Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002012-01-05 19:39:00 // 18340
A kiolvasott adat ha nagyjából egyezik az órával, akkor való. Ha manipulálva van a kiolvasott érték 0, azaz nulla.
Piritu - 1.000.0002012-01-05 19:37:58 // 18339
"megesküdött rá, hogy cserélte 60k-nál a vezérműszíjat" - ez nem esküdözés kérdése. Számlát kell mutatni, vagy a szervizből igazolást .-)
Piritu - 1.000.0002012-01-05 19:36:00 // 18338
Nem tűnt el, ott van alul a két ** mellett, hogy amikor a kocsi kér a cserét :-)
enká2012-01-05 19:32:14 // 18337
Emlékszem, dilemmáztunk erről annak idején - mikor megvettem a gépet - eleget :). Az eladó srác - aki az RTL Tv egyik operatőre - megesküdött rá, hogy cserélte 60k-nál a vezérműszíjat. Olyan hülyén éreztem volna magam, hogy 7k múlva én is cserélem. A gép valós km-réről nem sokat tudok. De reménykedem :). A tények: Az alfa szerviz szerint nem nyúltak bele, és a motorból is majdnem uazt a km-t olvasták ki, mint ami a műszerfal kijelzőn volt. No meg, én rakattam forgalomba is az autót, mert a tulaj kivonatta, nem használta, uis. a vétel után összekapott a nejével, stb., stb.
DrB2012-01-05 19:25:01 // 18336
57 ezer km-rel vettem az autót, 60 ezernél vezérlés csere. No, nem önszántamból, hanem Alfi156 által is említett vízpumpabeszarás kényszerített rá...
ALFI1562012-01-05 19:15:50 // 18335
A vízpumpa végett.Itt is volt már akinek szakadt.
ALFI1562012-01-05 19:12:59 // 18334
Én biztos,hogy cserélném.Egy métert nem mernék már menni vele.Főlleg,hogy valószínű a km. se annyi amit az óra mutat.Egyébként miért nem cserélted amikor megveted?Én mindig úgy kezdem minden kocsival,hogy nagyszervíz.Addig nem is nagyon használom.Biztos ami biztos.
'''''2012-01-05 19:09:09 // 18333
Nekem 74.000Km-nél szart be a feszítő görgő.Akkor ki is cseréltem a teljes vezérlést.A szalonban azt mondták,kiküldtek egy körlevelet,hogy 80.000Km-nél vezérléscsere.
enká2012-01-05 19:02:52 // 18332
Eh, de ügyetlenke vagyok. Hát nekem is megvan ez a kézikönyv :). Kösz, Erhard, Piritu, Roberto a válaszokat. Ez alapján 140k-nál a vezérlés cseréje.
Én 67k-nál vettem a gépet és a tulaj szerint 60k-nál ő cserélte a vezérlést (ami vagy igaz, vagy nem, persze, nem mo-i az autó). Most van benne 116k.
110k-nál volt olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. (Megjegyzem az olaj messze nem bír 35k-t, nálam 15 k után cserét kér a Selenia WR Pure Energy 5W-30). Arról pedig a dpf-es dízeleknél akézikönyvben hová tűnt a pont a motorolajcserénél, arról talán egy grafikusnak kéne nyilatkoznia. Vagy valamit nagyon félreértek.

Egyelőre sok az ellentmondás. Mivel félek, így lehet lecserélem a vezérlést 120-nál. Vagy nem :).
enká2012-01-05 18:48:37 // 18331
Uhh, beszép :)
Én videóra vettem, ahogy átfordult 100k-ra :).
Corn2012-01-05 12:48:25 // 18330
Ezt pár napja lőttem, de csak most értem haza a síelésből :)
papajax2012-01-05 00:01:33 // 18328
Az enyémben nem vitte a gyári.2006-os
Piritu - 1.000.0002012-01-04 22:04:41 // 18327
Nem egészen ugyan az a motor. Itt nem játszik az 1,9 és 2,4 kormos, viszont egy teljesen más 2,0 igen. A régiben TiBi sincs.
Az olajcserét kiírja a motor, az független a karbantartási ciklustól.
droberto2012-01-04 22:01:18 // 18326
Aha...!
Akkor ezért van a szervízkönyvemben 30 és nem 35K-ként szervíz! Köszi!
Ez az aztán a PR! Ugyanaz a motor, kevésbé koptatja, harcolja alkatrészeit, folyadékait... Ez az egész egy rohadt átverés!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-04 22:01:12 // 18325
azért a gyári vízpunyeszre nem tennék egy százast sem százezer után
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:59:16 // 18324
Látod, így lehet megspórolni a görgő árát. Ha sűrűbben cserélsz mindent, többe kerül. :-P
A gyár csak a TS-eknél felezte a ciklust, kormosnál nem.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-04 21:55:38 // 18323
mondjuk én nem vártam meg a vezérlés és társai cseréjét 120e-ig ....nem mertem :P
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:55:21 // 18322
Szerintem csak annyi a különbség, hogy a "régi" 30ezres ciklust ad meg, ez meg 35 ezrenkéntit.
droberto2012-01-04 21:51:52 // 18320
A facelift utáni használati utasítás szerint ezeket kell elvégezni 105 és 140 ezernél!


Nem hinném, hogy sok a változás, de én is szeretnék egy régi használatit.
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:48:47 // 18319
Nem úr, aki nem herdál :-P
A 156-nál és a Spidernél azt is cseréltem.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-04 21:46:54 // 18318
nana a hosszbordás görgői jól bírják :)
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:43:53 // 18317
Akár összeget is írhatnál :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:42:52 // 18316
A használatiban le van írva. Az enyémben a 225/226. oldalon, bár ez 2,0-é.
Számíthatsz az összes szíj, feszítőgörgő, vízpumpa, motorolaj/szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, fékolaj cseréjére.
de majd a 2,4 tulajok pontosítanak.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-04 21:40:06 // 18315
minden csere ami nem jó már :)
droberto2012-01-04 21:33:43 // 18314
Hasonlóan jártam én is a Tipómmal! Sima defektet még sosem kaptam. Két kátyút fogtam eddig. Az egyiket megúsztam szálszakadással, a másodiknál viszont a jobb oldali két köpeny és felni kuka. Az első azonnal leeresztett, melyre felpattintottam a mankókereket, a hátsóval meg lassú defekttel, szálszakadással, kiflifelnivel és kölcsönkapott kompresszorral hazabicegtem! 20 km alatt szökött el 1,5 bar.
Szerencsére, nagy küzdelem árán a Közút biztosítója a 2/3-át kifizette négy új keréknek, melyek láthatóak hirdetéseim között is. Pontosan ez miatt, én senkinek sem javaslom a defektjavító készlet használatát. Esetleg mankókerék mellé plusszba. Azóta én is cipelek egy kis kompresszort magammal!
enká2012-01-04 21:02:35 // 18313
yoyo :)
Srácok, mit tartalmaz a 120-as kötelező szerviz tudomásotok szerint? (Hamarosan aktuális lesz.)
Laosz1562012-01-04 19:34:52 // 18312
koszi szepen az infot mindenkinek :)
W.2012-01-04 18:51:23 // 18311
Nekem is! :))
Kompressz úr2012-01-04 18:26:36 // 18310
Az mp3 a 2006-os modelleknél extra volt.
cseko762012-01-04 18:26:35 // 18309
nekem 2006 -os volt és vitte
Tibcsi1662012-01-04 18:11:33 // 18308
Enyém 2007-es és viszi. De nekem nagy NAVI van. A többit nem ismerem.
Tibcsi1662012-01-04 18:09:21 // 18307
Ez már akkor hit kérdése inkább :) Én több mint 100at mentem a régi kocsimmal chipelve és semmi gond vele, most valahol 220 körül járhat (az új tulajjal hetente beszélek). Bátyám is 150 körül ment chipelve és a kocsija valahol 240-nél van. Motorikusan sosem volt semmi gondunk és a fogyasztás stabilan 1literrel kisebb mint előtte volt. És SOKKAL erősebb lett mindkét kocsi !! Nekem egy 166-osom volt bátyám pedig egy VW Passat-ot nyúz.

Mindketten egy cégnél-embernél chipeltunk aki már több mint 10 éve csak ebből él ! 100% megbízunk benne. Bátyám régi jó barátja és ebben nagyon profi az biztos.

Most akkor minek ide Novitec horror pénzekért ? :) De persze mindenki saját maga döntse el mire költi a pénzét :)
Laosz1562012-01-04 17:40:33 // 18306
Sziasztok erdeklodnek,h 2006os 159-ben a beepitett radio viszi az Mp3-at is? vagy csak sima audio cd-t? koszi az infot...
Pityukoma2012-01-04 17:23:18 // 18305
:-DDD nekem 3x szakadt ki :-DDD = 3 fiam van. Hál istennek egy alomból.... :-)))
Pityukoma2012-01-04 17:16:23 // 18304
Maximálisan osztom a véleményed. Én sem vagyok a chip tuning ellen, de érdekek és érvek egyén függőek. Nálam például a mérleg nyelvét a mobilitása billentette a Novitec felé (azon kívül amiket TE is írtál róla). Sajnos az én autóm jelenleg még hiteles, ha nagy hirtelen valami miatt megszűnne a jövedelmem :-( és kénytelen volnék megválni szeretett ALFA-mtól :-((( ezt biztos hogy kivenném belőle.
2003 óta dolgozom magasnyomású diesel motorokkal (előtte hagyományos dieselekkel.) A finom hangolást valóban az ECU végzi, nem véletlenül kell neki megtanítani hogy az adott hengernél melyik injektor ill. pumpa van.
Pityukoma2012-01-04 16:53:47 // 18303
Halihó :-) amikor megvettem a vasat az első utam a gumishoz vezetett, mert ezelőtt még nem volt nekem sem ilyen és nem bíztam benne. Elővettem a csomiból, a kezébe adtam elolvasta a rajta lévő adatokat és maximálisan megnyugtatott a minőségéről. Azt mondta hogy ezt egy esetleges defekt után ki lehet mosni a gumiból ne aggódjak. De azt is hozzátette hogy üzletpolitika miatt nem mindenkinek mondja ugyanezt (közeli jó ismerősöm). Vannak olyan adalékanyagok ami után tényleg el kell dobni a gumit, úgyhogy nagyon nem mindegy milyet vesz az ember. 1988 óta autózom 3x volt lassú defektem amit azonnal észre sem vettem. 1x beleszálltam egy brutális kátyúba (FIAT CROMA) mindkét jobb oldali gumi kuka + felnik javítása lett belőle. Gyakorlatilag a 24 év alatt csak egyetlen egyszer raktam fel a pótkereket akkor sem defekt miatt hanem kerékbilincset kaptam és dühömben a bal első kereket bilincsestül beraktam a csomiba. Tehát nagyon igazat adok a gumis barátomnak a témában. Üdv... :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-04 12:08:11 // 18302
Nem a doboz vs csipp a kérdés, hanem az, hogy jelenleg CSAK a Novitec dobozkát merném berakni a vasba.
Háttér. Biztos létezik, de nekem eddig csak 2-10 fős "komoly" kiscégekkel volt dolgom, akik egy ilyen-olyan épületben és 2-5 számítógéppel dolgoznak hatalmas internetes portállal, reklámmal. Vagy elküldik valahová a progit, vagy helyileg mókolnak egyet rajta. (Pár csippelésen túl vagyok én is) Novitec szintű, nemzetközi névről Alfa ügyben nem tudok, de ez lehet, hogy az én tájékozatlanságom.
A motorok szórása közti finomhangolást a motorvezérlő végzi. Most volt épp téma diesel topikban. Még a 14 éves TS-em vezérlője is csinál "finomhangolást". Anno, mikor gondom volt vele senki sem tudott hozzászólni a témához.
Csosznorbert2012-01-04 11:03:33 // 18301
Hova lesz ez a világ ha mindenki utál dolgozni?
Tibcsi1662012-01-04 10:40:36 // 18300
Ez mind igaz, de az IGAZI chiptuning-os is tud adni számlát és garanciát, ha kérsz. Persze így kicsit drágább, de még így is olcsóbb szerintem mint a novitec. Én sem vinném bárkihez a kocsimat chipp-elni, mert sok kókler van az is biztos :) Oda kell menni akinek komoly háttere van, és van ilyen Magyarországon is garanciával!

És szerintem sokkal jobb az eredeti gyári vezérlést módosítani (finomhangolni) az adott autóra, mint egy dobozt berakni, ami "elvileg" minden motorhoz jó, hiszen nincs két 100% egyforma motor, még akkor sem, ha egy szériából jött le a futószalagról.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-04 09:48:17 // 18299
:DDD jó az ha nem szakad ki a gumi ...
ALFI1562012-01-04 09:46:23 // 18298
Kemény vagy Csoki!De átkúrtak.Nem kell kidobni csak utálnak dolgozni mint mindenki.
papajax2012-01-04 08:40:52 // 18297
Nem kell kidobni, csak a befújt folyékony tömítő mindenhová feltapad és emiatt a gumisok próbálják a kamu dumákkal leszoktatni az embereket róla.....
Csosznorbert2012-01-04 08:22:05 // 18296
vagyis átkúrtak....??? ebből pofon lesz
Piritu - 1.000.0002012-01-04 07:30:05 // 18295
Ezzel vitába szállnék. A Novitec egy komoly cég. Sokéves tapasztalatát, fejlesztését adja garanciával és számlával. Ráadásul nagyon sok példány fut belőle az utakon, rengeteg tapasztalattal. Ha gondod van, van hová menni.
Egy itt-ott csináltatott csippelés - szerintem - messze nem tudja ezt a hátteret. Egy esetleges gubancnál hogyan kérsz kártérítést a garázsodban/parkolóban tuningoló "szakembertől" - aki mondjuk számlát se ad? Hosszú távon lehet az olcsóbb a drágább.
Piritu - 1.000.0002012-01-04 07:23:02 // 18294
Nekem is azt mondta (jó ismerős) hogy nagyon nem szívesen dolgozik vele. - Bár ennek ellenére azt mondta, hogy a Spiderhez a mankó helyett tegyem be nyugodtan a defektjavítót
Piritu - 1.000.0002012-01-04 07:20:53 // 18293
Mikor volt utoljára defekted? Nekem mióta Alfám van tuti, hogy nem volt. Ez pedig lassan 13 évet és 600e km-t jelent. (Ellenben dobtam ki kátyú miatt gumit, de azzal is haza tudtam menni.) Ez a tény a könnyebb, kisebb defektjavító mellet szól. Ellene meg az, hogy pl kátyú okozta száltörésre/szakadásra/becsípődésre semmit se ér. Úgyhogy maradt a pótkerék. (Annak ellenére, hogy a Spider csomagterének harmadát foglalja a mankókerék.)
cseko762012-01-04 07:12:11 // 18292
azt kimondta,h kidobható? a szőkéknek mondják, mert nem szeretnek vele dolgozni a gumisok....
Csosznorbert2012-01-04 00:34:08 // 18291
Nálam is volt defektjavitó de kidobtam... mert az után a gumi is kidobható. :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak