Fórum >> Típusok >> 156

GEORGE2011-04-29 20:47:46 // 120040
240e és eredeti a kuplung ( 2,4 jtd 20V )
Dévid2011-04-29 19:49:26 // 120039
Ezért nem veszek több 156-ot, ha ezt egyszer eladom. :D
Kócosw2011-04-29 19:48:04 // 120038
nemtom :DD
Dévid2011-04-29 19:46:37 // 120037
Add el, annyiért kapsz már 2.4 20V kormost is, abban csak 200.000 km-enként turbót kell cserélni, meg 120.000-nél kuplungot. Még a fogyasztása is jobb, és klasszisokkal jobban megy. Persze fordulaton nem üvölt, mint egy benzines. :)
Qubi2011-04-29 16:31:52 // 120036
Skacok valaki tud Tutela GI/A szervó olajat? Megy haza egy barátom és elhozná nekem Dániába... Budapest környéke érdekelne:) Köszi előre is
Frank156Rosso2011-04-29 11:58:53 // 120035
Igen, akkor sikerült pont rosszul értelmeznem válaszod :) De most már megvan :)
Ferke2011-04-29 09:55:02 // 120034
Nekem fékezésnél valami "gurul" hátul egy 20-30 centit, gázadásnál meg visszagurul....na, ez mi a xar lehet?!?!:)))
Ferke2011-04-29 09:53:41 // 120033
Pont félreértettél, ha senkinek nem kell a bontóból a jtd motor, az nem azért van, mert xar, hanem mert nem romlik el az autóban:)
Én a jtd-vel ennyit sem foglalkozok, mint Te anno a carismaval, a cosmoblu géptető 2 havonta volt felnyitva, amikor ablakmosót töltök bele:))
Persze most a ts-esek mindjárt letámadnak, tehát hozzátenném, hogy ha a ts rendbe van rakva, akkor egyébként azzal sem kell foglalkozni, vagy legalábbis nem hinném, hogy többet kéne, mint a carismaval.
Elég sokat számít, hogy előtted ki hajtotta, és mennyire foglalkozott vele.
Szerintem márkától függetlenül is bele lehet nyúlni egy nem annyira jó darabba, amire aztán lehet költeni.
Az viszont tény, hogy én még nem hallottam kikönyökölt jtd-ről, pedig már egy pár éve közelről figyelem a dolgokat:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-29 09:16:43 // 120032
szerintem a csomagtér rolóra gondolt...az 59-ben is nyikorog...
Sityu2011-04-29 08:53:24 // 120031
Előfordulhat. Csak tapasztalatot osztok : reggel hidegen kevés erőtlenség és durrogás után megnéztem a gyertyákat és a szelepfedéltömítés szivárgása miatt befolyt az olaj. Tömítést cseréltem, gyertyákat megtisztítottam. Határozott javulás :)
Cgo2011-04-29 08:08:06 // 120030
ezert jo a foliazas, amiota van folia az auton, a rolo a padlason pihen :)
Kócosw2011-04-28 21:51:20 // 120029
vazz ,felberelem joapamat hogy vigyen el egy körre enmeg körbemäszok a hätsoülesen :)
Kócosw2011-04-28 21:50:41 // 120028
multkor a rolo nemvolt benn es ugyis nyiszogott..
:S
Piritu - 1.000.0002011-04-28 21:38:04 // 120027
Nálam is volt ilyen. Ha nem erőteljesen lett a helyére ugratva tudott nyöszörögni.
Piritu - 1.000.0002011-04-28 21:36:59 // 120026
Simán, a kaszni vezeti a hangot. Nálam is teljesen máshonnan hallatszott :-)
András bácsi2011-04-28 21:35:41 // 120025
Nekem a roló rögzítőretesze nyiszogott így. Az is fém a fémen.
Kócosw2011-04-28 21:33:19 // 120024
ez olyan femes nyiszogas..
nem lehet esetleg a csomagtervilagitas kapcsolojanal? ami ott a rakodoperembe van integralva erintkezö, az ajtoban meg van egy fem pöcök... most ugrott be lehet ök fesztivaloznak...
lehet räkene mennem WD40-el...
Kócosw2011-04-28 21:31:42 // 120023
nah az nagy szivas lenne a hifi vegett :S
egyszer megnezem azert ha lesz idöm..
de sztem onnan nem hallatszodna fel...
Liquid2011-04-28 21:25:23 // 120022
az szerelős topikba majd nézzetek be lécci, hátha tud valaki okosat mondani, nem akartam ide is beküldeni a szöveget, köszi!
Liquid2011-04-28 21:16:51 // 120020
4000 fölé nem pörgetjük? nem dízel ez wazze :)) ott kezd élni igazán
amilyen máker vagy, neked 10e-enként kéne turbót cserélned :))
mizooo2011-04-28 20:43:17 // 120019
Nekem szuszog valami hátúlról:)
Piritu - 1.000.0002011-04-28 20:27:55 // 120018
Mondjuk a pótkerék. Nálam is volt ilyen, hetekig kerestem :-))
Szabeee2011-04-28 18:30:04 // 120017
javarészt úgy használom az autót, hogy max 3800-t pörög.... viszont amikor érzem azt, hogy mehetnékem van... volt már, hogy pirosig tekertem.......... ha ezt nem tehetném meg, mert összesz@rja magát, akkor ki is vágnám a benzines autóm, biztosan repülne a háztól.... a vételárának másfélszeresét ajánlották érte 2 hete... elgondolkodtató (persze nyári papucsok meg hifi nélkül) :)
Kócosw2011-04-28 17:54:39 // 120016
Cartarsak lenne egy kerdesem.
A csomagter felöl nyiszorgo hangot hallok, es nemtudok rajönni mi lehet.A csomagterajto zsanerjait es zärjät mär lekezeltem es meg mindig nyiszog vki..
Nemvolt vkinek esetleg hasonlo tapasztalata?
Dévid2011-04-28 17:42:52 // 120015
Persze attól még imádom. Van pár szabály, amit illik betartani, és akkor sokáig hibamentes a kocsim. 4000 fölé nem forgatjuk, olaj mindig maximum szinten, vontatókötél legyen nálam, rossz minőségű úton maximum 60 km/h, vagy még kevesebb. Még van pár év hitelem, aztán megy a háztól, és diesel lesz helyette. 200.000 km-enként meg megbírok egy turbo-cserét, vagy kuplung-cserét. :D Persze az agyam egyik hátsó, sötét zugában ott motoszkál egy V6 benzines Alfa. :D
Alfa_156_lapi2011-04-28 17:35:21 // 120014
Sziasztok cartársak!
Némi segítség kellene, mert nem tudok mire gondolni...:-) Az autóm hidegen történő indításnál egyenetlenül jár kb. 1-2 percig, olyan mintha csak 3 henger járna ( 156, 2.0 TS). Ha gázt adok, akkor nem pörög fel, erőtlen, olyan mintha le akarna fulladni, de nem teszi. Kicsi melegítés után már egyenes jár, van ereje és szépen jár a motor.
Lehet gyertya probléma?
Előre is köszi.
Dévid2011-04-28 17:33:44 // 120013
8 éve van saját autóm, de 14 éve vezetek. Mielőtt Alfát vettem, nem vontatott soha senki. Most márt profin huzattatom magam... Utoljára a 120-as Skodámat szerelgettem ennyit mint a 156-ot, csak ahhoz elég volt egy kombinált-fogó, meg egy tekercs drót. :D
Frank156Rosso2011-04-28 17:17:03 // 120012
Én látom már, hogy nagy szakinak kell lenni, ha egy "jó" Alfi tulaj akarsz lenni :) Amikor a Carismám megvolt, az elején kicseréltettem az első fékeket, 15 ezrenként olajat, max 2 évvel később a vezérműszíjat. Azon kívül csak egy kuplungot kellett, mert megadta magát. De egyébként semmi baja nem volt. Unalmas volt, ahogy a vezethetősége is. El is adtam...
Most boldog vagyok valamilyen szinten, hogy foglalkozni "kell" a kocsival, amikor a szerelőnél fizetni kell, akkor már kevésbé, viszont a hazafelé úttól kezdve Alfa-kór :)

Ferke: szóval akkor maradjak a benzinesnél? :)
Ferke2011-04-28 14:24:52 // 120011
Ha nem cseréltél módosítót, akkor nem múlik el a hang:))
A másodikra a válasz: nézz körül a bontókban, hogy mennyi jtd motor van:) De elárulom, tele vannak, mert a kutya se veszi meg őket:)
Frank156Rosso2011-04-28 14:11:21 // 120010
A dízeles hang indításnál nálam is megvan (1.8 TS), gondolkoztam is, milyen jó lenne dízelt beletankolni, ha már ilyen hangja van :) Legalább nem enne annyi üzemanyagot :) Nálam is nemrég volt vezérlés csere, de a hang megmaradt. Annyira nem izgat, az Alfi ettől függetlenül jól megy és szerintem ez számít.

A Cartársaknak egy kérdés: a dízel változattal kevesebb probléma van, mint a benzinessel?
Ferke2011-04-28 08:51:27 // 120009
Szerintem sorrendben: vezérlés és vezmod csere (itt nem beállíthatni kell, hanem cserélni mindent), aztán futóműves átnézés, és a hibás cuccok cseréje...
Dévid2011-04-28 06:41:47 // 120008
Véleményem szerint nézesd át a futóművet olyan helyen, ahol értenek is hozzá. A vezérlést (meg olajat) úgyis illik vásárlás után cserélni, de minimum megnézetni olyannal aki látott már TS vezérlést élőben is, több alkalommal. 4000 km után még látszik szerintem, hogy volt-e cserélve. Tapasztalatból mondom, hogy sok szívástól kíméled meg magad, ha így cselekszel.
MrHobbes2011-04-28 02:51:22 // 120007
Sziasztok
A dizeles hanghoz szeretnek hozzaszolni, ugyanis ket hete vettem meg a 156osomat, amiben allitolag volt vezerles allitas, vezermuszij csere, stb 168.000 km-nel. Most 172.000 van benne, es inditas utan 2-3 masodpercig igen jellegzetesen dizel hangot ad az 1.6 16v ts. Akkor ezekszerint jol beneztem, es megsem csereltek ki / allitottak be amit mondtak?
A masik, hogy adott a srac 1 (!) db stab szilentet, hogy csereljem ki balhatso kereknel. Mondjuk tudomasom szerint ezeket parosaval cserelik (bar azutan, hogy a kocsit joforman hutofolyadek nelkul hoztam el az elozo gazditol, nem csodalkozom). Na most adott a problema, hogy ha csak az egyik kerek (jobb hatso vagy bal hatso) bukkanon megy at, riszalja egy kicsit a farat, majd visszaall ugyanabba a helyzetbe. Nalam okosabb emberek (ez a szakmajuk elvileg) azt mondtak, hogy stab szilent vagy lengescsillapito ennek az oka. Tippetek szerint csak csereljem ki a ket hatso stab szilentet, vagy nezessem at az egesz hatso futomuvet?
A valaszotokat elore is koszonom,
Üdv
Kócosw2011-04-27 20:08:30 // 120006
tudom :)
:P
Dévid2011-04-27 20:04:23 // 120005
Azt ugye tudod, hogy a képen látható személygépjármű üzemanyagát speciel épp benzinnek hívják.
Kócosw2011-04-27 20:01:50 // 120004
ekkora K hoz mar illett egy szep kep :))
Dévid2011-04-27 19:51:09 // 120003
Ma hoztam haza, most indul az alkatrészgyűjtés.
Szabeee2011-04-27 19:46:05 // 120002
óha.... én is tudnék mit mesélni! :) alapjáraton blokkból kikandikáló hajtókarról meg hullámosra hajtott szelepekről.... de szép is lenne egy kis nosztalgia :)
Dévid2011-04-27 19:37:10 // 120001
Jó kép. Gratulálok. Megint előttem, de már hozzászoktam.
Piritu - 1.000.0002011-04-27 19:35:41 // 120000
Gratula a k-hoz! :-)
Dévid2011-04-27 19:34:34 // 119999
A diesel blokkokkal nem szokott gond lenni, a TS 16v meg egy nagyon finom kis szerkezet, néhol szerintem tervezési hibái is vannak, így egy kicsit figyelmetlenebbül vagy durvábban kezelve könnyen ki lehet végezni. Tudnék még pár dolgot mesélni, de majd inkább személyesen, mivel nem való erre az oldalra, :)
Kócosw2011-04-27 19:30:53 // 119998
Happy K! :))

Lambi1562011-04-27 19:28:31 // 119997
De gyengébb lehet tőle a gép? Mert nem tudom az okát a gyengeségének. Holnap érkezik az új légtömegmérő, júniusban pedig vezműszíj, görgők, gyetyák, stb.. Valami gondja biztosan van és nem tudok jobbat, minthogy mindent kicserélek míg nem változik.
Kócosw2011-04-27 19:26:32 // 119996
meg johogy az enyem nem ilyen :)
Dévid2011-04-27 19:26:12 // 119995
Gyárilag nem ilyen, de a nem maximális olajszint nem tesz jót a vezérlésmódosítónak.
Az esetlegesen nem bele való olaj sem.
Piritu - 1.000.0002011-04-27 19:21:54 // 119994
Először csak kicsit kerepel, aztán egyre többet, végül abba se hagyja. A motornak baja nem lesz tőle, ha egy idő után abbahagyja (és nem zavar) nyugodtan mehetsz vele a következő vezérműszíj cseréig. Ha zavar, akkor csere, de akkor a vezérműszíjat (és a hozzá kapcsolódó dolgokat) is cserélni kell, mert az hajtja.
Lambi1562011-04-27 19:14:55 // 119993
Mióta megvettem, kb 2éve ilyen :S Azt hittem, hogy ez ilyen.. :(
Szabeee2011-04-27 19:13:36 // 119992
vezmód csere..... ne is akard hallani, hogy milyen volt az 1.4 TS rossz vezmóddal :S
Dévid2011-04-27 19:12:26 // 119991
Szerintem vezérlésmódosító. Típushibája a 16 szelepes TS blokknak. Az egyik, a sokból.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak