjában a 3. oldalon alulról a második bejegyzésnél indul a dolog, és feljebb folytatódik, majd később le is záródik a történet.
(Bocsi, linkelni most nem tudok)
gecsa2013-11-20 20:22:08 // 142366
amennyiben betartotta a sebességhatárt.. különben nem lesz kártérítés, csak bírság..

Dömpi blogja a témában
ystuc2013-11-20 20:12:11 // 142365
Segíteni nem tudok, de ha úthiba miatt történt, akkor bizony helyszínelést kellett volna kérni és az útkezelőn behajtani a kárt!
Trombozis2013-11-20 19:53:28 // 142364
Én meg olyat szeretnék, ami takarja a pótkereket. Mi annak a neve? Az enyém is szétázott, mert kiömlött valami anno a csomagtartóban.
Kazes☻2013-11-20 19:35:25 // 142363
Ciao Cartársak!

Egy ismerősöm gondolkodik (erőteljesen ) Mareája, 156-osra való cserélésén. A kiszemelt verda 1.6 Ts, és érdeklődne, hogy pl. a Mareához képest milyen a fenntartási költségvonzata? Konkrétabban pl. (amit fel tett nekem, mint kérdést) vezérlés csere!

Természetesen invitáltam ide az oldalra, lehet, hogy most is épp itt olvasgat.

Segítségeteket előre is köszönöm, az Ő nevében is! :)
Hardy2013-11-20 18:37:44 // 142362
Vedd ki a kárpitot fogj egy slagot és állj neki folyatni a vizet a perem külső felén, így meglátod hol folyik be a víz.
Hakesh2013-11-20 18:32:36 // 142361
Ide is beírom:
Urak!
Pár napja az egész napos eső után észrevettem, hogy beázik a csomagtartóm (156-osról beszélünk). A beázás pontos helye, a csomagtér jobb oldalánál, fent történhet, ott, ahol a teleszkóp "sín" fekszik. Legalábbis ott éreztem vizesnek a kárpitot.
Újra is húztam az imbuszokat a sínen, hátha...
A mai (éjjeli) esőzés után újra vizes volt a kárpit, sőt, a biztonság kedvéért alá rakott törülköző is nedves volt, szóval nem csak apró szivárgásról lehet szó...
Valaki járt már ebben a cipőben? Hol kezdjek kutakodni, vannak-e tipikus pontok ilyen estre? Mert ha könnyen orvosolható a probléma, akkor nem megyek szakihoz...
Előre is köszi!

Közben kutattam egy képet a neten, hogy tudjam jelölni a kritikus területet.
PistaFR2013-11-20 18:28:39 // 142360
Olvasáshoz nem kell torque pro, a free is elég (google play-ből ingyen letölthető). Asszem még törölni is tudja a hibakódot, nem csak olvasni. Bluetoothos ELM327-el jól működik, nekem a kék-narancs matricás van ebay-ről, de gondolom a többivel is jó. Eddig a sajátomat, és két 2000-2001 körüli Opel Corsát olvastam vele, nem volt gond.
Karyka2013-11-20 18:20:16 // 142359
Ciao nektek ..állati nagy gondban vagyok ... vasárnap este szétcsaptam az olajteknőmet az 52 es úton hazafele tartva ..a 6,5 liter Mobil 1 pillanat alatt távozott :-( a kartert sikerült megheggülni de az olajnívó jelzőm is elszállt ...nem tudnátok segíteni egy ilyen kütyüvel .. ????? mert nagyon kellene a járgányom ,nincs mivel menjek melózni ,hétvégéig itt van a húgom Focusa ..de utána gyak a gyalog marad :-( ... segítségeteket előre is köszi ...
indi692013-11-20 15:30:28 // 142357
nekem tetszik ez így, laptopom meg nincsen. 1998 kiadású autóhoz milyen kábel vagy kütyü kell?
Roll19832013-11-20 15:06:43 // 142356
Nekem bluetooth-os cuccom van hozza. Blogomban megtalalod.
gecsa2013-11-20 14:50:56 // 142355
a legjobban egy laptoppal, kábellel és a multiecuscan nevű programmal jársz... kábel kb 2-3eft ebay-vatera, stb..

esetleg GTPeti blogjában találsz infót..
indi692013-11-20 13:24:04 // 142354
köszi. kell a kütyü is vagy elég egy kábel? és vajon milyen, meg hol lehet venni? 98-as alu szelepfedeles az autó
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak