Fórum >> Típusok >> 159

Dömpi (il dottore)2013-01-22 23:13:04 // 29526
Vélhetően a sajátommal én is ki fogom várni a tél végét. Ma is éppen elkezdett havazni, mire a gyárból kiértem a parkolóra. Gondoltam lesöpröm gyorsan ezt a 2mm havat azután GO. Van a kocsimban egy benzinkutas ablakmosó eszköz, ennek a szivacsos részével szoktam lesöpörni a havat a kocsiról, a gumis felével meg lehúzom a szélvédőket. Előis kaptam a csomagtartóból, de legnagyobb meglepetésemre szemcsésen rá volt fagyva a cucc a szélvédőre. Vélhetőleg ónos szitálásnak indult, azután ment át havazásba. Hiába nyomtam be a szélvédő jégmentesítését, a meleg levegőnem dolgozott olyan gyorsan, mint amilyen gyorsan én indulni szerettem volna, úgyhogy rásegítettem az ablaktörlővel.
Asszem a télnek még korántsincs vége, előfordulhat még néhány ilyen rendkívüli alkalom.
Viszont a feleségem 147-esére rá kell tennem, mert az övé már csak maszatol. Az utóbbi heteket csak azért úszta meg jól, mert alapvetően enyhe idő volt felénk, szinte csak eső esett, a RainX miatt meg nemigen kell ablaktörlő, csak kb. 80-as tempó alatt szemerkélő esőben vagy szitálásban.
droberto2013-01-22 23:06:45 // 29525
Én is féltem, de majd okosba csinálom! :)
Tettem egy kis szilikonzsírt a tengelyre! :)
Csabi2013-01-22 23:00:10 // 29524
Nálam a polcon landolt az aerotwin, még nem tettem fel, mert féltem a jégtől,hótól:) De a hasonlatod alapján már alig várom, h feltegyem.:)))
Dömpi (il dottore)2013-01-22 22:56:57 // 29523
Jó látni az új ablaktörlőinket :)
droberto2013-01-22 22:49:53 // 29522
Egyrészt a rugóerő, mészrészt a gumiprofil anyagminősége és mechanikai tulajdonsága, nem elfelejtve persze a geometriát (egyenes gumiél). :)
droberto2013-01-22 22:48:06 // 29521
CTEK-es motyó! - Egy barátom kérte plusszba az MXS 5.0 mellé (egy 2. robogóhoz).
Majdnem vettem a töltőm-höz gumi (védő) pelenkát, de SZVSZ az kissé túlárazott.
Rain-X felvitel:
Sejtettem, hogy el lehet tolni. Mivel németből csak 50%-os vagyok :), ezért segítségül hívtam fordító barátunkat és egy videót a helyes technológia meglelésére.
(Szilikon eltávolítóval kezdtem)
GTPeti2013-01-22 22:37:30 // 29520
"ez a gagyi JÓ:" Attól jó, hogy "véletlenül" passzol a fémlap "rugóállandója" adott autó szélvédőjének a görbületéhez. Ilyen tényleg van, de ki kell tapasztalni, hogy melyik jó, nem úgy mint a Bosch-nál, ami tényleg autóspecifikus. Nekem is van a 156-hoz olcsó(bb) favoritom.
GTPeti2013-01-22 22:34:35 // 29519
Az mi az a kicsi CTEK cucc?
A RainX tényleg jó. Bár el lehet tolni a felvitelt és akkor meg nem. (Forrás: egy barátom.)
droberto2013-01-22 22:29:20 // 29518
Megjött ma a futárbácsi: :)))

Csak szuperlatívuszokba tudok mindenről nyilatkozni!
Az Aerotwin siklik az üvegen, mint kecskesz@r a betonon, a Rain-X hatás pedig rabul ejtett! :)))
Asszem' be is kencézem a zuhanykabint is! :)
droberto2013-01-22 22:24:16 // 29517
Egy jó barátom tapasztalata, hogy ez a gagyi JÓ:

Tud annyit mint a fémvázas Bosh (kb. egy éves).
Ja és csak 900 pénz! (Persze nem az Aerotwin)
Ruszi2013-01-22 21:00:49 // 29516
Egyetértek az előttem szólókkal én is használom és csak jókat tudok mondani róla.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 20:55:04 // 29515
no akkor nekifeszülök :) köszi a tanácsokat
Shadin2013-01-22 20:45:37 // 29514
Nekem semmi bajom a B&M-vel, androidos telókkal hibátlanul együttműködik, a telefon könyvet nem szükséges letöltetni vele, amikor a párosítás után rákérdez ki is hagyhatod. Hangminősége és integráltsága példás, media player kezelése nehézkes...
Liquid2013-01-22 20:43:56 // 29513
valószínűleg jóval böszmébb lenne a GT, de ha már eccer GT, akkkor mértnem a jókis 3.2 V6, az még rendes V6. Bár nekem speciel nem teccik a GT, a Brera sokkal inkább.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 20:24:12 // 29512
eddig Breraban gondolkodtam másod autónak de ami nagy szám lenne egy GT 2,4-es blokkal csak ugyi idegen de milyen lenne egy GT a Delta 1.9 dupla turbósával?
Csabi2013-01-22 20:07:18 // 29511
Ne aggódj nem fog szétpörögni:)) de én nem is mondtam ilyet:P
Piritu - 1.000.0002013-01-22 20:04:34 // 29510
Emlékeim szerint nem automatikusan olvassa be, hanem utasításra.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 20:02:00 // 29509
minden kép beolvassa a könyvtárat? nem lehet csak sima kihangosítóként használni?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 20:00:36 // 29508
lekamerázom neked a 7 végén 1500-as, 2000-es meg 3000-es fordulatnál az ecuscant mi mennyi hogy megnyugodjon a lelked :) nem ám szétpörgi a turbóm magát :P
úgy is olajcsere lesz és ki kell nulláznom a rendszert....
Piritu - 1.000.0002013-01-22 19:59:32 // 29507
Rövid próbálgatás után kidobtam. Nem vette át az ékezetes betűket tartalmazó neveket a telóból, a maradékot meg megfordította.
Ha nem érdekel, hogy ki hív és kit hívsz, akkor akár használni is lehet. Személy szerint a vezetékes fülhallgatót használom.
Csabi2013-01-22 19:54:57 // 29506
Úgy h taposod a gázt...:) ott direktbe kapja a kipuffgázt....de nem értem ez hogy jön ide :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 19:51:52 // 29505
ma kaptam valami újabb fajta blade ablaktörlőt persze noname kíváncsi leszek meddig bírja a strapát ...
más valaki használj a a gyári kihangosítót? mennyire jó vagy nem érdemes vele kínlódni? így 3 év után meg egy majdnem bünti miatt lehet be kéne aktiválni :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 19:42:44 // 29504
tudod kisebb legyen a turbólyuk minél előbb felálljon a turbónyomás miután a szelep elengedi a nyomást stb....de nem azért hogy gyorsuljon a tengely :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 19:40:39 // 29503
szerinted a nem változó geós turbó hogyan pörög fel gázadásra? több kérdésem nincs... a változó geót azért találták ki hogy lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést.....
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 19:38:19 // 29502
szerintem hagyjuk nem érted mit beszélek :P
Csabi2013-01-22 19:29:06 // 29501
Ezt én most nem értem...Te ezt tényleg komolyan gondolod? :)) Gázadásra hogyan fog felpörögni a turbo? Nem véletlenül úgy, h a geometrián állít az ECU ezért kisebb szögben, nagyobb sebességgel, áramlik a turbinalapátokra...azaz felpörög a turbó. Ha az ECU a vezetőlapátokat visszaállítja úgy, h szinte merőleges szögben érkezzen a gáz a turbinalapátokra akkor a fordulatszám leesik....
VGT---animáció
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 19:12:09 // 29500
egyébként nézz meg egy turbót és tényleg rájössz a csacskaságra a változó geometriával csak csökkenteni lehet a sebességet növelni nem :P
ALFI1562013-01-22 14:34:37 // 29499
Én most mindegyikbe az olajcserénél tettem nanoenergyzert.Meg én spurit azt folyamatossan öntöm.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 14:28:25 // 29498
kapott Xado-t lehet ér valamit....annyit biztos hogy nem porosodik a polcon :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 14:13:34 // 29497
ez a rövidtávú használat 5km városon kívül aztán 10km városban napi 2x....
ALFI1562013-01-22 14:03:59 // 29496
És városba mennyi?Mondjuk hülye kérdés mert gondolom nem volt még olyan,hogy 1 tanknyit csak városba elfüstőlj.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 12:24:23 // 29495
most nőtt a fogyim lehet az EGR miatt...7,5L :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 12:20:57 // 29494
szerintem meg nem mivel az egr nyit a kipuffgáz X hányada elmegy a szívósorhoz a csiga hajtásához kevesebb jut tehát nyílnak a kis lapátok a levegő miatt :)
Plusz a tisztább égéshez előhűtött levegő kell ami a kipufógázból nem igazán nyerhető a kamionoknál legalább van egy 1m-es kipuffgáz hűtő ami itt nincs, szóval ez a meleg, kátrányos, oxigénhiányos szar több kárt csinál mint hasznot :)
Csabi2013-01-22 11:39:46 // 29493
"Dízel rendszerek esetében általánosan elmondható, hogy az EGR-rendszernek nagyobb szerepe van, a motor által beszívott gáz akár 70%-a is származhat innen. Otto motorok esetében a visszavezetett kipufogógázok aránya a szakirodalom szerint legfeljebb 15-20%."
Ha nincs ez a visszavezetés(EGR kikapcsolva) akkor ugye pótolni kell levegővel, ami után nőni fog a levegő mennyiség...
Én nem azt mondom h lefalazott EGR-nél kuka lesz a turbo, de valamivel többet fog szállítani...csupán csak ennyi az állításom

Olvsani való
Csabi2013-01-22 11:04:49 // 29492
"így tovább az hogy a változó lapátok hogyan állnak vajmi keveset befolyásol a csiga pörgésén (vagy rosszul látom? :) ) azzal a légtömeget tudja növelni ...."

A Te szavaiddal élve, honnan vetted ezt a sületlenséget? :)) Pont a geometria változtatásával lehet csökkenteni, vagy növelni a turbo fordulatszámát....a "csiga" fordulatszám emelésével nő a szállított levegőmennyiség, és a turbónyomás is
Ha a változó lapátok több kipuffgázt (és más szögben) engednek a turbinalapátokra, így az jobban fog pörögni... tehát több levegőt fog szállítani...:)
Látom tetszik ez a 40%, ez egy maximum lehet részterhelésen...nyilván folyamatosan változik a terheléstől függően...:) de szerinted is nő a levegőmennyiség..
mreni2013-01-22 10:27:39 // 29491
persze valamennyivel nő,de nem 40-50%-al... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 09:20:24 // 29490
valamennyit biztos nő mivel a változó geometriával meg a pillangószeleppel tud játszani a comp no de ugyi a turbónak egy tengelye van emlékeim szerint ami ahogy jön a kipuffgáz úgy pörög ha nem tévedek 1000 fordulaton X-et, 2000 fordulaton XxY-ont s így tovább az hogy a változó lapátok hogyan állnak vajmi keveset befolyásol a csiga pörgésén (vagy rosszul látom? :) ) azzal a légtömeget tudja növelni ....
Vermacy2013-01-22 09:08:58 // 29489
Az jó lesz hamutartónak :o)
Vermacy2013-01-22 09:07:50 // 29488
Ha eladni akarsz autót, ne olaszt vegyél!
Shadin2013-01-22 08:59:26 // 29487
De ugye, ha az EGR-t kiíratom, akkor a DPF-et is ki kell?
mreni2013-01-22 08:32:54 // 29486
"A 40% megjelenik nem egy szakirodalomban, sőt valahol 50-et is írnak dieselenknél." azt a diagramot még megvárnám ha nem haragszol :D szinte minden nap látok ilyen diagramot és érdekes mód soha nem volt még olyan hogy egr kiiktatás miatt akár csak fele ekkora mértékben is nőtt volna a beszívott levegő mennyisége :)
Liquid2013-01-22 08:17:16 // 29485
az ellenkező oldalon csak a gyári állapottól való eltérés és az esetlegesen ebből következő emisszio változás áll, semmi más racionális érv nem hangzott el itt az EGR mellett.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 07:36:52 // 29484
ennyi sületlenség :) ezeket honnan? azt hittem a kipuff gáz hajtja a turbót nem az egr :D
pl 2000 fordulaton nálam egr nélkül pont annyit forog a turbó mint nálad félig nyitottal .. csak neked tele nyomja kátránnyal...nekem is a külvilágot.....
alig várom mikor pattan le a turbóm, megy tönkre a féltengelyem, csúszik meg a kuplungom....lassan 2 kiló lesz az autóban 110e km- óta használom optimalizálva... lehet az idióta német mikor vettem 40e-ről feltekerte 80-ra? már kezdek kételkedni a szarolasz mivoltában :DDD
Csabi2013-01-22 00:37:28 // 29483
Az első két mondatot nem is firtatom, de a többi helyett tényleg ihattál volna egy sört! :)) Na jó éjt akkor :)
GTPeti2013-01-22 00:01:51 // 29482
Igazából az a cél, hogy "kisebb gázzal" is ugyanazt tudja a motor. Ekkor csökken a fogyasztás és nőnek a tartalékok. Ha tudod mi egy szabályozás lényege, akkor minden világos lesz. A lábaddal pontosan egy szabályozást valósítasz ui. meg. Annyira nyomod, amennyi teljesítményre (helyesebben nyomatékra, mert fizikailag ez jelenik meg "a kimeneten") szükséged van. A kipufogógázzal semmin nem segítesz. Na jó... ha valamin egy minimális mértékben igen, annak elég nagy ára van. Ha utánanézel a dolgonak, ennyi útravaló biztos elég lesz. Ha meg nem nézel, az sem baj. Mi megtettük a tőlünk telhetőt. (Ami - félreértés ne essék - az, hogy nem tartottuk magunkban az információt. Pedig ez alatt az idő alatt egy sört is lehetett volna inni gépelés helyett. ;) De most már tényleg jó éjt!
Dömpi (il dottore)2013-01-21 23:58:46 // 29481
Viszont érdekes, hogy a minap találtam a youtube-on egy LinkinPark albumot egyben. Egy fájlként, azaz egy zeneszámként töltötte le az egész albumot. Próbaképp kiírtam AUDIO-ban. Esküdni mertem volna, hogy kiakasztja a fejegység CD-lejátszóját. De nem. Szépen lejátssza. Sőt. ha kikapcsolom, majd bekapcsolom, onnan folytatja, ahol abbahagyta. Meglepő.
Egyre jobban arra gyakszanom, hogy az mp3 zenék esetében, vagy a "shuffle" mód használatakor az olvasófej nem képes olyan gyorsan pozícióba állni, ahogy az elektronika vezérelné és ezért akad meg. Ezesetben pedig lehet valami mechanikus hiba is.
Vagy rosszul gondolom?
Csabi2013-01-21 23:55:27 // 29480
Oké...még egy kérdés: és erre mit fog lépni az ECU? Nyit a fojtó szelep, geometria nyit nő a levegő mennyiség, és a turbónyomás(a gázpedált hagytad abban az állapotban)...Nekem ez tök logikus :)
Dömpi (il dottore)2013-01-21 23:53:17 // 29479
Még néhány nap és végre mindkét alfánk friss olajat kap, no meg végre kiszedjük a fejegységem és a dolgok mélyére láthatunk...vagy nem.
Minden esetre kíváncsi leszek.
GTPeti2013-01-21 23:39:37 // 29478
"honnan tudja az ECU h nem müxik az EGR?"
Pl. a MAP szenzor által szolgáltatott jelből. Ha az ECU működteti az EGR-t és ennek hatására nem tapasztal semmi nyomás- (esetleg hőmérséklet) változást, akkor ezt hibának veszi. Más autókban van DPFE, vagyis differenciálnyomás-szenzor is, a JTD-kben tudtommal nincs ilyen. Ez pontosan az EGR-hiba detektálására van bent.
GTPeti2013-01-21 23:30:21 // 29477
Ugyan, nem kell bocsánatot kérned. Én sem fogok. :) Jó éjt!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak