Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002013-07-22 21:47:03 // 38549
...vagy elfossa magát az alsó munkahenger, mint a 147emnél volt :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-22 21:14:05 // 38548
cseréltek rajta kinyomócsapágyat? akkor szokott beesni ha nem jól légtelenítenek vagy rosszul rakják össze ...
dangerel2013-07-22 21:10:27 // 38547
Sziasztok.

A mai nap teljes csőd. Tegnap kipolíroztam a kocsit, bőrápoló, kozmetika meg hasonlók.Kicseréltem az első krómozott hűtőrács takarót és az első jelet is. Tiszta cukorka lett a kocsi.

Erre ma hazafele az úton kinyomtam a kuplungot és a pedál lent maradt. Idegbaj azonnal!
Ezután leálltam de későbbiekben nem lehetett sebességet váltani. Ha a motort leállítottam tudtam sebességet váltani.

Szóval hívtam egy trélert és elvitettem egy közeli műhelybe. Várom a diagnózist, amit holnap reggel megtudok.

Bízok benne, hogy semmi komoly és mihamarabb megoldható mert pénteken indulunk a kirándulásra.

Sziasztok.
Shadin2013-07-22 15:51:11 // 38546
3-4mbar volt csak gyújtáson.
Csabi2013-07-22 15:17:33 // 38545
én megnézném MES-sel is csak gyújtáson ...0mbar kellene mutatni, akkor lenne érdekes, ha most is 4-500mbart mutatna...
Shadin2013-07-22 14:54:26 // 38544
ill. eleve ki kellett volna próbálnunk lehúzott nyomás csővel.
Csabi2013-07-22 14:10:15 // 38543
Nem próbáltad beindítani egy pillanatra DPF nélkül, rádugott érzékelőkkel? Biztos ami biztos alapon....
.......................2013-07-22 09:50:30 // 38542
ha ugyis szétszedted,üsd ki a francba a DPF et,vagy ha van hegesztö cimbid ,szétvàgva a hàzat egszerüen ki kell venni
.......................2013-07-22 09:44:48 // 38541
attol még kormolhatnak mint àllat,
és a DPF meg nem birja követni
David | Centocinquantanove2013-07-22 09:41:23 // 38540
Igen, valóban Spider volt... elnézést! :D
David | Centocinquantanove2013-07-22 09:41:04 // 38539
Igen, valóban Spider volt... elnézést! :D
.......................2013-07-22 09:39:32 // 38538
Brera cabrio?
olyan nincs
talàn Spider
David | Centocinquantanove2013-07-22 09:38:03 // 38537
Tegnap délutáni-esti órákban a tatabányai vértes center parkolójában gondolom "véletlenül" mellénk parkolt egy P-s rendszámú fehér Brera cabrio.
Üzenem a tulajnak, ha olvassa ezen sorokat, hogy naggyon cééép a vasa! :D Csodálgattam is egy jópár percig! Nemmondom megforgattam volna ott a parkolóban :D

A múltkor egy szlovák rendszámos Rosso 159-cel parkoltunk egymás mellé ugyanitt... Az emberek meg csak forogtak, hogy ezek meg milyen autók... deszéépek... stb. :D
Piros Madaaar2013-07-22 09:35:22 // 38536
huuu az a muszerfal kellene igazabol :-)
en mentem mar ilyennel palyanapon.szinten SW. erzetre jobb a jtd de jobban lehet forgatni a benzinest :-)
Crea2013-07-22 09:16:28 // 38535
Szomorú :( De azért köszönöm az infót :)
Vermacy2013-07-22 08:55:31 // 38534
Hali!

Nálam ezt EGR hibára írja már egy ideje. Kellene egy új EGRt vennem és eltűnne...
droberto2013-07-22 00:41:33 // 38533
Vagy lambdaszonda...
droberto2013-07-22 00:14:28 // 38532
A bőr műszerfal az nem kutya, igazi ritkaság.
A km gyanús picit, főleg az alacsony ár tükrében.
Egyébként meg: Instant Get! :)))
droberto2013-07-22 00:06:33 // 38531
No, megkezdtem a hibafeltárást.
Mindenkinek hálásan köszönöm a tippeket, tanácsokat ötleteket.
Sokra nem mentem eddig, csak szétszedtem. Robbantott 159:

Sikerült egy tőcsavar eltörnöm. Lusta voltam elővenni a csavarlazítót. :(
A hőmérséklet és a nyomáskülönbség érzékelőhöz kéne szereznem egy referencia adatsort, hogy milyen értékeknél mekkora feszt kell adjanak.

Aztán mehetne a teszt.
Az mondjuk gyanakvásra ad okot, hogy a hőmérő szondában elszabadult egy kerámiadarabka:

A szűrőn nem láttam semmi érdekeset. Belefújtam, nehézkesen ment át a levegő, de mivel nincs viszonyítási alapom ez csak érdekesség.
droberto2013-07-21 23:52:39 // 38530
Nem gondolom, hogy rosszak. Mert 2-3 mg-on belül vannak a korrekcióim.
droberto2013-07-21 23:51:18 // 38529
Én is a nyomáskülönbség szenzorra gyanakszom...
A DPF-re (1206-ra). Csak a 1206 jön vissza.
droberto2013-07-21 23:30:26 // 38528
Ha érdekel, én kiolvasom neked! :)
Piritu - 1.000.0002013-07-21 21:58:29 // 38527
Nagyon úgy néz ki, hogy sehogy.
Megnéztem, úgy van, ahogy írod. Se a FES 3.6-ban, se a MES-ben nincs a kocsidhoz motorvezérlő bennük. Valami másfajta kódolása lehet. Marad a gyári Examiner.
(A Spiderem légzsákjaihoz se lehetett hozzáférni vele.)
Crea2013-07-21 21:42:29 // 38526
Sziasztok!

1.8 MPI-hez FES-el, hogyan tudnék csatlakozni? Nekem annál a típusnál nincsen motor vezérlő. ( Az összes többinél van..Bosch motronic 7.6.1..stb.) Ha 1.9 JTS-t választok akkor hibás ISO kódra vonatkozva kidob. Próbáltam VAG és ELM kábellel is, egyik sem megy sajna. Előre is köszi :)
Dömpi (il dottore)2013-07-21 21:25:01 // 38525
A 2008 utáni 59-ben belül nincs nyitó, viszont nyílik az embléma touch-padjával.
Amúgy én a fiatomnál utáltam, mert azon nem volt távirányító, hanem a kulccsal kellett nyitni.
Norby2013-07-21 20:57:29 // 38523
Pl. mikor szerelek vagy takarítom. Kulcs az indítóban. Akkor nem rossz, hogy hátul is lehet nyitni. Nem hátrány. Mióta működik azóta sokat használom.
Norby2013-07-21 20:53:37 // 38522
Hello mindenkinek!
Fóliázni szeretném a felső műanyagokat. Valaki tudja hogy lehet a kormányt leszedni?
Ezt találtam
Mi az 1a, mert én ott nem látok semmit.
Piritu - 1.000.0002013-07-21 20:25:48 // 38521
Érdekes volt két hét és 2.100 km Pókozás után ma visszaülni a Párducba. Luxus maga, de - bocs, hogy ilyet mondok - hiányzik benne a vírus okozta roham...
Piritu - 1.000.0002013-07-21 20:20:16 // 38520
Valószínű valami egyedi, egyszer előforduló hiba lépett fel. Mivel később nem volt jelen nem maradt égve a lámpa. Ki kellene olvasni, hogy mi volt az.
Shadin2013-07-21 20:04:37 // 38519
Csak egy vallatásból derülne ki, ha letárolt hibakódot. Kérj meg valakit a környéken...
sas-1592013-07-21 20:02:07 // 38518
a BKV busz nem fér el, és?

Itt nyugodtan bevallhatja ki volt az. :)

159-es tartotta fel a forgalmat a Móricz-on.
Alfa 159 Zico2013-07-21 19:31:01 // 38517
"Ma délután megjelent a "have engine checking" hibaüzenet, illetve égve maradt a sárga jelzőikon a műszerfalon (ami indítás után villog, majd normális esetben eltűnik - talán befecskendező?)
Gyorsan megnéztem a leírást, ami a befecskendező rendszer hibájára utalt, illetve annyit írt még, hogy nem kell leállni, nyugodtan hazautazhatom :-)
Semmi rángatást, teljesítménycsökkenést nem észleltem, mi lehet a gond?"

Tegnap óta annyi történt, hogy Paksról eljöttem Szekszárdra (kb 30 km), indításkor és útközben sem jelent meg a hibaüzenet, majd ez követően még kétszer elindítottam a kocsit és mentem a városban 2-2 km-t és szintén nem villant fel a hiba.

Most ez akkor mi lehet?
Liquid2013-07-21 15:40:27 // 38516
eddig nekem is minden kocsimon belülről vagy kulccsal működött nem vágytam többre, de most már tudom hogy nem rossz dolog :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-21 15:34:30 // 38515
56os egyik sem volt, az 59 egyik sem, a punto sem, a phedra sem sosem éreztem hogy a jelet kéne nyomkodnom, ha indulunk a zsebben a kulcs, ha megállunk belülről nyitom, ha kiszállunk zsebben a kulcs
Piritu - 1.000.0002013-07-21 13:57:06 // 38514
Az enyém - ha minden igaz - emblémával nyílik, de még nem nagyon használtam.
Liquid2013-07-21 13:46:08 // 38513
nekem nagyon tetszik hogy nyitható a kulcs nélkül is, sokkal használhatóbb", ha nem ilyen lenne valszeg átépíteném
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-21 13:01:20 // 38512
egyebkent mi ertelme van? kiszallok az autobol egybol zsebre vagom a kulcsot...
Norby2013-07-21 10:14:25 // 38511
Igaz, hogy nem csináltam blogot, de én megcsináltam.
Csak a hátsó tetőkárpit elemet , a csomagtató burkolatait és a kapcsolópanelt bontottam.
A gumi kéder alatt vittem el. Ráforrasztottam a panel megfelelő pontjaira és máe működött is.
Mindezt este 10 kor. Kb 1 óra volt az egész
Tibcsi1662013-07-20 23:38:14 // 38510
Jövő héten megjön az új hátsó kapcsolós csomagtartó nyitós emblémám. Mivel az enyém gyárilag nem kapcsolós, ezért be kéne kötni. Úgy tudom valaki már bekötötte az első mennyezeti kapcsolóra. 159VTT-n halottam valakitől, csak már nem emlékszem ki volt az.
Az érdekelne, merre vitte a kábelt? Esetleg be lehet-e húzni nagyobb bontás nélkül??
Tibcsi1662013-07-20 23:35:12 // 38509
Az AGM az más kategória. (persze árban is:) Jó döntés volt, egy hibalehetőséget így 100% kizárhatsz majd.
Én remélem az Exide Premium 85Ah is kiszolgálja a kocsimat, amíg meglesz (4-5 év)
Csabi2013-07-20 23:09:32 // 38508
Épp ma rendeltem egy 80Ah-ás Exide AGM-et, sokat vacilláltam , h 85Ah normál vagy 80Ah AGM legyen az utóbbi győzött...kevésbé hajlamos a szulfátosodásra jobb tölthetőség, áramleadás, hosszabb élettartam miatt. Végre pontot akarok tenni a melegben való nem tökéletes indulásra...
Tibcsi1662013-07-20 23:05:45 // 38507
Ez igaz.. én nem is az 50%->teljes feltöltésről beszélek, hanem arról, hogy kisebb a belső ellenállása, így nagyobb áramot képes felvenni, tehát hamarabb felveszi az indítózáskor kivett energiát. Azaz sokkal rövidebb út elég ahhoz, hogy ismét fel legyen töltve. Vagyis nem kell utána töltögetni még télen sem.
A 166-ommal 100Ah volt hogy télen csak városban napi 10-20 km mentem több indítózással heteken keresztül és sosem kellett utántölteni. Mindig pöccre indult még 8 évesen is.
Tibcsi1662013-07-20 22:52:39 // 38506
Ma én is felraktam a kavics fóliákat. 1000köszönet a sablonért Dömpinek.
Piritu - 1.000.0002013-07-20 22:49:51 // 38505
"A lényeg hogy minél nagyobb Ah, annál gyorsabban feltöltődik," - a nagyobb Ah-s akksit tovább tart feltölteni.
A nagyobb Amperórás szerintem azért jobb, mert állásában nem sül ki annyira. A terhelés sem veszi annyira igénybe. A "tudása" nincs kihasználva.
Csak érdekességként, a Spiderben (2.0TS) gyárilag 70Ah-s lenne, de most egy 82Ah-s van. Még mindig van hely a gyári tartón, tehát még nagyobb is belemenne. Pedig csak benzines van belőle.
Liquid2013-07-20 22:41:16 // 38504
nálam is
Tibcsi1662013-07-20 22:37:50 // 38503
A gyári aksi azért nem bír sokat mert alul van méretezve a 159-ben. Az enyémben is pont 4éves korában halt meg a gyári.
Liquid2013-07-20 22:34:17 // 38502
erre én is kíváncsi volnék
Tibcsi1662013-07-20 22:30:51 // 38501
Pár hónapja írtam már erről. A gyári aksi egyel kisebb mint kéne. Ez is igazolja a nézetemet, hogy nem csak az indítóáram számit, hanem az Ah is fontos paraméter. A 166-ban 100Ah volt gyárilag és elég kis indítóárammal, mégis több mint 8 évet ment. Szerintem az 1.9 motorhoz min. 75-80Ah kell A 2.4-hez pedig min. 85-90Ah. Nekem is 85Ah van.
A lényeg hogy minél nagyobb Ah, annál gyorsabban feltöltődik, tehát nem kell utána töltögetni.
Tibcsi1662013-07-20 22:11:49 // 38500
Őszinte részvét :( Na én ezeket nem szerettem volna sosem átélni ezért amint lehet megszabadultam minden lehetséges probléma forrástól.(DPF-EGR-Pill.szelep)
Ezt ajánlom azóta Én is mindenkinek.

Nem is volt sose gondom lassan 2 éve. Se rángatás se vészüzem se EGR pucolás …, csak tankolok és megyek :) Tulajdonképpen csak egy komolyabb gondom volt a vassal, a féltengely. De ez is érthető mert amikor megvettem volt benne kb. 250Le és több mint 400Nm…
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak