indításkor ha megfigyeled kis ideig (főleg ha hideg van) szinte minden autónál égve marad picit az olajnyomás visszajelező,épp azért mert a motor már beindult ugyan,de az olajnyomás még nem érte el a minimumot.(sűrű olaj miatt)
Nekem is csinálta reggel a marea,indítás után kb 1 másodpercig égve maradt az olajnyomás visszajelző(-9 volt reggel),szóval az amúgy is aktuális olajcserénél 0w-t kap télre :)
mreni2013-11-28 10:25:53 // 142540
kazsmandi2013-11-28 10:13:49 // 142539
Valóban, de úgy gondolom, hogy életszerűtlen hogy csak egy mp-re írja ki, hogy alacsony az olajnyomás, szerintem azt folyamatosan jelezné.. Emiatt gondoltam, hogy az olajszintre gondolhatott.. Persze lehet tévedek..
mreni2013-11-28 09:56:06 // 142538
de Ő nem az olajszintre panaszkodik,hanem az olajnyomásra,nem mindegy
kazsmandi2013-11-28 09:52:07 // 142537
ugyanez a véleményem. A fedélzeti comp kijelőjére - hülyén hangzik - nem ildomos mindig hagyatkozni. Ha a gyújtás ráadásakor jelzi a fedcomp, hogy nincs olajszint, indítsd el kb 3 mp-re állítsd le és utánna látni fogod, hogy rendben van az olajszint. Ellenkező esetben nézd meg a nivópálcán az olajszintet.. Alacsony, de még a minimum szint felett levő olajszintnél nálam gyakrabban irogatja ki, de fizikailag sosem volt még bajom az olajszinttel..
mreni2013-11-28 09:50:11 // 142536
Először nézzetek olajszintet pálcán,ha ez jó mérni kell olajnyomást hidegen melegen alapjáraton fordulaton,aztán ha ez sem hoz eredményt,akkor cseréld le megint az olajat és a szűrőt és Szerintem ne Seleniat önts bele most ;) (Mobil1,Liqui Moly,Xado)
Azt jobb ha nem tudod meg soha,hogy ilyen a csapágyas motor,eddig én 1db hajtókarcsapágyas Jtd-vel találkoztam,de az is "csak" azért esett szét mert kb 2 liter olaj volt a karterben.
Azt jobb ha nem tudod meg soha,hogy ilyen a csapágyas motor,eddig én 1db hajtókarcsapágyas Jtd-vel találkoztam,de az is "csak" azért esett szét mert kb 2 liter olaj volt a karterben.
GTPeti2013-11-27 22:48:01 // 142535
Arra gondol, hogy ha nincs rendes olajnyomás, annak AZONNAL utána kell járni. Amíg nincs meg az oka, addig nem szabad használni az autót. A legegyszerűbb hibalehetőség, hogy nincs elég olaj az autóban... Ha mégis használod (többek között) azt kockáztatod, hogy csapágyas lesz a motorod... Az 1mp az túl sok ui.
Danijb2013-11-27 22:42:19 // 142534
Mi az, hogy csapágyas?
Most volt kb 4000 km ez előtt cserélve a kötelező!
Most volt kb 4000 km ez előtt cserélve a kötelező!
PistaFR2013-11-27 22:41:17 // 142533
A fedélzeti nekem össze-vissza mutat. Az átlag -2 vonás, de van hogy csak -1, nagyon néha max, és asszem egyszer volt nekem is hibajelzés, de csak a fedélzeti írta ki, a dzsinnlakás nem jelzett.
Ferke2013-11-27 21:36:33 // 142532
Nade bakker, nincs olajnyomásod, és nem mész előre megnézni a pálcát???:))
Ferke2013-11-27 21:35:44 // 142531
Hát az remek...csak meglesz lassan az első csapágyas jtd...új olaj, olajszűrő, előtte öblítsétek ki a motort....
Danijb2013-11-27 21:03:14 // 142530
A fedélzeti szerint max
Danijb2013-11-27 21:02:48 // 142529
A gyári ajánlott, Selénia
mreni2013-11-27 12:09:53 // 142527
Hali!
Milyen olaj van benne?
Milyen olaj van benne?
Attika012013-11-27 09:47:18 // 142526
Sziasztok. Tegnap előtt már kérdeztem, nekifutok mégegyszer. Mennyinek kell lenni a töltőnyomásnak 1.9 jtd-nek, 8-szelepes?
Danijb2013-11-27 09:16:23 // 142525
Sziasztok!
Most hogy ilyen hidegek vannak a harmadik reggel írja ki a gép )(1,9jtd) egy másodpercre, hogy alacsony olaj nyomás!
Szerintetek?
Köszönöm
Most hogy ilyen hidegek vannak a harmadik reggel írja ki a gép )(1,9jtd) egy másodpercre, hogy alacsony olaj nyomás!
Szerintetek?
Köszönöm
Zozoeusz2013-11-26 21:01:01 // 142524
Hát köszi :D De nekem már úgy kb nyár vége óta így van csak elvoltam vele mert mindig más volt soron, az autón és ez maradt utoljára, de nekem sajnos nem csak télen van így :/
GTPeti2013-11-26 20:56:16 // 142523
Örülök, köszönöm. Még sok jó és tartalmas blog van szerencsére. (Ezekről is kéne írni egy posztot. :)
A főtengely-jeladót azért célszerű cserélni, mert az gyak. menetrendszerűen elromlik kb. 10 éves korban. Egyszerű játék és nem drága.
A főtengely-jeladót azért célszerű cserélni, mert az gyak. menetrendszerűen elromlik kb. 10 éves korban. Egyszerű játék és nem drága.
thealfa1562013-11-26 20:54:34 // 142522
miért kellett volna?
Attika012013-11-26 20:51:56 // 142521
98-as az autód, akkor ecu is kellet volna nem? Csak kérdezem :)
thealfa1562013-11-26 20:48:35 // 142520
az Alfám 98-as de 2001-es motor van benne...éshát most derülnek ki olyan dolgok, hogy elég nagy gányolást csinálhattak ezek az "autószerelők"... nem lehet, hogy csak nem jól kötöttek valamit össze mikor kicserélték a motort??? hátha a főtengely jeladók nem működnek... attól normálisan járhat a motor? mondjuk teljesítményvesztést nem észleltem mert ugyanúgy megy mint mikor hozzám került...de lehet h tudna többet is...olvastam a blogod, nagyon érdekes és tetszik azthiszem esténként elalvás előtt ezt fogom olvasgatni :)))
B.László2013-11-26 19:29:08 // 142519
Nekem is fogy a hűtővizem csak kérdés h hova mert folyás nincs alatta semmi.. nekem a p0235-ös hibát dobja ki ami 1 befecskendező lámpa megmutatása is kísér , de szerintem nekem a fog eltérés lehet a gondja de érdekes h még csak most kezdi észrevenni kb 300 km után de ez majd jövhéten kiderül mert megy szakiszoh átnézésre mert a teljesítmény vesztés zavaró , de nem is az h nem megy jól a kocsi hanem az zavaró h tudom h jobban kell mennie és nem megy :D
B.László2013-11-26 19:24:58 // 142518
Nekünk a ts nél volt télen h ha kipörgött valamelyik kerék akkor (ABS) és a kézifék lámpa felvillant és ki is kapcsolt volt ABS nincs ABS nem tudom mi lehet de csak télen csinálja biztos nem szimpi a gazdi .. :D
GTPeti2013-11-26 19:05:50 // 142517
No... hát első körben egy főtengely-jeladót cserélj. Abból baj nem lehet. Oszt a többit maj' meglátod. (Race-letek a 156 blogjában.)
thealfa1562013-11-26 18:57:41 // 142516
pls HELP!!!
mostvoltam hibakód olvasgatáson...lamdaszondát, alsó felső holtponti jeladót kiadta hibának, a jeladók miatt el se kéne indulnia, nem??? Lambdaszonda bese volt kötve(így vettem:S:S:S) visszakötöttük aztmár nem dobta vissza újra hibának...de a másik kettőt törlés után megint...problémám a következő volt, ha kis ideje állt, indítás után ledadogott és nem akart gyorsulni...most viszont azt vettem észre, hogy elfogy a hűtővizem is...ez nem egy túl jó nap, úgyis mondhatnám, hogy elb*szott egy nap... :'( :'( :'( tapasztaltatok már ilyet?
mostvoltam hibakód olvasgatáson...lamdaszondát, alsó felső holtponti jeladót kiadta hibának, a jeladók miatt el se kéne indulnia, nem??? Lambdaszonda bese volt kötve(így vettem:S:S:S) visszakötöttük aztmár nem dobta vissza újra hibának...de a másik kettőt törlés után megint...problémám a következő volt, ha kis ideje állt, indítás után ledadogott és nem akart gyorsulni...most viszont azt vettem észre, hogy elfogy a hűtővizem is...ez nem egy túl jó nap, úgyis mondhatnám, hogy elb*szott egy nap... :'( :'( :'( tapasztaltatok már ilyet?
Zozoeusz2013-11-26 16:24:25 // 142515
Zozoeusz2013-11-26 15:36:25 // 142514
Sziasztok !
Segítségeteket kérném! A helyzet a következő már egy ideje ég nekem az ABS és (!) jeleim a műszerfalon. Olvasgattam nagyon sokat utána mi hogy merre, azt írták hogy ez az EBD error-nak a jele ( ez a kettő egyszerre ). Elvileg az autóm elektronikailag hibátlan.
De mivel ugye folyton ég ez a két jel és természetesen ABS-em meg nincs, így a tél közeledtével elég zavaró lett :)
-A hiba jelek elaludnak egy időre, ha kitörlöm őket az ecu-ból van hogy pár kilométerre eltűnnek van hogy elég pár métert gurulni, és ugyan úgy felvillannak.
( Természetesen az ecu "Szeleprelé GENERIC 20", illetve nem mindig néha "Vezérléshiba"-val is dob hiba kódot. )
-Aztán megnéztem a jeladókat azok elvileg a kerekek sebességét is mérik, ezek biztosan jók már egyszer megnézegettük őket, és mellékesen egyformán mérik a sebességet szóval jók.
-Amire felfigyeltem hogy az ABS pumpára azt irja inaktív, ( FIATECUSCAN program)
-Sok helyen olvastam hogy a döglődő akkumulátor is okozhat ilyen, ezeket a hiba jeleket. Igaz az akksi nem túl fiatal de pöcre beindul a kocsi és 12.5V megvan, szóval nem gondolnám hogy azzal lenne a probléma.
-Olvastam azt is hogy az akksi "+" felölö oldalán lévő biztosítékok közül kiéghetett valamelyik, megnéztem egy sincs kiégve !
-Illetve az "+" felöli doboz kicsit korrodálhat ezért takarítsuk meg, volt akinek ez megoldotta volt akinek nem.
Most jelenleg feltettem töltőre az akksit, majd kitörlöm az ecuból a hiba jelentéseket, illetve kontakt sprével kicsit megtakarítgatom az akksi sarujait.
Vettem DOT4 fékolajat is mert kicsit a maximum alatt van, tudom hogy ez elvileg nem gond, de hátha segít valamit, vagy legalább arra rájönni hogy valamelyik féknyereggel lehete gond? De teszem hozzá a fékeim jók nincsenek szarrá kopva.
Ami a legérdekesebb a számomra a hiba jelek eltünnek ha az autó meredeken áll meg, állítom le. Ha az orra magasabban van pár centivel a hátuljánál akkor a hiba jelek kialudnak! 5-ből 4x produkált ilyet.
Szerelőnél még azért nem volt mert az nem ért még rá, szóval így gondoltam megteszem amit én tudok, ha nem sikerül akkor majd "egyszer" a szerelő hátha ki tudja majd találni.
Aki már találkozott hasonló dologgal vagy bármilyen plusz ötlete van esetleg ami segíthet, azokat az ötleteket nagyon szívesen fogadnám! :)
Előre is köszönöm a segítségeket !
Segítségeteket kérném! A helyzet a következő már egy ideje ég nekem az ABS és (!) jeleim a műszerfalon. Olvasgattam nagyon sokat utána mi hogy merre, azt írták hogy ez az EBD error-nak a jele ( ez a kettő egyszerre ). Elvileg az autóm elektronikailag hibátlan.
De mivel ugye folyton ég ez a két jel és természetesen ABS-em meg nincs, így a tél közeledtével elég zavaró lett :)
-A hiba jelek elaludnak egy időre, ha kitörlöm őket az ecu-ból van hogy pár kilométerre eltűnnek van hogy elég pár métert gurulni, és ugyan úgy felvillannak.
( Természetesen az ecu "Szeleprelé GENERIC 20", illetve nem mindig néha "Vezérléshiba"-val is dob hiba kódot. )
-Aztán megnéztem a jeladókat azok elvileg a kerekek sebességét is mérik, ezek biztosan jók már egyszer megnézegettük őket, és mellékesen egyformán mérik a sebességet szóval jók.
-Amire felfigyeltem hogy az ABS pumpára azt irja inaktív, ( FIATECUSCAN program)
-Sok helyen olvastam hogy a döglődő akkumulátor is okozhat ilyen, ezeket a hiba jeleket. Igaz az akksi nem túl fiatal de pöcre beindul a kocsi és 12.5V megvan, szóval nem gondolnám hogy azzal lenne a probléma.
-Olvastam azt is hogy az akksi "+" felölö oldalán lévő biztosítékok közül kiéghetett valamelyik, megnéztem egy sincs kiégve !
-Illetve az "+" felöli doboz kicsit korrodálhat ezért takarítsuk meg, volt akinek ez megoldotta volt akinek nem.
Most jelenleg feltettem töltőre az akksit, majd kitörlöm az ecuból a hiba jelentéseket, illetve kontakt sprével kicsit megtakarítgatom az akksi sarujait.
Vettem DOT4 fékolajat is mert kicsit a maximum alatt van, tudom hogy ez elvileg nem gond, de hátha segít valamit, vagy legalább arra rájönni hogy valamelyik féknyereggel lehete gond? De teszem hozzá a fékeim jók nincsenek szarrá kopva.
Ami a legérdekesebb a számomra a hiba jelek eltünnek ha az autó meredeken áll meg, állítom le. Ha az orra magasabban van pár centivel a hátuljánál akkor a hiba jelek kialudnak! 5-ből 4x produkált ilyet.
Szerelőnél még azért nem volt mert az nem ért még rá, szóval így gondoltam megteszem amit én tudok, ha nem sikerül akkor majd "egyszer" a szerelő hátha ki tudja majd találni.
Aki már találkozott hasonló dologgal vagy bármilyen plusz ötlete van esetleg ami segíthet, azokat az ötleteket nagyon szívesen fogadnám! :)
Előre is köszönöm a segítségeket !
Jack2013-11-26 14:42:19 // 142513
Így bizony!;) és egyik sem ér bele 225/45-tel, ültetve sem.
piciny772013-11-26 05:36:17 // 142511
Csörgő Autószerviz Várpalota
Igy keresd :-)
Igy keresd :-)
Béla2013-11-26 01:09:21 // 142510
Szia! Tudnál valami elérhetőséget adni? Hol találom? Egyébként a hengerfejet is ott csinálták.
vespa verde2013-11-26 00:55:13 // 142509
Szia, Fehérvártól Várpalota már csak egy ugrás :)
Kérdezd meg Csörit ránézne-e.
Kérdezd meg Csörit ránézne-e.
Béla2013-11-26 00:25:11 // 142508
Sziasztok! Van egy kis problémám. A vasam vezérműszíja elhagyta magát és a szelepek összekuszálódtak. Hengerfejet feljavíttattam és összeraktuk a gépet. Az előző vezérműszíjcserénél feljelölt jelekre tettük a szíjat és persze figyeltünk mindenre, de sajnos alapjáraton kicsit beráz a motor. 1300-nál kisimul a járása. (Balansz szíj a gyári jelekre rakva) Kicsit finomítani kellene rajta, de sajnos nincs vezérmű beállító célszerszerszámom. Esetleg tudna valaki segíteni Fehérváron ki tudná beállítani?
Attika012013-11-25 22:21:02 // 142507
Mennyinek kell lenni a töltőnyomásnak 1.9 jtd-nek, 8-szelepes?
Trombozis2013-11-25 21:51:57 // 142506
Nekem is van ilyen és az se tákolmány!
Piritu - 1.000.0002013-11-25 21:47:28 // 142505
Zotyy1562013-11-25 21:43:35 // 142504
Nos holnap csinálok képet róla,akkor majd megtudjátok mondani mi az! :)