Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-15 20:11:22 // 29240
hiába rövidebb 200km-rel ugyan annyi lesz időre mivel Passau után nyélgáz :)
Piritu - 1.000.0002013-01-15 20:00:41 // 29239
Jó pár éve voltam arra, már akkor is meglepett. Még mindig olyan? (Bár a szerb/bolgár utak után...)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-15 19:58:47 // 29238
a szlovák olyan mint a régi m7 egy kalap szar én 1x voltam arra soha többet
Piritu - 1.000.0002013-01-15 19:50:40 // 29237
Arra +200 km és +2 óra :-(
'''''2013-01-15 19:44:56 // 29236
Elég szar időt mondanak a következő napokra.Nem irigyellek.
GTPeti2013-01-15 19:41:29 // 29235
Én tuti a bevált Ausztia-No útvonalon mennék. Vagy ez nagy kerülő lenne? (Első ránézésre nem.)
Piritu - 1.000.0002013-01-15 19:39:23 // 29234
Nagyon úgy néz ki, hogy holnap megyünk Berlinbe, holnapután meg vissza :-)
A cseh és a szlovák autópálya milyen?
GTPeti2013-01-15 18:47:15 // 29233
mreni2013-01-15 18:15:35 // 29232
ennyi
mreni2013-01-15 18:13:54 // 29231
simán átmegy akár kpm-es műszakin is...
Shadin2013-01-15 15:47:02 // 29227
Az EGR szűkítő. Én a Fiat Szabónál rendeltem meg, két nap alatt jött meg...

Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-15 15:33:30 // 29226
:DDD
egyébként hallgasd a klattyanást ha középről jön az bizony lendkerék vagy kinyomócsapág
Coolby2013-01-15 15:06:44 // 29225
Egy vidéki (Dunaszentgyörgy) szerelőhöz. Amit mondasz neki, azt szuperül megcsinálja, de elektronika és diagnosztika nem az erőssége, minden ami mechanikus azt rábízok.

159 kettőstömegűt lehet pont nem látott, de más típusokból már sokat, szóval ezzel is megbírkózik...

Esetleges chip tuningot még nem tudom, édesapám keresi a srácot, akivel ő csináltatta övét, nem tudja még megmondani, hogy is hívták...
droberto2013-01-15 15:03:19 // 29224
Jó a füled boltosbácsi! :))) A 4500Mhzre már a denevérnek is hegyeznie kéne a fülét. ;)
Laci.732013-01-15 14:50:45 // 29223
Szosza!

Már egyszer leírtam részletesen az EGR anomáliát!!! Ha teljesen levakolod szart sem ér mert kis turbónyomásra hisztizik, és nem csak indításkor. Gyári szűkítőt tettem bele, de az sem ér semmit. Ugyn úgy letílt 1000km után DPF eltömődésre!!! Szóval a megoldás hogy kivered a 300.000ft-os részecskeszűrőt egy lakatossal, és a programból pedig kiíratod. Már 8 hónapja hiba nélkül megy a gép!!!!!!!! Addig meg csak a szopás volt vele!! Ja, és egy hónapja simán átment a műszakin!!!
Dömpi (il dottore)2013-01-15 14:42:25 // 29222
Ezt mégis hogyan állapítottad meg???
Dömpi (il dottore)2013-01-15 14:41:18 // 29221
Emblémát a legolcsóbban az AC-n tudsz majd venni. Én is ott akarok majd.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-15 14:37:14 // 29219
Te azért azt csak meg tudod állapítani honnan, milyen frekvenciával stb? pl nálam kb 35dB-lel és olyan 4500Mhz-en jön a hang középről ami nem lehet belső féltengely csukló mert ha még ugyan úgy is klattyan akkor sem jöhet középről a hang :)
stukker19872013-01-15 14:35:28 // 29218
Nálad vannak pl?
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2013-01-15 14:19:54 // 29216
Kihez fogod vinni szerelni ?
stukker19872013-01-15 14:10:54 // 29215
Sziasztok!

Ezeket meg lehet találni magyar boltokban?:

-Egr szűkítő
-Hűtőrács
-Alfa emblémák előre és hátra
Coolby2013-01-15 13:30:38 // 29214
Ránézek majd mentett diagnosztikámra, de hasonló rémlik... 4% nyitottság alapból indulásnál, utána azon csodálkoztam, hogy a szám max 50% körüli volt, de ezek szerint ez normális és terhelésre rémlik, hogy bezárt, de pl. nem tudom, hogy teljes 0-ra leesett-e valaha... rácsekkolok még.
Csabi2013-01-15 12:37:36 // 29213
A legutóbbi műszakimon egész egyszerűen nem mértek kipuff gázt, nem is értettem, h hogyan lehet ez,mert kíváncsi lettem volna az értékekre…azt már nem veszik kamerával?!
Dömpi (il dottore)2013-01-15 12:36:25 // 29212
Én már a nyáron szedtem szét az enyémet, és igen így néz ki.
Könnyen szét is jön...de vissza!
Mondtak mindent, hogy ilyen szögből, meg olyan szögből...egy frászt!
Be kell illeszteni a pozícióba, majd a főtengelyvégét óvatosan, de határozottan meg kell ütni egy közepes kapapáccsal és akkor bepattan a helyére.
Az van ugyanis, hogy a persely vége felé kicsit be van szűkítve, kézzel (legalább is az enyémnél) nem megy vissza.
Amúgy én is azt hittem, hogy az okoz némi anomáliát, és mikor szétszedtük láttik, hogy semmi baja.
A váltásnál tutira nem az klattyan.

Mellesleg EGR:
Nekem tavaly ilyenkor szívózott, volt, hogy nyitott állapotban beragadt és 70 km-el jöttem haza, de erre a sebességre is kb. 5 km alatt gyorsult fel. Mintha a lábammal hajtottam volna, mint egy bringát.
Este kiszedtem, kipucoltam, a működtető motor házából kilógó ki pöcköt meg befújtam WD-40 -el, megmozgattam kézzel párszor, visszaszereltem, és azóta kip-kopp, semmi baja.
Szerintem nem kell mindig tulspirázni és rémeket látni.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-15 12:33:01 // 29211
nekem átment...dpf nélkül is pedig nem "okos"-ra vittem
.......................2013-01-15 12:22:43 // 29210
ha majd egyszer vizsgáztatod a kocsit,lehet a kiírt EGR el,nem fog átmenni,
akkor mit csinálsz vele majd?
ha nem kell egyszerüen vakold le a tömítésnél,
igaz nyafogni fog minden indításkor ,de bármikor vissza tudod majd alakítani
Csabi2013-01-15 12:15:39 // 29209
Alapjáraton(800f/min alatt) zárt helyzetben kell lennie, kivéve ha hideg a motor akkor lehet nyitott...A nyitottság alatt max40-50%-ot értek MES szerint. Meleg motornál 800-3000f/perc között működik nyitottsága arányos a fordulattal. pl. 2800fordulaton alig pár %-ra van nyitva. Fontos h nagy terhelésre, padlógázra azonnal lekell zárnia fordulatszámtól függetlenül. Nagyjából ennyi amit tudsz ellenörizni...
droberto2013-01-15 12:14:19 // 29208
Kis lépés az embernek, nagy lépés nekem.... :)
Végre megjött a kontakt zsírom:
droberto2013-01-15 12:11:25 // 29207
Még nem néztem meg lentről, de ha megfogom a csuklót és mozgatom a kereket, nagyon csuklókopásnak érződik.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-15 11:42:23 // 29206
semmi ... inkább pozitívum
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-15 11:39:23 // 29205
nem hát ha az lenne tudod mikor menne el plusz 80-90e km-et :)))
Coolby2013-01-15 11:37:31 // 29204
Átnézem még másik topicot, hogy mi szól EGR kiírás ellen...

Jelenségként nem mondanám, hogy észrevettem, hogy rossz EGR. FES/MES révén, hogy csekkoljam, hogy jól működik-e? %-osan, hogy kell állnie alapjáraton, fordulatokon? Hideg vagy bemelegett motornál eltér? Mert akkor ezt csekkolom majd.
Coolby2013-01-15 11:34:39 // 29203
Köszi, ezeket fel is írtam a listára, hogy akkor csekkolja.
Piritu - 1.000.0002013-01-15 11:25:02 // 29202
Szerintem nem a csukló lesz, magában a váltóban vannak akkora holtjátékok, hogy az klattyanik.
droberto2013-01-15 11:22:29 // 29201
- főtengely szimering csere
- belső féltengelycsukló átvizsgálás, csere, javítás, vagy zsírzás.
- fék és kuplung folyadék csere.
- a környéken levő mechanizmusok, csuklók zsírzása
- váltóolajcsere, ha még nem cserélted
droberto2013-01-15 11:18:01 // 29200
Egyet értek!
Én még a Chipet is meggondolnám (kivel csináltatnám). Nem barátja a DPF-nek... :)
droberto2013-01-15 11:16:29 // 29199
Jó a kérdés, ezt én is feltettem volna:
- főtengely szimering csere
- belső féltengelycsukló átvizsgálás, csere, javítás, vagy zsírzás.
- fék és kuplung folyadék csere.
- a környéken levő mechanizmusok, csuklók zsírzása
hirtelen ennyi jut eszembe
.......................2013-01-15 11:15:01 // 29198
ne írasd ki az EGR ha jól müködik,
a szívósor tisztítás ajánlott,de az sem kötelezö,ha nincs hiba
Coolby2013-01-15 11:07:26 // 29197
Sziasztok!

A véleményeteket, tanácsotokat akarom kérni. Január végén, február elején viszem az autó kuplung, kettőstömegű lendkerék cserére és felmerült bennem a kérdés, hogyha szét lesz bontva, bár nem értek hozzá, hol-mennyire, de mi az, amit még esetleg kérjek a szerelőtől, hogyha már így állunk, akkor csináljon meg, mert most így egy füst alatt, szétszedett állapotban érdemes, praktikus és ugye olcsóbb is...

Emellett fontolgatom a chip tuning kérdését is, és felmerült, hogy ezzel, ha jól értelmezem (bár most dieselmánia topikban is foglalkoznak ezzel), akkor érdemes párhuzamosan az EGR kiiktatása is és ha jól gondolom, akkor ha már EGR ki van iktatva, akkor a szívósor tisztítása sem lenne utolsó és akkor az onnantól már rendben lesz, jól gondolom? DPF-et egyelőre nem akarom kiírni, teljesen jól működik, városi használat mellett is 700 km felett van az átlagos regenerálásom és nem rángat, frankó teljesen.
droberto2013-01-15 11:07:04 // 29196
Nem én szeretném csinálni!
Nem egyszerű hibátlanul megcsinálni! Nem könnyű vele dolgozni (saját tapasztalat).
Egy haverom most megcsinálta az Arosáját, azzal akivel szélvédő fóliáztattam, de itt-ott vannak benne apró hibák.
droberto2013-01-15 10:58:44 // 29195
Azt gondoltam, hogy nem normális, csak az a fura, hogy a Piritunak - elmondása szerint - már újkora óta ilyen volt.
Még nem szedtem szét (a Multi-Crimpes bilincs miatt), de elméletileg ilyen:
Dömpi (il dottore)2013-01-15 09:58:06 // 29193
Ha iázol szól mindenképp! Nekem is kell!!!
Qtya752013-01-15 09:51:42 // 29192
Az is igaz, de kevésbé csúszik!!
Tibcsi1662013-01-15 09:38:34 // 29191
Most hogy írod, nekem is beugrott ez! Tudod nekem a jobb belső féltengely csuklóm lett cserélve tavaly és ahogy visszagondolok nekem is volt mindig klattyanás a csere előtt. Aztán utána jött a rángatás. Eleinte csak gyorsításnál később pedig már motorféken is. Amig nem rángat addig ne foglalkozz vele. Lehet több ezret is mehetsz még vele.

Én azért nem is foglalkoztam vele mert azt hittem ez így normális, ilyen volt amikor megvettem a vasat, és később már észre sem vettem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak