Fórum >> Típusok >> 159

ALFI1562012-01-06 19:45:04 // 18359
Persze,hogy lehet állítaní de nagyon drága mert mint mondtam qrva sok helyen kell felülírní.Nem egyszerű dolog.Nagyon melós..Ezért nem nagyon szokták.
droberto2012-01-06 18:50:39 // 18358
Fórumtársak! Két kérdés:
1. Gates vagy Dayco?
2. Melyik a legjobb vízpumpa?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-06 12:26:41 // 18357
a bmw-nél is lehet el kell hogy keserítselek :) ott előre tekerik ameddig akarják....
GTPeti2012-01-06 12:08:21 // 18356
Ez azért is "jó", mert az általad említett cuccok cseréjénél feltétlenül szükséges a suckszervízek felszerelése. Mindennek van előnye és hátránya. :(
ALFI1562012-01-06 11:52:58 // 18355
Egyedül a bmw-nél nem lehet mert ott rengeteg helyen jelzi a km.-et.Nem,hogy a kulcs hanem még a lámpaelektronika is jelzi.Illetve lehet csak rettenetessen költséges.De ha megnézed a 4éves autókat a bmw-kbe simán benne van 160-180-200ezer.Ki is van írva a hírdetésbe.Nézel egy másikat mindjárt csak 60-80-100ezrek szerepelnek.
ALFI1562012-01-06 11:50:35 // 18354
Oda állítja ahova akarod.Már aki ért hozzá.
ALFI1562012-01-06 11:49:40 // 18353
Sehol semmi nyoma nincs.Csinálják hidd el.És Meg is éri ha mondjuk 3 év alatt beletsze 200ezret.Azért 100-al könnyebben eladható.Főlleg,hogy igazoltan 100.Nem csak a szervízkönyv szerint hanem a szervízszerint is ha lekérdezed.
direttore2012-01-06 06:53:23 // 18352
Na ezt megnézem ebben nem vagyok biztos!
Csosznorbert2012-01-05 23:58:16 // 18351
És akkor meg is vehetjük a kocsit 100e km-vel amiben valójában 200e van. De sokan még mindig nem értik és nem hiszik el, hogy ez Magyarország (is).
Piritu - 1.000.0002012-01-05 22:05:12 // 18350
Tudtommal a fedélzetiben lévő km-t nem igazán lehet manipulálni, tekergetéskor 0-ra vált és onnantól 0-t mutat.
enká2012-01-05 21:40:40 // 18349
Remélem, nem ennyire egyszerű pl. 40-ről 20-ra visszaállítani mindent. És ezt még 4x, míg a 100-ast eléri a gép. Csak van ennek vmi digitális nyoma.
enká2012-01-05 21:39:02 // 18348
hogy nem láttam a hozzászólásod :). Persze az is kérdés, hogy minimum hány %-osnak kell lennie az olajnak a korrekt működéshez.
enká2012-01-05 21:37:10 // 18347
Talán inkább hogy még 84%-os az olaj.
Piritu - 1.000.0002012-01-05 21:32:32 // 18346
Fordítva számol :-)
Nem igazán jól van fordítva magyarra, az olaj 84%-os, 16-ot romlott.
direttore2012-01-05 21:18:15 // 18345
Ha jól látom 6000km alatt 84%-os az olajelhasználódás...hmm....érdekes.
Piritu - 1.000.0002012-01-05 21:13:31 // 18344
Mindent lehet, csak kérdés, hogy mibe kerül. Kiolvastam a Párducból pár adatot, van itt pár adat, amiből lehet következtetni, hogy pl a szervizkönyv igaz-e:
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 38485,3 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Olajcserék száma: 2
Olaj elhasználódás foka: 83,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 32684,0 km
ALFI1562012-01-05 20:42:39 // 18343
Vagy ez működik úgy is,hogy mikor 60ezer van a kocsiba mindent nulláznak.Majd mikor eladom 60-nál akkor mindenhol a hatvanat mutatja de az valóba 120.De aki sokat megy az már azt csinálja,hogy váltóra,kormányra védő 20ezrenként cserél olajat,szűrőt,mindent majd mondjuk 40-nél visszaállít 20-ra és megy a kötelező szervízre.Így pont a duplája lessz a kocsiba mikor mondjuk 100-nál eladja.De könyv szerint,számla szerint,szervíz szerint minden stimmel.
ALFI1562012-01-05 20:39:08 // 18342
Így van.De ha cseréltetsz is arról van is valami dokumentum.
enká2012-01-05 19:51:20 // 18341
Azt mondták a szervizben, hogy a motornál lévő kütyüt is lehet manipulálni, azaz cserélni, csak nem igazán éri meg, mert az már túl drága dolog. 200 ezer HUF talán.
De ennek sosem jártam utána, csak idézem emlékezetből, amit mondtak :).
Piritu - 1.000.0002012-01-05 19:39:00 // 18340
A kiolvasott adat ha nagyjából egyezik az órával, akkor való. Ha manipulálva van a kiolvasott érték 0, azaz nulla.
Piritu - 1.000.0002012-01-05 19:37:58 // 18339
"megesküdött rá, hogy cserélte 60k-nál a vezérműszíjat" - ez nem esküdözés kérdése. Számlát kell mutatni, vagy a szervizből igazolást .-)
Piritu - 1.000.0002012-01-05 19:36:00 // 18338
Nem tűnt el, ott van alul a két ** mellett, hogy amikor a kocsi kér a cserét :-)
enká2012-01-05 19:32:14 // 18337
Emlékszem, dilemmáztunk erről annak idején - mikor megvettem a gépet - eleget :). Az eladó srác - aki az RTL Tv egyik operatőre - megesküdött rá, hogy cserélte 60k-nál a vezérműszíjat. Olyan hülyén éreztem volna magam, hogy 7k múlva én is cserélem. A gép valós km-réről nem sokat tudok. De reménykedem :). A tények: Az alfa szerviz szerint nem nyúltak bele, és a motorból is majdnem uazt a km-t olvasták ki, mint ami a műszerfal kijelzőn volt. No meg, én rakattam forgalomba is az autót, mert a tulaj kivonatta, nem használta, uis. a vétel után összekapott a nejével, stb., stb.
DrB2012-01-05 19:25:01 // 18336
57 ezer km-rel vettem az autót, 60 ezernél vezérlés csere. No, nem önszántamból, hanem Alfi156 által is említett vízpumpabeszarás kényszerített rá...
ALFI1562012-01-05 19:15:50 // 18335
A vízpumpa végett.Itt is volt már akinek szakadt.
ALFI1562012-01-05 19:12:59 // 18334
Én biztos,hogy cserélném.Egy métert nem mernék már menni vele.Főlleg,hogy valószínű a km. se annyi amit az óra mutat.Egyébként miért nem cserélted amikor megveted?Én mindig úgy kezdem minden kocsival,hogy nagyszervíz.Addig nem is nagyon használom.Biztos ami biztos.
'''''2012-01-05 19:09:09 // 18333
Nekem 74.000Km-nél szart be a feszítő görgő.Akkor ki is cseréltem a teljes vezérlést.A szalonban azt mondták,kiküldtek egy körlevelet,hogy 80.000Km-nél vezérléscsere.
enká2012-01-05 19:02:52 // 18332
Eh, de ügyetlenke vagyok. Hát nekem is megvan ez a kézikönyv :). Kösz, Erhard, Piritu, Roberto a válaszokat. Ez alapján 140k-nál a vezérlés cseréje.
Én 67k-nál vettem a gépet és a tulaj szerint 60k-nál ő cserélte a vezérlést (ami vagy igaz, vagy nem, persze, nem mo-i az autó). Most van benne 116k.
110k-nál volt olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. (Megjegyzem az olaj messze nem bír 35k-t, nálam 15 k után cserét kér a Selenia WR Pure Energy 5W-30). Arról pedig a dpf-es dízeleknél akézikönyvben hová tűnt a pont a motorolajcserénél, arról talán egy grafikusnak kéne nyilatkoznia. Vagy valamit nagyon félreértek.

Egyelőre sok az ellentmondás. Mivel félek, így lehet lecserélem a vezérlést 120-nál. Vagy nem :).
enká2012-01-05 18:48:37 // 18331
Uhh, beszép :)
Én videóra vettem, ahogy átfordult 100k-ra :).
Corn2012-01-05 12:48:25 // 18330
Ezt pár napja lőttem, de csak most értem haza a síelésből :)
papajax2012-01-05 00:01:33 // 18328
Az enyémben nem vitte a gyári.2006-os
Piritu - 1.000.0002012-01-04 22:04:41 // 18327
Nem egészen ugyan az a motor. Itt nem játszik az 1,9 és 2,4 kormos, viszont egy teljesen más 2,0 igen. A régiben TiBi sincs.
Az olajcserét kiírja a motor, az független a karbantartási ciklustól.
droberto2012-01-04 22:01:18 // 18326
Aha...!
Akkor ezért van a szervízkönyvemben 30 és nem 35K-ként szervíz! Köszi!
Ez az aztán a PR! Ugyanaz a motor, kevésbé koptatja, harcolja alkatrészeit, folyadékait... Ez az egész egy rohadt átverés!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-04 22:01:12 // 18325
azért a gyári vízpunyeszre nem tennék egy százast sem százezer után
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:59:16 // 18324
Látod, így lehet megspórolni a görgő árát. Ha sűrűbben cserélsz mindent, többe kerül. :-P
A gyár csak a TS-eknél felezte a ciklust, kormosnál nem.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-04 21:55:38 // 18323
mondjuk én nem vártam meg a vezérlés és társai cseréjét 120e-ig ....nem mertem :P
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:55:21 // 18322
Szerintem csak annyi a különbség, hogy a "régi" 30ezres ciklust ad meg, ez meg 35 ezrenkéntit.
droberto2012-01-04 21:51:52 // 18320
A facelift utáni használati utasítás szerint ezeket kell elvégezni 105 és 140 ezernél!


Nem hinném, hogy sok a változás, de én is szeretnék egy régi használatit.
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:48:47 // 18319
Nem úr, aki nem herdál :-P
A 156-nál és a Spidernél azt is cseréltem.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-04 21:46:54 // 18318
nana a hosszbordás görgői jól bírják :)
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:43:53 // 18317
Akár összeget is írhatnál :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:42:52 // 18316
A használatiban le van írva. Az enyémben a 225/226. oldalon, bár ez 2,0-é.
Számíthatsz az összes szíj, feszítőgörgő, vízpumpa, motorolaj/szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, fékolaj cseréjére.
de majd a 2,4 tulajok pontosítanak.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-04 21:40:06 // 18315
minden csere ami nem jó már :)
droberto2012-01-04 21:33:43 // 18314
Hasonlóan jártam én is a Tipómmal! Sima defektet még sosem kaptam. Két kátyút fogtam eddig. Az egyiket megúsztam szálszakadással, a másodiknál viszont a jobb oldali két köpeny és felni kuka. Az első azonnal leeresztett, melyre felpattintottam a mankókereket, a hátsóval meg lassú defekttel, szálszakadással, kiflifelnivel és kölcsönkapott kompresszorral hazabicegtem! 20 km alatt szökött el 1,5 bar.
Szerencsére, nagy küzdelem árán a Közút biztosítója a 2/3-át kifizette négy új keréknek, melyek láthatóak hirdetéseim között is. Pontosan ez miatt, én senkinek sem javaslom a defektjavító készlet használatát. Esetleg mankókerék mellé plusszba. Azóta én is cipelek egy kis kompresszort magammal!
enká2012-01-04 21:02:35 // 18313
yoyo :)
Srácok, mit tartalmaz a 120-as kötelező szerviz tudomásotok szerint? (Hamarosan aktuális lesz.)
Laosz1562012-01-04 19:34:52 // 18312
koszi szepen az infot mindenkinek :)
W.2012-01-04 18:51:23 // 18311
Nekem is! :))
Kompressz úr2012-01-04 18:26:36 // 18310
Az mp3 a 2006-os modelleknél extra volt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak